تحلیل شخصیت های هری پاتر ؛ بررسی روان شناختی و ساختاری [+ویدئوی سوتی‌هایش]

در نوشتار تئوری های هری پاتر به سراغ دنیای هری پاتر رفتیم و حالا در نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر نگاهی دقیق به برخی از شخصیت های هری پاتر خواهیم انداخت.

هَری جِیمز پاتِر نام قهرمان سری داستان‌های هری پاتر نوشته‌ شده توسط جوآن رولینگ است که در جهان به طرز گسترده‌ای از آن استقبال شده‌است.

در داستان‌های هری پاتر بهترین دوستان وی رونالد ویزلی و هرماینی گرنجر هستند. اسم واقعی بازیگران هری پاتر دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اِما واتسون است. در این نوشتار به بررسی شخصیت های هری پاتر خواهیم پرداخت. همچنین ویدئوی سوتی‌های تمام فیلم‌های هری پاتر برای شما در ادامه این متن قابل مشاهده است.

بدیهی است زمانی که فیلمی بر اساس یک کتاب ساخته می‌شود برخی کاراکتر‌های آن دقیقا همان‌طور که در کتاب توصیف شده‌اند در فیلم ظاهر نشوند. نکات مخفی فیلم هری پاتر هم مشمول این قاعده است.

کاراکتر‌های کتاب زاییده ذهن نویسنده هستند و پیدا کردن بازیگرانی با همان شکل و شمایل به هیچ وجه کار آسانی نیست. نکات مخفی شخصیت های هری پاتر ترکیبی از فیلم و کتاب است.

البته که به لطف گریم و تکنیک‌های دیگر می‌توان این مورد را تا حدودی رفع کرد، ولی خب باز هم شبیه کردن کاراکتر‌های فیلم به صورت صد در صد به کاراکتر کتاب کار آسانی نیست. در نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

تحلیل شخصیت های هری پاتر

لونا یا جینی؟ مسئله این است!

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر خواهید خواند به شرح زیر است:

قطعا به ادامه بررسی و تحلیل شخصیت های هری پاتر در نوشتارهای بعدی به وسعت خواهم پرداخت. از هدویکِ عزیز تا مودی مدآی و لوپین و انواع و اقسام مرگ‌خوارها و جادوگران قدیمی‌تری نظیر سالازار اسلایترین.

مجموعه هری پاتر (فرنچایز) را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تاریخ دانست. مجموعه‌ای که هم کتاب‌های آن بسیار محبوب هستند و داستان هری پاتر مورد توجه خیلی از فانتزی‌بازها (بهترین فیلم های فانتزی 2022) قرار گرفته است و هم فیلم‌هایش.

نکات هری پاتر و جزئیات فیلم‌هایش که با اقتباس از این کتاب‌ها ساخته شده‌اند توانسته‌ خود را به خوبی مطرح کنند. با این حال برخی از کاراکتر‌هایی که در فیلم‌های هری پاتر دیده‌ایم کمی متفاوت‌تر از کاراکتری هستند که جی‌.کی.رولینگ در کتاب‌هایش معرفی کرده است.

تحلیل شخصیت های هری پاتر

هری
نمایی کلی از کاراکترهای فیلم هری پاتر

درین بخش به بررسی شخصیت های هری پاتر و تحلیل روان‌شناسی و شخصیت‌شناسانه کاراکترها خواهم پرداخت و حقایق پنهان هری پاتر را بررسی خواهیم کرد. برای گرفتن اطلاعات عمومی و اصل و نسبت آن‌ها کافیست اسمشان را در یک موتور جستجو گر تایپ کنید. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

  • هری پاتر

فرگشت چهره هری پاتر

به هر حال مهم‌ترینِ کاراکترهای فیلم هری پاتر خود اوست. در مورد کاراکتر محوری هری پاتر حرف زیاد می‌توان گفت. فاکتور اصلی شخصیت وی شجاعتی است که به نوعی در خونش نحفته است و تقدیری که بر اساسِ همان جبری است که پیش‌تر و در نوشتار تئوری های هری پاتر توضیح دادم.

پیش‌گویی روشن است: یا هری باید بمیرد یا لرد سیاه. هری اما دقیقا زمانی که هاگرید به او می‌گوید که جادوگر است شخصیت خود را بازمیابد. متوجه هستندگی خود می‌شود و چشم بسته به سوی دنیایی قدم برمی‌دارد که از آن هیچ خبری ندارد.

یک نکته جالب در مورد صحنه کلبه وسط دریا بگویم که هاگرید در را می‌شکند و وارد می‌شود. جالب است بدانید این صحنه در دو جا فیلم‌برداری شده. رابی کلترین (بازیگر نقش هاگرید) در یک‌جا و دنیل رادکلیف (بازیگر نقش هری) در جایی دیگر بازی کردند (به دلیل در آمدن بزرگی جثه هاگرید). اگر خوب دقت کنید و به موقع پاز بزنید، وقتی چهره هری و هاگرید همزمان در کارد است رابی کلترین را نخواهید دید و دوبلرش را خواهید دید.

هری
پشت صحنه هری پاتر و تالار اسرار

این صحنه یکی از صحنه‌هایی است بازیگری دنیلِ نوجوان به ورطه آزمایش جدی قرار می‌گیرد. بعد از سریِ هری پاتر دنیل رادکلیف در کارهای کم سرو صداتری بازی کرد و وارد عرصه تئاتر شد.

در کل بازیگری این بازیگر در سری هری پاتر مورد قبول بوده و پیش‌رفتِ وی محسوس است. گفته می‌شود او یکی از بازی‌گوش‌ترین عوامل فیلم‌ها بوده و در پشت صحنه همه ملت را سر کار می‌گذاشته و با همه شوخی می‌کرده و مشغول کشف خودش بوده. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

  • هرمایونی گرنجر

هری
راست: هرمایونی در فیلم 4 چپ: هرمایونی در فیلم 2

سکانس اولی که هرمایونی را می‌بینیم وقتی است که دم در کوپه هری و رون می‌ایستد و با عشوه و تَحَکُمِ خاصی سراغ قورباغه نویل را از آن‌ها می‌گیرد.

این سکانس نمایان‌گر یک نکته مهم در شخصیت هرمایونی است. او مغرور است و اعتماد به نفس بالایی دارد، اما نه از نوع آنتی‌پاتیکش. در ادامه فرشگت شخصیتِ هرمایونی با وجوه دیگر شخصیت او و حساسیت‌ها و نحیف بودن روح او مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

هرمایونی باهوش است. هرمایونی پشتکار بی‌نظیری دارد. او همیشه فکر وقت مبادا را می‌کند و دوراندیش است. او نمونه بارز یک دانشمند است. به همین دلیل است که دامبلدور کتاب یادگاران مرگ را برا اون به ارث می‌گذارد.

دامبلدور برای کمک به کشف سه‌گانه‌ی: ابر چوب دستی، سنگ زندگی مجدد و شنل نامرئی کننده این کار را می‌کند. البته شنل از هری پاتر 1 در دست هری بود. در مورد یادگاران مرگ به تفصیل پیش‌تر و در نوشتار تئوری هری‌پاتر صحبت کردم.

  • رونالد بیلیوس ویزلی

هری
راست: رون در فیلم 2 چپ: رون در فیلم 4

از مهم‌ترین کاراکترهای فیلم هری پاتر رون (ران) است. او هم همانند هرمایونی روند فرگشت خوبی داشت. رونالد در ابتدا شخصیتی ترسو و خجالتی نشان می‌داد که به واسطه فقر خانواده‌اش اعتماد به نفسی ندارد. اما به واسطه آشنایی‌اش با هری (سلبریتی دانش‌آموزان) اعتماد به نفس خود را باز می‌یابد.

او صمیمی‌ترین دوست هری است و در بزنگاه‌های مهمی به کمک هری آمد. از هری پاتر 1 و شطرنج بی‌نظیری که بازی کرد تا هری بتواند از دست‌یابی پرفوسور کوئیرل به سنگ جادو جلوگیری کند تا نابود کردن دو جان پیچ به دست و پای رونالد.

  • لرد ولدمورت

هری
کودکی، نوجوانی، جوانی، زوال و دوباره نیرو گرفتن لردِ سیاه, تحلیل شخصیت های هری پاتر

تام ریدل پسری یتیم است که در یتیم‌خانه بزرگ شده است. او نیز همانند هری متوجه نیست که جادوگر است. او از پدری مشنگ (ماگل یا همان غیرِ جادوگر) و مادری جادوگر متولد شده است.

از ابتدای امر متوجه می‌شویم او در همان یتیم‌خانه هم کارهای شرورانه انجام می‌دهد (اساس دنیای هری پاتر بر پایه جبر است). دامبلدور او را از یتیم‌خانه بیرون می‌آورد و به او می‌گوید که جادوگر است.

نکته جالب اینجاست که در اصل تام ریدل (ولدمورت) و هری پاتر با همدیگر نسبت خانوادگی دارند. البته این نسبت بسیار دور بوده و مربوط به زمان یادگاران مرگ و داستان سه برادر است که یکی از برادران جِدِ دور هری پاتر و دیگر برادر نیز جد تام ریدل است.

بیشتر بخوانید:

رابطه مادر تام ریدل با پدرش بسیار عجیب بود. او وی را با معجون عشق به خود وابسطه نگه داشته بود و زمانی هم که دست از مصرف معجون برداشت، وی او را با قلبی شکسته ترک کرد و او پس از تولد تام، وی را به یک یتیم خانه سپرد و مدتی بعد نیز از شدت افسردگی درگذشت.

تام در هاگوارتز پیشرفت می‌کند و رفته رفته علاقه خود به جادوی سیاه را کشف می‌کند تا جایی که در پی ساختن جان پیچ دست به قتل‌های فجیعی می‌زند. او آنتاگونیست (ضد قهرمان) داستان هری پاتر است.

  • آلبوس پرسیوال ولفریک برایان دامبلدور

هری
دامبلدور در حال ذخیره اطلاعات حافظه‌اش در قدح اندیشه, تحلیل شخصیت های هری پاتر

آلبوس دامبلدور یکی از بزرگ‌ترین جادوگران تاریخ است. او حامی همیشگی هری و از بهترین و لایق‌ترین مدیران هاگوارتز به شمار می‌رود. حالا بیایید و نگاهی به حقایق پنهان زندگی او بی‍اندازیم.

وقتی آلبوسِ جوان با هزاران امید و آرزو همراه دوست مدرسه خود الفیاس داگبرت دوژ در مهمانخانه پاتیل درزدار در لندن اقامت داشتند و قرار بود صبح فردا به ماجراجویی و مسافرت خارجی بروند هیچ‌کس فکر نمی‌کرد جغدی که همان شب به پاتیل درزدار آمد و حامل خبر مرگ مادر آلبوس بود بتواند سرنوشت این جوان با نشاط و با استعداد را به کلی تغییر دهد.

مرگ کندرا (مادر آلبوس) ضربه هولناکی بر تمام رویاهای آلبوس بود و باعث شد او سفرش را که هیچگاه آغاز نشده بود رها کند و بی‌درنگ به گودریک هالو برای مراقبت از برادر و خواهر کوچکترش بازگردد. این از تفاوت های کتاب و فیلم هری پاتر است.

بیشتر بخوانید:

ابرفورث برادر لجباز و نسبتا کینه‌توز آلبوس کمی غیر قابل کنترل بود و هیچ‌گاه دو برادر نتوانستند به هم نزدیک شوند (البته کمک‌های ابرفورث به هری پس از مرگ دامبلدور شایان تقدیر است).

یکی دیگر از تفاوت های کتاب و فیلم هری پاتر وضعیت تاسف بار آریانا (خواهر آلبوس) در کودکی است. او به وسیله چند مشنگ (ماگل واژه بهتری است) به مشکلات روانی دچار شده بود و این علت دیگری بود که آلبوس در مدت اقامتش در گودریک هالو کمتر از اتاق خود خارج شود.

تنها دوست خانوادگی آنها باتیلدا بگشات بود، تاریخدان جادویی مشهور که سال‌ها در گودریک هالو زندگی کرد. باتیلدای نویسنده در حالی که تحت تاثیر مقاله آلبوس در مورد گونه‌ها در تغییر شکل امروز قرار گرفته بود جغدی به او در هاگوارتز فرستاد.

هری
عکسی سمی از فیلم 5, تفاوت های کتاب و فیلم هری پاتر, تحلیل شخصیت های هری پاتر

این آغاز ارتباط و آشنایی با کل خانواده دامبلدور بود. در زمان مرگ کندرا، باتیلدا تنها فرد در گودریک هالو بود که با مادر دامبلدور ارتباط دوستانه داشت و تنها دوست دامبلدور‌ها به شمار می‌رفت.

بعد از تمام سختی‌های گذشته و مشکلات آریانا، زندانی شدن پدر دامبلدور که می‌خواست انتقام آریانا را از مشنگ‌ها بگیرد و مرگ کندرا، اکنون آلبوس در حساس‌ترین لحظات زندگی‌اش با گلرت گریندلوالد نوه خواهر باتیلدا بگشات آشنا شد. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

بیشتر بخوانید:

چه کسی آن زمان می‌توانست حدس بزند که این پسر 16 ساله جذاب که اخیرا بخاطر اعمال جادویی غیرقانونی از مدرسه دورمشترانگ اخراج شده بود در آینده یکی از خطرناک‌ترین جادوگران سیاه همه دوران خواهد شد؟

آلبوس دوست جذابی پیدا کرده بود. هم سن و سال و کسی که بیشتر از بقیه هم فکر او بود. عقاید آنها در آن زمانِ خاص نزدیک به هم بود. آن‌ها هم مانند ولدمورت معتقد بودند که خون جادوگران باید خالص باشد و از مشنگ‌ها متنفر بودند.

گریندل‌والد از همان سن و سال در حال طرح ریزی نقشه‌هایی برای تسلط یافتن و فرمانروایی بر مشنگ‌ها بود. آلبوس و گلرت دو ماه پس از دوستی بزرگشان از هم جدا شدند و دیگر هرگز یکدیگر را ندیدند تا زمانی که برای دوئل افسانه ایشان همدیگر را ملاقات کردند.

آنها از هم جدا شدند چون بر اثر اشتباه گلرت یا آلبوس یا ابرفورث (که دقیقا مشخص نیست کدومشان) آریانا جانش را از دست داد.

داستان ازین قرار است که ابرفورث مخالف بود که آلبوس آریانا را با خود به سفرهایش ببرد. گلرت هم آنجا بود و به علت اخلاق تند و حماتش از آلبوس چوب دستی‌اش را به طرف ابرفورث گرفت و در همان حال آلبوس نیز به حمایت از برادرش و جلوگیری از دعوا وارد معرکه شد از طرفی آریانا هم گوشه‌ای از اتاق پذیرایی ایستاده بود و از آنها می‌خواست دعوا را تمام کنند.

تحلیل شخصیت های هری پاتر

هری
روند فرگشت چهره برخی از کاراکترهای اصلی, تحلیل شخصیت های هری پاتر

درست در یک لحظه طلسم یکی از آن سه نفر به آریانای بیگناه برخورد کرد و او کشته شد تا گلرت برای همیشه از گودریک هالو بگریزد. ابرفورث آلبوس را مقصر دانست و او را ترک کرد و آلبوس متحمل غم و اندوهی فراتر از حد تصور شد.

آلبوس و گلرت پیمانی ناگسستنی بسته بودند که هیچ‌وقت با هم مبارزه نکنند. در ضمن به اختصار عرض می‌کنم که این دو رابطه‌ای نامتعارف با هم داشتند. در اصل باید اذعان که دامبلدور همیشه به وضوح گرایش خاصی داشت.

در نهایت و در نبردی بی‌نظیر (که دلایل و کم و کیفیش در این مقاله نمیگنجد) دامبلدور، گلرت را شکست می‌دهد و ابرچوبدستی را که پیشتر نزد گلرت بود به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

در نهایت امر و پس از سال‌ها مدیریت هاگوارتز دامبلدور به خواست خودش و به دست معتمد همیشگی‌اش سوروس اسنیپ کشته می‌شود. لازم به ذکر است که پس از مرگ وی سوروس صاحب ابر چوبدستی نمی‌شود چرا که کسی که دامبلدور را خلع سلاح کرده بود دراکو بود. نکته‌ای که ولدمورت کلا آن را نفهمید.

لازم به ذکر است بر اساس عقیده بزرگ‌ترین دانشمند چوب‌دستی تاریخ (الیوندر) همیشه چوب دستی صاحبش را انتخاب می‌کند و به او وفادار است.

همین موضوع است که باعث می‌شود ولدمورت سوروس را بکشد چون خیال می‌کند دلیل این‌که چوب‌دستی کاملا مطیع او نیست این است که صاحب چوب‌دستی سوروس است. پیش‌تر اشاره کرده بودم که یکی از دلایلی که دامبلدور نگذاشت که کسی به غیر از سوروس او را بکشد حمایت او از دراکوی ترسو بود.

  • سِوِروس اسنیپ

هری
عصبانیت سوروس از هری و رون در فیلم 3, تحلیل شخصیت های هری پاتر

از نظر شخص بنده جذاب‌ترین کاراکترهای فیلم هری پاتر با فاصله سوروس اسنیپ است. در حدی که در سر تیتر نوشتار تئوری های هری پاتر از معروف‌ترین دیالوگ‌های ایشان استفاده کردم.

سوروس یک عاشق واقعی‌ست که نه بر اساس جبر بل‌که بر اساس نوعی از توهمِ اختیار تا آخرین لحظه عمرش عاشق لیلی ماند. از ابتدای کودکی تا آخرین قطره اشکش: در آخرین نفس‌هایش به هری گفت تا به چشمانش نگاه کند چون چشمان هری شبیه چشمان لیلی بود. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

هری
سوروس و لیلی در کودکی, تحلیل شخصیت های هری پاتر

نگاه‌های مرموز و ازار اذیت‌های همیشگی او نسبت به هری ریشه در همین عشق دارد. عشقی که از او دزدیده شد و حالا با پسری مواجه است که پاره تنِ لیلی است اما در عین حال اثراتی را از جیمز که پدر هری است داراست.

شاید سوروس را بشود در همان دیالوگی که بین او و دامبلدور رد و بدل می‌شود خلاصه کرد. در سکانسی که سوروس افسونِ سپر مدافع را در حضور دامبلدور اجرا می‌کند.

پاترونوس سوروس به شکل آهویی است که در یادگاران مرگ 1 می‌بینیم. آهویی که به هری کمک می‌کند تا جای شمشیر گریفیندور را پیدا کند. این فکت به ما می‌گوید که سوروس بوده که در آنجا هم به کمک هری رفته.

آهویی که اتفاقا پاترونوسِ لیلی هم به همین شکل است. درین جا است که دامبلدور به صورت تلویحی در مورد پایبندی او به عشقش می‌پرسد. او از سوروس می‌پرسد: بعد ازین همه وقت؟ و سوروس پاسخ می‌دهد: همیشه. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

سوروس، عشقش لیلی و پاترونوسِ مشترکشان
سوروس، عشقش لیلی و پاترونوسِ مشترکشان

به اختصار بگویم که افسون سپر مدافع یکی از قوی‌ترین طلسم‌های دنیای هری پاتر است. هدف این طلسم ایجاد یک محافظ نقره‌گون است که به شکل یک حیوان حلول می‌کند.

این سپر از فرد ایجاد کننده در مقابل دیوانه‌سازها که از خبیث‌ترین موجودات جادویی محسوب می‌شوند محافظت می‌کند. دیوانه‌سازها تحت نظر وزارت سحر و جادو و برای حفاظت از زندان آزکابان به خدمت گرفته شده‌اند. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

  • سیریوس بلک

هری
راست: سیریوس قبل از بغل کردن هری در خانه ویزلی‌ها چپ: سیریوس در زندان آزکابان

سیریوس یک انقلابی به تمام معناست. مانند دامبلدور لوپین و نویل. او سال‌ها به جرم لو دادن محل اختفای لیلی و جیمز و کشتن پیتر پتی‌گرو و چندین مشنگ در زندان بود.

در هری پاتر و زندانی آزکابان سیریوس از زندان فرار می‌کند و به هری و دیگران اثبات می‌کند که بی‌گناه است. سیریوس پدرخوانده هری است. او تنها تکیه‌گاه واقعی هری به زندگی است.

بازی گری اولدمن به کاراکتر سیریوس مرغوبیتِ خاصی داده است. گری اولدمن (بازیگر برنده اسکار) این نقش را دقیق و نکته‌سنج بازی کرده است. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

  • لونا لاوگود

هری
پرتره‌ای از لونا لاو

لونااا لاوگوود. شاید بزرگ‌ترین سوال من از هری پاتر این باشد که چرا لونا نه (با لحن واد دا…)؟ لونا با فاصله بانمک‌ترین شخصیت مجموعه هری پاتر است.

او همیشه و در بزنگاه‌های تاریخی به داد هری می‌رسد. چه وقتی هری پارتنری ندارد تا به میهمانی اسلاگهورن برود و چه وقتی هری توسط دراکو طلسم شده و در قطار قفل شده و درمانده و در راه برگشت به لندن است.

لونا همیشه از چیزهایی حرف می‌زند که برای دیگران نامتعارف است. به حقایقی واقف است که از نظر دیگران احمقانه به نظر می‌رسد. چیزهایی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند و به واسطه تعلیم و تربیت پدرش (که سردبیر مجله طفره زن است) جهان‌بینی متفاوت و جذابی دارد.

لونا از هر جهت و هر لحاظ از جینی بهتر است و به نوبه خودم برای هری و این انتخابش تاسف می‌خورم. از حقایق پنهان هری پاتر می‌توان به این نکته اشاره کرد:

لونا از معدود کاراکترهایی است که خانم رولینگ اعتراف کرده که با دیدن بازی ایوانا لینچ (بازیگر نقش لونا) در هری پاتر 3 نقش او را در داستان‌هایش زیاد و زیادتر کرده است. در مورد لونا هرچه بگویم کم است. بهتر است با این جمله تمام کنم که لونا را نمی‌شود وصف کرد و او را باید زندگی کرد. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

  • دراکو مالفوی

هری
راست: دراکو در فیلم 1 چپ: دراکو در فیلم 8

یکی از نچسب‌ترین کاراکترهای هری پاتر دراکو است. او شخصی ترسو است و به اصطلاح امروزی لات کوچه خلوت به شمار می‌رود. اما ایشان با بازی عالی تام فلتون خوب به چشم آمد. لازم است بدانید تام فلتون یکی از گزینه های اصلی بازی در نقش هری بود اما به دلیل رنگ موهایش و درد سر گریم این نقش به او داده نشد. با نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

  • دابی

هری
دابی ؛ یک جنِ آزاده

دابی جنی است که برای من نماد آزادی خواهی و عدالت و مهربانی و تعهد است. او یکی از شجاع‌ترین و آزاده‌ترین کاراکترهای هری پاتر است که جانش را در راه آزادی و در جنگ دوم از دست داد. جان او را کسی گرفت که او هم یکی از جذاب‌ترین کاراکتر های هری پاتر است. با بررسی نکات مخفی هری پاتر و شخصیت های هری پاتر همراه فیگار باشید.

  • بلاتریکس لسترنج

هری
بلاتریکس قاتل سیریوس و دابی ؛ حقایق پنهان هری پاتر

بلاتریکس بود که دابی را کشت. او دختر عمه سیریوس بلک است. بازی تکنیکی و دقیقِ خانم هلنا بونهام دو نمره به کاراکتر بلاتریکس اضافه کرده است.

بلاتریکس بلک در سال ۱۹۵۱ از کیگانوس بلک و در ولارویسر به دنیا آمد. او بعد از فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه جادوگری هاگوارتز با رودولفس لسترانج ازدواج کرد.

با توجه به تئوری های هری پاتر بلاتریکس لسترنج صاحب فرزند دختری از جانب لرد ولدمورت است به نام دلفی که لرد سیاه از آن بی‌خبر بود. بلاتریکس توسط اصالت نژادی جادوگری خود و همسرش به بسیاری از شخصیت‌های داستان وابسته است.

بیشتر بخوانید:

او دو خواهر جوان به نام‌های آندرومیدا و نارسیسا داشت. آندرومیدا با یک مشنگ (تد تانکس) ازدواج کرد و به همین دلیل از خانواده بلک طرد شد، نارسیسا نیز با لوسیوس مالفوی ازدواج نمود.

اذیتت کننده ترین کار او اما بر می‌گردد به داستان و فیلم محفل ققنوس که با طلسم آواداکداورا سیریوس را می‌کشد. هری همیشه از او کینه به دل می‌گیرد و در انتها بلاتریکس به دست مادر ویزلی‌ها کشته می‌شود.

در نوشتارهای بعدی به جزئیات بیشتری از همه شخصیت های هری پاتر (به بسیاری از جمله هدویک، ویزلی‌ها، مودی و… هنوز اشاره نکرده‌ام)، جزئیات جنگ‌های اول و دوم، تاریخچه هاگوارتز، ماجرای فرزند نفرین شده، پایان هری پاتر و انتهای جنگ دوم و 19 سال بعد از آن و تمام حقایق پنهان هری پاتر خواهم پرداخت.

بعد از تحلیل شخصیت های هری پاتر بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تحلیل شخصیت های هری پاتر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

 


5 thoughts on “تحلیل شخصیت های هری پاتر ؛ بررسی روان شناختی و ساختاری [+ویدئوی سوتی‌هایش]

    1. دریکو کیه؟ نداریم همچین کاراکتری توی کل فرنچایز. اما اگه منظورت دراکوئه باید بگم اولا مودب باش دوما نظرت قابل احترامه منم نظرمو نوشتم و براش دلیل دارم. بازی تام فلتون هم شدیدا خوبه البته که… بگذریم.

        1. مبینای عزیز و زبان‌بلد سلام : ) امیدوارم خوب باشید. به تعداد موهای سرتون من ۸ تا فیلمو دیدم و توی ۸ تا فیلم بالای ۸۰ بار اسم دراکو تلفظ شده و می‌دونم تلفظش چیه. مبینای زبان‌بلد عزیز! ما در نگارش زبان فارسی در خصوص کلماتی که انگلیسی هستند و وارد زبان فارسی شدن دستورالعمل مشخصی داریم. کِمپیوتِر رو کامپیوتر می‌نویسیم، تلِویژن رو تلوزیون و… پس در انتها اینکه شما نمیدونی دْرِکو (حتی درییییکو هم نیس)، دراکو نوشته میشه گویای… نه : ))) گویای چیزی نیس ؛ ) سلامت و بهروزی رو براتون آرزو میکنم و ممنون که قابل دونستین و نظر دادید 🍀⚡

    2. دراکو تو نظر سنجی ها اصلا جایی نداشه که میگی محبوب ترین بوده سوروس اسنیپ محبوب ترین بوده بعدش هم هرمایونی گرنجر بعد سیریوس بلک چهارمی هری پاتر پس نظر شخصی خوتو به ما احمال نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *