شرور ترین شخصیت های انیمیشنی پیکسار و دیزنی

کمپانی پیکسار اغلب به خلق شخصیت‌های دوست‌داشتنی معروف است. اما ما در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین شخصیت های شرور پیکسار بپردازیم.

شرور ترین شخصیت های انیمیشنی پیکسار و دیزنی

استودیوی انیمیشن پیکسار، یکی از قوی‌ترین شرکت‌های انیمیشن‌سازی است، که در سال 1986 توسط استیو جابز خریداری شد، و به این اسم تغییر نام داد. این استودیو، انیمیشن‌های زیادی خلق کرده و همراه با شرکت والت دیزنی بخش بزرگی از خاطرات کودکی چندین نسل را تشکیل داده‌اند.

پیکسار ابتدا به صورت اختصاصی کار می‌کرد، اما در سال 2006، و بعد از موفقیت‌هایی که با انتشار انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها کسب کرد، توسط کمپانی دیزنی خریداری شد، و اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی دیزنی شناخته می‌شود.

شخصیت‌پردازی پیکسار ، توجه همه را جلب کرده بود، و عموماً انیمیشن‌هایی که محصول مشترک دیزنی و پیکسار بود، از لحاظ شخصیت‌شناسی و درک شخصیتی بهترین را ارائه می‌داد. این شخصیت‌پردازی‌های دقیق، شامل حال شرور‌های انیمیشن‌ها نیز می‌شد، و کاری را انجام می‌داد که خبیثی را از نوع انیمیشن درک کنیم.

بیشتر بخوانید:

دانلود 100 انیمیشن برتر سال 2022

500 انیمه و انیمیشن برتر تمام دوران

بهترین شخصیت های شرور پیکسار

  • به یاد ماندنی‌ترین شرور‌های دوران کودکی‌مان

فهرست عناوینی از بهترین شخصیت های شرور پیکسار را در لیست زیر در یک نگاه می‌توانید ببینید:

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

برخی از این شخصیت‌ها، چهره‌ای کاملاً شیطانی دارند و و برخی دیگر روحی ترسناک دارند که باعث شده این انیمیشن‌ها جذاب دیده بشوند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین شخصیت های شرور پیکسار بپردازیم.

Al – Toy Story 2

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شرور پیکسار

در حالی که تمرکز اصلی فیلم بر روی عروسک‌ها است، این شخصیت انسان، نقش مهمی را در نسخه‌ی دوم انیمیشن ایفا کرد. آل شخصیتی منفی بود اما خودش از کار‌هایی که کرده، بی‌خبر بود و می‌توان گفت نقشی خاکستری را ایفا کرد.

او در داستان اسباب‌بازی‌های 2 به عنوان یک کلکسیونر اسباب‌بازی معرفی شد، که وودی را به عنوان بخشی از کلکسیونش می‌گیرد. اما او به جای دوست داشتن عروسک‌ها، مانند اندی، آنها را صرف طمع خود می‌کند. با اینکه او آنچنان خطرناک به نظر نمی‌رسد، اما رفتار‌های شلخته‌ی این شخصیت، باعث می‌شود تا یکی از برترین شخصیت‌های شرور پیکسار تبدیل شود.

AUTO – Wall-E

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

می‌توان برنامه‌نویسان شخصیت AUTO را به دلیل عدم دقت کافی در طراحی سیستم خلبان خودکار Axiom سرزنش کرد. صرف نظر از اینکه چه کسی مقصر است، کامپیوتر همچنان دستور می‌دهد که Wall-E همراه با گیاه نابود شود در حالی که ایو به بخش ربات‌های شکسته فرستاده می‌شود.

AUTO به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که باور کند بازگشت انسان به زمین غیرممکن است، بنابراین او تمام شواهدی را که نشان می‌دهد زمین قادر به حفظ حیات دوباره است را رد می‌کند. اما به دلیل تلاش‌های وال-ای و ایو، ماشین ترسناک در طول نبرد اوج با کاپیتان بی مک‌کریا خاموش می‌شود.

Stinky Pete – Toy Story 2

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
شرور ترین شخصیت های پیکسار

آل، به عنوان یک شخصیت شرور تکمیل کننده در انیمیشن معرفی نشد، و برای خلق اتفاقات دراماتیک‌تر، کمپانی پیکسار مجبور به ساخت شخصیت منفی عروسکی بود که، هم درک عروسکی داشته باشد و هم از جنس خودشان باشد. استینکی پیت، بزرگ‌ترین اتفاقی بود که پیکسار می‌توانست در این سری رقم بزند. او یک شخصیت شکست‌خورده و غمگین دارد که تصمیم می‌گیرد باقی عمر خودش را در کلکسیون خاک بخورد، و سعی می‌کند جلوی وودی را نیز بگیرد.

Charles Muntz – Up

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور کمپانی پیکسار

یکی از نکات جذاب این کارکتر، چرخش شخصیتی است که سازندگان انیمیشن به ما نشان می‌دهند. در سکانس اولیه فیلم، او به عنوان قهرمان دوران کودکی کارل معرفی می‌شود. هدف او، کشف یک مکان شگفت‌انگیز است که سعی دارد با ماجراجویی‌های زیادی آن را پیدا کند. اما پس از آن که، کارل با این شخصیت ملاقات می‌کند، متوجه می‌شویم که او، یکی از برترین شخصیت های شرور Pixar است اهدافی شوم، از تسخیر آن دنیا دارد.

Hopper – A Bug’s Life

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

به محض اینکه هاپر چهره‌ی خودش را در انیمیشن نشان می‌دهد، او را به عنوان یک ملخ وحشتناک می‌شناسیم، که قصد و هدفی شوم دارد. او ملخی قدرتمند، و رهبر یک باند مافیایی است که از مستعمره‌ی مورچه‌ها سوءاستفاده می‌کند. او یک شخصیت بی‌رحم و زور‌گو است، که بسیار قلدرانه، به اهداف خود می‌رسد و همه را می‌کشد، تا به چیزی که می‌خواهد دست پیدا کند.

Sid – Toy Story

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

سید بدون شک اولین و شاید بهترین شرور پیکسار می‌باشد، که جزو به‌یاد‌ماندنی‌ترین‌های پیکسار نیز از آن یاد می‌شود. او پسری نوجوان است که در همسایگیِ خانه‌ی اندی زندگی می‌کند، و برعکس اندی با شکنجه‌هایی که بر روی اسباب‌بازی‌ها اعمال می‌کند، رویکردی آزار دهنده را برای آن‌ها رقم می‌زند. سید، هر اسباب‌بازی که به دستش می‌رسد را از بین می‌برد، و ناعادلانه آن‌ها را شکنجه می‌کند.

Henry J. Waternoose – Monsters, Inc

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
برترین شخصیت‌های شرور پیکسار

در دنیای کارخانه هیولا‌ها یافتن یک انرژی ثابت برای پایداری یک جامعه در دستان آقای واترنوز می‌باشد. اما در حالی که تمایل او برای زنده نگه‌داشتن کسب و کار خانوادگی‌اش قابل درک است، از روش‌های غیر‌قابل توجیهی برای دستیابی به آن اسفاده می‌کند، و همین امر است که او را به یکی از شرور ترین شخصیت های پیکسار تبدیل می‌کند.

او با مهارتی که از ترساندن بچه‌ها دارد، به مهار انرژی قدرت استفاده می‌کند. همچنین او دارای شخصیتی جاه‌طلب می‌باشد که سعی نداردراه درستی را در پیش بگیرد.

Ernesto De La Cruz – Coco

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
برترین شخصیت های شرور Pixar

شخصیت دلا کروز در انیمیشن کوکو، بسیار به مونتز شباهت دارد، و کسی است که ابتدای انیمیشن جلوه‌ی خوبی داشت، اما در پایان فیلم متوجه می‌شویم که افکاری که در ذهن خودش دارد، بسیار متفاوت است. او خواننده‌ی مشهوری است که مرده و میگوئل معتقد است که خودش می‌باشد.

با این حال حقیقیتی که از ارنستو نشان داده می‌شود، ما را متوجه می‌کند که نه تنها از بستگان میگوئل نیست، بلکه کلاهبرداری است که شریک موسیقی خودش را نیز به کشتن رسانده.

Randall Boggs – Monsters, Inc

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

شاید شخصیت رندال در انیمیشن کارخانه‌ی هیولا‌ها یکی از رو اعصاب‌ترین شخصیت‌های منفی دوران تاریخ می‌باشد، که بسیار ترسناک (بهترین انیمه های ترسناک 2021) و پست است. او یک کارگر حسود و خُرده‌پا است که همیشه سعی می‌کند با روش‌های نا‌مناسب و با تقلب، بهترین باشد.

همچنین او شخصیتی است که آقای واترنوز از او به عنوان گروگان گرفتن سالیوان، و وازافسکی استفاده می‌کند. در حالی که هیولا‌های عادی به عنوان شغل خود، بچه‌ها را می‌ترسانند، ما شاهد این هستیم که او واقعا از این کار لذت می‌برد.

Syndrome – The Incredibles

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

با توجه به تأثیراتی که خانواده‌ی شگفت‌انگیز، بر روی جامعه گذاشته‌اند، ظهور یک ابر شرور خاص و دیوانه در این انیمیشن بدیهی است. سیندروم که بدون شک، یکی از بهترین شخصیت های شرور کمپانی پیکسار است. او زمانی به یک ابر‌شرور تبدیل شد، که توسط ابر‌قهرمان‌ها و علی‌الخصوص آقای شگفت‌انگیز طرد شد. سیندروم در مسیر شوم خودش، ابر‌قهرمان‌های زیادی را می‌کشد، تا بتواند از همه‌ی آن‌ها انتقام بگیرد.

Skinner – Ratatoulle

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

پس از اینکه اسکینر، غذای لینگوئینی را امتحان کرد و طعم آن را نیز غیرقابل مقاومت می‌دانست، به سمت آشپزخانه می‌دوید تا متوجه شود که رمی و کلونی موش‌هایش این غذا را پخته‌اند. او شخصیتی عصبانی بود که سعی داشت حق آشپزخانه‌ی گوتسیو را برای خود کند.

Lotso – Toy Story 3

بهترین شخصیت های شرور پیکسار
بهترین شخصیت های شرور پیکسار

وقتی که اندی، اسباب‌بازی‌هایش را به مهد‌کودک اهدا می‌کند، یک خرس عروسکی نرم، که بوی توت فرنگی می‌دهد از آن‌ها استقبال گرمی می‌کند. اما با وجود استقبال گرم لوتسو، به زودی راز او فاش می‌شود، که او پیرمردی عصبی است که مهد کودک را اداره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *