برترین جهان های موازی در کمیک های مارول ؛ با بهترین دنیاهای مارول آشنا شوید

دنیای مارول در کمیک‌ها بسیار گسترده است و جهان‌های زیادی را به ما معرفی می‌کند. همراه ما باشید تا به بهترین جهان های موازی مارول بپردازیم.

مارول در فاز چهارم دنیای سینمایی (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) خود وارد مبحث چند جهانی شد. روند شروع این موضوع از سریال لوکی بود و به هم ریختگی چند جهانی را وارد دنیای مارول کرد. از آنجایی که موضوع چند جهانی در حال حاضر بسیار پر طرفدار است، بد نیست که بهترین جهان‌های مارول را بشناسید.

در فیلم دکتر استرنج: چند جهانی دیوانگی دنیاهای بسیار زیادی به تصویر کشیده شد و طرفداران به شدت برای فیلم‌های بعدی هیجان زده شدند. دنیاهای زیادی برای نماش دادن در کمیک‌ها وجود دارند و از آنجایی که فاز چهارم زمینه چند جهانی را برای فیلم‌های بعدی مارول آماده کرده است، احتمال دیدن دنیاهای بیشتری از کمیک در فازهای بعدی وجود دارد.

کمیک‌های مارول (بهترین کمیک های مارول تاریخ) دنیاهای بسیار زیادی دارند و هر کدام دارای جذابیت‌های خاص خودشان هستند. طرفداران کمیک با دیدن قسمت دوم فیلم دکتر استرنج به شدت برای دیدن دنیاهای بیشتر هیجان زده شدند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین جهان های موازی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

برترین جهان های موازی در کمیک های مارول

  • با بهترین دنیاهای مارول آشنا شوید

شما می‌توانید فهرست بهترین جهان های موازی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی مارول

مارول در فاز چهارم دنیای سینمایی‌اش (بهترین فیلم های مارول 2022) موضوع چند جهانی را شروع کرد و این موضوع به طور مستقیم با فازهای بعدی مرتبط است. کوین فایگی سه فاز آخر مارول یعنی فاز 4 تا 6 را حماسه چند جهانی نامید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به بهترین جهان های موازی مارول بپردازیم.

زمین 295 : عصر آپوکالیپس

بهترین جهان های موازی مارول
برترین جهان های موازی در دنیای Marvel

یکی از برترین جهان های موازی مارول در صفحات کمیک مردان ایکس قرار دارد. این زمین از داستان “عصر آپوکالیپس” است. لژیون، پسر پروفسور ایکس، زمانی که سعی کرد برای کشتن مگنیتو به گذشته برگردد، به طور تصادفی این واقعیت را ایجاد کرد، اما پدرش را بر اثر تصادف کشت. بدون پروفسور ایکس، اپوکالیپس زمین را فتح کرد.

زمین 9200 : مایسترو

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی Marvel

زمین 9200 دنیایی بود که در آن آپوکالیپس یکی از قدرتمندترین (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول) نسخه‌های هالک را ایجاد کرد، حاکمی که به نام مایسترو شناخته می‌شود. در این دنیای موازی، هالک معتقد بود که یک قهرمان است و با بچه‌ها ازدواج کرده بود، اما از این رویا بیدار شد و متوجه مودوک شد.

هالک (قوی ترین نسخه های هالک) به سرعت متوجه شد که برای اداره این جهان مناسب‌تر از انسان ها است، بنابراین هرکول را که به فرمانروایی خیرخواه تبدیل شده بود، کشت و سپس به زور زمین را فتح کرد. او بسیار قدرتمند شد (قوی ترین نسخه های شی هالک) و تا زمانی که نسخه 616 هالک از راه رسید و سرانجام او را متوقف کرد. زمین 9200 یکی از جهان‌های موازی برتر در دنیای مارول است که در آن اتفاقات جالبی میوفتد.

زمین 2149 : زامبی های مارول

بهترین جهان های موازی مارول
جهان‌های موازی برتر در دنیای مارول

در سال 2005، مارک میلار و گرگ لند زمین 2149 را ساختند که در نهایت به زامبی‌های مارول معروف شد. این دنیا شاهد یک طاعون زامبی بود که سراسر زمین را فرا گرفت و هیچ کس حتی ابرقهرمانان در امان نبودند. به زودی، همه قهرمانان به زامبی تبدیل شدند، به جز تعداد معدودی که برای مبارزه با آن‌ها و دفاع از انسان‌ها باقی مانده بودند.

این دنیای زامبی‌ها قدرتمندتر از آن چیزی بود که هر کسی تصورش را بکند، زیرا آن‌ها هوش خود را حفظ می‌کردند، اما همچنان می‌خواستند از دیگران تغذیه کنند. آنها حتی گالاکتوس را کشتند و وقتی که او را خوردند قدرت کیهانی او را دزدیدند و در نهایت برای خوردن دنیاهای دیگر به راه افتادند تا اینکه چیزی باقی نماند. زمین 2149 جزو بهترین جهان های موازی Marvel می‌باشد که در سریال What If نمونه‌ای از این دنیا به تصویر کشیده شد.

زمین TRN852 : قهرمانان دوباره متولد شدند

بهترین جهان های موازی مارول
برترین جهان های موازی مارول

زمین TRN852 جدیدترین دنیای موازی بود که در کمیک‌های مارول (تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول) شکل گرفت. این دنیایی بود که قهرمانان دوباره متولد شدند که مفیستو برای فیل کولسون که رئیس جمهور ایالات متحده شد ایجاد کرد. در این دنیا، انتقام جویان و دیگر قهرمانان هرگز وجود نداشتند و به آن‌ها نیازی هم نبود.

اسکادران سوپریم قهرمانان زمین بودند که هر شروری که زمین را تهدید می‌کرد شکست می‌دادند و همه ابرشرورها (بهترین شرورهای زن مارول) را به منطقه منفی فرستادند. با این حال، بلید حقیقت را می‌دانست و کاپیتان آمریکا را پیدا کرد و از او خواست تا کمک کند زمین را به خط زمانی 616 بازگرداند. یکی از برترین جهان های موازی در دنیای Marvel ، زمین TRN852 می‌باشد که داستان بسیار جذابی را روایت می‌کند.

زمین 807128 : لوگان پیر

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی مارول

زمین 807128 یک دنیای موازی بود که لوگان پیر از آنجا آمد. این دنیا که در فیلم لوگان تأثیراتی گذاشت، ولورین را نشان می‌دهد که فریب خورد و باور کرد که مردان ایکس شرور هستند و همه آنها را کشت. وقتی متوجه شد چه اتفاقی افتاده، بازنشسته شد و خودش را مخفی کرد. این موضوع به تبهکاران اجازه داد تا زمین را تسخیر کنند.

لوگان (بهترین کمیک های ولورین) پیر تنها قهرمانی نبود که در این دنیا نقشی داشت. هالک (قوی ترین نسخه های شی هالک) تبدیل به یک شرور شد و بر قسمت خود در کشور حکومت کرد. هاکای پیر نابینا هم در این دنیا حضور داشت. حتی استارلرد پیر هم به زمین آمد تا ببیند که سیاره زادگاهش چه شده است.

زمین 811 : روزهای گذشته آینده

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی مارول

زمین 811 یکی از معروف ترین زمین‌های متناوب در دنیای موازی می‌باشد. این زمین در زمانی است که در آن سنتینل‌ها همه جهش یافته‌ها را شکار می‌کنند و یا به بردگی می‌کشند و سپس انسان‌های بی شماری را نیز از بین می‌برند. یکی از موفق‌ترین فیلم های مردان ایکس به نام Days of Future Past، اقتباسی وفادار از خط داستانی این دنیا بود که نشان می‌داد چگونه نفرت و تعصب می‌تواند جهان را نابود کند.

ریچل سامرز یکی از قهرمانان اصلی بود که از دنیای موازی روزهای گذشته آینده به خط زمانی اصلی آمد. این همان آینده‌ای است که اکثر مردان ایکس (بهترین کمیک های مردان ایکس) وقتی به دنیا هشدار می‌دهند که چه چیزی باعث نفرت و ترس می‌شود به آن اشاره می‌کنند.

زمین 982 : زمین MC2

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی مارول

زمین 982 آنقدر دنیای موازی محبوبی بود که داستان کمیک بوک (بهترین کمیک بوک های شوالیه ماه) خود را دریافت کرد تا به قهرمانان اجازه توسعه دهد. این در عصر قهرمانان به وجود آمد، جایی که داستان Waht If این بود که چهار شگفت‌انگیز 15 سال زودتر از مارول 616 قدرت خود را به دست آوردند. این بدان معناست که این نسل دوم قهرمانان می‌باشد. دختر پیتر پارکر و مری جین زن عنکبوتی است. شانون کارتر کاپیتان آمریکا بود. پسر بن ریلی دردویل جدید و ولورین و الکترا حتی یک دختر به نام وایلد داشتند.

زمین 58163 : خانه‌ی ام

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی مارول

نسخه مینیاتوری زمین 58163 در سریال واندا ویژن وجود داشت. این زمین جایگزینی بود که اسکارلت ویچ (بهترین کمیک های اسکارلت ویچ) پس از اینکه متوجه شد یک بار بچه‌دار شده و آن‌ها از ذهنش پاک شده‌اند، ایجاد کرد. این یکی از بدترین کارهایی می‌باشد که اسکارلت ویچ تا به حال انجام داده است، او چندین انتقام جو را کشت و سپس دنیای جدیدی را ساخت. این خانه ام بود، جایی که جهش یافته ها در صلح با بقیه جهان زندگی می‌کردند.

این جهان شاهد یک جنگ جهش یافته علیه انسان بود که جهش یافته‌ها برنده شدند و در نهایت در یک شهر جهش یافته زندگی کردند. این جهان بالاخره آرامش را پیدا کرد با این حال، به زودی ولورین متوجه شد که یک چیزی اشتباه است و این دنیای صلح جهش یافته دوام نیاورد.

زمین 1610 : مارول نهایی

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی مارول

محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین زمین در دنیای موازی مارول زمین 1610 می‌باشد. این دنیای نهایی مارول بود که در سال 2000، برایان مایکل بندیس، بیل جِماس و مارک باگلی این زمین جدید را ایجاد کردند که در آن داستان‌های پیچیده همه ابرقهرمانان و تبهکاران در محیطی مدرن‌تر بیان شدند.

انتقام‌جویان به آلتیمت تبدیل شدند، مرد عنکبوتی دوباره یک نوجوان شد، مردان ایکس بار دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند و بیشتر مرگ‌ها در این دنیا مرده باقی ماندند. این دنیا جزو محبوب‌ترین دنیاهای موازی در کمیک‌ها است و طرفداران زیادی دارد.

زمین 15513 : دنیای نبرد

بهترین جهان های موازی مارول
بهترین جهان های موازی مارول

هجوم، رویدادی بود که باعث شد همه زمین‌های دنیای موازی با هم برخورد کنند و همه در آن دنیا نابود شوند. دو دنیای بازمانده زمین 616 و زمین 1610 بودند. این دو زمین در یک جنگ چند وجهی مارول (سوتی های دنیای سینمایی مارول) برای نجات دنیای خود با هم جنگیدند، اما با هم برخورد کردند و در نهایت بدون هیچ چیزی نابود شدند.

با این حال، از این حادثه، زمین 15513 را قوی‌تر کرد. این نبرد دنیاها بود و داستان در کمیک سکرت وارز گفته شد. دکتر تبدیل به یک امپراتوری رسید و همه قهرمانان زمین نقش‌های متفاوتی را ایفا کردند. مشکلات دکتر دوم در مقابل رید ریچاردز به پایان رسید و به یک زمین 616 کاملاً جدید تبدیل شد، که همچنین دارای مشخصاتی از زمین 6110 بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین جهان های موازی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *