قیمت لیر ترکیه امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ؛ بررسی قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد

قیمت لیر ترکیه 12 بهمن در بازار آزاد امروز، مانند چند روز گذشته، روند آرامی را طی کرده که در ادامه‌ی، به لیست قیمت‌های لیر ترکیه خواهیم پرداخت.

با افزایش نرخ تورم بسیاری در ترکیه سعی دارند که پول خود را از لیر به ارزهای معتبر جهانی تبدیل کنند. تغییرات قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد ایران نیز قابل توجه است. تغییرات قیمت روزانه لیر ترکیه برای برخی از اصناف حائز اهمیت است.

برای اطلاع از جزئیات قیمت لیر ترکیه امروز 1401 (12 بهمن) در ادامه نوشتار قیمت لیر ترکیه در بازار امروز همراه باشید.

قیمت لیر ترکیه 12 بهمن 1401

قیمت لیر ترکیه 12 بهمن 1401
قیمت لیر ترکیه امروز 1401, قیمت لیر ترکیه امروز 12 بهمن 1401

لیره ترکیه یکای پول کشورهای ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی است. یکای زیرین لیره کروش است. هر صد کروش مساوی یک لیره است. از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۰۵، شش صفر انتهای پول ترکیه از چرخش پولی پاک شد و از آن پس به آن لیره ترک جدید یا YTL (Yeni Türk lirası) گفته شد.

تاکنون بر روی پول‌برگ‌های لیره فقط نگاره آتاتورک و عصمت اینونو نقش بسته‌اند. مصطفی عصمت اینونو ژنرال ارتش، نخست‌وزیر، دومین رئیس‌جمهور ترکیه و از یاران آتاتورک بود.

ارزش لیر ترکیه
قیمت لیر ترکیه در بازار امروز, قیمت روزانه لیر ترکیه

برای اولین بار لیره به دستور عبدالمجید یکم در پنجم ژانویه ۱۸۴۳ با نام لیره عثمانی زده شد. سکه عثمانی به نام لیره زرد نامیده می‌شد.

 

قیمت روز لیر ترکیه

قیمت روز لیر ترکیه 12 بهمن 2,400 تومان

ضمن اطلاع از قیمت روزانه لیر ترکیه می‌توانید نگاهی به مطالب ذیل نیز بیاندازید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قیمت لیر ترکیه 12 بهمن 1401 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *