زمان و تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022 ؛ صلاحِ کریم در ادامه سریال گلزنی‌هایش

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۲–۲۰۲۱، شصت و هفتمین فصل از مسابقات برتر فوتبال باشگاهی اروپا است که توسط یوفا برگزار می‌شود. این بازی پس از سال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۱۸ سومین باری است که این دو تیم رو در روی هم قرار می‌گیرند؛ همچنین برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های اروپا است که دو تیم در سه فینال مختلف رو در روی هم قرار می‌گیرند. در ادامه به زمان و تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022 میپردازیم.

این بازی بین تیم انگلیسی لیورپول و تیم اسپانیایی رئال مادرید در ورزشگاه استاد دو فرانس سن-دنی فرانسه در تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. این بازی ابتدا قرار بود در ورزشگاه آلیانتس آرنا در مونیخ آلمان برگزار شود.

با این حال، به دلیل به تعویق افتادن و جابجایی فینال ۲۰۲۰، میزبان نهایی یک سال به عقب منتقل شد و سن پترزبورگ میزبان فینال ۲۰۲۲ شد. در فوریه ۲۰۲۲، یوفا تأیید کرد که به دلیل بحران ۲۰۲۱–۲۰۲۲ روسیه-اوکراین فینال را به جای دیگری منتقل خواهد کرد.

پخش زنده فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022 رئال مادرید و لیورپول

زمان و تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022

مچ‌اندازی یورگن کلوپ و آنچلوتی

توپ‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا از سال 2002 تا 2022
توپ‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا از سال 2002 تا 2022

پس از حمله ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین، در ۲۴ فوریه، یوفا یک جلسه فوق‌العاده کمیته اجرایی را فراخواند؛ جایی که انتظار می‌رفت محل برگزاری این مسابقه رسماً از روسیه خارج شود. روز بعد، یوفا تأیید کرد که فینال به ورزشگاه استاد دو فرانس در سن-دنی، واقع در شمال پاریس منتقل خواهد شد. این سومین باری است که فینال لیگ قهرمانان اروپا در این ورزشگاه برگزار می‌شود. این ورزشگاه قبلاً میزبان فینال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بوده‌است. برنده این بازی در سوپر جام اروپا ۲۰۲۲ با قهرمان لیگ اروپا ۲۲–۲۰۲۱ بازی خواهد کرد.

مکان

تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود
زمان و تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022

این مسابقه در اصل قرار بود در ورزشگاه آلیانتس آرنا واقع در شهر مونیخ آلمان برگزار شود. با این حال، زمانی که دنیاگیری کووید-۱۹ در اروپا یوفا را مجبور کرد تا فینال ۲۰۲۰ را از ورزشگاه المپیک آتاترک در استانبول به ورزشگاه استادیو دا لوز در لیسبون منتقل کند، آلیانتس آرنا میزبان فینال ۲۰۲۳ شد و میزبانی فینال ۲۰۲۲ بر عهده میزبان فینال ۲۰۲۱، ورزشگاه کرستوفسکی در سن پترزبورگ افتاد.

تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود

تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود
زمان و تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022

پس از حمله ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، یوفا جلسه اضطراری کمیته اجرایی خود را در ۲۵ فوریه ترتیب داد، که در آن تصمیم گرفتند فینال را به ورزشگاه استاد دو فرانس در سن-دنی منتقل کنند. شهرهای دیگری که به عنوان میزبان جایگزین پیشنهاد شدند آمستردام، بارسلونا، مونیخ و رم بودند. فرانسه از سال ۲۰۰۶ میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا نبوده‌است.

انتخاب میزبان

تاریخ ۲۸ مه ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود
زمان و تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022

یک فرایند مناقصه آزاد در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ توسط یوفا برای انتخاب مکان‌های برگزاری فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپای زنان در سال ۲۰۲۱ آغاز شد. فدراسیون‌ها تا ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ فرصت داشتند تا علاقه خود را اعلام کنند و پرونده‌های پیشنهادی باید تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ ارسال می‌شد. یوفا در ۱ نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که دو فدراسیون برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ ابراز علاقه کرده‌اند و در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ هر دو فدراسیون پرونده‌های خود را در مهلت مقرر ارسال کردند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زمان و تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *