کشف ماموت یخ‌زده با پوست و مو متعلق به 30 هزار سال پیش در کانادا + عکس

در یک اکتشاف اتفاقی در یکی از معادن طلای کانادا، معدنچیان جسد یخ زده یک بچه ماموت را کشف کردند که کارشناسان قدمت آن را به 30000 سال پیش باز می‌گردانند.

یک بچه ماموت ماده که حدود ۳۰ هزار سال پیش در آمریکای شمالی زندگی می‌کرده است، در یخ‌های دائمی در حالی که پوستش دست نخورده نگه داشته شده، کشف شده است. در ادامه با خبر کشف ماموت همراه فیگار بمانید.

بچه ماموت

کشف بچه ماموت

بچه ماموت
کشف بچه ماموت, کشف بچه ماموت در کانادا

کشف بچه ماموت در کانادا

جویندگان طلا در یوکان کانادا  یک بچه ماموت پشمالو کشف کرده‌اند. این ماموت که مربوط به عصر یخبندان است  بیش از 30 هزارسال قدمت دارد. این نوزاد ماده «Nun cho ga» نام دارد که به معنای «بچه حیوان بزرگ» است. این مومیایی در منطقه کلوندایک، یوکان کشف شده که از مناطق متعلق به یکی از اقوام اولیه کانادا است.

نون چو گا کاملترین ماموت کشف شده در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. در بیانیه مطبوعاتی آمده که این ماموت کوچک بیش از ۳۰۰۰۰ سال پیش و در جریان یخبندان دائمی این منطقه، منجمد شده است. به گفته کارشناسان در آن زمان در یوکان علاوه بر ماموت ها، اسب‌های وحشی، شیر‌های غار و گاومیش کوهان دار غول‌پیکر استپی نیز زندگی می‌کردند.

بچه ماموت
کشف بچه ماموت در کانادا, کشف ماموت

برای نخستین بار است که یک ماموت مومیایی شده تقریبا سالم و دست نخورده در آمریکای شمالی کشف می‌شود. فرمانداری یوکان اعلام کرد: اراضی منطقه یوکان به علت کشف فسیل‌های جانوری عصر یخبندان شهرت جهانی پیدا کرده است، ولی کشف بقایای مومیایی شده جانوران همراه با پوست و مو در این منطقه تقریبا بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بچه ماموت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *