مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟ ؛ دشمن بزرگ خود را معرفی می‌کند!

با پخش دو اپیزود ابتدایی از سریال ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت، اکنون این سوال پیش آمده است که مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟

تهدید احتمالی شیطان بخش بزرگی از چیزی است که داستان ارباب حلقه ها را به داستانی ترسناک تبدیل می کند، بنابراین جای تعجب نیست که حلقه های قدرت همانقدر که غرق در امید و جادو است، غرق در ترس و اندوه نیز هست. داستان هزاران سال قبل از وقایع هابیت اتفاق می‌افتد، سری پیش‌درآمد Prime Video شکل‌گیری حلقه‌ها و ظهور ارباب تاریکی، سائورون را ترسیم می‌کند، در حالی که گالادریل و دیگران با زخم‌های احساسی و فیزیکی خود از جنگ عصر اول دست و پنجه نرم می‌کنند.

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟

دشمن بزرگ خود را معرفی می‌کند!

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها

قسمت اول، با پیش درآمدی آغاز می‌شود که به نبرد بزرگ اشاره می‌کند، جایی که الف‌ها، مردان و والار در برابر مورگوث ایستادند و به سلطنت او بر سرزمین میانه پایان داد. در حال حاضر، مشخص نیست که او چقدر در این سریال حضور خواهد داشت، یا اینکه آیا او در فلش بک‌ها ظاهر خواهد شد، اما اگر کنجکاو هستید بدانید که مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟ پس همراه ما باشید.

سرزمین میانه در چنگ مورگوث

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها

در زیر تاریخچه ظهور سائورون و مرگ مورگوث را نیز شرح می دهیم. در آثار تالکین، مورگوث در واقع پیش از سرزمین میانه قدمت دارد. قبل از اینکه به عنوان مورگوت شناخته شود، ملکور، قدرتمندترین آینور فرشته مانند بود.

بر خلاف بقیه هم نوعان خود، ملکور سرکش بود، ویژگی ای که باعث شد از مسیر خالقش ارو ایلوواتار (نسخه مسیحی خدا فکر کنید) دور شود و افکار تاریک خود را در آفرینش جهان ببافد. به طور خلاصه، تمام شر موجود در سرزمین میانه از او سرچشمه می گیرد (نسخه مسیحی شیطان را در نظر بگیرید).

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها

در حالی که هموطن او آینور به والار (نوعی فرشتگان) یا مایار کوچکتر تبدیل شد و تلاش کرد آردا را مطابق با دیدگاه ایلوواتار بسازد، ملکور در پی تسلط بر آن و موجوداتی بود که روزی آن را خانه می نامیدند. در تلاش خود، او تعدادی از آینور را نیز خراب کرد. او ارک‌ها و اژدهاها را خلق کرد و با کمک عنکبوت شیطانی Ungoliant، پادشاه الف‌ها Finwë را قبل از نابودی دو درخت و دزدیدن سیلماریل‌ها کشت، و اولین عصر پر تنش را آغاز کرد.

در آن زمان بود که فئانور، پسر فینوه و سازنده سیلماریل ها، به او لقب مورگوت داد. در طول راه، مایرون، یکی از مایارهای آئوله، به هم نوعان خود خیانت کرد و متعهد شد که از مورگوت پیروی کند. در نهایت، او ستوان اصلی او و شرور ارباب حلقه ها، سائورون شد.

منصفانه است که بگوییم مردان و الف‌ها در سال‌های بعد بیشترین آسیب را متحمل شدند، و در نهایت، اوضاع آنقدر بد شد که Eärendil، یک دریانورد نیمه الف‌ها که به امید متقاعد کردن شجاع‌ها به کمک آنها به والینور رفت. در نهایت والار قدرتمند موافقت کرد و درگیری بعدی به جنگ خشم معروف شد. با غرق شدن بخش کاملی از سرزمین میانه در اقیانوس و تبعید مورگوت از آردا به خلأ به پایان رسید.

گالادریل چند ساله است؟

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها

گالادریل یکی از معدود شخصیت‌های حلقه‌های قدرت است که برای طرفداران سه گانه ارباب حلقه‌ها اثر پیتر جکسون قابل شناسایی است. در آن فیلم‌ها، کیت بلانشت نقش او را در نقش یک رهبر اثیری الف‌ها بازی می‌کرد که از یاران Lothlórien استقبال می‌کرد.

اکنون با گالادریل بسیار جوان‌تری آشنا می‌شویم. او در این دوره یک جنگجوی سرسخت است که می خواهد انتقام مرگ برادرش را بگیرد و سائورون را پیدا کند. اما او در این زمان چقدر جوانتر است؟ خوب، پاسخ کمی پیچیده است.

در قسمت آغازین حلقه‌های قدرت، ما برای اولین بار با گالادریل به عنوان یک دختر جوان که در والینور زندگی می‌کند آشنا می‌شویم. این سریال مدت زیادی در اینجا نمی ماند و وقایع عصر اول را از طریق پیش درآمد سریال ترسیم می کند، قبل از اینکه با گالادریل در مأموریت او برای یافتن سائورون متحد شود.

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال حلقه‌های قدرت

زمانی که سریال به داستان اصلی خود می رسد، او بسیار پیرتر شده است. و در حالی که ما سن دقیقی برای جنگجوی الف ها در این مجموعه نداریم، می توانیم بر اساس سن او در زمان صعودش به والینور، هزاران سال بعد، آن را بررسی کنیم.

گالادریل در سال 3021 هنگامی که حدود 8000 سال سن دارد، سرزمین میانه را ترک می کند. با توجه به اینکه وقایع حلقه‌های قدرت حدود 3000 سال قبل از این اتفاق می‌افتد، تخمین زده می‌شود که او حدود 5000 سال سن در این نمایش داشته باشد.

تاریخ تولد او در والینور سال 1362 در «سالهای درختان» نیز این امر را تأیید می کند. او حدود 138 سال زندگی کرد تا این زمان به پایان برسد – اما زمان در این دوره متفاوت سنجیده می شود. در یادداشت‌های تالکین به سالنامه امان، او بیان می‌کند که در یک سال والینوری حدود ۹.۵ سال شمسی وجود دارد.

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال حلقه‌های قدرت

این تغییر به این معنی است که او در این دوره حدود 1300 سال زندگی کرده است. دوره اول حدود 587 سال طول می کشد، در حالی که دوره دوم 3441 سال است. حلقه‌های قدرت در اواسط این دوره اتفاق می‌افتد و او را حدود 5328 سال سن می‌دهد.

با این حال، یک عارضه وجود دارد… تالکین بعداً با معیار تبدیل خود از سال های شمسی به سال های والینورین بازی کرد. او در ضمائم خود به ارباب حلقه‌ها پیشنهاد کرد که در واقع 144 سال شمسی در هر سال والینوری وجود دارد که گالادریل را بسیار پیرتر می‌کند.

بر اساس این معیار، زمان او در والینور حدود 19150 سال به طول انجامید. این باعث می شود که سن او در طول حلقه های قدرت در واقع حدود 23178 سال باشد. همه اینها به این معنی است که گالادریل در حلقه های قدرت می تواند بین 5000 تا 24000 سال سن داشته باشد.

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال حلقه‌های قدرت
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال حلقه‌های قدرت

مشخص نیست که نمایش Prime Video از کدام خط زمانی استفاده می کند. J.D. Payne و Patrick McKay، مجریان نمایش، به توتال فیلم تایید کردند که جدول زمانی تالکین را در اقتباس فشرده کرده‌اند. بنابراین، در حالی که سریال در اواسط عصر دوم اتفاق می‌افتد، شخصیت‌های انسانی را از اواخر عصر دوم – مانند الندیل و ایسیلدور – خیلی زودتر معرفی می‌کند، که به طور بالقوه می‌تواند بر سن شخصیت‌ها تأثیر بگذارد.

با توجه به اینکه الف‌ها جاودانه هستند، گالادریل در این دوره با معیارهای نژاد خود یک زن جوان است. و به نظر می رسد که ما چیزهای بیشتری از داستان او برای گفتن در پنج فصل برنامه ریزی شده حلقه های قدرت در راه داریم.

این همان قایق گالادریل است

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال حلقه‌های قدرت

اگرچه داستان The Lord of the Rings: The Rings of Power چند هزار سال قبل از وقایع سه گانه پیتر جکسون رخ می دهد، اما این دو در بسیاری از موارد مشترک هستند. در واقع، صحنه ابتدایی سریال، که گالادریل را معرفی می‌کند، یک تماس جزئی و منظم به اولین باری که نسخه کیت بلانشت از شخصیت را ملاقات کردیم، نشان می‌دهد.

حلقه‌های قدرت با گالادریل جوانی شروع می‌شود که بعداً مورفید کلارک نقش او را بازی می‌کند و یک قایق اوریگامی می‌سازد. او هنوز در سرزمین میانه نیست، اما در پادشاهی والینور، در یک زمان صلح آمیز قبل از نابودی مورگوث، و بسیار قبل از اینکه سائورون یک حلقه قدرتمند را به دست بگیرد. با این حال، هنوز برخی اختلالات وجود دارد، زیرا گروهی از الف‌های کودک دیگر گالادریل را اذیت می‌کنند و می‌گویند قایق او شناور نخواهد شد. او می‌گوید که شناور نمی‌شود: “قایق خواهد شد.”

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال حلقه‌های قدرت

ببینید، با کمی جادوی الف، قایق به یک قو تبدیل می شود. اکنون، محققان تالکین فوراً این حیوان را برای گالادریل مهم تشخیص خواهند داد: اولین عکس تبلیغاتی از سه گانه جکسون که کیت بلانشت او را سوار بر قایق قو کرد.

در حال حرکت با غرور از رودخانه به سمت آنها، قو بزرگی را دیدند. آب در دو طرف سینه سفید زیر گردن خمیده اش موج می زد. بال‌های سفید بزرگش تا نیمه بلند شده بود.هنگامی که رودخانه نزدیک‌تر می‌شد صدای موسیقی از رودخانه پایین می‌آید و ناگهان متوجه شدند که کشتی‌ای است که با مهارت الف‌ها شبیه پرنده تراشیده شده و تراشیده شده است.

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال the rings of power

دو جن سفید پوشیده آن را هدایت می‌کنند. سلبورن در وسط کشتی نشسته بود و گالادریل، قدبلند و سفیدپوست، پشت سر او ایستاده بود؛ دایره ای از گل های طلایی در موهایش بود و در دستش چنگ داشت و آواز می خواند.

جکسون کار تحسین برانگیزی انجام داد و این پاراگراف را روی پرده نمایش داد، گردانندگان سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power به عشق گالادریل به قوها ادای احترام کرده اند.

آیا مورگوت دوباره برمی خیزد؟

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال the rings of power

با توجه به این واقعیت که مورگوث از نظر فنی مرده نیست، اغلب طرفداران ارباب حلقه ها این سوال را مطرح می کنند که آیا ارباب تاریکی هرگز بازخواهد گشت. این نظریه به طور قابل توجهی با این واقعیت تقویت می شود که پیشگویی ماندوس در سراسر آثار تالکین نشان می دهد که شرور دوباره برمی خیزد و فقط در آخرین نبرد، معروف به جنگ آخر زمان، داگور داگوراث، مغلوب می شود.

به گفته کریستوفر تالکین، کوچکترین پسر نویسنده، پدرش خط داستانی را رها کرده است، اما این لزوماً به این معنا نیست که هرگز روی پرده اجرا نخواهد شد. با این حال، بعید است که این اتفاق در ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت رخ دهد. برای به تصویر کشیدن یک رویداد آخرالزمانی‌تر از هر چیزی که تاکنون از این فرنچایز دیده‌ایم، نمایش باید از رویدادهای فیلم‌های پیتر جکسون بزرگنمایی کند، زمانی که حلقه‌های قدرت قرار است به دوران دوم بچسبد. در عوض، ما می‌خواهیم ببینیم که سائورون در سرزمین میانه ویران می‌کند، قبل از اینکه در نهایت توسط ارتش مردان و الف‌ها شکست بخورد، همانطور که در مقدمه فیلم‌های جکسون دیده می‌شود.

مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟
مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟, حقایق پنهان سریال the rings of power

شاید روزی، اگر آمازون تصمیم بگیرد مجموعه دیگری از ارباب حلقه‌ها را بسازد، می‌توانیم شاهد ظهور مورگوث در داستانی از عصر چهارم باشیم. با این حال، تالکین یک بار سعی کرد داستانی از عصر چهارم را تعریف کند و آن را رها کرد زیرا بسیار تاریک بود، و این احتمال وجود دارد که املاک او به داستان پس از عصر سوم دست نزند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مورگوث در حلقه های قدرت کیست؟ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *