نقد فیلم Aftermath (عواقب بعد 2021) ؛ زندگی یا مرگینگی ؟

ناتالی و کوین یک زوج جوان هستند که دوران سختی را پشت سر میگذارند، پس از خیانت شکاف دردناکی در ازدواج آنها ایجاد شد. با نقد فیلم Aftermath همراه فیگار باشید.

این زوج به قصد شروع مجدد در ساختار زندگی زناشویی خود، به خانه جدیدی نقل مکان می‌کنند که در آن قرارداد خوبی دستگیرشان می‌شود. غلبه بر گذشته تاریک خانه، مانند مشکلات زناشویی، دشوارتر از حد انتظار خواهد بود.

خودکشی و یا شاید قتل، صحنه آغازین فیلم Aftermath است که در لابلای آن نویسندگانی چون داکوتا گورمن و پیتر وینتر خانه را با هاله ای تیره پوشانده اند. سپس با ناتالی (اشلی گرین) و کوین (شاون اشمور)، و مشکلات زناشویی آنها آشنا می‌شویم و درگیری آنها را به دنبال استفاده از قیمت پایین خانه پس از چنین پایان فاجعه بار برای صاحبان سابق آن خانه، شاهد هستیم. در ادامه با نوشتار نقد فیلم Aftermath 2021 همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Aftermath (عواقب بعد 2021)

زندگی یا مرگینگی ؟

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم Aftermath 2021 خواهید خواند به شرح زیر است:

  • یک درام ازدواج محور یا ترسناک ؟
  • فروپاشی
  • شکست استعدادها
  • کابوس خانه جدید
  • یک زوج ترسناک واقعی
  • جمع‌بندی
نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب بد 2021
نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب 2021

در طول توسعه طرح، نویسندگان به دنبال این هستند که وقایع رخ داده در خانه را با رویدادهای ماوراء طبیعی، که از کلیشه های رایج فیلم های خالی از سکنه در خانه پیروی می‌کنند، پیوند دهند. با این حال، این رویدادهای ماوراء طبیعی فقط به کشف بیشتر رابطه ناتالی و کوین کمک می‌کند، که فراز و نشیب های زیادی را پشت سر میگذارد، اما هر چه تلاش میکنند، همه چیز پایین ترین حد ممکن است. این درام ازدواج محور، تا حدی به لطف ارتباط عالی و بازی خوب بازیگران، برای ایجاد تعلیق بسیار بهتر از خود لحظات ماوراء طبیعی عمل می‌کند.

یک درام ازدواج محور یا ترسناک ؟

با وقوع حوادث در خانه، ما هم به این فکر می‌کنیم همه چیز قرار است واقعاً ماورالطبیعی جریان داشته باشد و کیفیت فیلمنامه را دوچندان کند. با شکل گرفتن ساختار طرح، شکاف های بیشتری در فیلمنامه و موقعیت های ناسازگار باز می‌شود که با اطلاعات قبلی ارائه شده مطابقت ندارد. هنگامی که پیچ و خم ها در لابلای ساختار روایی فیلمنامه و یا تصاویری که ارائه می‌شوند، می آیند؛ این مشکلات فقط به پایان بی معنی و غیر واقعی منجر می‌شود.


بیشتر بخوانید: بهترین کانال تلگرامی دانلود فیلم و سریال – فیگار


فیلم عواقب بد 2021 در ایجاد تعلیق از طریق درام ازدواجی بسیار موثرتر از عناصر ماورایی است. پیچ و تاب ها بیشتر از پاسخ ها سوالاتی ارائه می‌دهند و با جلو رفتن و وسیع تر شدن ساختار طرح، باورش سخت تر و سخت تر می‌شود. به عنوان یک فیلم درام با کمی تعلیق همه چیز به طور متوسط ​​می‌گذرد، اما در عناصر وحشتناک خود به طرز فجیعی شکست می‌خورد.

فروپاشی

نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب 2021
نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب 2021

اما حداقل می‌شود امیدوار کننده باشد که ساختار مکمل و  به ظاهر جانی با روند نسبتا کاملی از یک زوج شروع می‌شود که آنها در چند دقیقه مراحل متعدد یک رابطه را پشت سر می‌گذارند. فیلم از غریبه های کامل تا زوجی که به دلیل خیانت دچار بحران شده اند، لحظاتی متوالی از ساختار دراماتیک را ترتیب می‌دهد که قهرمانان با پیدا کردن فیلم آنها را وارد می‌کنند. ناتالی و کوین که زخمی و ضعیف هستن، سعی می‌کنند زندگی جدیدی را بین مراحل مختلف آغاز کنند. آن‌ها بسیار جوان هستند تا ازدواج فشرده ای نداشته باشند و بیش از حد آسیب دیده باشند تا به خود فرصت های جدیدی بدهند.

افتتاحیه فیلم نشان می‌دهد که رابطه آنها با وجود عشق در حال فروپاشی است. تهیه کننده پیتر وینتر برای بار دوم ریسک کارگردانی را می‌پذیرد و حتی اگر تسکین تولید او چیزی را با پیچیدگی و ماهیت نشان می‌دهد، عدم تجربه و علاقه به تولید فیلمی با پتانسیل بیشتر از آنچه که میتواند ارائه دهد، مانع کار می‌شود.


بیشتر بخوانید:


فیلم از شرایط واقعی آن، شاید تمرین ژانری جالب باشد. ادعای دراماتورژی به آنچه فیلم به نظر مکانیکی قادر به تولید یا ارائه آن است، ارتباطی ندارد و در اشتیاق برای تلاش برای درک برش هایی که تصویرگری روایی آن را تشکیل میدهد، فیلم به پایان میرسد و بی هدف، خسته کننده و پر حرف است.

شکست استعدادها

فیلم به موارد ضروری اختصاص داده نمیشود، گذراندن وقت با شخصیت ها و موقعیت های کلیشه ای (به عنوان مثال خواهر قهرمان داستان)، یا سوالاتی که به نظر میرسد یک فضای تو خالی است، که بدون توضیح، فقط به بدتر شدن محصول نهایی کمک میکند. چرا مادر ناتالی باید در این ساختار حضور داشته باشد؟ به نظر میرسد فیلم با تلاش برای ارائه شخصیت‌پردازی، جایی که در نهایت هیچ نقطه فراتر از صحنه درگیری نامعقول را پیش نمیبرد، نشان دهنده شکست استعدادها است.

در حوزه زیبایی شناسی و تدوین باید بگوییم که همه چیز در فیلم عواقب بد، نه تنها هیچ شانسی برای متناسب و هماهنگ بودن با ساختار کلی فیلم برای خود در نظر نمی‌گیرد، بلکه با تکنیک آشکار و نامتناسبی پیش می‌رود و در نهایت به اشتباهات احمقانه کوچک ادامه می‌دهد (کافیست صحنه‌ای را بیاد بیاورید که یک قیچی بیش از حد و بیش از نیاز در موقعیت نشان داده می‌شود)، از محل نصب، از ساختار تصویر. و هر چیزی هیچ انتظاری نمی‌شود داشت.

زوج اصلی با تجربه هستند، اشلی گرین (از حماسه گرگ و میش) و شاون اشمور (از حماسه مردان ایکس) حقایقی در بازیگری هستند، بدون اغراق. اما اجازه میدهند ژانر در این درام جریان خودش را پیدا کند که بنظر به کلت فیلم آسیب زده است. در واقع حضور آنها برای ارائه زیست کامل به فیلم، فراتر از این دراماتورژی فرض شده که به طور سیال با کل ارتباط ندارد، کافی نیست. همچنین، بقیه بازیگران به اندازه کافی کارآمد نیستند و حتی فضای مناسب و کافی را برای دیده شدن ندارند. در واقع، هر چیزی که به زوج قهرمان مربوط نمی‌شود، به عنوان یک الحاق اجباری و بی جان، توخالی از استعداد به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد وقتی ایده های جداگانه این درام را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، همه چیز به هدر می‌رود و آنچه از روی تصویر مشخص می‌شود، از نظر سینمایی متوسط ​​است، بدون هیچ گونه وقار برای آنچه میتوانست انجام شود، با روایت متوقف شده.

آنچه برای تماشا باقی میماند، تولیدی است که بسیار غنی تر از آن است که بتوان آن را توضیح داد و مجموعه ای از تعصبات چشمگیر پر از بافت را پشت سر گذاشته، اما سرانجام به مکانی نفوذ می‌کند که تصویر آن بسیار بهتر از محتوا است.

کابوس خانه جدید

نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب 2021
نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب 2021

داستان فیلم Aftermath اساساً داستانی است که اغلب در فیلم ها شنیده و دیده شده است: خانواده ای به خانه جدیدی نقل مکان میکنند، اما باید دریابند که مشکلی در آن وجود دارد. زیر ژانر وحشت خانه جن زده ده ها سال است که بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفته است. در این نوع فیلم‌ها احساس سرکوبگری را در افراد آسیب دیده ایجاد می‌کنند. و احساس درماندگی را به وضوح به رخ بیننده می‌کشند؛ زیرا همه این مفاهیم معمولاً بسیار مبهم هستند تا واقعاً بخواهیم کاری انجام دهیم. و اگر آنها از افراد دیگر کمک بگیرند، هیچکس آنها را باور نخواهد کرد. برای چی؟ چرا که همه چیز بسیار عجیب به نظر میرسد و بیشتر شبیه تخیل است تا یک تهدید واقعی.


بیشتر بخوانید:


در Aftermath شما باید مدت زیادی منتظر بمانید تا فیلم از این قراردادها جدا شود. خیلی طولانی. تماشای صحنه هایی تکراری مانند ده ها فیلم دیگر حدود یک ساعت و نیم طول میکشد. مشکل واقعی این است که چگونه به ندرت چیزی اتفاق می‌افتد. در کل همانطور که گفته شد تمرکز بیشتری بر روی این زوج و مشکلات آنها در داستان وجود دارد. در واقع، می‌توان سوال کرد که آیا فیلم اصلاً یک تریلر ترسناک است؟! همانطور که اغلب اعلام شده است، یا بهتر بگویم یک درام رابطه ای است.

یک زوج ترسناک واقعی

نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب 2021
نقد فیلم Aftermath 2021 , نقد فیلم عواقب 2021 ؛ بررسی فیلم Aftermath

ترکیب فیلم ترسناک با درام و استفاده از وحشت خانه به عنوان نمادی برای مشکلات بین فردی، هیچ اشکالی ندارد. موروثی – میراث و یادگار – میراث تاریک دو نمونه خوب از این طرح و فضاسازی است که در چند سال گذشته به نظر میرسد جای خاصی را بین علاقه‌مندان باز کرده‌اند. فیلم نمیتواند با هیچ یک از این عناوین از نظر طراحی شخصیت یا بازیگری رقابت کند. اما در اینجا فاکتور عصبی و روانشناختی افزایش یافته است. پس از مدت کوتاهی، این دو آنقدر غیرقابل تحمل هستند که یکی مشتاق است هیولایی، شبح یا موجودی دیگر به وحشت پایان دهد.

اگر اتفاقی “بیفتد”، پیشنهاد محدود به این واقعیت است که اشیاء در جای مناسب خود نیستند یا ناتالی در خانه تاریک تلو تلو میخورد و فکر میکند که کسی را دیده یا صدای کسی را شنیده است. هیجان انگیز نیست. البته لازم نیست فیلم های ترسناک صریح باشند. کلاسیک های خانه خالی از سکنه شما هرگز واقعاً چیز خاصی که مایه وحشت شما شود نمی‌بینید و اکثرا شما را با دلهره همراه می‌کنند تا ترس‌های ناگهانی و کلیشه‌ای! و در این نوع فیلم‌ها مجبور هستید از خود بپرسید که چه چیزی واقعی است و چه تصوری از یک خانه قدیمی است. اما در Aftermath، این بی میلی جواب نمیدهد.


بیشتر بخوانید:


جمع‌بندی

فیلم عواقب بد، فیلم بدی نیست. دلیل اصلی آن این است که فیلم نیست، فقط دستگاهی است که باید کلیک کرد. آشکارا شروع میشود، بد میشود و به یک بدبختی ختم میشود. یک سردرد واقعی با داستانی که روایت می‌کند مربوط به یک زوج جوان در بحران. او به نظافت خانه هایی که جنایات در آنها رخ داده اختصاص داده است. به نظر میرسد یکی از آنها تصمیم میگیرد که با همسرش به خانه ای برود که به علت وقوع جنایت در آن از ارزشش کم شده است و می‌توانند آن را به قیمت خوبی بخرند. واضح است که اگر کسی عاشق داستان تخیلی باشد، می‌تواند برایش یک طرح وحشتناک باشد.

درام زن و شوهری که مایه تاسف است، طنز ارائه شده توسط دوستان قهرمان فیلم چیزی جز خنده دار بودن آن نیست و ساختار طرح، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تلخ است. فیلمی که براساس رویدادهای واقعی است. امیدواریم از بررسی فیلم Aftermath دستگیرتان شده باشد که می‌شود از این فیلم لذت برد یا خیر!

مشخصات

  • ژانر: درام | معمایی | ترسناک
  • محصول: 2021 آمریکا
  • امتیاز: 10/5.6
  • کارگردان: Peter Winther
  • بازیگران: Ashley Greene, Shawn Ashmore, Sharif Atkins

 

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Aftermath سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *