مانتوهای جلوباز ممنوع شد ؛ مانتوها باید بالای زانو باشند!

مانتوهای جلوباز ممنوع شد. این عبارت از آن دسته از عبارت‌هایی است که به شدت مردم ایران را آزرده خاطر کرده است. اما در ادامه شما را از ماجرای ممنوع شدن مانتوهای جلوباز آگاه می‌کنیم.

ابلاغیه جدیدی که از دیروز در رسانه‌ها دست به دست می‌شود با عنوان ممنوعیت مانتوهای جلوباز و بالای زانو باعث شده تا مردم ایران کمی در رابطه با این مسئله کنجکاوی کنند.

مانتوهای جلوباز ممنوع شد

مانتوها باید بالای زانو باشند!

 

مانتوهای جلوباز ممنوع شد
مانتوهای جلوباز ممنوع شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از ابلاغ دستورالعمل پوشاک بانوان از طراحی گرفته تا تولید، توزیع و ویترین چینی خبر داد و افزود: اکنون یک قانون مشخص و واحد وجود دارد که طبق آن مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است و جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد.

از طرفی دبیر شورای فرهنگ عمومی گفته: مانتوی کوتاه و جلوباز ممنوع است/ انتخاب دست مردم نیست، مجبور به خریدند!

مجید امامی، دبیر “شورای فرهنگ عمومی” جمهوری اسلامی از دستورالعمل جدیدی در خصوص پوشاک زنان از مرحله طراحی گرفته تا تولید، توزیع و ویترین‌ چینی در آستانه تابستان خبر داد. دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۷۵ درصد مردم ایران به حجاب اعتقاد دارند و پذیرای شاخص‌های عفاف و حجاب و پوشش ایرانی و اسلامی هستند.

ممنوع شدن مانتو جلوباز

ممنوع شدن مانتو جلوباز
ممنوع شدن مانتو جلوباز

 

طبق مصوبه، تعرفه واردات چادر درجه یک 10 درصد شده است؛ با این اقدام انتظار می‌رود بهبودی در کیفیت و قیمت چادر در کشور اتفاق بیفتد و تمام دستگاه‌های مربوطه شایسته و بایسته است در پیشبرد این قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر”شورای فرهنگ عمومی” طراحی مانتو و تهیه چادر درجه یک را “اولویت نخست کشور در بحث لباس مشاغل و لباس اجتماعی زنان” دانسته و گفته که این شورا با همکاری دولت و مجلس، کوشیده که تعرفه واردات پارچه چادری به صفر برسد.

امامی با توضیح این نکته که کشور در تولید چادر مشکی دچار مشکل است و تولید داخلی در این بخش درجه دوم محسوب می‌شود، تاکید کرد: باید تولید درجه یک چادر مشکی نیز در کشور ارزان شود و همسو با این رویکرد با همکاری دولت و دستورالعمل قانونی مجلس، واردات پارچه چادری از کالای درجه چهار به درجه یک تغییر کرد که به معنای صفر شدن تعرفه واردات آن می‌باشد.


بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مانتوهای جلوباز ممنوع شد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *