ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس امام رضا [+پوستر]

توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا توسط بسیاری از منتقدان سینمای ایران از جمله آقای گبرلو و فهیم مطرح شده است. با ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس امام رضا همراه ما بمانید.

ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا (ع) با فیلم تیزر و عکس پوستر فیلم عنکبوت مقدس در هتک حرمت امام رضا را در ادامه این نوشتار خواهید فهمید. فیلم «عنکبوت مقدس» راوی داستان واقعی از قاتل مشهور «سعید حناچی» می‌باشد که سال 1379 تا 1380 توانست بیرحمانه 16 زن کارگر جنسی را به قتل برساند.

نقد فیلم عکبوت مقدس

فیلم های شبیه عنکبوت مقدس

تیزر فیلم عنکبوت مقدس با بازی زهرا امیر ابراهیمی

ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس امام رضا

پوستر فیلم عنکبوت مقدس امام رضا

توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا, پوستر فیلم عنکبوت مقدس امام رضا
توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا, پوستر فیلم عنکبوت مقدس امام رضا

تصاویری از پوستر و نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس» منتشر شد که به خاطر توهین به امام رضا (ع) خشم کاربران را به همراه داشت. در نمایی از این فیلم و همچنین پوستر تازه منتشر شده آن نام فیلم یعنی عنکبوت مقدس روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا(ع) نمایش داده می‌شود و این حس را به مخاطب القا می‌کند که گویی در حال تماشای یک تار عنکبوت بزرگ است.

حسین طاهری فعال‌ترین مداح در واکنش به این اقدام بود و ابتدا با هشتگ #جشنواره_یهودی نوشت: «شرایط برگزیده شدن در جشنواره کن: توهین به مقدسات اسلام و شیعیان، ترویج تفکر و اهداف بهائیت، یهود لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی و در آخر داشتن اخلاق، هنر و حرفه. با وجود سه گزینه اول، حتما ً انتخاب می‌شوید! گزینه چهارم رو قول نمی‌دهیم! #عنکبوت_مقدس #کن_سیاسی»

توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا, پوستر فیلم عنکبوت مقدس امام رضا
توهین فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا, پوستر فیلم عنکبوت مقدس امام رضا

فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) که عزیزترین داشته و باور مردم ایران و شیعیان است، اعتراض خود را نشان دادند.  آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات هم با انتشار تصویری از حرم حضرت رضا (ع) و نوشتن مصرعی از شعر محمد حسین ملکیان به این اتفاق واکنش نشان داد. دانیال معمار سردبیر همشهری  در توئیتی نوشت: «از دادن جایزه به امیرابراهیمی خوشحال هستید؟ ضد دینی بودن فیلم «عنکبوت مقدس» به کنار، با ضد ایرانی بودنش چطور کنار آمدید…»

واکنش وزیر ارشاد در توییتر

محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد دولت رئیسی در رسانه توییتر که برای عموم مردم غیر قابل دسترس می باشد نسبت به این فیلم واکنش نشان داد و نوشت؛

ایران‌ زمین به هنرمندانی افتخار می‌ کند که با عشق آل‌ الله قدرشناس ایثار حافظان امنیت و سربلندی سرزمین‌ مان هستند، هنرمندانی که زرق‌ و برق جشنواره‌ های سیاست‌ زده و تبلیغات رسانه‌ های مزدور اجنبی‌ پرست، آنان را در مقابل باورهای بلند ملت قهرمان قرار نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس امام رضا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس امام رضا [+پوستر]

  1. منظور این تصویر که توهین دانسته میشود در واقع ترکیب استعاری معلق یا چندمعنایی است. چون صلیب به انگلیسی “أنک” است یک معناش “صلیب مقدس” است. و تصویر چراغهای روشن در دل شب، شکل یک “صلیب مقدس” است با قرینه و تلمیح اشاره به شخص موسوم به “قاتل عنکبوتی”.
    در زمینه ی
    معنای دوم فرد مزبور که در نقش یک “قدیس” ظاهر شده ترکیب “قاتل مقدس” یعنی آن که جامعه ی مسلمین بر اقدام او صحه میگذارند و کار او را “مقدس” می دانند.
    این فیلمو ندیدم و علاقه ای هم به دیدن لاطالئاتی از این دست و نیز فیلمهای بی محتوای فرهادی ندارم. ندیده فیلم باید چیزی شبیه به فیلم های “جیغ” هالیوود و تکرار سناریوی “خوابگاه دختران” باشه. یعنی آنکه اونو نوشته و بافته اینو هم ساخته.

  2. هر کس تو هر مقام و شخصیتی به امام رضا توهین کنه واقعا بی شخصیت .بی شرف .و غیر انسان هست ..امام رضا رو لطفا آلوده به سیاست .فیلم .اقتصاد .عوامل اجتماعی نکنید …این امام نگینی در خاک ایران هست از مهر و دوستی و شفاعت و محبت .لطفا هیچکس نره سمت امام غریب که بخواد ازش دکان درست کنه یا باهاش تسویه حساب کنه .یا عقده هاش رو درمان کنه ..یا کثافت کاری های خودش رو بپوشونه .این امام .عزیز دل تک تک مردم ایران هست و مسلمان و مسیحی و یهودی هم نداره همه مردم ایران امام رضا رو دوست دارن و من خودم به شخصه ارادتمند و خادم و مرید ایشان هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *