اشک شوق دانشمندان پس از دریافت نخستین تصاویر از جیمز وب! + عکس

6 ماه پس از پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب ، عکس‌هایی از این تلسکوپ قدرتمند به‌دست کارشناسان رسیده است که دوردست‌های کیهان را نشان می‌دهد.

تلسکوپ جیمز وب اکنون مشغول ثبت نخستین تصاویرش از کیهان است و کسانی که آن‌ها را دیده‌اند، عمیقاً شگفت‌زده شده‌اند؛ اما ما برای دیدن عکس‌ها باید کمی بیشتر صبر کنیم. در ادامه با خبر عکس های تلسکوپ جیمزوب همراه فیگار بمانید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

عکس تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب
عکس های تلسکوپ جیمزوب, عکس های تلسکوپ جیمز وب, عکس تلسکوپ جیمز وب

عکس های تلسکوپ جیمز وب

پم ملروی، معاون ناسا، می‌گوید: «تصاویر نور نخست (first light) من را به‌عنوان یک دانشمند، به‌عنوان یک مهندس و به‌عنوان یک انسان تحت‌تأثیر قرار داد. نور نخست به‌طور کلی به نخستین باری که یک تلسکوپ برای انجام مشاهدات علمی پس از انجام آزمایش‌ها و کالیبراسیون‌ها استفاده می‌شود، اشاره دارد.»

۶ ماه از زمانی که موشک اروپایی آریان ۵، تلسکوپ فضایی جیمز وب را به مدار زمین فرستاد، می‌گذرد. از آن زمان تاکنون، این تلسکوپ فوق پیچیده با موفقیت سپر خورشیدی بزرگش را گشوده، ابزارهای علمی‌اش را راه‌اندازی کرده و به نقطه‌ی مقصدش در فاصله‌ی تقریباً 1٫5 میلیون کیلومتری از زمین رسیده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب
عکس های تلسکوپ جیمزوب, عکس های تلسکوپ جیمز وب, عکس تلسکوپ جیمز وب

توماس زوربوخن، رهبر برنامه‌های علمی ناسا در یک کنفرانس خبری نیز گفت: این تصاویر تقریبا اشک همه را درآورده است. او گفت: دیدن این تصاویر بسیاری از ما را احساساتی کرده است. طبیعت به‌طور ناگهانی برخی از اسرار خود را آشکار می‌کند!

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تلسکوپ فضایی جیمز وب سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “اشک شوق دانشمندان پس از دریافت نخستین تصاویر از جیمز وب! + عکس

  1. تورابه خدا فضا را ول کنید این دنیای لعنتی تا چشم کارمیکنه ستاره و سیاره و کهکشان داخلش هست شایدم پراز انسان باشه که چی ؟ ای لعنت به همشون حالا اصلا موجودات فضایی هم وجود داشته باشن گور پدرشون چیش به ما میرسه فقط گرانی و بدبختی و دردسر و اعصاب خوردیش به ما میرسه ای لعنت بر این آفرینش انسان ای ریدم رو این اشرف مخلوقات گود پدر هرچی دانشمند و ستاره شناس .بابا یه فکری بحال گرانیها کنید پدرمون دراومد از گرانی و بدهکاری .ریدم تو دهن هر چی آدم فضایی .تو همین کره زمین لعنتی آدم کم بود که تو اعماق فضا دنبال آدم میگردید ؟فوقش توی کرات دیگه تمامش پر از سوسک و مور و عقرب و رطیل و مار و هزار کوفت و زهر مار دیگه هست .اشک شوق برای یه مشت جانور؟؟؟ گیرم که تو فضا آدم هم پیدا کنید نمونش مگه رو زمین کمه ؟ فوقش اونها یه مشت آدمهای کثافت و عوضی و آشغالتر از زمینیها باشن که چی بشه ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *