شرورانی از MCU که خیلی مغرور هستند

دسته‌ای از شروران در دنیای سینمایی مارول وجود دارند که به مغرور بودنشان معروف هستند. همراه ما باشید تا به مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

دنیای سینمایی مارول در فاز چهارم خود ابرقهرمانان جدید و امیدوار کننده‌ای مانند هالک مونث (شخصیت هایی که شی هالک می تواند وکیلشان شود)، خانم مارول و شوالیه ماه را معرفی کرد، اما متاسفانه نتوانست به استثنای چند نفر، شروران برجسته و خوبی را ارائه کند. بسیاری از طرفداران معتقدند که مارول در فاز چهارم خود بسیار ضعیف‌تر از قبل عمل کرده است و یکی از این دلایل می‌تواند عدم وجود یک شرور خوب باشد.

چیزی که شروران (ثروتمندترین شروران دنیای سینمایی مارول) مارول را در مراحل قبلی بسیار جذاب می‌کرد، ترکیبی از کاریزما و غرور بود. برخی از آنتاگونیست‌ها به گونه‌ای خودپسند بودند که مستلزم توجه و احترام بود. شرورانی مانند دوینس از فیلم ابدی‌ها چیزی بیشتر از جانوران بی فکر نیستند. شرورهای سابق دنیای سینمایی مارول دارای شخصیت‌های قوی و غرور تزلزل ناپذیر بودند که عمق شخصیتی بسیار خوبی به آن‌ها می‌داد.

در فاز جدید مارول تنها چند شرور وجود داشتند که توانستند عالی ظاهر شوند. شرورانی مانند ونوو از شانگ چی و افسانه ده حلقه، گور از ثور: عشق و رعد و واندا از فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی. این شرور‌ها با کاریزمای فوق العاده و غرور بی حد و مرز توانستند جذابیت این فیلم‌ها را تا چند درجه افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم تا مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

پرطرفدارترین فیلم ها و سریال های مارول از سال 2021 تا 2022

بهترین سریال های مارول 2022 تا 2024 که قبل از مرگ باید دیده شوند

آخرین اخبار، اطلاعیه ها و افشاگری ها

بهترین فیلم های 2023 که قبل از مرگ باید دید

شرورانی از MCU که خیلی مغرور هستند

  • ترکیبی از کاریزما و غرور

شما می‌توانید فهرست مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

یکی از دلایل موفقیت مارول در سه فاز قبلی خود، حضور شروران فوق العاده با کاریزمای بالا بود، اما در فاز جدید این دنیای سینمایی به ندرت می‌توانیم یک شرور عالی ببینیم. شخصیت شرور در هر فیلمی توانایی جذاب‌تر کردن داستان را دارد و حتی می‌تواند از قهرمان داستان چشمگیرتر ظاهر شود. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

اولتران (Ultron)

مغرورترین شروران MCU
مغرورترین شروران MCU

اگر یک شخصیت شرور (بهترین شروران ترسناکی که با تکنولوژی سروکار دارند) از ذهن تونی استارک، یکی از خودخواه‌ترین شخصیت‌های کل دنیای سینمایی مارول نشأت گرفته باشد، داشتن اعتماد به نفش زیاد هم برای این شرور آسان خواهد بود. اولتران همان غروری را دارد که استارک در برنامه‌نویسی‌اش در هم تنیده بود و بنابراین با هاله‌ای از خودپسندی رفتار می‌کرد.

اولتران یکی از بزرگ‌ترین شروران دنیای سینمایی مارول است زیرا پتانسیل این را داشت تا دنیا را به خاک و خون بکشد و این مورد در سریال What If (بهترین کمیک‌ های What If) به تصویر کشیده شد. اولتران معتقد است که اقدامات او در از بین بردن بشریت، جهان را نجات خواهد داد و او هیچ نقصی در مکاشفه خود نمی‌بیند. ذهنیت او با غرور ترکیب جالی را تشکیل داده است که باعث می‌شود او بسیار خطرناک باشد.

هلا (Hela)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای Marvel

فیلم ثور: رگناروک (بهترین دیالوگ های ثور در دنیای سینمایی مارول) بدون شک بهترین فیلم ثور در دنیای سینمایی مارول است. این فیلم با ترکیبی عالی از کمدی، اکشن و معرفی شخصیت‌های نمادین ساخته شده است که فیلم را در میان دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی به رتبه‌ی بالایی می‌رساند. این فیلم به کارگردانی تایکا وایتیتی در سال 2017 اکران شد و به شدت مورد استقبال هواداران قرار گرفت.

یکی از مؤلفه‌های کلیدی موفقیت ثور: رگناروک، معرفی هلا به عنوان یک آنتاگونیست (بهترین آنتاگونیست های ترسناک در انیمه های سال 2021) است. او اساساً شکست ناپذیر می‌باشد و خودش این را می‌داند. به همین دلیل، او در حالی که آزگارد را همراه با تمام کسانی که به نظرش پست می‌بیند، سلاخی می‌کند و رفتاری بی‌پروا نشان می‌دهد. هلا به خود و توانایی‌هایش افتخار می‌کند و این همان چیزی است که در نهایت منجر به سقوط او به دست سارتور می‌شود.

ابونی ماو (Ebony Maw)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای مارول

دست راست تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت نیرویی بود که می‌توانست روی  آن حساب کند. قدرت تله‌کینتیک او برای هر قهرمانی بسیار سخت بود و نمی‌توانست به تنهایی آن را شکست دهد. او حتی موفق شد دکتر استرنج را شکست دهد و او را به همراه سنگ زمین دستگیر کند.

قدرت باورنکردنی ماو او را به دشمنی سرسخت تبدیل کرد، اما او بیش از حد یک شرور مغرر و خودشیفته بود. وقتی به مرد آهنی گفت که قدرت‌هایش بی‌اهمیت هستند، غرور او به بالاترین حد ممکن رسید و این باعث شد که او با یک مانور غیرمنتظره توسط مرد عنکبوتی (10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد) به فضا پرتاب شود.

لوکی (Loki)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی Marvel

برای مدت طولانی، لوکی (بهترین کمیک های لوکی) بزرگ‌ترین شرور در دنیای سینمایی مارول در نظر گرفته می‌شد. حداقل قبل از اینکه تانوس وارد شود. محبوبیت او به خاطر قدرتش نبود، بلکه به خاطر شخصیت، هوش و ماهیت کاریزماتیک او بود.

تمام شخصیت لوکی (بهترین نسخه های لوکی) از یک مشکل ریشه‌دار نشأت می‌گیرد. او که با ثور بزرگ شد، عقده حقارت پیدا کرد و همیشه به دنبال اثبات خود به عنوان یک آزگاردی بود. وقتی از حریفان ضعیف‌تری مانند جمعیت زانو زده‌ای که در انتقام‌جویان (بهترین کارگردان ها برای فیلم انتقام جویان جنگ های پنهان) تحت سلطه خود درآورد، به راحتی می‌توان غرور او را در این سکانس تشخیص داد.

گور (Gorr)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول

قصاب خدایان یکی از شرورهای جدیدی می‌باشد که وارد دنیای مارول شده است و به دلیل عملکرد خارق العاده کریستین بیل، او کاملاً خاطره انگیز خواهد بود. فراموش کردن شروری که به معنای واقعی کلمه، خدایان را شکار می‌کند، سخت است.

انگیزه گور برای تبدیل شدن به یک قاتل کاملاً بر پایه انتقام می‌باشد. غرور او چیزی است که این انتقام را تا حدی غیرمنطقی تقویت می‌کند. این غرور اوست که نقشه های گور، قصاب خدایان را بسیار شیطانی خواهد کرد. گور به جای شکار خدایان بدخواه، خودخواهانه اعلام کرد که “همه خدایان خواهند مرد.” غرور او درد عاطفی‌اش را شکار می‌کند و باعث می‌شود تا او خطرناک به نظر برسد.

ماندارین (Mandarin)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول

ونوو یکی از شرورهای شانگ چی و افسانه ده حلقه و یکی از مغرورترین شروران دنیای سینمایی Marvel است. با هدیه جاودانگی، ونوو یک امپراتوری زیرزمینی ایجاد می‌کند. غرور از همان ابتدا جنبه اصلی شخصیت او بود. او وقتی با همسرش ازدواج کرد حلقه‌های جادویی را کنار گذاشت، اما طولی نکشید که گذشته او به سراغش می‌آید و همرس را از او می‌گیرد.

منیت ونوو او را لجباز می‌کند. مرگ همسرش او را عمیقاً آزار می‌دهد و وقتی فریب خورد و فکر کرد که ممکن است او زنده باشد، غرورش به صورت لجبازی ظاهر می‌شود. او از توجه به هشدارهای بی شماری که به او داده می‌شود تا به تالو حمله نکند، توجه نمی‌کند. غرور، ماندارین را تبدیل به یک شرور درجه یک دنیای سینمایی مارول کرد، اما در پایان فیلم به قیمت جان او نیز تمام می‌شود.

میستریو (Mysterio)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول

میستریو پس از انجام یکی از بزرگ‌ترین فریب‌های هر فیلم مارول، به عنوان یک شرور بزرگ در دنیای سینمایی مارول وارد صحنه می‌شود. او پس از استفاده از اختراعات واهی خود برای فریب دادن پیتر و جلب اعتماد او، عینک ایدث را از پیتر پارکر می‌گیرد.

منشأ میستریو به عنوان یک شرور را می‌‌توان به تونی استارک نسبت داد. استارک از ایده کوئنتین بک انتقاد می‌کند و این او را عصبانی کرد. این به غرور او لطمه می‌زند و باعث می‌شود که بک طرحی بلند مدت با انتقام را تنظیم کند. میستریو یکی از مغرورترین شروران دنیای مارول محسوب می‌شود، زیرا غرور اوست که باعث شد تا چنین کارهای وحشتناکی از او سر بزند.

گابلین سبز (Green Goblin)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست مورد انتظارترین فیلم مارول پس از انتقام جویان: پایان بازی (بهترین کمیک های انتقام جویان) بود. این فیلم بسیاری از شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران را از فرنچایزهای قبلی مرد عنکبوتی بازگرداند که یکی از آنها نورمن آزبورن از ویلم دفو است.

آزبورن شخصیتی است که به دلیل غرور و عقده برتری‌اش به یک شرور تبدیل شد. او وقتی برای به دست اوردن قدرت، ماده‌ای را روی خود آزمایش کرد به دوگانگی شخصیت مبتلا شد. او در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) می‌گوید: «خدایان مجبور نیستند انتخاب کنند». این دیالوگ کاملاً نشان می‌دهد که او یکی از مغرورترین شروران دنیای Marvel می‌باشد.

تانوس (Thanos)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول

تانوس (بهترین دیالوگ های تانوس در دنیای سینمایی مارول) بهترین شرور در دنیای سینمایی مارول است. تمام هدف او حول محور برقراری تعادل در جهان با نابود کردن نیمی از زندگی از آن است. تانوس یکی از مغرورترین شروران MCU می‌باشد، زیرا به هدف خود به شدت باور دارد و تمام سعی خود را می‌کند تا آن را انجام دهد.

هدف تانوس (بهترین کمیک های تانوس) هم جنون آمیز و در عین حال قابل درک است. چیزی که او را دیوانه می‌کند این است که معتقد است نسل کشی جمعی تنها راه رسیدن به خوش بختی می‌باشد. او در آن موضوع غرور زیادی دارد و توهین به غرورش را هم جدی می‌گیرد. وقتی رونان با دست خالی در فیلم نگهبانان کهکشان بازگشت، تانوس تهدید کرد که اگر دوباره این کار را انجام دهد، کهکشان را با خون او حمام خواهد کرد.

ایگو (Ego)

مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول
مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول

غرورآفرین‌ترین شخصیت در کل دنیای سینمایی مارول ایگو می‌باشد. ایگو با ظاهر شدن در قسمت دوم فیلم نگهبانان کهشکان، نقشه خود را برای تسخیر کل جهان با ادغام آن در وجود خود آشکار می‌کند.

سخت است که در مقیاس خودپسندانه با کسی که جاه طلبی‌اش تلقین همه چیز می‌باشد، رقابت کنید. ایگو مظهر خودشیفتگی است و خود را بر پسر خود و حتی همسرش ترجیح می‌دهد. هیچ چیز نجیبی برای او وجود ندارد. انگیزه‌های او کاملاً خودخواهانه است و به یکی از غم انگیزترین پایان‌های دنیای سینمایی مارول منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مغرورترین شروران دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *