پیتر بروک کارگردان و نظریه‌پرداز بزرگ تئاتر در 97 سالگی درگذشت + عکس

درگذشت پیتر بروک ،او درحالی در 97 سالگی از دنیا رفت که نوشته‌ها و آثارش در تئاتر دهه‌ها بر قله هنر دنیا ایستاده است این کارگردان ۸ دهه در عرصه هنر فعال بود.

«پیتر بروک» کارگردان پیشگام تئاتر اهل بریتانیا که هنر تئاتر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد، در سن ۹۷ سالگی درگذشت. در ادامه با خبر پیتر بروک همراه فیگار بمانید.

درگذشت پیتر بروک

فوت پیتر بروک

درگذشت پیتر بروک
فوت پیتر بروک, پیتر بروک درگذشت, پیتر بروک

پیتر بروک درگذشت

پیتر بروک کارگردان در لندن به دنیا آمد و در کالج وست مینستر و مگدالن آکسفورد تحصیل کرد. اولین کار او به عنوان کارگردان برای «دکتر فاستوس» در سال ۱۹۴۳ تجربه کرد و از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۰، مدیر تولیدات خانه اپرای سلطنتی بود.

بروک درحالی روز شنبه در لندن درگذشت که آخرین کار خود با نام زندانی را در سن 92 سالگی روی صحنه برده بود. او برای آثار مهم خود جوایز متعددی از جمله «امی» و «تونی» را برده بود.

درگذشت پیتر بروک
فوت پیتر بروک, پیتر بروک درگذشت, پیتر بروک

او در جشن هنر شیراز هم یکی از معروفترین آثارش به نام اورگاست را با همکاری آربی آوانسیان و جمعی از هنرمندان ایرانی در محل تخت جمشید اجرا کرد و پس از آن نمایشی هم بر اساس منطق‌الطیر عطار به روی صحنه برد.

پیتر بروک سابقه تئاتر نداشت، اما پس از تحصیل در دانشگاه آکسفورد استعدادش به سرعت کشف شد. در 20 سالگی به عنوان مدیر تئاتری در بیرمنگام منصوب شد. امشب در برنامه تماشا تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی برنامه ویژه درباره پیتر بروک ساعت 8:30 به وقت تهران و کابل پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار درگذشت پیتر بروک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *