بررسی علمی و معرفی از بهترین فیلم ها درباره یوفو (موجودات فضایی) تا تایید حضور بیگانه ها توسط کنگره آمریکا

بهترین فیلم ها درباره یوفو به بهترین فیلم های در مورد ایلین ها یا همان موجودات فرازمینی می‌پردازد. موجوداتی که از نظر علم به احتمالِ 99.9999 درصد وجود دارند.

یکی از بخش‌های جذاب و بی سروتهِ هنر کانسپتِ موجودِ فرازمینی است. اساسا ناشناخته‌ها جذاب هستند مخصوصا برای یک آرتیست. در این نوشتار به بهترین فیلم ها درباره یوفو می‌پردازیم و آنها را تحلیل و از نظر علمی راستی‌آزمایی‌شان میکنیم.

ما تنها نبودیم و نیستیم ؛ کنگره آمریکا وجود یوفو را تایید کرد

تحلیل و معرفی بهترین فیلم ها درباره یوفو

به همراه بررسی علمی آنها

فهرستِ مطالبِ نوشتارِ بهترین فیلم ها درباره یوفو:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

در ابتدا باید بدانیم در سال ۲۰۱۳ ستاره‌شناسان مأموریت کپلر گزارش دادند، سیاره‌ای همانند زمین موجود است که قابل سکونت می‌باشد. دانشمندان می‌گویند این سیاره که به نام کپلر ۶۹سی نامیده شده‌ است همانند سیاره‌های منظومه خورشیدی در مداری ویژه پیرامون ستاره‌ای می‌چرخد. این سیاره فراخورشیدی احتمالا نخستین سیاره‌ای است که در آن زندگی خارج از زمین وجود دارد. دانشمندان اطلاعات زیادی درباره فرازمینی‌ها ندارند اما آنها معتقدند که احتمالا بی‌نهایت تمدن بجز زمین در گیتی موجود است.

بیشتر بخوانید:

Arrival (2016)

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

Arrival یک فیلم درام علمی تخیلی آمریکایی محصول 2016 به کارگردانی است. فیلم‌نامه‌ی این اثر بر اساس داستانی کوتاه با نام “داستان زندگی شما” نوشته تد چیانگ در سال 1998 است. در این فیلم امی آدامز در نقش لوئیز بنکس، زبان‌شناسی را بازی می‌کند که توسط ارتش ایالات متحده استخدام شده است.

در این فیلم فرازمینی‌ها به زمین آمده‌اند و این زبان‌شناس با آنها ارتباط برقرار می‌کند. این فیلم 203 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و تحسین منتقدان را به همراه داشت. Arrival که یکی از بهترین فیلم‌های سال 2016 محسوب می‌شود، در فهرست‌های آخر سال بسیاری از منتقدان ظاهر شد و توسط موسسه فیلم آمریکا به عنوان یکی از ده فیلم سال انتخاب شد.

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

این فیلم در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار هشت نامزدی دریافت کرد، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و برنده بهترین تدوین صدا شد. امی آدامز برای بازی خود نامزد دریافت جایزه بفتا و SAG شد و در هفتاد و چهارمین جوایز گلدن گلوب، آدامز و یوهان یوهانسون برای جایزه گلدن گلوب بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شدند.

تحلیل فیلم ورود

بهترین فیلم ها درباره حمله فضایی ها
بهترین فیلم ها درباره حمله فضایی ها

زبان مجموعه‌ای از نشانه‌های قراردادی‌ست که در امتداد یک بعد (زمان) برای انتقال پیام استفاده می‌شود. منظور از امتداد یک بعد این است که هر نشانه از پس نشانه دیگری به نوبت می‌آید. مجموعه نشانه‌ها در طول زمان مفهومی در ذهن انسان شکل می‌دهد.

در فیلمِ خوبِ ورود با موجودات فرازمینی‌ای سر و کار داریم که با زبانی منحصر به فرد و نمادین دارند و از آن طریق سعی در ارتباط با آدمی‌زادِ زبان‌نفهم دارند. هدف اصلی موجودات فضایی یا هفت‌پاها نشان دادن راه حل شکستن خط زمانی به انسان‌های وحشی بود (اگر فیلم را تماشا کنید دلیل زبان‌نفهم و وحشی خطاب کردنِ آدمهای فیلم را متوجه خواهید شد).

در طول فیلم خط داستانی (به معنای کلاسیکش) می‌شکند و ما خاطراتی را از آینده در قالب گذشته می‌بینیم. یعنی خط زمانی نابود می‎‌شود و ما با زمانِ به شدت غیرخطی طرف هستیم. در عین حال فیلم Arrival می‌داند چگونه یکنواختی و خسته‌کنندگی خود را برطرف کند و مخاطبی را که در حال خواب رفتن است ناگهان بیدار کند: فیلم‌نامه‌ای حساب شده و جهانی به غایت قابل‌باور همراه با پارامترهای زیبایی شناسانه.

بررسی علمی Arrival

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

اگر با بیگانه ارتباط برقرار کنیم چه می‌شود؟ چگونه ارتباط برقرار کنیم؟ این پیش فرض فیلم Arrival است. قهرمان داستان، زبان‌شناس لوئیز بنکس (با بازی امی آدامز)، وظیفه دارد زبان هفت‌پایان مرموز را که با کشتی‌های شناور غول‌پیکر به زمین رسیده‌اند، رمزگشایی کند.

اما در حالی که تصویر اولین تماس در فیلم کمی خارق العاده است، ایده اصلی نحوه برقراری ارتباط چندان دور از ذهن نیست. در Arrival، بنکس با یک زبان غریبه بیگانه مواجه می‌شود و از او خواسته می‌شود تا آن را رمزگشایی کند. در گفتار، صدایی شبیه صدای نهنگ یا دلفین است و نوشته‌ها گویی مجموعی از استعاره‌ها و آرایه‌ها هستند.

برای برقراری ارتباط بنکس اشکال را یادداشت می‌کند و معنای آنها را پیدا می‌کند. از طرفی موجوداتِ جذاب به روش خود پاسخ می‌دهند و بنکس برای یافتن معنی در الگوها تلاش می‌کند. هدف نهایی کشف هدف بیگانگان در زمین است، اما قبل از اینکه بتوان آن را پیدا کرد بنکس اصرار دارد که باید زبان آنها را برای جلوگیری از هرگونه سوء‌تفاهم درک کند.

بهترین فیلم ها درباره یوفو

جسیکا کن دانشیار دپارتمان زبان‌شناسی دانشگاه مک گیل و مشاور فیلم به WIRED گفت: «اصرار بر اینکه آنها نمی‌توانند مستقیما و سریع به جواب و گفتگوی مستقیم برسند کاملا درست است. قبل از اینکه به سؤال بزرگ بپردازید، باید برخی از قطعات کوچکتر دستور زبان را واقعاً درک کنید، زیرا پتانسیل زیادی برای سوء تفاهم وجود دارد.

و این دقیقاً همان کاری است که بنکس انجام داد. با زبان‌های انسانی که چندین هزار نفر از آنها وجود دارد از تکنیک‌های مشابه در ترجمه استفاده شد. بنابراین قبل از تلاش برای انجام یک مکالمه معنادار، گرفتن یک الگوریتمِ اولیه ایده بدی نیست.

جان الیوت، از دانشگاه لیدز بکت و شبکه تحقیقاتی SETI بریتانیا به WIRED گفت: “این یک طرح خوب است، زیرا آنها می‌دانند که ما آن را دریافت کرده‌ایم و آن را به عنوان پیامی از یک تمدن پیشرفته دیگر شناسایی کرده‌ایم.”

اگر پیامی عمدا از طریق ما ارسال شده باشد ممکن است حاوی نوعی کلید برای رمزگشایی آن باشد و این در برگزاری هر نوع مکالمه معناداری بسیار مهم است. الیوت گفت: “ما به یک چارچوب مرجع مشترک نیاز خواهیم داشت – چیزی شبیه به سنگ روزتا.”

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

در انتهای بررسی علمی فیلم ورود به آخرین کلمه‌ای که جنابِ ایوت فرمودند خواهیم پرداخت تا در ذهن شما نقطه تاریکی باقی نماند. سنگ روزتا یا سنگ رَشید؛ سنگ‌نبشته‌ای از دوران مصر باستان است که در پیشرفت معاصر و درک نوشتار هیروگلیف ابزاری سودمند بوده‌است، سنگ روزتا یکی از مهمترین کشفیات دنیای باستان‌شناسی است که در موزه بریتانیا در شهر لندن انگلستان قرار دارد.

تاریخ علمی، یا دست کم باستان شناسی علمی، زمانی آغاز شد که اروپای نوین در اواخر سده ی هجدهم، مصر را از نو کشف کرد؛ مصر، نخستین موضوع کاوشهای باستان شناسی شد و پس از آن تمدنهای باستانی دجله و فرات از زیر خاک بیرون آورده شدند. در سال ۱۷۹۹ ناپلئون بناپارت ضمن یک لشکر کشی به مصر، گروه کوچکی از دانشمندان، زبان شناسان، عتیقه شناسان و هنرمندان را نیز به همراه خود برد. کشف تصادفی لوح روزتای مشهور، آنچه را که دانشمندان در پی اش بودند، یعنی کلید کشف خط ناخوانده ی هیروگلیف مصری را در اختیارشان گذاشت…

سنگ روزتا، بخشی از ستونی سنگی متعلق به دوران بطلمیوسی است که بر روی آن سه ترجمه از یک متن کنده‌کاری شده‌است. دو نوشته به زبان مصری باستان و یکی به زبان یونانی کلاسیک است. از این رو این سنگ کلیدی برای رازگشایی خط هیروگلیف باستانی، به دست ژان فرانسوا شامپولیون فرانسوی شد. این سنگ نوشته را سپاهیان ناپلئون در سال ۱۷۹۹در روستایی به نام رشید (به زبان‌های غربی: روزتا) در شمال باختری دلتای نیل پیدا کردند به شکلی که مکتوبه است پس از پیدایش این سنگ انگلیسی ها ان را تصاحب کردند.

Edge of Tomorrow (2014)

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

لبهٔ فردا فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی با بازی ستارگانی چون تام کروز و امیلی بلانت و محصول ۲۰۱۴ می‌باشد. این فیلم به کارگردانی داگ لیمان و اقتباسی از رمان ژاپنی فقط باید بکشی از هیروشی ساکورازاکا می‌باشد. ماجرای این فیلم در زمانی از آینده که در آن زمین توسط یک نژاد بیگانه مورد هجوم قرار گرفته‌است اتفاق می‌افتد.

کروز در نقش بیل کیج ایفای نقش می‌کند. یک افسر روابط عمومی، بدون هیچ تجربه جنگی که توسط مافوق خود دستور دارد در خط مقدم یک عملیات بسیار مهم علیه بیگانگان شرکت کند. اگرچه او در میدان جنگ کشته می‌شود، اما خود را گرفتار یک حلقه زمانی می‌بیند که با هربار کشته شدن او را به روز قبل از جنگ بازمی‌گرداند.

کیج به همراه ریتا ورتاکسی (بلانت)، یک جنگجو نیرو ویژه گروهی تشکیل می‌دهد تا راهی برای شکست دادن موجودات فرا زمینی بیابند. تمامی حقوق این انیمه در اواخر سال ۲۰۰۹ به صورت فیلم‌نامه ویژه به استودیو برادران وارنر فروخته شد و ویلیج رودشو پیکچرز هم به تهیه‌کنندگی این فیلم به برادران وارنر اضافه شد.

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

استودیو ساخت این فیلم را با مشارکت ۳ آرتز، ویز مدیا ناشر رمان و شرکت تولید استرالیایی رودشو شروع کرد. در اواخر سال ۲۰۱۲ فیلمبرداری در استودیو لیوسدن برادران وارنر واقع در حومه لندن آغاز و حتی برخی صحنه‌ها در میدان ترافالگار هم فیلم گرفته شد. برای جلوه‌های ویژه این فیلم از نه شرکت کمک گرفته شد.

این فیلم در تعطیلات آخر هفته ۳۰ مه ۲۰۱۴ در ۲۸ کشور شامل بریتانیا، برزیل، آلمان، اسپانیا، و اندونزی اکران شد. علاوه بر آن در تعطیلات آخر هفته ۶ ژوئن ۲۰۱۴ این فیلم در مناطق دیگری مانند آمریکا شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا)، استرالیا، چین و روسیه به روی پرده‌های سینما آمد. این فیلم بیش از ۳۷۰ میلیون دلار در اکران جهانی فروش داشت و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد. تام کروز که به کارهای نمایشی خود در فیلم‌هایش شهره است، در این فیلم نیز به همراه امیلی بلانت با پوشیدن لباس‌های فلزی به ایفای نقش می‌پردازند.

تحلیل فیلم لبه فردا

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

شاید اولین چیزی که به ذهن تماشاگران لبه فردا برسد تلاش زیاد سازندگان فیلم در مهیج جلوه دادن این فیلم باشد. فیلم در مورد هجوم بیگانگان است اما نه بیگانگان هوشمند با سلاح های خیلی پیشرفته‌تر، بل‌که موجوداتی وحشی و در عین حال نسبتا باهوش. اما در کل کارگردان توانسته اثری متفاوت را در کارنامه خود رقم بزند.

موسیقی فیلم چیزی نیست که در خاطره‌ها باقی بماند اما نقش آفرینی بازیگران ستودنی است، هر دو بازیگر اصلی فیلم بازی درخشانی از خود ارائه داده اند و به طور حتم موفقیت این فیلم تا حد بسیار زیادی به حضور تام کروز مدیون است.

صحنه های اکشن و جلوه‌های ویژه حتی با معیار‌های سخت گیرانه هالیوودی نیز ستودنی و زیبا هستند. کارگردان توانسته میمیک ها را واقعا وحشی و غیر قابل کنترل به تصویر بکشد. فیلمنامه قابل قبول است اما نمی‌توان از ایرادهای آن چشم پوشی کرد، به عنوان مثال بخش ابتدایی فیلم بسیار مهیج و سرگرم کننده است و روند اتفاقات بیننده را جذب می‌کند اما این خصوصیت فیلمنامه در بخش دوم فیلم تا حدی خشک و کم‌رنگ می‌شود.

صحنه‌های پایانی فیلم اگر چه جالب است اما درگیری‌های رخ داده در این بخش منطق حاکم بر فیلم را تا حدی زیر سوال می‌رود. به طور کل فیلم لبه فردا تلاش بسیاری برای خاص بودن انجام داده که تا حد زیادی هم در این کار موفق عمل کرده است. این از بهترین فیلم های بیگانگان است.

بررسی علمی Edge of Tomorrow

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

اولین و واضح ترین مکان برای شروع بررسی علمی این فیلم، فناوری است. ما با پلان‌هایی در مورد تهاجم بیگانگان به این باور رسیده‌ایم که وقایع در آینده‌ای نه چندان دور در حال وقوع است. فناوری‌های ارتباطی مانند تلفن‌ها و تلویزیون بسیار شبیه به فناوری‌هایی هستند که اکنون از آن استفاده می‌کنیم.

فناوری نظامی در مقایسه با آنچه که شخصِ معمولی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد کمی جلوتر است، اما در فیلم یک فناوری واقعا جدی وجود دارد – مانند زره‌های جنگی نیرومند و حمل‌ونقل‌های نیروهای کوادکوپتر – که قطعاً هنوز مدتی با واقعیت فاصله دارد.

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

لباس‌های نبرد به خودی خود کاملاً قابل باور هستند و من فکر می‌کنم این از رویکرد لیمان (کارگردان) و تیمش در طراحی آنها ناشی می‌شود. به گفته لیمان، آنها از طرح های فعلی دارپا به عنوان نقطه شروع استفاده کردند، اما لزوماً مجبور بودند تغییراتی ایجاد کنند تا استفاده و حرکت را در نظر بگیرند. عمر باتری نیز یک نگرانی حیاتی بود. لیمان پیشنهاد کرد که در این فیلم فناوری باتری جهانی یک گام بزرگ به جلو برداشته است تا این لباس‌های جنگی بدون اتصال به برق کار کنند.

مکانیک کوانتومی استاندارد و خطی است. یک خاصیت ریاضی که نحوه قرار گرفتن حالت‌های کوانتومی را توصیف می‌کند. شواهدی در فیزیک وجود دارد مبنی بر اینکه اگر بتوان موقعیتی را پیدا کرد که در آن مکانیک کوانتومی کمی غیرخطی باشد دری به روی زمان‌های دیگر باز می‌شود که در فیلم شامل پرش‌های زمینی پشت سر هم می‌شد… این از بهترین فیلم های در مورد ایلین ها است.

E.T. (1982)

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

ای. تی. موجود فرازمینی فیلمی سینمایی در ژانر علمی تخیلی است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده و در سال ۱۹۸۲ منتشر شده‌است. این فیلم از نگاه انجمن صنعت فیلم آمریکا یکی از ۱۰ فیلم برتر در سبک علمی-تخیلی است. فیلمنامهٔ این فیلم را ملیسا متیسن برای اسپیلبرگ نوشت.

پس از انتشار این فیلم، کتابی گویا با نام ئی.تی. موجود فرازمینی توسط استیون اسپیلبرگ و به روایت مایکل جکسون منتشر شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اسپیلبرگ است که توانست با استقبال خوبی هم از سوی تماشاگران و هم منتقدین رو به رو شده‌است و از نظر فروش با محاسبه نرخ تورم پرفروش‌ترین فیلم اسپیلبرگ با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش جهان با محاسبه نرخ تورم است. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال شد و رکورد جنگ ستارگان را شکست و تا چند سال و قبل از فیلم پارک ژوراسیک ۱ پرفروش‌ترین فیلم جهان بود.

تحلیل فیلم ای. تی.

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

در تحلیل فیلم E.T. the Extra-Terrestrial باید اشاره داشت اگر چه زبان فیلم کاملا ساده و برای نوجوانان تعریف شده است. اما به اعتقاد نگارنده وسعت فلسفه‌اش قدمت شرقی دارد.‌ ای تی آن قدر بزرگ و نا زمان است که آثارش کماکان در سینمای جهان وجود دارد. تأثیر پذیری آشکار سریال Stranger Things محصول شبکه نتفلیکس از این فیلم گواه اهمیت فیلم‌ ای تی در ژانر علمی تخیلی دارد.

داستان فیلم از این قرار است که تعدادی موجود فرازمینی برای تحقیق با یک سفینه فضایی به زمین آمدند. اما از بخت بد آن‌ها توسط تعدادی انسان دیده می‌شوند و سوار سفینه می‌شوند و فرار می‌کنند؛ اما یکی از آن‌ها هنگام فرار با مشکل مواجه می‌شود و در زمین می‌ماند.

بعد از یک روز فرازمینی گمشده توسط یک کودک به نام الیوت پیدا می‌شود. الیوت با او شروع به انس گرفتن و دوستی می‌کند و او را برای رهایی از خطر انسان‌ها کمک می‌کند.

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

این فیلم با جراعت درست روی درونمایه‌ای می‌گذارد که می‌تواند انسان را درگیر کند و او را وادار کند تا برای مدتی به فسلفه وجود فکر کند. در بیشتر فیلم‌هایی که با موجودات فرازمینی سر و کار دارند، فضایی‌ها موجودات خطرناکی هستند، اما در این فیلم، انسان‌ها موجودات خطرناک و فضایی‌ها موجودات بشر دوستی هستند. شخصیت ای تی، یا همان موجود فرازمینی، به دقت و خلاقیت طراحی شده. او با وجود عجیب و غریب بودنش، روحیه با نمک و جذابش را نشان می‌‍دهد و به شکل کمیک با رویداد‌ها برخورد می‌کند.

فیلم ای تی، فیلمی کلاسیک با نگاهی نوین به بشر و هستی است. نگاهی که حتی بعد از گذشت این همه سال هنوز هم نو و ماندگار است. دیدن این فیلم می‌تواند شما را جذب ظاهر جذاب و شخصیت پردازی محشر ای تی و الیوت کند و شما را در سال ۲۰۲۰ با یک داستان کلاسیک سرگرم نگه دارد.

علاوه بر آن، درونمایه‌های جذاب این فیلم به راحتی به مخاطب منتقل می‌شود و به نوعی شما را در فکر فرو می‌برد و وادار می‌کند که مدام سوال «اگر دنینا اینجوری بود چه می‌شد؟» را از خودتان بپرسید. فیلم ای‌تی از آثار جاویدان سینما به شمار می‌رود که دیدنش بر همه دوستداران سینما واجب است.

بررسی علمی E.T.

دانشمندان آن دوران به E.T اهمیتی نمی‌دادند. آنها فقط می‌خواستند آن را نادیده بگیرند. پیام واضح بود: ما نمی‌توانستیم و نباید به آنها اعتماد کنیم. این فیلم اسپیلبرگ در جریان جنبش‌های ضدروشنفکری و ضدعلمی در این کشور منتشر شد. موجی از تحقیر تفکر مبتنی بر شواهد که امروز نیز ادامه دارد.

«اکثریت اخلاقی» جری فالول با عقب راندن جنبش انجیلی علیه انسان‌گرایی سکولار و استدلال علمی، تأثیر قابل‌توجهی در میان راست‌گرایان افراطی داشت. اما ضدعلم فقط از محافظه‌کاران سرچشمه نگرفت. در این دوران در اوج جنگ سرد، لیبرال‌ها به راحتی علم و فناوری را با گسترش سلاح های هسته‌ای و نظامی به گند کشیدند.

مطمئنا اکثریت ما با تماشای E.T. علمِ آن دوران و دانشمندانِ فیکش را رد کردیم و البته من پیشنهاد نمی کنم که صحنه محاصره در E.T. تنها دلیلی باشد که بسیاری از ما علم را رد کنیم. در واقع اسپیلبرگ ممکن است بیشتر از ضررِ علم کمک گرفته باشد. کمااینکه یکی دیگر از فیلم‌های اسپیلبرگ، برخورد نزدیک از نوع سوم فریادی برای علم خواهی است.

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

اما E.T. چیزی در مورد رابطه ما با علم و به طور دقیق‌تر با دانشمندان افشا کرد. علی‌رغم دستاوردهای علمی خارق‌العاده در چند دهه اخیر بسیاری از انسان‌ها به سادگی به دانشمندان اعتماد ندارند. نمونه‌اش جنبش‌های ضد واکسنی است که در همین یکی دو سال اخیر در دنیا شکل گرفت. بر اساس یک نظرسنجی تنها 40 درصد از مردم، دانشمندان واقعی را به عنوان سخنگویان علم “بسیار قابل اعتماد” می‌دانند. ای تی از بهترین فیلم ها با موضوع یوفو است.

Under The Skin (2014)

بهترین فیلم ها درباره یوفو
بهترین فیلم ها درباره یوفو

زیر پوست یک فیلم علمی–تخیلی محصول ۲۰۱۳ بریتانیای و آمریکا به کارگردانی جاناتان گلیزر است. داستان فیلم اقتباس آزادانه از کتابی است به قلم مایکل فیبر با همین نام و فیلمبرداری آن در شهر گلاسکو انجام شده است. اسکارلت جوهانسون نقش یک زن فضایی را بازی می‌کند که پس از وسوسه کردن مردان آنها را به دام انداخته و می‌کشد. این از فیلم ادم فضایی جدید به زبان عام است که در یک دهه اخیر ساخته شده است.

تحلیل فیلم زیر پوست

بهترین فیلم ها درمورد موجودات فضایی, بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی, بهترین فیلم ها با موضوع یوف, بهترین فیلم های در مورد ایلین ها, فیلم ادم فضایی جدید, بهترین فیلم های بیگانگان
بهترین فیلم ها درمورد موجودات فضایی

از همان سکانس ابتدایی «زیر پوست» مشخص می­ شود که با یک فیلم معمولی طرف نیستیم. سکانسی سوال برانگیز که مخاطب را در وهله اول جذب می­ کند. تمامی داستان بر پایه تک بازیگر اصلی آن (اسکارلت جوهانسون) می چرخد. تنها کاراکتر اصلی فیلم، موجودی فرازمینی است که از یک ناکجا آباد آمده و یگانه شباهتش با انسان­ ها، پوسته جذاب انسانی اوست.

این موجود که تولد جدیدی در زمین یافته، ماموریتی برای اغوای آدم های هوس­ران و کشاندن آن­ ها به مرداب مرگ دارد. مردابی که این آدم­ ها در آن قالب تهی می­ کنند و هیچ و نابود می­ شوند تا احتمالا به مصرف فرازمینی­ ها برسند. مامور بی­ نام در مدت کوتاهی شدیدترین احساسات انسانی یعنی عشق، ترس و لذت را تجربه می کند، ماموریت خویش را به فراموشی می­ سپارد، در مسیر شناخت هویت بشریت قدم بر می­ دارد و در پایان در مسیر کشف حقیقت می­ میرد…

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درمورد موجودات فضایی, بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی, بهترین فیلم ها با موضوع یوف, بهترین فیلم های در مورد ایلین ها, فیلم ادم فضایی جدید, بهترین فیلم های بیگانگان

«زیرپوست» اقتباس آزادی از رمانی به همین نام از مایکل فبر است که جاناتان گلازر و والتر کمپبل به خوبی جنبه­ های رازآلودش را تقویت و در قالب فیلمنامه­ ای منسجم ارائه کرده­ اند. جنبه­ های بصری «زیر پوست»، مانند لحظه­ ای که خوابیدن موجود فرازمینی با رقص درختان جنگل در وزش باد ترکیب می­ شود، مسحورکننده است و گلازر حتی اگر کارگردان متوسطی باشد، قطعا تصویرگری فوق­ العاده است! صحنه­ های فیلم آن­ قدر چشم­ نواز هست که بتوان تمامی آن را بدون صدا با اشتیاق نگاه کرد.

بهترین فیلم ها درباره یوفو

بهترین فیلم ها درمورد موجودات فضایی, بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی, بهترین فیلم ها با موضوع یوف, بهترین فیلم های در مورد ایلین ها, فیلم ادم فضایی جدید, بهترین فیلم های بیگانگان
بهترین فیلم ها با موضوع یوفو

بازی اسکارلت جوهانسون تحسین برانگیز است؛ وی که تا به حال دو بار به عنوان جذاب‌ترین زن زنده دنیا از نظر مجله اسکوایر انتخاب شده، بهترین گزینه برای ایفای نقش موجود فضایی اغواگر داستان است و یک تنه فیلم را طبق خواست کارگردان به پیش می­ برد. کارنامه جوهانسون نشان می­ دهد که او در انتخاب فیلم­ هایش معمولا سختگیرانه عمل کرده و بازی در «زیر پوست» گواهی بر این ادعا است. موسیقی میکاچو به خصوص هنگام آخرین رویارویی مردان هوس­ران و مامور بی­نام، حس مرگ را به خوبی منتقل می­ کند و انتظار می­ رود در آینده نام این آهنگساز جوان را بیشتر بشنویم. این از بهترین فیلم ها درمورد موجودات فضایی است.

بررسی فلسفی Under The Skin

بهترین فیلم ها درمورد موجودات فضایی, بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی, بهترین فیلم ها با موضوع یوف, بهترین فیلم های در مورد ایلین ها, فیلم ادم فضایی جدید, بهترین فیلم های بیگانگان
بهترین فیلم های در مورد ایلین ها

در نگاه ارسطو فلسفه زمانی به وجود می آید که فطرت دوم انسان بیدار شود و فطرت دوم یعنی بی تفاوتی ناشی از عادت را کنار گذاشتن و به محیط اطراف با حیرت نگریستن. در واقع شروع فلسفه، حیرت است. حیرتی که موجود فضایی فیلم به آن دچار می­ شود و به قول عطار، چندان که درین پرده سفر خواهی کرد، حیرانی خویش بیشتر خواهی کرد.

این در حالی است که بسیاری از انسان­ های اطرافش بی تفاوت از کنار پدیده­ های هستی می­ گذرند. ما تا چه حد دنبال فلسفه زندگی بوده­ ایم؟ نه به از کجا آمدنمان و نه حتی به کجا رفتنمان، چه قدر به دلیل آمدنمان اندیشیده­ ایم؟ آیا تا به حال موج­ های دریا، پیچش باد در برگ درختان جنگل و یا مه غلیظ صبحگاهی ما را به فکر فرو برده­ اند؟!

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره یوفو سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *