بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

در دنیای مارول آثاری وجود دارند که داستان آن‌ها بسیار بد روایت شد. همراه ما باشید تا به بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

مارول از زمان شروع خود با فیلم مرد آهنی (بهترین دیالوگ های مرد آهنی)، آثار سینمایی بسیار زیادی را تولید کرده است و داستان‌های بسیار متنوع و خوبی را روایت کرد، اما در بین این آثار، فیلم‌هایی وجود دارند که نتوانستند داستان خود را به خوبی به مخاطب منتقل کنند. در واقع یک فیلم باید داستان خود را طوری توضیح دهد تا بیننده دچار سردرگمی نشود.

این مورد یکی از خصوصیات هر فیلم خوبی به شمار می‌رود و می‌تواند تا چند درجه نمایش را برای مخاطب لذت بخش‌تر کند، اما اگر کارگردان نتواند داستان فیلم را به طور هوشمندانه‌ای کنترل نماید، مخاطب از لذتی نمی‌برد و باعث افت کیفیت آن آثر خواهد شد. در این نوشتار قصد داریم تا بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول

  • بدترین روایت های داستانی در MCU

شما می‌توانید فهرست بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول

یکی از خصوصیات هر فیلم (بهترین فیلم های مارول 2022)، فیلمنامه آن می‌باشد. داستان یک فیلم هر چقدر هم که جذاب باشد، با روایت بد داستان در طول فیلم، می‌تواند آن اثر را به یک فاجعه تبدیل کند. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

انتقام جویان: عصر اولتران

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای Marvel

فیلم انتقام جویان: عصر اولتران دومین فیلم مجموعه انتقام جویان (بهترین کارگردان ها برای فیلم انتقام جویان جنگ های پنهان) می‌باشد و بدون شک بدترین اثر این مجموعه است. در این فیلم قهرمانان با شروری به نام اولتران مواجه می‌شوند که به دست تونی استارک ساخته شد و قصد نابودی جهان را داشت.

در ابتدا انتظارات زیادی از این فیلم می‌رفت، اما آنطور که باید نتوانست انتظارات را بر آورده کند و با نقدهای منفی از سوی منقدین و طرفداران دریافت کرد. دومین فیلم انتقام جویان (شخصیت هایی که احتمالاً در انتقام جویان 5 حضور دارند) با روایت یک داستان به هم ریخته و نا کامل سوالات بسیار زیادی را برای بیننده باقی می‌گزارد و جزو بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی Marvel قرار می‌گیرد.

کاپیتان مارول

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در MCU

اولین فیلم اختصاصی کاپیتان مارول در سال 2018 اکران شد و قرار بود تا این ابرقهرمان (ابرقهرمانان جدید فاز 4 MCU) قدرتمند را به طرفداران معرفی کند. بری لارسن در قامت کاپیتان مارول در این فیلم ایفای نقش می‌کند. این فیلم در کل فیلم بدی نیست، اما داستان به هم ریخته‌ای دارد و جزو بدترین روایت های داستانی در MCU قرار می‌گیرد.

در این فیلم کارول دنورس در سیاره کری زندگی می‌کند و حافظه خود را از دست داده است. او متوجه می‌شود که محل زندگی‌اش در زمین می‌باشد و به کمک نیک فیوری به دنبال سر نخ‌هایی از زندگی فراموش شده خود می‌گردد. این فیلم داستان جالبی دارد، اما بسیار مبهم روایت می‌شود و مخاطب را در طول فیلم سردرگم می‌کند.

ابدی‌ها

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای مارول

ابدی‌ها (حقایق پنهان فیلم Eternals ؛ نکته های کتاب مارول که در فیلم نیست) جدیدترین گروه ابرقهرمانی معرفی شده در دنیای مارول هستند. آن‌ها فیلم اختصاصی دریافت کردند و انتظارات بسیار زیادی از آن‌ها می‌رفت، اما فیلم با شکست رو به رو شد. در حالی که این فیلم سعی دارد تا قهرمانان را معرفی کند، خیلی ساده و سریع از آن‌ها می‌گذرد و به آن‌ها اجازه دیده شدن نمی‌دهد.

به همین دلیل این فیلم نتوانست مانند دیگر آثار مارول این تیم ابرقهرمانی (بهترین گروه های ابرقهرمانی) را به خوبی در دل مخاطبین جای دهد. در حالی که هر عضو باید فرصتی دریافت کند تا خودی نشان دهد، فیلم سریعاً به مسائل دیگری می‌پردازد. این فیلم یکی از بدترین روایت های داستانی در دنیای مارول را دارد.

مرد آهنی 3

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی Marvel

قسمت سوم و آخرین فیلم انفرادی مرد آهنی (چه می‌شد اگر مرد آهنی در فیلم پایان بازی زنده می‌ماند) در سال 2013 اکران شد، اما مانند قبل نتوانست توجه هواداران را به خود جلب کند. در طول فیلم تونی به طور ناخواسته درگیر یک جریان تروریستی شد و تمام خانه‌اش توسط تروریست‌ها بمب باران می‌شود.

شرور این فیلم آلدریچ کیلیان، ملقب به ماندارین است، اما اخیراً مارول در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (سکانس های حذف شده فیلم شانگ چی)، ماندارین واقعی را معرفی کرد. مرد آهنی 3 فیلمی بود که انتظارات زیادی از آن می‌رفت، اما به دلیل مشکلات فیلمنامه‌ای شکست خورد و جزو بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی Marvel قرار می‌گیرد.

ثور: عشق و رعد

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول

یکی از جدیدترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (ترتیب دیدن فیلم های مارول) چهاریم قسمت مجموعه فیلم‌های ثور می‌باشد. این فیلم مانند دیگر فیلم‌های این لیست، انتظارات هواداران را به شدت بالا برد، اما ضعف فیلمنامه و کاهش مدت زمان فیلم از 4 ساعت به 2 ساعت، باعث شد تا با شکست مواجه شود.

فیلم ثور: عشق و رعد (نقد و بررسی فیلم Thor Love And Thunder) از شروری به نام گور قصاب خدایان بهره می‌برد، اما به اندازه کافی آن را به تصویر نمی‌کشد. دیدن بازی کریستین بیل در نقش گور بسیار چشمگیر است، اما حضور کم او از روایت یک داستان فوق العاده جلوگیری می‌کند. همانطور که گفته شد نسخه اولیه این فیلم 4 ساعت اعلام شد، اما با دخالت دیزنی، زمان آن به 2 ساعت کاهش یافت.

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول

فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه اولین فیلم انفرادی مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول می‌باشد که پس از اولین حضور او در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به تصویر کشیده می‌شود. این فیلم به زندگی شخصی پیتر پارکر در مدرسه می‌پردازد و سعی دارد تا زندگی دوگانه این پسر بچه دبیرستانی را در کنار هم نمایش دهد.

پیتر در مدرسه عاشق دختری به نام لیز می‌شود و سعی دارد تا توجه او را به سمت خود جلب کند. او در طول فیلم با شروری به نام کرکس درگیر شد و در انتها فهمید که کرکس همان پدر لیز است. این فیلم به خوبی دوران نوجوانی پیتر را نمایش می‌دهد، اما داستان خسته کننده و غیر حماسی‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

ثور: دنیای تاریک

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول

ثور: دنیای تاریک، دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ثور می‌باشد و جزو بدترین فیلم های مارول به شمار می‌رود. این فیلم بار معرفی یکی از سنگ‌های ابدیت را به دوش می‌کشد، اما مخاطب را کاملاً در سردرگمی فرو می‌برد.

این فیلم داستان نامنظم و خسته کننده‌ای را برای به نمایش می‌گزارد. همچنین این فیلم شروری (مغرورترین شرور MCU از نگاه سایت فیگار ) به نام ملاکیث دارد که هیچگونه عمق شخصیتی ندارد و اهداف کلیشه‌ای قدرت و تسلط به دنیا را دنبال می‌کند.

مرد عنکبوتی 3 (سم ریمی)

بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول
بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول

مرد عنکبوتی 3 (واکنش منتقدان به فیلم مرد عنکبوتی 3) آخرین فیلم از سه گانه فوق العاده سم ریمی می‌باشد که نسبت به دو فیلم قبلی خود افت شدیدی داشت. این فیلم با دخالت‌های بسیار زیادی سونی رو به رو شد و سم ریمی نتوانست داستان اصلی خود را برای بینندگان به نمایش بگزارد.

سونی اصرار داشت تا ونوم (بهترین فیلم های شبیه ونوم (Venom)) در این فیلم حضور داشته باشد و همین موضوع باعث شد تا داستان فیلم ضربه بسیار بزرگی بخورد. سم ریمی مجبور بود تا ونوم را در این داستان جای دهد، اما نتوانست ونومی که طرفداران انتظار آن را داشتند را به تصویر بکشد. این فیلم در کل فیلم بدی نبود، اما نسبت به شاهکار قسمت دوم این مجموعه بسیار ناامیدکننده ظاهر شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدترین روایت های داستانی در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *