نقطه ضعف اعضای انتقام جویان چیست؟ ؛ انتقام جویان چگونه شکست می‌خورند؟

در میان اعضای تیم انتقام جویان، هر کدام از آن‌ها نقطه ضعف‌هایی دارند. همراه ما باشید تا به نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان بپردازیم.

دنیای سینمایی مارول فهرست بزرگی از انتقام جویان دارد که هر سال بیشتر می‌شود. تیم ابرقهرمانان قدرتمند بالاخره یک بار دیگر در فیلم‌های انتقام‌جویان: سلسله کانگ و انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی گرد هم می‌آیند و حماسه چندجهانی را به پایان می‌رسانند. در حال حاضر دنیای سینمایی مارول، در فاز چهار خود، ابرقهرمانان جدیدی را معرفی کرده است که انتقام جویان آینده را تشکیل می‌دهند.

در حالی که انتقام جویان ممکن است قدرتمندترین قهرمانان زمین باشند، با این حال آن‌ها تا کامل بودن فاصله زیادی دارند. در واقع، بسیاری از این ابرقهرمانان با نقص‌های شخصیتی شخصی دست و پنجه نرم می‌کنند که به عنوان مهم‌ترین نقطه ضعف آن‌ها به شمار می‌رود. در این نوشتار قصد داریم تا نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین کارگردان ها برای فیلم انتقام جویان جنگ های پنهان

500 تا از فیلم های جذاب ابرقهرمانی

آخرین اخبار، اطلاعیه ها و افشاگری ها

بهترین فیلم های 2023 که قبل از مرگ باید دید

نقطه ضعف اعضای انتقام جویان چیست؟

  • انتقام جویان چگونه شکست می‌خورند؟

شما می‌توانید فهرست نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

تیم انتقام جویان، متشکل از قوی‌ترین ابرقهرمانان زمین هستند که توانستند در برابر تایتان دیوانه، تانوس، مقاومت کنند و برنده بازی باشند. در حالی که آن‌ها به همراه یکدیگر می‌توانند در برابر هر شروری پیروز شوند، در عین حال نقاط ضعفی هم دارند که به زندگی شخصی آن‌ها مربوط می‌شود. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان بپردازیم.

تونی استارک – تکبر

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف های اعضای انتقام جویان

اولین نقطه ضعف اعضای انتقام جویان مربوط به تونی استارک می‌باشد. تونی استارک ممکن است یکی از بزرگ‌ترین اعضای انتقام جویان باشد، اما او در طول مدت حضورش در دنیای سینمایی مارول با غرور خود دست و پنجه نرم کرد. در حالی که این خصیصه گاهی به نفع او تمام می‌شد، اغلب اوقات غرور خود استارک مانع از قضاوت بهتر او شد که عاقبت آن چندین اشتباه فاجعه آمیز بود.

در حالی که تونی در طول سال‌ها از چندین دوست صمیمی کمک گرفت تا راه خود را تغییر دهد، غرور تونی او را به چندین خطای جبران ناپذیر سوق داد. مهم‌تر از همه، تونی احمقانه اولتران را در تلاش برای محافظت از جهان در برابر هر گونه تهدیدی ایجاد کرد، اما به طور تصادفی یک تهدید بسیار بزرگ‌تر را در این فرآیند به وجود آورد. اگر او برای گوش دادن به توصیه‌های شریک آزمایشگاهی خود، بروس بنر، وقت می‌گذاشت، شاید بسیاری از اشتباهات را مرتکب نمی‌شد.

استیو راجرز – برتری اخلاقی

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقاط ضعف اعضای انتقام جویان

این قسمت از نقطه ضعف اعضای Avengers در مورد کاپیتان آمریکا می‌باشد. استیو راجرز، اولین کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول، به عنوان یکی از ثابت قدم‌ترین و تحسین برانگیزترین شخصیت‌ها در کل فرنچایز مورد تحسین قرار می‌گیرد. در حالی که استیو فردی بود که مردم او را به عنوان قهرمان خطاب کردند، اما استیو با یک نقص شخصیتی بسیار تفرقه انگیز دست و پنجه نرم می‌کرد که معتقد بود از نظر اخلاقی از اطرافیانش برتر است.

در حالی که تصورات استیو از برتری اخلاقی به جای خود محوری، از روی اعتقاد به وجود آمده بود، با این حال، این ضعف باعث تفرقه می‌شد. امتناع او از در نظر گرفتن دیدگاه مخالف منجر به جنگ داخلی ابرقهرمانان و متعاقب آن فروپاشی انتقام‌جویان شد.

ثور – شک به خود

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف اعضای Avengers

یکی دیگر از نقاط ضعف اعضای انتقام جویان به خدای رعد مربوط می‌شود. ثور یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانانی می‌باشد که تا به حال به انتقام جویان پیوسته است که سابقه ابرقهرمانی‌اش به قبل از تولد هر یک از همراهانش برمی‌گردد. ثور علی‌رغم موفقیت‌های بزرگش، هنوز با شک و تردید نسبت به خود دست و پنجه نرم می‌کند و هرگز خود را به اندازه کافی خوب نمی‌داند.

در آخرین حضور خود در دنیای سینمایی مارول، ثور تحت یک قوس شخصیتی سختگیرانه قرار می‌گیرد و به آرامی در طول سال‌ها بیشتر به خود باور می‌کند. نابودی آزگارد و نسل کشی تانوس لازم است تا ثور سرانجام بفهمد که اعتماد به نفس او همان چیزی بود که برای حل مشکلات به آن نیاز داشت.

ناتاشا رومانوف – گذشته تاریک

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف اعضای انتقام جویان

یکی از نقطه ضعف های اعضای انتقام جویان مربوط به ناتاشا رومانوف می‌شود. ناتاشا رومانوف با نام مستعار بیوه سیاه، تا زمان مرگش در ورمیر، یکی از اعضای سازنده انتقام جویان بود. با این حال، در طول دوران حضورش در این تیم ابرقهرمانی، ناتاشا پیوسته تحت تعقیب گذشته تاریک خود به عنوان یک قاتل از اتاق قرمز بود.

ناتاشا تمام زندگی خود را صرف جبران اعمال وحشتناکی کرد که در زمان خدمت به ژنرال دریکوف مرتکب شد. این اغلب او را به تصمیم گیری بر اساس آنچه که فکر می‌کرد به بهترین وجه برای جنایاتش جبران می‌کند، می‌برد، از جمله تصمیم نهایی او برای قربانی کردن خود در ورمیر به جای کلینت بارتون این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند.

کلینت بارتون – غم و اندوه

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

کلینت بارتون به عنوان هاکای یکی از تزلزل ناپذیرترین و مهم‌ترین اعضای انتقام جویان بود. با این حال، او در نهایت نقطه شکست خود را پس از کشته شدن همسر و فرزندانش در نسل کشی تانوس نشان داد. در پنج سال بعد، کلینت ثابت کرد که اندوهش به راحتی می‌تواند بر او غلبه کند.

کلینت که در غم و اندوه گم شده بود، نام رونین را به خود گرفت و جنگی تک نفره با دنیای جنایتکار به راه انداخت. او افراد بی‌شماری را در طول جنگ به قتل رساند و ادامه چنین وحشیگری خونین را برای او بسیار آسان کرد. تا وقایع سریال هاکای بود که او متوجه شد، اقدامات او به عنوان رونین چقدر مخرب بوده است.

بروس بنر – هالک

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

آلتر ایگوی دکتر بروس بنر، هالک، از نظر بسیاری قوی‌ترین انتقام‌جو می‌باشد و به عنوان یک دارایی مهم برای ابرقهرمانان در نبردهای متعددشان عمل کرده است. با این حال، برای بروس، خود هالک بزرگترین نقطه ضعف اوست.

بروس تمام دوران ابرقهرمانی خود را صرف درمان شخصیت هالک کرد و برای سال‌ها نتوانست ببیند این موجود چقدر برای انتقام‌جویان اهمیت پیدا کرده است. اگرچه او در نهایت شخصیت‌ انسانی و هالک را با هم ترکیب کرد، اما این احتمال وجود دارد تا در رویدادهای بعدی بروس به حالت قبلی خود بازگردد.

دکتر استرنج – اعتماد به نفس

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

دکتر استیون استرنج استاد هنرهای عرفانی می‌باشد که به یکی از اعضای اصلی انتقام جویان در جنگ چند جانبه آینده تبدیل شده است. دکتر استرنج به عنوان یک جراح سابق مغز که قدرت استفاده از دستانش را از دست داده بود، به عنوان مردی با اعتماد به نفس بیش از حد به خود شناخته شد.

وقایع قسمت دوم فیلم دکتر استرنج باعث شد که ابرقهرمان عنوان‌دار متوجه شود که تمام زندگی خود را با اعتماد به نفس بیش از حد گذرانده و هرگز به کسی غیر از خودش اعتماد نکرده است. این نگرش رابطه او با کریستین را خراب کرده بود و حتی احتمال داشت تا تونی استارک را به مرگ غیرضروری برساند، زیرا استرنج آنقدر به خودش اطمینان داشت که نمی‌توانست اعتراف کند که ممکن است راه دیگری برای شکست دادن تانوس وجود داشته باشد.

واندا ماکسیموف – خشم

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

واندا ماکسیموف یکی از بهترین شخصیت‌های فاز 4 می‌باشد که قدرتش در بین سایر انتقام جویان بی نظیر است. واندا به عنوان اسکارلت ویچ، به طور مداوم اعماق قدرت خود را نشان داد، اما خشم و عصبانیت شدید او قهرمانی‌هایی را به کام مرگ کشاند.

پس از به دست آوردن دارک هولد، واندا به زودی متوجه شد که توسط کتاب شیطانی فاسد شده است، کتابی که خشم او را تشدید می‌کند و احساسات او را به هم می‌ریزد تا اینکه جزو قدرتمندترین شرورهای MCU قرار گرفت. واندا با استفاده از این خشم، دنیای چندگانه را ویران کرد و تنها زمانی که دیگر خیلی دیر شده بود به هوش آمد.

سم ویلسون – میراث استیو

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

سم ویلسون پس از بازنشستگی استیو راجرز، مسئولیت جایگاه کاپیتان آمریکا را بر عهده گرفت. اگرچه بسیاری مشتاق هستند که سم تهدید لیدر را در کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی ببینند، اما بزرگ‌ترین نقطه ضعفی که او باید بر آن غلبه کند، حفظ میراث استیو راجرز است.

سم علی‌رغم اینکه شخصاً این عنوان را از طرف استیو پذیرفت، در واقع مدت کوتاهی پس از دریافت این عنوان، ردای کاپیتان آمریکا را رها کرد و خود را لایق این عنوان نمی‌دانست. اکنون که او کاملاً جایگاه کاپیتان آمریکا را پذیرفته است، سم به مبارزه با میراثی که استیو راجرز پشت سر گذاشت، ادامه خواهد داد و در این روند سعی دارد تا میراث خود را بسازد.

مرد عنکبوتی – زندگی دوگانه

نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان
نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان

پیتر پارکر به سرعت تبدیل به یکی از با ارزش‌ترین قهرمانان دنیای سینمایی مارول شد. در حالی که مرد عنکبوتی در دفاع از مردم عادی در برابر تهدیدات مختلف دنیای روزمره، نقاط قوت زیادی دارد، اما بیشترین تلاش و انرژی خود را برای داشتن یک زندگی دوگانه صرف می‌کند.

هویت مخفی بخش عمده‌ای از شخصیت مرد عنکبوتی از زمان خلقت او بوده است، اما منشأ بسیاری از دردهای او نیز هست. کشمکش برای زندگی در نقش مرد عنکبوتی و پیتر پارکر باعث شد که او با دکتر استرنج در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست یک معامله عجولانه انجام دهد که تقریباً باعث مرگ کل دنیای او شد. اکنون که پیتر پارکر از حافظه کل بشریت پاک شده است، به نظر می‌رسد که مرد عنکبوتی می‌تواند آزادانه بدون اینکه زندگی دوگانه‌ای او را تحت فشار قرار دهد، عمل کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقطه ضعف هرکدام از اعضای انتقام جویان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “نقطه ضعف اعضای انتقام جویان چیست؟ ؛ انتقام جویان چگونه شکست می‌خورند؟

  1. پس نگهبانان کهکشان و مرد مورچه ای و پلنگ سیاه و دوتا مرد عنکبوتی دیگه و کاپیتان مارول و دوستاشون چی میشن؟
    یعنی اینها هیچ نقطه ضعفی ندارن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *