موتور جستجوی روسی یاندکس رفع فیلتر شد ؛ یاندکس جایگزین گوگل در ایران می‌شود ؟!

به تازگی موتور جستجوی یاندکس که در گذشته در ایران فیلتر بود، رفع فیلتر شده و از این پس تمامی افراد می‌توانند از این موتور جستجو، استفاده کنند.

به نظر می‌رسد موتور جستجوی روسی یاندکس (Yandex) به‌تازگی در ایران رفع فیلتر شده است. در ادامه با خبر موتور جستجوی روسی یاندکس همراه فیگار بمانید.

موتور جستجوی یاندکس

یاندکس موتور جست و جو

موتور جستجوی یاندکس
رفع فیلتر یاندکس, یاندکس موتور جست و جو, موتور جستجوی روسی یاندکس

رفع فیلتر یاندکس

موتور جستجوی روسی یاندکس که از سال 1394 در ایران فیلتر شده بود، مدتی است که رفع فیلتر شده و کاربران می‌توانند بدون ابزارهای فیلترشکن از آن استفاده کنند. طبق آمارها، یاندکس با داشتن 48.79 درصد سهم کشور روسیه، به عنوان بزرگترین موتور جست‌وجوگر این کشور شناخته شده و از گوگل برتر و پرطرفدارتر است.

موتور جستجوی یاندکس
رفع فیلتر یاندکس, یاندکس موتور جست و جو, موتور جستجوی روسی یاندکس

آذری جهرمی  پیشین ارتباطات در رابطه با تفاوت‌های دو موتور جستجوی گوگل و یاندکس و همچنین اختلاف نتایج جستجو این دو موتور جستجو ادعا کرده است که اختلاف نتایج جستجو، به میزان استفاده کاربران بستگی دارد. به محض آن که استفاده از یاندکس همه‌گیر شود و مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گیرد، این نتایج برابر خواهد شد.

جالب است بدانید یاندکس حداقل در حال حاضر قفل کودک مشابه SafeSearch گوگل را به‌صورت پیش‌فرض فعال ندارد. به این ترتیب بعید نیست وزارت ارتباطات برای پاسخ به دغدغه خانواده‌ها چنین قابلیتی را به‌صورت اجباری روی یاندکس نیز فعال کند!

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار موتور جستجوی یاندکس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *