لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند ؛ ژانر ترس در دنیای مارول

دنیای مارول به تازگی از ژانر ترسناک در آثار خود استفاده می‌کند. با ما همراه باشید تا به لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند بپردازیم.

آثاری مانند گرگینه در شب (نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night) و دکتر استرنج در چند جهانی جنون یادآور مهمی هستند که دنیای سینمایی مارول لحظات ترسناکی هم داشته است. در حالی که فیلم‌های مارول هرگز قبل از فاز چهارم در ژانر ترسناک زیاده روی نکرده‌اند، مارول هرگز از ایجاد تنش یا لحظات شوکه کننده اجتناب نکرده است. ژانر ترسناک یکی از موضوعاتی می‌باشد که باعث می‌شود مخاطب به سینما برود.

گرچه چیزی شبیه رویای تونی در انتقام‌جویان: عصر اولتران می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما از آن زمان تاکنون لحظات ترسناک بسیار بیشتر و بهتری در MCU به وجود آمده است. در واقع مارول به ژانر ترسناک بهای زیادی نمی‌دهد، اما از آن به طور هوشمندانه‌ای در طول فیلم‌هایش استفاده می‌کند. در این نوشتار قصد داریم تا لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند را به شما معرفی کنیم.

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند

  • ژانر ترس در دنیای مارول

شما می‌توانید فهرست لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند

دنیای سینمایی مارول در فاز چهارم خود، به ژانر ترسناک توجه ویژه‌ای کرده است و در آثار خود از این ژانر پرطرفدار استفاده می‌کند. به تازگی کمپانی مارول پروژه دکتر استرنج در چند جهانی جنون را به کارگردانی سم ریمی اکران کرده است. این نشان می‌دهد که این کمپانی بر روی ژانر ترسناک سرمایه گذاری قابل توجهی خواهد کرد. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند بپردازیم.

صحبت گور با بچه‌های آزگاردی

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که ترسناک بودند

یکی از لحظاتی از دنیای سینمایی Marvel که واقعا ترسناک بودند در قسمت چهارم فیلم ثور اتفاق می‌افتد. با گذشت تنها 10 دقیقه از اکران فیلم ثور: عشق و رعد (نقد و بررسی فیلم Thor Love And Thunder)، کریستین بیلبا ایفای نقش گور به سرعت خود را به عنوان یکی از ترسناک‌ترین شروران دنیای سینمایی مارول معرفی کرد. گور از زمان کوتاه خود بهترین استفاده را کرد و خود را به عنوان یک دشمن محکم در برابر ثور نشان داد.

ترسناک‌ترین لحظه او زمانی است که در پشت پسر هیمدال، اکسل ظاهر می‌شود، در حالی که او در حال تعریف داستان‌های قهرمانی ثور است. گور داستان را پیچ و تاب می‌دهد، اکتی را بیرون می‌آورد و سرش را جلوی بچه‌ها از تنش جدا می‌کند. ایفای نقش کریستین بیل در این سکانس فوق العاده است و به شدت مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سکانس شام در وست ویو

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای مارول که واقعا ترسناک بودند

یکی دیگر از لحظاتی از MCU که واقعا ترسناک بودند در سریال واندا ویژن به تصویر کشیده می‌شود. دنیای ساختگی واندا در سریال واندا ویژن ذاتاً ترسناک است، به ویژه برای شهروندان وست ویو. یکی از بزرگترین و دلخراش ترین لحظات ، صحنه شام ​​در قسمت اول است. هنگامی که واندا و ویژن، رئیس ویژن و همسرش را به شام دعوت کرده‌اند، وقتی رئیس احساس خفگی کرد، بقیه سعی می‌کنند از یک غذای دلپذیر لذت ببرند.

مبارزه گرگینه

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از MCU که واقعا ترسناک بودند

اپیزود ویژه گرگینه در شب به عنوان اولین اقدام واقعی در ژانر ترسناک و الهام گرفته از فیلم‌های کلاسیک مانند مرد گرگنما،  یک سابقه مهم برای دنیای سینمایی مارول ایجاد کرده است. با پیروی از السا بلاداستون و جک راسل به عنوان گرگ نما و شکار که محور اصلی داستان می‌باشد، تمرکز ویژه این فیلم حول محور بقا و زنده ماندن می‌چرخد.

در آخرین لحظات فیلم، جک و السا قبل از اینکه جک مجبور شود به لطف قدرت‌های بلاد استون به گرگینه تبدیل شود، در یک قفس زندانی می‌شوند. پس از اینکه جک به گرگینه تبدیل شد، به قتل عام علیه کسانی که او را اسیر کرده‌اند می‌پردازد. این سکانس جزو لحظاتی از دنیای مارول که واقعا ترسناک بودند قرار می‌گیرد، زیرا خشونت مبارزه در این فیلم، به شدت از دیگر آثار مارول بیشتر است.

آزادی اولتران

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی Marvel که واقعا ترسناک بودند

در حالی که فیلم انتقام جویان: عصر اولتران (10 عضو انتقام جویان که احتمالا در آینده می میرند) با محبوب‌ترین فیلم انتقام جویان فاصله زیادی دارد، اما لحظات برجسته و ماندگاری را به تصویر کشید. یکی از بهترین صحنه‌های فیلم، معرفی خود اولتران است.

در حالی که انتقام‌جویان در حال برگزاری یک مهمانی هستند و شایستگی خود را با استفاده از میولنیر آزمایش می‌کنند، اولتران با یک بدن ربات نیمه جان  و قبل از حمله با لباس‌های اضافی شروع به سخنرانی می‌کند. با پایان یافتن مبارزه و نابود شدن بدن او توسط ثور، آخرین کلام اولتران اشعاری از پینوکیو است. این سکانس آزادی اولتران را نشان داد و جزو لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که ترسناک بودند قرار می‌گیرد.

ورود اسکارلت ویچ از انعکاس

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند

استرنج در حالی که از آمریکا چاوز در فیلم دکتر استرنج در جند چهانی جنون محافظت می‌کند، واندا را در بعد آینه به عنوان اقدامی موقت به  دام می‌اندازد. متأسفانه برای قهرمانان، قدرت واندا توسط دارک هولد تقویت شد و به او اجازه داد تا به میل خود از بعد آینه عبور کند.

پس از کشاندن چندین دانش آموز کامار تاج به آن بعد، او از طریق یک گونگ آزاد می‌شود. همانطور که واندا از آن بیرون می‌آید، استخوان‌هایش می‌پیچد و بدشکل می‌شود و تقریباً شبیه عنکبوت به نظر می‌رسد. وقتی اسکارلت ویچ در جای خود می‌ایستد، استخوان‌هایش تکان می‌خورند و به جای خود بازمی‌گردند که واقعا ترسناک بود.

تهدید شدن پیتر توسط کرکس

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند

اولین شرور مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، کرکس با ایفای نقش مایکل کیتون، یک رهبر از باند جنایتکاران خودش می‌باشد. در حالی که انگیزه‌های او قابل درک است، او چندین بار ثابت می‌کند که نمی‌تواند به عنوان مرد خانواده‌دار خوب و مهربانی که سعی در به تصویر کشیدن آن دارد دیده شود.

او وقتی پیتر و لیز را به مراسم رقص می‌برد، کرکس متوجه می‌شود که پیتر مرد عنکبوتی است و یک صحبت نه چندان معمولی را با او شروع می‌کند. تنش این سکانس باعث می‌شود که موهای بیننده به تن او سیخ شوند، زیرا بازی فوق العاده مایکل کیتون در این نقش، ترس را به دل مخاطبان می‌اندازد.

جسد ویژن صحبت می‌کند

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند

پس از اینکه دوقلوها به دنیا می‌آیند و واندا مونیکا رامبو را از وست ویو بیرون می‌کند، ویژن کنجکاو می‌شود که او کجا رفته است. همانطور که واندا برای پاسخ دادن برمی‌گردد، ناگهان جسد ویزن را در حال صحبت می‌بیند که بسیار شوکه کننده بود.

واکنش عاطفی واندا با دیدن جسد مرده شوهرش برای تماشاگران از بین نمی‌رود و همچنین دیدن یک شخصیت محبوب در این حالت کاملاً ناراحت کننده است. این سکانس با صحبت کردن جسد ویژن و ادامه دادن آن به‌گونه‌ای بدتر می‌شود که گویی هیچ مشکلی وجود ندارد.

زامبی دکتر استرنج

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند

دکتر استرنج (بهترین دیالوگ های دکتر استرنج در دنیای سینمایی مارول) با استفاده از قدرت دارک هولد، از یک جهان نابود شده به جهان خود راه پیدا می‌کند تا آمریکا چاوز را نجات دهد. در ابتدای این فیلم استرنج جسد نسخه دیگری از خود را در یک پشت بام دفن می‌کند و در این سکانس او با استفاده از دارک هولد به آن بدن وارد می‌شود که شباهت بسیار زیادی به زامبی دارد.

استرنج زامبی در این مرحله از فیلم شروع به پوسیدگی کرده بود، زیرا مدتی در نبرد آسیب دید و کشته شد. زمانی که استرنج در آن بدن زندگی می‌کند و شنل را به بدن زامبی شده می‌چسباند، هم فوق العاده قدرتمند و هم فوق العاده وحشتناک است.

زامبی مرد آهنی

لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند
لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند

مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی (رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی) دارای لحظات بسیار دلخراشی هستند. ترسناک‌ترین صحنه در سه گانه تام هالند در جریان مبارزه او با میستریو در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه رخ می‌دهد.

همانطور که مبارزه پیش می‌رود، پیتر در طوفانی از توهم‌ها کشیده می‌شود. دلهره‌آورترین صحنه که دقیقا نقطه ضعف پیتر را هدف می‌گیرد و او را در برابر اسکلت پوسیده تونی استارک در لباس مرد آهنی قرار می‌دهد بسیار ترسناک و دلخراش بود. در این صحنه مرد آهنی به طوری شبیه زامبی طراحی شد، اما حضور دوم زامبی مرد آهنی در سریال انیمیشنی چه می‌شد اگر… اتفاق افتاد که از همیشه ترسناک‌تر بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار لحظاتی از دنیای سینمایی مارول که واقعا ترسناک بودند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *