چشمه کوهرنگ شهرکرد ؛ آخرین وضعیت چشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری [+عکس]

چشمه کوهرنگ شهرکرد . بازگشت بخشی از آب چشمه کوهرنگ به مدار آبرسانی. در ادامه مطلب خطر خشک شدن کامل چشمه کوهرنگ همراه فیگار باشید.
میزان کدورت آب ورودی چشمه کوهرنگ به شهرکرد به صورت روزانه در تصفیه خانه گردنه خُلک شهرکرد بررسی و ارزیابی می شود تا به حد استاندارد برسد.

چشمه کوهرنگ شهرکرد

آخرین وضعیت چشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری [+عکس]

آب چشمه کوهرنگ, خطر خشک شدن کامل چشمه کوهرنگ
آب چشمه کوهرنگ, خطر خشک شدن کامل چشمه کوهرنگ

عبدالعلی ارژنگ گفت:

با تجهیز گردنه خُلک به فیلترهای سرامیکی و پکیچ رفع کدورت آب، در حدود ۱۶۰ لیتر بر ثانیه از آب چشمه کوهرنگ پس از تصفیه، وارد مدار آب شهرکرد شد. طرح‌های پدافندی انتقال آب به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا و طرح فدک نیز در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده وارد مدار شود.

فرماندار همچنین از نصب پکیج تصفیه سریع بر روی خطوط آبرسانی از ابتدا بر روی طرح عمان معروف به ایستگاه دو خبر داد و گفت:

تمامی آب انتقالی به شهرکرد بعد از تایید کارشناسان آبفا و مرکز بهداشت وارد شبکه می‌شود.

آخرین وضعیت چشمه کوهرنگ شهرکرد [+عکس]

آب چشمه کوهرنگ, خطر خشک شدن کامل چشمه کوهرنگ
آب چشمه کوهرنگ, خطر خشک شدن کامل چشمه کوهرنگ

محمد درویش، فعال محیط زیست در صفحه اینستاگرامی خود درباره وضعیت چشمه کوهرنگ گفت:

«چشمه کوهرنگ منبع آب شهرستان کوهرنگ تا شهرکرد و برخی از روستاهای اطراف ان است.» مراکز علمی کشور، به ویژه در چهارمحال و بختیاری، از سال گذشته هیچ گزارشی از وضعیت آبدهی این چشمه راهبردی ارائه نکردند. این موضوع بسیار نگران‌کننده است. این فعال محیط زیست با اشاره به وضعیت زردکوه، گفت: «ذخایر یخچالی در زردکوه و بالادست چشمه کوهرنگ تقریبا از دست رفته است. این نشان می‌دهد لایه‌های زیرین خاک در حال فروپاشی است. این موضوع می‌تواند مقدمه خشک شدن کامل چشمه کوهرنگ باشد که می‌تواند یک بحران جدی برای استان چهارمحال و بختیاری والبته اصفهان و زاینده رود باشد.»

اخبار بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار چشمه کوهرنگ شهرکرد  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *