یارانه جدید حمایتی دولت برای چند درصد ایرانی ها واریز شده است ؟

درحالیکه دولت ابراهیم رئیسی گفته بود یارانه جدید را تنها به دهک دهم نداده است، برخی شواهد نشان می‌دهد تعداد آنها که از یارانه جامانده‌اند زیاد است.

هفته گذشته موج تازه‌ای از گرانی دامن‌گیر اقتصاد ایران شد. دلیل آن، حذف ارز ترجیحی بود که دولت روحانی برای کنترل قیمت کالاهای اساسی تخصیس داده بود. در ادامه با خبر یارانه 300 هزار تومانی همراه فیگار بمانید.

یارانه جدید

یارانه جدید دولت

یارانه جدید
یارانه جدید دولت, یارانه 300 هزار تومانی

 

افزایش قیمت یارانه

تیم اقتصادی دولت، تخصیص دلار 4200 تومانی را فسادزا می‌دانست و به همین دلیل ترجیح داد به‌جای آن، 40 هزار میلیارد تومان یارانه را به بیش از 75 میلیون ایرانی بدهد.

در این بین گفته شد که فقط دهک دهم یا ۱۰درصد ثروتمند جامعه از یارانه جدید بی‌بهره خواهند بود. اما گفته می‌شود این میزان بیشتر از 10 درصد است.

البته دولت به جاماندگان از بارانه گفته، می‌توانند اعتراض کنند اما تجربه اعتراض به قطع یارانه در دولت روحانی نشان داد که بعید است اعتراض، تفاوتی در حال و روز جاماندگان ایجاد کند.

آیا شما یارانه گرفته‌اید یا نه؟ به نظر شما یارانه‌ها به‌طور عادلانه توزیع می‌شود؟ میتوانید در ادامه نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارید.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار یارانه جدید سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *