ترسناک ترین ارواح در فیلم های ژاپنی ؛ ژاپن، مهد ارواح ترسناک

فیلم‌های فولکور ژاپنی ، مملو از ارائه‌های ترسناک هستند که در این نوشتار به بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی خواهیم پرداخت.

رسانه‌های غربی، همیشه در طول فیلم‌ها و آثار شبح‌وارانه حضور پررنگی دارند، اما بسیاری از فیلم‌های ترسناک ژاپنی نیز به اندازه کافی از غول‌ها و اجنه‌ها استفاده و تولید کرده‌اند که حتی ترسناک‌ترین کابوس‌ها را برای مردم دوستدار ژانر ترس و وحشت به نمایش بگذارند. ارواح ترسناک ژاپنی ، چه برگرفته از داستان‌های فولکلور باشند و چه اختراع آنها در مغز نویسنده، از ترسناک ترین مظاهر تاریخ سینما هستند.

بهترین ارواح در فیلم‌های ترسناک ژاپنی هستند، با استفاده از داستان‌های فولکور دوران کودکی‌شان و برخی دیگر از الهامات بخش تاریک ذهن نویسنده هستند که این شخصیت‌ها را به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

  • ژاپن، مهد ارواح ترسناک

با هم دیگر نگاهی به لیست بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی بیاندازیم.

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

بسیاری از ارواح ژاپنی ممکن است ترسناک باشند، اما فقط ترسناک‌ترین ارواح است که موی بینندگان را سیخ می‌کند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی بپردازیم.

Shigero – The House Where Evil Dwells

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

فیلم The House Where Evil Dwells، محصول مشترک آمریکایی ژاپنی است که در آن شیطانی در یک خانه زندگی می‌کند و تلاشی برای یافتن ترکیبی بین داستان‌های ارواح هر دو فرهنگ بود و نتیجه یک جواهر پنهان در دهه‌ی 80 میلادی شد. یک خانواده آمریکایی که در یک سفر کاری طولانی در ژاپن زندگی می‌کنند، به خانه‌ای نقل مکان می‌کنند که گفته می‌شود خالی از سکنه است.

روح فیلم، شیگرو، چندان قابل دیدن نیست، اما این دسیسه‌های شوم او است که خودش را به بهترین روح در فیلم ترسناک ژاپنی تبدیل می‌کند. او با استفاده از قدرت‌های غم‌انگیز خودش، خانواده را به بازآفرینی ناخواسته قتل‌های وحشتناکی که در خانه رخ داده است، سوق می‌دهد و در هنگام ساختن بازی مرگبار خود، شخصیت‌ها درماندگی وحشتناکی را تجربه می‌کنند.

The Woman In Red – Retribution

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

فیلم Retribution، به طرز ماهرانه‌ای یک طرح رمز و راز متقاعد کننده را با انبوهی از عناصر ترسناک ماوراءالطبیعه ترکیب می‌کند، یکی از بهترین آثار داستان پلیسی که در اواخر زندگی هر فردی می‌تواند رخ بدهد می‌باشد. این فیلم، در مورد یک قاتل زنجیره‌ای، و یک کارآگاه می‌باشد که توسط زنی قرمزپوش که احتمالاً یکی از قربانیان قاتل بوده، تعقیب می‌شود.

زن قرمزپوش که در فیلم مشاهده می‌کنیم، روح بدجنسی نیست، اما ظاهر ناگهانی و حیرت‌انگیزش می‌باشد که او را به یک روح دلخراش‌کننده تبدیل می‌کند. این واقعیت که به نظر می‌رسد او با رویدادهای وحشتناک در ارتباط است نیز به ترسناک شدن او کمک می‌کند و در نهایت انگیزه‌های تاریک این روح در پایان فیلم، کاملاً آشکار می‌شود.

Ghost Mother – Apartment 1303

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
ارواح ترسناک در فیلم های ژاپنی

در تاریخ طولانی فیلم‌های ترسناک درباره آپارتمان‌ها ، آپارتمان 1303 سهم زیادی در گسترش این سبک از داستان را برخوردار بوده که در ژاپن به عنوان سبک داستان پردازی کم‌ارزش‌شده‌تری از وحشت شهری داشته است. این فیلم درباره‌ی زنی است که پس از مرگ خواهرش، شروع به مشکوک شدن می‌کند که مرگ خواهر و برادرش ممکن است با روحی که آپارتمان او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، ارتباط مستقیم داشته باشد.

این فیلم، برای یک داستان ارواح ژاپنی نسبتاً استاندارد است، اما تصویر طیفی که از ارواح نشان داده می‌شود، واقعاً ترسناک می‌باشد و می‌تواند بیننده را بترساند. موهای بلند و مشکی برای هر فیلم ژاپنی ترسناکی ضروری است و تار موی غول پیکر این شبح، به گونه‌ای کابوس وار است که یادآور تار عنکبوت می‌باشد.

Yuki-Onna – Kwaidan

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

فیلم ترسناک Kwaidan، گلچینی از داستان‌های کلاسیک فولکلور ژاپنی را بازگو می‌کند. بخش دوم این فیلم با عنوان «زن برفی» داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که به طور تصادفی، به سمت روحی خشن، کشیده می‌شود.

به نظر می‌رسد که یوکی اونا، شبیه یک زن معمولی باشد، اما چهره‌ی کمی رنگ پریده و چشمان نافذ او، نشان می‌دهد که این روح، چیزی فراتر از انسان است. روش زیبا جلوه دادن موها، روشی بی‌رحمانه است که روح مرد را با آن فریب می‌دهد او را بسیار ترسناک می‌کند. در حالی که بیشتر برخوردهای ارواح به عنوان معاملات یکباره در نظر گرفته می‌شود، اما یوکی اونا می‌تواند یک نفر را برای همیشه تعقیب کند.

Oiwa – The Ghost Of Yotsuya

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

با وجود اینکه این فیلم در دهه‌ی 50 میلادی ساخته شده است، اما چهره‌ی نگران‌کننده اویوا در فیلم شبح یوتسویا، تجربه‌ی غافلگیرکننده‌ای برای فیلمی بسیار قدیمی است که مردی را نشان می‌دهد کهک پس از کشتن همسرش با خشم حسادت آمیز، متوجه می‌شود که توسط روح قربانی خود شکنجه می‌شود.

این روح، با نیمی از صورتش که به طرز وحشتناکی بریده شده، چیزی شبیه ارواح سفید، چهره معمولی داستان‌های دیگر نیست. The Ghost of Yotsuya که به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های مبتنی بر افسانه‌های ژاپنی ساخته شده، داستانی بی‌زمان از وحشت با شبحی است که حتی با وحشتناک‌ترین هیولاهای سینمای مدرن رقابت می‌کند و یکی از ترسناک ترین ارواح در فیلم های ترسناک درون خود دارد.

Toshio – Ju-on: The Grudge

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
ترسناک ترین ارواح در فیلم های ترسناک

گفته می‌شود که تقلید، صادقانه‌ترین شکل چاپلوسی است، اما بازسازی آمریکایی Ju-on: The Grudge نمی‌توانست داستان اصیل نسخه‌ی اصلی را نگه دارد. داستان این فیلم، درباره‌ی یک مددکار اجتماعی است که از یک خانه خالی از سکنه بازدید می‌کند و به زودی متوجه می‌شود که توسط ارواح انتقام‌جویانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، قصد در اذیت کردن او دارند.

توشیو، روح پسر جوانی است که به قتل رسیده و صدای او با صدای یک گربه جایگزین شده است. توشیو که با چهره‌ای رنگ پریده و چشمانی سیاه رنگ خیره می‌شود، فقط برای لحظه‌ای کوتاه، باید ظاهر شود تا بیننده را بترساند و برود.

Mitsoku – Dark Water

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

این فیلم، یک بار دیگر ترس‌های رایج موجود در ساختمان‌های آپارتمانی را شکار می‌کند. Dark Water یکی از ناراحت‌کننده‌ترین داستان‌های ارواح در تاریخ فیلم و سریال شرقی است. داستان فیلم، در حین طلاق، زنی خود و دخترش را به یک ساختمان آپارتمانی مخروبه منتقل می‌کند که توسط روحی انتقام‌جو تسخیر شده است.

از آنجایی که منبع آب ساختمان، موضوع مشترک وحشت است، وقتی بیننده در نهایت نگاهی اجمالی به روح می‌بیند، به‌طور مناسبی وحشتناک به نظر می‌رسد. بیشتر ارواح طیفی طبیعتی دارند، اما جسد پوسیده میتسوکو، به کیفیت هیولایی او می‌افزاید که بسیاری از ارواح، فاقد آن هستند. ارواح، اغلب شبح وار هستند، اما میتسوکو فاکتور ناخالص اضافی را نیز در خود دارد.

Kayako – Ju-on: The Grudge

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

وجود دو روح در فیلم، کاملاً وحشتناک است و برای مبارزه با آنها، نمی‌توان انکار کرد که فیلم The Grudge یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه‌ی 2000 است که این عنصر را به خوبی نشان می‌دهد. روح خیرخواه کایاکو، همراه با پسر شبح‌آلودش توشیو، ریکای بیچاره را تعقیب می‌کند که تنها اشتباهش ورود به خانه جن زده آنها بود.

کایاکوT با موهای بلند مشکی و صورت رنگ پریده‌اش دقیقاً مانند چیزی است که از شبح اصلی یک فیلم ترسناک ژاپنی انتظار می‌رود. با این حال، چیزی که او را از نظر ترساندن در بالاترین حد قرار می‌دهد و به ارواح ترسناک در فیلم های ژاپنی تبدیل می‌کند، نحوه حرکت او و ناله‌های وهم‌انگیزش می‌باشد. کایاکو که با چشمان غمگینش به آن نگاه می‌کند، به نظر می‌رسد که در لحظه‌ی قتلش یخ زده شده و دیدن آن، یک منظره کاملاً عجیب می‌باشد.

Hiruko – Hiruko The Goblin

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی

یوکای، یکی دیگر از ارواح فولکلور ژاپنی است که بر خلاف ارواح ساده‌ی داستان‌های کلاسیک می‌باشد. او قادر به ایجاد ویرانی با طبیعت بسیار قدرتمندتر است. در این فیلم، هیروکو گابلین را می‌بیند که یک باستان‌شناس می‌باشد که به طور تصادفی، یوکای نامدار را آزاد می‌کند که قربانیان را سر بریده و آنها را به موجوداتی شبیه حشره تبدیل کرده.

جلوه‌های بصری فیلم، از بین فیلم‌های ترسناک قبل و بعد از آن به طرز خیره‌کننده‌ای سورئال هستند. تحمل سرهای بریده شده بسیار زیاد است، و تصاویر عجیب و غریب فیلم، به طور کامل به قلمرو اردوگاهی می‌رود که چقدر بیش از حد دنبال می‌شود. بر خلاف ارواح، که صرفاً برای انتقام می‌آیند، هیروکو هدفی ترسناک‌تر و کابوس‌آمیزتر در ذهن خودش دارد.

Sadako – Ringu

بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی
بهترین روح در فیلم ترسناک ژاپنی

فیلم کلاسیک و ترسناک Ringu که سطح آثار روح محور را به‌طور باورنکردنی بالا می‌برد، جهان را با ظاهری آشنا کرد که بعید است بینندگان هرگز فراموش کنند. یک خبرنگار با بررسی یک نوار ویدئویی مرموز، که به چندین مرگ مرتبط است، متوجه می‌شود که یک روح کشنده به نوار چسبیده است و ممکن است به زودی قربانی بعدی آن باشد.

ساداکو که از تلویزیون بیرون می‌آید و به کابوس‌های بیننده‌ی آن نوار می‌رود، تنها به یک اینچ خزش نیاز دارد تا تعداد زیادی از مخاطبان از آن غافل شوند. این فیلم نشان می‌دهد که او یک نیروی غیرقابل توقف است و وقتی کسی نوار را ببیند، دیگر نمی‌تواند از چنگ شیطانی او فرار کند. با اثبات اینکه ساده‌ترین طرح‌ها اغلب ترسناک‌ترین هستند، صورت ساداکو با موهایش پوشیده می‌شود و رمز و راز به تنهایی ترسناک‌تر از آرایش هیولاهای عجیب و غریب را به ما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین ارواح در فیلم های ترسناک ژاپنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *