نقد قسمت 3 سریال What If ؛ انتقام جویان می‌میرند

یکی از هیجان انگیزترین سریال های مارول را با جرات می‌شود همین سریال دانست. در ادامه با نوشتار نقد قسمت 3 سریال What If همراه فیگار بمانید.

یکی از نکات مهمی که در رابطه با قسمت سوم سریال what if باید به آن اشاره کنیم، ما در این اپیزود بلک ویدو و مرد آهنی را داشتیم. اما برای صداپیشگی خود شخصیت‌های واقعی وارد عکل نشده‌اند و می‌شود گفت که تقریبا اتفاق رضایت بخشی را رقم زده‌اند.

خط اصلی داستان در رابطه با جمع کردن انتقام جویان توسط نیک فیوری (سرهنگ نیکولاس جوزف فیوری که معمولاً با نام نیک فیوری شناخته می‌شود، یک قهرمان تخیلی جنگی جنگ جهانی دوم و یک فوق جاسوس در زمان حال در کتاب‌های کامیک مارول کامیکس می‌باشد. او توسط تصویرگر جک کربی و نویسنده استن لی خلق شد. فیوری در گروهبان فیوری و کماندوهای زوزه‌کش او شماره ۱ام (مه ۱۹۶۳) برای اولین بار به صورت یک فرماندهٔ گروهان نیروی زمینی آمریکایی سیگار به دهان به تصویر کشیده شد.) است.

بدون تردید، قسمت اول ضعیف ترین است و بیشتر شبیه به این است که کسی برخی از نامها را “پیدا و جایگزین” کرده باشد. اپیزودهای دوم و سوم از این نظر بهتر هستند که درنهایت این حس را به ما می‌دهند که عواقبی برای تغییر چیزها وجود دارد. اما در واقع فقط قسمت دوم موفق میشود به عظمت برسد در حالی که قسمت سوم فقط بسیار خوب است.

نقد قسمت 3 سریال What If

انتقام جویان می‌میرند

نقد قسمت 3 سریال What If
نقد قسمت 3 سریال What If

اما اینبار اتفاق عجیبی می‌افتد. در واقع در همان ابتدای قسمت ۳ what if به ما شوک وارد می‌شود. و بر خلاف مرد آهنی ۲ تونی استارک می‌میرد. وات ایفی که در قسمت سوم سریال چه میشود اگر داریم کمی متفاوت با دو قسمت قبلی است. در قسمت اول وات ایف به این شکل بود که اگر پگی کارتر به جای استیو راجرز سرم می‌خورد چه می‌شد؟ اما در قسمت سوم وات ایف عجیبی را شاهد هستیم. هیجان انگیز و جذاب! در ادامه با نوشتار نقد قسمت 3 سریال What If همراه فیگار بمانید.


بیشتر بخوانید:


کاسه ای زیر نیم کاسه

نقد قسمت 3 سریال What If
نقد قسمت 3 سریال What If

چه می‌شد اگر قبل از پیدا شدن کاپیتان آمریکا، اونجرز نابود می‌شدند؟! پس وقایع برمی‌گردد به انتهای فیلم کاپیتان آمریکا فرست اونجرز. یعنی به وقایعی اشاره می‌شود مثل هالک شگفت انگیز، مرد آهنی ۲ و ثور یک؛ درواقع همه این مسائل قبل از پیدا شدن کاپیتان آمریکا هستند. خاص بودن این قسمت به این دلیل است که ما همچین چیزی را حتی در دنیای کامیک هم نداشتیم. با رمزآلود شدن ساختار روایت در این فضاسازی همه چیز مدام در ورطه ناآگاهی ذهن ما را با سوال چه میشود اگر…؟! درگیر می‌کند. به عبارتی دیگر مدام حس کاسه ای زیر نیم کاسه به ما وارد می‌شود.


بیشتر بخوانید:


مقایسه

در قسمت اول ما یک جایگزاری ساده داشتیم. درواقع ما با همان ساختار روایی فیلم فرست اونجرز روبرو شده بودیم. در واقع قسمت اول سریال What If ..؟ ضعیف ترین است، و متأسفانه برای بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول، فقط دیدن یکی از ویژگی های کاپیتان کارتر است و بس.

باید تأکید کرد که قسمت اول بد نیست، اما چندان هم شگفت آور نیست. زیرا همانطور که گفته شد حدود 85 درصد آن برگرفته از فیلم Captain America: The First Avenger، یکی از کم ارزش ترین فیلم های اصلی مارول است.

آنها به چیزهای جالبی مانند کاوش در مورد جایگاه زنان در جنگ می پردازند. پگی در فیلم اول بسیار قدرتمند ظاهر شد، به این دلیل که او بیشتر در محدوده جایی که می‌توانست در ارتش برود حضور داشت. هنگامی که او یک سرباز فوق العاده میشود، دیگر خیلی در راستای ساختاری خود نیست، و این قسمت مدتی طول میکشد تا در شکل خودش منسجم عمل کند. با این حال، بسیاری از صحنه ها به طور عمده از فیلم حذف شده اند و برخی نام ها تغییر کرده است.

این قسمت همچنین دارای برخی صداپردازی های ضعیف است. اپیزودی است که توسعه نیافته است و مانند این است که آنها سعی می‌کردند یک فیلم کامل را در 30 دقیقه بیان کنند.

اما همه چیز در قسمت دوم کمی امیدوارانه تر جلو رفت. و و اقعا ما با یک وات ایف روبرو هستیم. همان داستان نگهبانان کهکشان رخ نداد. چرا که آنقدر نچالا سخاوتمندانه رفتار می‌کند که تاثیر روی همه می‌گذارد و همه کار خوب انجام می‌دهند.

پس از یک شروع بسیار متزلزل، قسمت دوم What If…؟ واقعاً همه چیز را برمیگرداند تا نشان دهد که اگر جزئیاتی تغییر میکرد، چقدر جهان مارول تغییر میکرد. برخلاف قسمت اول، که کمابیش دقیقاً شبیه Captain America: The First Avengers بود که ربودن اتفاقی T’Challa به جای Peter Quill در واقع پیامدهای گسترده ای برای این جهان دارد. چگونه T’Challa با وجود خود جهان را تغییر می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


هوپ ون دین

اپیزود 3 یک درک تکان دهنده از این است که اگر زمین قدرتمندترین قهرمانان خود را از دست بدهد که با یک انفجار شروع میشود و بدون پیچ و خم ادامه دارد، چه اتفاقی می افتد.

اما در قسمت سوم ما با عنوان و انگیزه ساخته شدن سریال چه میشود اگر مشکل داریم. در واقع اتفاق خاصی نمی‌افتد که ما از این سوال برای به وجود آمدن انگیزه جهت دیدن این سریال استفاده کنیم. همه چیز و همه تنش ها برای نگه داشتن مخاطب به علت وجود پرداخت ساختاری روایت پر تعلیق قسمت سوم سریال وات ایف است.

نقد قسمت 3 سریال What If
نقد قسمت 3 سریال What If

در ابتدا، به نظر میرسد که این قسمت در حال فکر کردن است که اگر اکثر OG Avengers (منهای کاپیتان آمریکا) قبل از نبرد نیویورک کشته میشدند، چه اتفاقی می افتاد، اما بعداً متوجه میشویم که اگر؟ اگر هوپ ون دین به SHIELD ملحق میشد و در حین انجام وظیفه میمرد، چه اتفاقی می افتاد؟ برای درک کامل این قسمت، احتمالاً باید تقریباً همه ی فاز 1 دنیای سینمایی مارول را دیده باشید.

قسمت 3 نیک فیوری بسیار توانا را در برابر Ant-Man قرار میدهد. با این حال، معلوم میشود که لوکی، خدای نیرنگ، پشت قدرت نیک فیوری است. لوکی Ant-Man را شکست میدهد و هنک پیم را به Asgardian میبرد.

سپس لوکی تصمیم میگیرد زمین را تصاحب کند و در فرماندهی کل کره زمین دیده میشود و همه را مجبور میکند که خدمتکار او باشند. این طرحی است که او سعی میکند در فیلم اصلی انتقام جویان اجرا کند، اما دیگر هیچ انتقام جویی وجود ندارد که او را متوقف کند.

خوشبختانه، پایان نشان میدهد که نیک فیوری در حال شکار Captain America است. نیک فیوری هنگام جستجو در یخ، سپر را پیدا میکند. سپس کاپیتان مارول ظاهر میشود…


بیشتر بخوانید:


صداپیشگی ؛ نقد قسمت سوم سریال what if

جفری رایت البته Uatu The Watcher است. ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری، جرمی رنر در نقش هاوکی، مایکل داگلاس در نقش هنک پیم، تام هیدلستون در نقش لوکی، کلارک گرگ در نقش مأمور کولسون، فرانک گریلو در نقش کراس بونز، مارک روفالو در نقش بروس بنر و جیمی الکساندر از جمله بازیگران اصلی MCU هستند.

بازیگر نقش اسکارلت جوهانسون لیک بل است که صداپیشگی Poison Ivy را در مجموعه انیمیشن های دیدنی DC، هارلی کوئین، بر عهده دارد. جانشین روبرت داونی جونیور به عنوان تونی استارک مایک وینگرت است و این اولین بار نیست-او در فیلم انتقام جویان، مرد عنکبوتی، نگهبانان کهکشان و انتقامجویان آینده مارول نقش مرد آهنی را بازی کرد. استفانی پانیسلو (رزیدنت اویل: تاریکی بی نهایت) بتی راس است و ژنرال راس مایک مک گیل است و نه ویلیام هرت.

لحظه برجسته ؛ نقد قسمت سوم سریال what if

در این قسمت لحظات بسیار کوچکی وجود داشت که قابل بررسی باشد. مرگ ناگهانی انتقام جویان شوکه کننده بود، اما مرگ ناتاشا از نظر احساسی بیشترین تمپو را به ساختار کلی روایت قسمت سوم وات ایف داد. احتمالاً به این دلیل که او در بیشتر قسمت ها به عنوان معتمدترین عامل Fury در SHIELD حضور داشت.

مشخصات

  • ژانر: انیمیشن – ابرقهرمانی – آنتولوژی
  • سازنده: ای سی بردلی
  • کارگردان: برایان اندروز
  • بازیگران: جفری رایت و رابرت داونی جونیور
  • کشور سازنده: ایالات متحده
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • تهیه‌کنندهٔ اجرایی: کوین فایگی
  • تولیدکننده: مارول استودیوز
  • توزیع‌کننده: دیزنی+

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد قسمت 3 سریال What If سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *