حقایق پنهان، رازها و ایستراگ های فیلم سونیک 2

Sonic the Hedgehog 2 به دلیل اقتباس وفادارانه‌اش از بازی‌ها در سینماها موفق بوده است اما جزئیات و میم‌های حاصل از آن باعث هرچه بهتر دیده شدن فیلم نیز می‌شود. در این متن به ایستراگ های فیلم سونیک 2 خواهیم پرداخت.

فیلم Sonic the Hedgehog 2 در سینماهای سراسر جهان موفقیت تجاری کسب کرده و احترامِ طرفدارانش را با نوستالژیِ وفادارش به اصل ماجرا و بازی‌های خوب و شخصیت‌های جذابش برانگیخته است. با این حال کمدی اثر، فیلم را بالا می‌بَرد و تقلیدهای جذابی از فرهنگ پاپ و دیگر فرانچایزهای فیلم ایجاد می‌کند.

حقایق پنهان، رازها و ایستراگ های فیلم Sonic 2

نکاتِ مخفیِ زرد و آبی و قرمز و البته جیم کَری

فهرست مطالبی که در حقایق پنهان، رازها و ایستراگ های فیلم سونیک 2 خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد انیمیشن سونیک 2
رازهای انیمیشن فیلم سونیک 2

سونیک همیشه شخصیتی بوده است که از مثبت‌اندیشی و شوخ‌طبعی استفاده کرده است، بنابراین استفاده از این میم‌ها و ارجاعات نه تنها باعث خنده مخاطب می‌شود بل‌که شخصیت سونیک را نیز به خوبی توسعه می‌دهد و این فیلم در نتیجه اقتباسی دوست داشتنی از بازی (های) ویدیویی سونیک است.

Cast Away

ایستراگ های فیلم سونیک 2, حقایق پنهان فیلم سونیک 2
ایستراگ های فیلم سونیک 2, حقایق پنهان فیلم سونیک 2

در ابتدای فیلم دکتر اگمن در سیاره قارچی گیر افتاده است جایی که تنها همراه او صخره‌ای است که به شکل ستوان سابقش، مامور استون تراشیده شده است. اگمن بیش از 200 روز با همدمش صحبت می‌کند و سعی می‌کند سیاره را ترک کند در حالی که با تنها “دوست” خود ارتباط برقرار می‌کند.

این یک تقلید از فیلم Cast Away است زیرا شباهت‌های زیادی بین ویلسون و “استون” وجود دارد. هر دو ویژگی‌های انسانی در “چهره” خود دارند و هر دو تنها شکل ارتباطی‌ای هستند که دکتر اگمن و چاک نولاند دارند. علاوه بر این در حالی که چاک از، از دست دادن ویلسون در نزدیکی پایان فیلم ناراحت است، اگمن بی‌رحمانه از «سنگ» برای حمله به مهاجمانی که به سیاره قارچ می‌رسند استفاده می‌کند و شوخی خنده‌داری از Cast Away را نشان می‌دهد.

بازیِ گِری

حقایق پنهان سونیک 2, ایستراگ سونیک 2
حقایق پنهان سونیک 2, ایستراگ سونیک 2

در حالی که اگمن در حال تلاش برای ترک سیاره قارچ است او سعی می‌کند با خود شطرنج بازی کند. یک آینه در مقابل خود قرار می‌دهد تا با انعکاس خود به عنوان حریف روبرو شود. با این حال اگمن با کامل کردن بازی‌ها مشکل دارد زیرا او نمی‌تواند یک بازی را بدون یک همراه واقعی کامل کند.

این ادای احترام به انیمیشن کوتاه پیکسار یعنی Geri است که در آن شخصیت اصلی Geri با حرکت به دو طرف تخته با خود شطرنج بازی می‌کند. با این حال در حالی که گری یک بازی را به تنهایی کامل می‌کند، اگمن برای انجام این کار تلاش می‌کند که نشان‌دهنده ادای احترام خنده‌دار و در عین حال آشنا به انیمیشن کوتاه Pixar است.

The “Blue” Knight

ایستراگ های فیلم سونیک 2, حقایق پنهان فیلم سونیک 2
ایستراگ های فیلم سونیک 2, حقایق پنهان فیلم سونیک 2

هنگامی که سارقان بانک سعی در فرار از سیاتل را دارند سونیک آنها را تعقیب می‌کند و آنها را شکست می‌دهد. با این حال در مد کلاسیک سونیک او بسیار نابالغ است زیرا با وجود خطر فوری برای شهروندان شهر مانند بتمن در آسمان شب ژست می‌گیرد. علاوه بر این پس از اینکه دزدان بانک را شکست می‌دهد وی تخریب‌هایی را که ایجاد کرده است به تمسخر می گیرد و خود را «عدالت آبی» می‌نامد.

این یک تقلید واضح از بتمن است زیرا سونیک عمل ابرقهرمانی او را کپی می‌کند. علاوه بر این پدر خوانده‌اش تام، به سونیک می‌گوید که “تو بتمن نیستی”. در حالی که این یک ادای احترام خنده‌دار به یک شخصیت نمادین است. این میم همچنین برای شخصیت‌پردازی استفاده می‌شود. این فیلم به وضوح نشان می‌دهد که سونیک قبل از تبدیل شدن به یک قهرمان تثبیت شده مانند بتمن چیزهای زیادی برای یادگیری دارد.

Spider-Man 2

رازهای انیمیشن فیلم سونیک 2, حقایق پنهان سونیک 2, ایستراگ سونیک 2
رازهای انیمیشن فیلم سونیک 2, حقایق پنهان سونیک 2, ایستراگ سونیک 2

در طول سرقت از بانک سیاتل سونیک با گرفتن چندین بمب دینامیت و دور انداختن آنها دست و پنجه نرم می‌کند زیرا او دائما در حال سقوط است و بر روی کامیون دزدان بانک می‌افتد. علاوه بر این یکی از دینامیت‌ها در موهایش فرو رفته است که باعث می‌شود سونیک آن را بیرون بی‌اندازد و لوله‌های آب سیاتل را بترکاند.

این یک مرجع و میم بی‌پروا از صحنه آغازین مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 است که در آن مرد عنکبوتی یک کامیون زره‌دار را متوقف می‌کند که پلوتونیوم انفجاری را به سرقت می‌برد. مرد عنکبوتی و سونیک به طور یکسان حرکت می‌کنند و به طور مشابه شوخی می‌کنند و هر دو با دینامیت/پلوتونیوم مبارزه می‌کنند. این ادای احترام به طرفداران فیلم‌های اندرو گارفیلد اسپایدی است در حالی که مهارت‌های فقدان سونیک به عنوان یک قهرمان را نیز نشان می‌دهد، البته به شکلی خنده‌دار.

پورتال های یواشکی دکتر استرنج

ایستراگ های فیلم سونیک 2, حقایق پنهان فیلم سونیک 2
ایستراگ های فیلم سونیک 2, حقایق پنهان فیلم سونیک 2

در رازهای انیمیشن فیلم سونیک 2 زمانی که تام و مدی به هاوایی می‌روند سونیک از «تنها بودن در خانه» به وجد آمده است. او از حلقه‌هایش برای ایجاد پورتال‌هایی در فروشگاه‌های مواد غذایی استفاده می‌کند، تنقلات را از راهروها می‌گیرد و پول را به جای آنها می‌گذارد. با این حال، او این کار را بی سر و صدا انجام می‌دهد، به این امید که از هر گونه مشکلی در فروشگاه(ها) جلوگیری کند.

در حقایق پنهان فیلم سونیک 2 این یک مرجع واضح و یک الگوی رفتاری از دکتر استرنج است. استرنج بود که در سال 2016 که برای دور زدن ونگ و گرفتن کتاب‌های درسی ممنوعه از پورتال استفاده کرد. در حالی که این یک ادای احترام واضح به این صحنه است و از طنز استفاده می‌کند تا معصومیت و ناپختگی سونیک را با توانایی‌هایش به نمایش بگذارد. در ادامه حقایق پنهان سونیک 2 به رقصی معروف اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

The Floss

ایستراگ های فیلم سونیک 2
ایستراگ های فیلم سونیک 2

پس از اینکه Knuckles the Echidna تیلز و سونیک را در یک تعقیب و گریز با ماشین گم می‌کند اگمن به ناکلز کمک می‌کند تا استاد امرالد را بگیرد و سونیک را یک‌بار برای همیشه نابود کند. اگمن در حالی که تلاش می‌کند با ناکلز آشنا شود رقص تیک‌توک «فلوس» را انجام می‌دهد.

در حالی که این صحنه از یک الگوی رفتاری محبوب استفاده می‌کند که چند سالی است در اینترنت ترند شده است، همچنین نشان می‌دهد که این فیلم برای کودکان ساخته شده است. در حالی که بزرگسالان عاشق این فیلم شده اند، کودکان نیز باید بتوانند بخندند و از آن لذت ببرند. علاوه بر این Floss همچنین شخصیت‌پردازی حواس پرت و فوق‌العاده اگمن را نشان می‌دهد که صادقانه از بازی(های) ویدیویی اقتباس شده است.

Professor X

ایستراگ های فیلم سونیک 2
ایستراگ های فیلم سونیک 2

یکی دیگر از ایستراگ سونیک 2 وقتی است که اگمن در سیبری با سونیک و تیلز می‌جنگد در دستگاه کلاسیک «تخم مرغ شناور» خود ظاهر می‌شود که در سراسر بازی‌های ویدیویی دیده می‌شود. سونیک که ناامید شده است به اگمن می‌گوید که او چیزی بیش از یک ضربه زدن به “پروفسور ایکس” نیست.

این نه تنها شخصیت سونیک را به عنوان یکی از طرفداران کتاب‌های مصور می‌سازد، بلکه به طرز خنده‌داری شخصیت افسانه‌ای مردان ایکس را نیز مسخره می‌کند. اگمن و خاویر هر دو نابغه هستند اگرچه خاویر معمولاً با نقشه‌های خود موفق می‌شود و اگمن معمولا شکست می‌خورد. علاوه بر این هر دو کچل هستند و هر دو از یک وسیله برای حرکت در اطراف استفاده می‌کنند.

اگرچه خاویر برای ناتوانی خود به آن نیاز دارد و اگمن فقط تنبل است. با این حال قبل از اینکه این جوک را توانمند نامید، مهم است که توجه داشته باشید که این فقط یک حرکت سرگرم کننده نسبت به فرهنگ پاپ بود که باعث تمسخر بی‌مویی و برنامه‌ریزی اگمن یود.

بیشتر بخوانید:

Winter Soldier

ایستراگ های فیلم سونیک 2
ایستراگ های فیلم سونیک 2

هنگامی که Knuckles ,Sonic را در یک بهمن تعقیب می‌کند (که اشاره واضحی به Ice Cap از Sonic Adventure است) Sonic ناامید می‌شود و می‌گوید: “اوه عالی، سرباز زمستان”. علاوه بر این وقتی ناکلز ادعا می‌کند که تمام زندگی خود را برای شکست دادن سونیک آموزش داده شده، سونیک ادعا می‌کند: “من اصلا تمرین نکرده‌ام و با این حال اینجا هستم، جلوتر از شما. این باید خجالت‌آور باشد!”

این یک ادای احترام به کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی و جنگ داخلی است. در «سرباز زمستان»، باکی بارنز یک قاتل تهدیدآمیز بود که توسط HYDRA دستکاری شد، مشابه با دستکاری اگمن در بند انگشتانش. بنابراین Knuckles، سرباز زمستان را یک شوخی هوشمندانه نامید. علاوه بر این، زمانی که سونیک علی‌رغم فقدان آموزش ادعای برتری بر ناکلز کرد، این یک اشاره ظریف به این میم است که وقتی مرد عنکبوتی به راحتی دست باکی را در جنگ داخلی گرفت، در اینترنت منفجر شد، بنابراین باعث شد طرفداران مارول هنگام تماشای صحنه بخندند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ایستراگ های فیلم سونیک 2 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *