ماجرای پیامک خانه خالی ؛‌ امور مالیاتی حاشیه ساز شد

پیامک‌هایی که در روزهای اخیر به برخی مالکان ارسال شده آخرین مرحله خوداظهاری است و مربوط به کسانی می‌شود که اطلاعات سکونتی‌شان در سامانه موجود نیست و به همین دلیل خانه خالی تلقی شده‌اند. با نوشتار ماجرای پیامک خانه خالی همراه فیگار بمانید.

با این تفاسیر اگر تا پایان ماه جاری نسبت به تعیین وضعیت سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام نکنند به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

ماجرای پیامک خانه خالی

امور مالیاتی حاشیه ساز شد

ماجرای پیامک خانه خالی
ماجرای پیامک خانه خالی, خانه خالی پیامک

هم اکنون اطلاعات سکونتی بیش از ۶۰ میلیون نفر از هموطنان در سامانه وجود دارد و قابل رصد است. اما تعدادی که اخیرا برای آن ها پیامک ارسال شده کسانی هستند که اطلاعاتشان موجود نیست و در واقع وضعیت سکونت آن ها درج نشده است.

بیشتر بخوانید:

همانطور که متوجه شدید گویا از روز گذشته انبوهی از افراد با پیامکی مبنی بر ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است مواجه شده‌اند و طبق این پیامک افراد تا 23 دی ماه برای ثبت اطلاعات و اصلاح این اطلاعات فرصت دارند که باید به سامانه ملی املاک و اسکان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب آذرماه ۱۳۹۹ اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد،  مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور،  ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ماجرای پیامک خانه خالی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “ماجرای پیامک خانه خالی ؛‌ امور مالیاتی حاشیه ساز شد

  1. سلام ، به زعم اینکه کسی خانه خالی دارند پیامک میکنید ولی به خودتان زحمت نمی‌دهید برای همان خانه از مخابرات و اداره آب و برق و گاز استعلام بگیرید تا مطمئن شوید خانه خالی نیست؟! چرا با روح روان مردم بازی میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *