معرفی قوی ترین نسخه های دکتر دووم از نگاه فیگار

طرفدارن زیادی از کمپانی مارول هستند که به دنبال قوی ترین نسخه های دکتر دووم می‌باشند که ما قرار است چند تا از کمیک‌های دکتر دووم را به شما معرفی کنیم.

می‌توان گفت که دکتر دووم بزرگترین ابرشرور کمیک‌های مارول در برخی از داستان‌ها می‌باشد. انوع زیادی از قوی ترین نسخه های دکتر دووم در کمیک‌ها موجود است که هر کدام قابلیت و داستان‌های متفاوتی را نسبت به یکدیگر دارند. Doctor Doom یکی از معروف‌ترین دشمن Fantastic Four بوده که طرفداران کمیک های مارول منتظر ظهور او در MCU هستند.

قوی ترین نسخه های دکتر دووم 

  • قوی ترین نسخه های دکتر دوم از نگاه فیگار

در ادامه قرار است قوی ترین نسخه های دکتر دووم را نام خواهیم برد:

قوی ترین نسخه های دکتر دووم 
قوی ترین نسخه های دکتر دووم

Doctor Doom همیشه به دنبال قدرت در هر شکل و در هر بعد واقعی بوده است. برخی از قدرتمندترین دکتر دووم در کمیک‌های متفرقه مارول وجود دارند، در حالی که برخی دیگر متعلق به Earth-616 هستند. تلاش او برای قدرت هرگز به پایان نمی‌رسد و منجر به نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doom در کمیک‌ها می شود.

Otto Von Doom

قوی ترین نسخه های دکتر دوم
قوی ترین نسخه های دکتر دوم

Count Otto von Doom فاقد توانایی تکنولوژیکی است که Doom قرن بیستم را بسیار قدرتمند کرده است. او همچنین در مارول 1602 ، یک داستان کمیک که در قرون وسطی اتفاق می‌افتد، ویران خواهد کرد. Otto von Doom از جاه طلبی و هوش سیاسی خود برای تلاش و تسخیر جهان استفاده می‌کند.

او سعی می‌کند سه‌گانه را از Numenor (نوعی نامور) به دست آورد؛ اما در نهایت به آن می‌چسبد و به تلاش خود برای تثبیت قدرت در این واقعیت جایگزین عجیب پایان می‌دهد.

Deathwish

نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doom
نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doom

Deathwish یک نوع Doom منحصر به فرد است که قوی ترین نسخه های دکتر دوم می‌باشد. This Doom from Earth-11638 لباس ددپول می‌پوشد و رنگ لباس آن سبز است. او فاقد قدرت‌های فوق‌العاده ددپول، مانند فاکتور شفابخش احیاکننده‌اش است؛ اما به نظر می‌رسد که حداقل ویژگی‌های نمادین Doom را حفظ کرده است.

او همانند ددپول مهارت هایی را مانند کار با سلاح‌ها و تکنیک‌های مبارزه را بلد می‌باشد، اگرچه این کمک زیادی به او نمی‌کند. او در سال 2013 در Deadpool Annual شماره 1 به سرعت معروف شد.

Earth-808

قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم
قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم

Doctor Doom در Earth-808 مسیر بسیار متفاوتی را در زندگیش پیش گرفت. او موفق می‌شود که روح مادرش را از وجود اهریمنی مفیستو نجات دهد و تراژدی اصلی زندگی خود را خنثی کند. اگرچه او حیله گری و قدرت جادویی Doom را دارد؛ اما آن‌ها را با مهربانی و عدالت به کار می گیرد.

این Doom به دلیل توانایی‌های بالقوه‌ای که در ارائه خدمات خوب به دست آورده بود، قدرتمند است. او تنها یک بار در کمیک …What if شماره 22 حضور داشت.

Doom 2099

نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doomm
نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doomm

Doom 2099، Earth-616 Victor Von Doom جزء قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم است که به یک جدول زمانی تاریک در آینده منتقل می ‌شود، هوش و نبوغ او بسیار چشمگیر بوده و همچنین ارتقا یافته می‌باشد. نانوتکنولوژی که به بدن او را تزریق می‌شود رفلکس و قدرت او را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. زره ارتقا یافته او از آدامانتیم ساخته شده است و به او اجازه پرواز می‌دهد، چیزی که زره اصلی Doom قادر به انجام آن نبود.

Doom در کنار قدرتمندترین موجودات جادویی در مارول کامیکس ایستاده است؛ اما این گونه نیست و تا حدی به دلیل از دست دادن حافظه، این نوع Doom فاقد مهارت و دانش عرفانی معمولی است.

Ultimate Doctor Doom

قوی ترین نسخه های دکتر دووم 
قوی ترین نسخه های دکتر دووم

در Earth-1610، در دنیای Doctor Doom، Ultimate Comics به کنترل فلز مسلط شد و کل بدن خود را اساساً به یک آلیاژ زنده تبدیل کرد. او با این توانایی می‌تواند تراکم و پوست خود را تغییر دهد و تیزی هایی را درست کند که از آن‌ها برای پرتاب به سمت دشمنان استفاده می‌کند. او همچنین برای غلبه بر دشمنان خود، دسته‌های حشره فلزی تولید خواهد کرد.

این نسخه از Doom که با نام Victor Van Damme شناخته می‌شود، به‌عنوان یک جادوگر قدرتمند که جادو انجام می‌دهد جزء قدرتمندترین نسخه های Doctor Doom  در کمیک ها قرار گرفته است.

Infamous Iron Man

قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم در کمیک های مارول
قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم در کمیک های مارول

Infamous Iron Man جزء نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doomm است که از زره بسیار پیشرفته مرد آهنی استفاده می‌کند که او را بسیار قدرتمند می‌کند. علاوه بر عقل و جادوی Doom که در این دوره به مرزهای قدرت خود نزدیک است، زره به Doom اجازه می‌دهد تا پرواز کند، و در برابر ضربات دشمنان خود آسیب کمتری را ببیند.

Doom برای مدت کوتاهی پس از کشته شدن تونی استارک در جریان وقایع جنگ داخلی دوم، که دوره‌ای خوبی در تاریخ کتاب‌های مصور این شخصیت شرور بود، نقش مرد آهنی را بر عهده گرفت.

Dictator Doom

قوی ترین نسخه های دکتر دوم در کمیک
قوی ترین نسخه های دکتر دوم در کمیک

خط داستانی کتاب کمیک House Of M الهام گرفته از WandaVision است و می‌تواند به طور بالقوه  الهام بخش برخی از جنبه‌های Doom در MCU باشد. این نسخه از Doom از جادو استفاده می‌کند تا خود را به موجودی از فلز مایع تبدیل کند که عملاً نابود نشدنی است. Doom همچنین به Fearsome Four فرمان می‌دهد که بن گریم به‌عنوان نویسنده آن است.

Doom در اینجا از قدرت سیاسی و حیله گری خود تا حد زیادی استفاده می‌کند. به‌عنوان فرمانروای لاتوریا، در میان مهم‌ترین کشورهای داستانی کمیک مارول، او خط باریکی را بین متحد و آنتاگونیست طی می‌کند.

Dr. Juggernaut

قوی ترین نسخه های دکتر دووم 
قوی ترین نسخه های دکتر دووم

Dr. Juggernaut جزء قوی ترین نسخه های دکتر دوم در کمیک است که در کراس اوور Heroes Reborn 2021 ظاهر شد، جایی که ویکتور فون دوم Gem of Cyttorak را به دست آورد. با آن، او قدرت فوق العاده The Juggernaut را به دست آورد. Juggernaut به لطف قدرت فوق‌العاده و نفوذ ناپذیری فاخرش نسبت به تقریباً هر چیزی، از قدرتمندترین شرورهای مردان ایکس در کمیک‌ها متمایز است.

او همراه با عقل، جادو و جاه طلبی بی حد چالشی هولناک را برای جهانی بدون Avengers در Heroes Reborn ارائه می‌دهد.

Doctor Doomsday

نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doom
نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doom

Doctor Doomsday جزء قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم در کمیک های مارول است که قدرت قابل توجه Doom را با Doomsday در میان قدرتمندترین تبهکاران کمیک سوپرمن ترکیب می‌کند. او آسیب‌ناپذیری، جاودانگی مؤثر و قدرت غیرقابل تصور روز قیامت را به دست می‌آورد. هنگامی که این نسخه همراه با قدرت ماوراء طبیعی Doom در نظر گرفته شود، ضربه جدی را به همراه دارد.

این نسخه در X-Patrol شماره 1 از متقاطع کامیکس آمالگام بین دی سی و مارول کامیکس در دهه 1990 ظاهر شد. 

Sorcerer Supreme

قوی ترین نسخه های دکتر دوم در کمیک
قوی ترین نسخه های دکتر دوم در کمیک

در what if شماره 52، دکتر دووم بعد از اینکه در جوانی به دنبال فرد باستانی گشت جادوگر عالی می‌شود. او مسلح به چشم آگاموتو بوده که قدرت جادویی فوق‌العاده‌ای را به دست می‌آورد. این نسخه از Doom دارای تمام قابلیت‌های جادویی دکتر استرنج است که معروف ترین آن سفر بین ابعاد است. قدرت‌های او به اندازه کافی Ancient One را به وحشت می‌اندازد تا او را به قلمرو شیطانی Mephisto بفرستد.

Doom The Living Planet

قوی ترین نسخه های دکتر دووم
قوی ترین نسخه های دکتر دووم

Doctor Doom از Earth-TRN157 Doom و Ego The Living Planet یکی از قوی ترین نسخه های دکتر دوم است که او قابلیت هایی را مانند سفر در فضا با سرعت نور و دستکاری ماده در مقیاس کیهانی دارد. در واقع، Doom آگاهی خود را به یک سیاره منتقل کرده است؛ زیرا او در حال پیر شدن بوده و به دنبال مرگ می‌باشد.

این نسخه از Doom در کنار قدرتمندترین موجودات کیهانی در کمیک‌های مارول بوده است. در حالی که ممکن است او در MCU ظاهر نشود، جاه طلبی Doom برای به دست آوردن قدرت بیشتر و قطعاً زیاد خواهد بود.

The Power Cosmic

قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم در کمیک های مارول
قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم در کمیک های مارول

در Fantastic Four #60، Doctor Doom نیروی کیهانی را از Silver Surfer می‌دزدد و برای مدت کوتاهی قدرت باورنکردنی را از Galactus به او می‌دهد. این Doom جزء قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم بوده که می‌توانست در فضا پرواز کند، ماده را دستکاری کند و انفجارهای انرژی عظیمی تولید کند.

او همچنین دارای آگاهی کیهانی بود که به Doom اجازه داد زمان و مکان را در سطحی خداگونه درک کند. هنگامی که او سعی کرد زمین را ترک کند، سد کیهانی که گالاکتوس برای به دام انداختن موج سوار نقره‌ای ساخته بود، قدرت او را از بین برد.

Secret Wars (1985)

نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doomm
نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doomm

در جنگ‌های مخفی اصلی از سال 1985، دکتر دووم قدرت کیهانی The Beyonder را می‌دزدد که در بین قدرتمندترین موجودات جهان قرار گرفت. Doom مجهز به قابلیت واقعا کیهانی بوده که کاپیتان آمریکا را در میان دیگر قهرمانان، کانگ فاتح (فقط برای بازگرداندن او به عقب)، می‌کشد و برای یک لحظه مانند یک خدا است.

غرور و شک و تردید فلج کننده او در نهایت برای تضعیف او توطئه می‌کنند و The Beyonder قدرت را با پایان زمین کوبنده این متقاطع کتاب های مصور بزرگ پس می‌گیرد.

What If? Secret Wars

قوی ترین نسخه های دکتر دووم
قوی ترین نسخه های دکتر دووم

what if? Secret Wars از سال 2009 تصور می‌کند که آیا Doom از Battleworld در خط داستانی اصلی 1985 با قدرت های The Beyonder’s بازگشته است. این نوع Doom جاه‌طلبی‌های او را حتی بیشتر کرد و دامنه کیهانی‌اش را برای رویارویی با آسمان‌ها و جمع‌آوری دستکش بی‌نهایت که به تانوس اجازه داد نیمی از جهان را از بین ببرد، گسترش داد.

این نوع Doom جزء قوی ترین نسخه های دکتر دوم در کمیک بود که در نهایت آسمان‌ها را نابود می‌کند. او با سنگ‌های بی نهایت زمین را به دلخواه خود بازسازی و شکل می‌دهد و قدرت و میراث خود را تثبیت می‌کند.

God Emperor Doom

نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doom
نسخه‌های قدرتمندتر Doctor Doom

دومین کمیک Secret Wars در سال 2015 منتشر شد که او جزء قدرتمندترین نسخه های دکتر دوم در کمیک های مارول است. God Emperor Doom نه تنها قدرت کیهانی The Beyonder را می‌دزدد، بلکه قدرت همه Beyonder را می‌دزدد و او را به طرز دیوانه کننده‌ای قدرتمند می‌کند. Doom کل جهان را ویران می‌کند و یک جهان واحد را در Battleworld بازسازی خواهد کرد که به‌گونه‌ای او یک خدا می‌باشد.

او ستون فقرات تانوس را با دستان خالی کنده و واقعیت را در مقیاسی تغییر می‌دهد که تلاش‌های جادوگر اسکارلت را در کمیک‌ها تا کنون کمرنگ می‌کند و خود را به تنها حاکم در دنیای مارول تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین نسخه های دکتر دووم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *