تحلیل و نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی ؛ ابر حیوانات لیگ دی‌سی جذاب و دیدنی

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی به انیمیشنی سراسر هیجانی و ریتمیک می‌پردازد که بر اساسِ ابرقهرمانان جذابِ دی سی طراحی و کارگردانی شده است.

این انیمشین جذاب با شروعِ بهشت‌وار و تلنگر و تنشِ اولیه‌اش در مورد گذشته‌ی کاراکترِ سوپرمن ما را به آینده فیلم امیدوار می‌کند. فیلم سریعا دغدغه به سرعت در مخاطب ایجاد می‌کند و به مخاطبِ درونِ سالن سینما مهلتِ نشستن در جای خود را نمی‌دهد.

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

ابر حیوانات لیگ دی‌سی جذاب و دیدنی

فهرست مطالبی که در نوشتار نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

ابر حیوانات لیگ دی‌سی یک فیلم کمدی ابرقهرمانی پویانمایی سه‌بعدی رایانه‌ای آمریکایی است که توسط گروه انیمیشن وارنر بر اساس تیم ابرقهرمانی دی سی کامیکس لژیون ابر حیوانات خانگی ساخته شده‌است. کارگردانی این فیلم بر عهده جرد استرن (در اولین کارگردانی تئاتری‌اش) است که با همکاری جان ویتینگتون آن را نوشته‌است. صداپیشگان این انیمیشن اما بازیگرانِ مشهوری هستند: “دوئین جانسون، کوین هارت، کیت مک‌کینون، جان کرازینسکی، ونسا بایر، ناتاشا لیون، دیه‌گو لونا، توماس میدلتیچ، بن شوارتز و کیانو ریوز”

ساختار

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

دی سی باز هم ثابت کرد که کماکان یک قدم از مارول پیش است. انیمشین ابر حیوانات لیگ دی‌سی دراماتیک است. انسان را تا به انتها با خود همراه می‌کند. هوش انسان را به کار می‌گیرد. ریتم و تمپو دارد و به شعور انسانِ بزرگ‌سال توهین نمی‌کند.

ابر حیوانات لیگ دی‌سی ساختارمند است. روی پلان‌بندی‌اش فکر شده و صرفا در پشتِ جادوی انیمیشن‌سازی سه بعدی خوابیده نشده. به پلانِ حضور همزمانِ صاحب پت‌شاپ و حیوانات در فریم دقت کنید. پلان عمق، پرسپکتیو و مفهوم دارد. حیوان در فوکوس و انسان در عمق و فلوی تصویر قرار دارد. این یعنی تمرکزِ انیمشین قرار است به روی حیوانات باشد تا ابرقهرمانانِ انسان.

نقد DC League of Super Pets

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

مفاهیم فلسفی بسیاری مانند عشق، عدالت، ازخودگذشتگی، شجاعت، آزادی، حیوان‌دوستی و… در فیلم مطرح می‌شود. حیواناتِ داخل پت‌شاپ با رویای موهومِ آزادی (مزرعه‌ای در شمال) روزگار خود را سپری می‌کنند. رویایی که در اینجا کارکردِ منفی دارد چون باعث انفعال آنها می‌شود و مانعِ فرار آنها از زندان می‌شود.

جذاب‌ترین شوخی‌هایی که من را خنداند شوخی‌های فیلم با کاراکترِ بتمن بود. بتمن با صدای کیانو ریوز واقعا خوب درآمده بود و شخصیت خشنش در کنارِ شوخیِ اسباب‌بازیِ سوپرداگ پارادوکسِ جذابی را آفریده بود.

حیوان‌دوستی

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

این انیمشین جذابِ دی سی در کنار جلوه‌های بصری جذاب و داستان خوبش احترام به حیوانات را نیز به بچه‌ها آموزش می‌دهد. لازم است بدانید اکثر پستانداران دارای سیستم عصبی پیپیده هستند و حسِ درد و رنج را مانند انسان درک میکنند. به نظر از جهتِ اخلاقی ایجاد درد و رنج برای جانوران نادرست است و جانوران نباید خورده شوند.

در باغ وحش‌ها و پناهگاه‌ها و دولفیناریوم‌ها و سیرک‌ها و مراکز آزمایشگاهی اسیر و زندانی باشند و نباید در تحقیقات دردناک یا هر نوع تحقیقات دیگری از آن‌ها استفاده شود و نباید برای توسعه زندگی انسان‌ها به محیط زندگی آنان تجاوز شود. برخی معتقدند که حیوانات دارای حقوق قانونی و اخلاقی معینی هستند که شامل حق آسیب و آزار ندیدن نیز می‌گردد.

دی سی یا مارول؟

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

بیش از 90% ابرقهرمان‌هایی که می‌شناسیم، ساخته شرکت دیسی یا مارول بوده‌اند. بتمن و سوپرمن و … برای دیسی و اسپایدرمن و هالک و … برای مارول. اما به راستی کدام یک شخصیت‌های بهتری خلق کرده‌اند؟

دیسی و مارول هر کدام دارای شخصیت های زیادی هستند. آن قدر این شخصیت ها زیاد هستند که در دنیای کامیک فرضیه دنیای موازی را پیش گرفته اند تا این شخصیت ها با هم قاطی نشوند. دیسی دو شخصیت بسیار مهم دارد که کمتر کسی در دنیا وجود دارد که اسم آن را نشنیده باشد، سوپرمنی که تقریبا آخرین بازمنده از سیاره کریپتون است و دارای قدرت های فوق بشری است و بتمنی که در بچگی والدین خودش را از دست داده و با تعلیم خود تبدیل به شوالیه تاریکی شهر تخیلی گاتهام شده است.

ابر حیوانات لیگ دی‌سی

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

در طول سال های مختلف، اقتباس های زیادی از روی این دو شخصیت در تمامی رسانه ها شده است، از سینما و انیمیشن تا گیم و کتاب صوتی. اما عمده شناخت ایرانیان از بتمن به خاطر وجود سه گانه شگفت انگیز شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان است. اسپایدمن هم مانند بتمن بسیار اقتباس شده و عمده شهرتش در ایران به خاطر سه گانه سم ریمی است. اما در کل به نظر می‌رسد این روزها در شکوفایی دی سی و خاموشیِ مارول (با توجه به دیزنی پلاس) به سر می‌بریم.

داستان

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی, ابر حیوانات لیگ دی‌سی, نقد DC League of Super Pets, داستان لیگ قهرمانان حیوانات خانگی

هنگامی که لیگ عدالت توسط لکس لوتور (مارک مارون) تسخیر می‌شود، کریپتو (دواین جانسون) سگ سوپرمن، تیمی از حیوانات خانگی را تشکیل می‌دهد که به آنها قدرت‌های فوق‌العاده داده می‌شود: یک سگ شکاری به نام ایس (کوین هارت)، که فوق‌العاده قوی و نابودنشدنی می‌شود؛ خوکی به نام پی‌بی (ونسا بایر) که می‌تواند به اندازه غول پیکر رشد کند. لاک‌پشتی به نام مرتون (ناتاشا لیون) که فوق‌العاده سریع می‌شود و یک سنجاب به نام چیپ (دیه‌گو لونا) که قدرت الکتریکی به دست می‌آورد. طرح داستان لیگ قهرمانان حیوانات خانگی به این شکل است.

صداپیشگان

نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی, ابر حیوانات لیگ دی‌سی, نقد DC League of Super Pets, داستان لیگ قهرمانان حیوانات خانگی
  • دوئین جانسون در نقش کریپتو سوپرداگ، سگ کریپتونی لابرادور رتریور و سگ سوپرمن.
  • کوین هارت در نقش ایس / بت‌هوند، باکسری با قدرت و آسیب‌ناپذیری فوق بشری. او بعداً سگ بتمن می‌شود.
  • کیت مک‌کینون در نقش لولو، خوکچه هندی بی موی شرور.
  • جان کرازینسکی در نقش کال ال / کلارک کنت / سوپرمن، یک ابرقهرمان از کریپتون که از متروپلیس و صاحب کریپتو محافظت می‌کند.
  • پونسا بایر در نقش پی‌بی، خوکی که قدرت رشد و کوچک‌شدن را به دست می‌آورد. او بعدا حیوان خانگی واندر وومن می‌شود.
  • ناتاشا لیون در نقش مرتون مک‌سنورتل / تریفیک واتزیت، یک لاک‌پشت گوش‌سرخ که سرعت فوق‌العاده ای به دست می‌آورد. او بعداً حیوان خانگی فلش می‌شود.
  • دیه‌گو لونا در نقش چیپ، سنجابی که قدرت الکتریکی به دست می‌آورد. او بعداً حیوان خانگی گرین لنترن می‌شود
  • کیانو ریوز در نقش بروس وین / بتمن، یک ابرقهرمان کیفرجو که از شهر گاتهام محافظت می‌کند. او بعداً صاحب ایس می‌شود.
  • مارک مارون در نقش لکس لوتر، مدیر عامل لکس‌کورپ و دشمن اصلی سوپرمن.
  • اولیویا وایلد در نقش لوئیس لین، روزنامه‌نگاری از دیلی پلنت و دوست‌دختر سوپرمن.
  • جمیله جمیل در نقش دایانا پرنس / واندر وومن، یک شاهدخت جنگجو از تمیسکیرا. او بعداً مالک پی‌بی می‌شود.
  • جامین کلمنت در نقش آرتور کوری / آکوامن ، یک جنگجوی نیمه‌خدای آتلانتیس و پادشاه آتلانتیس.
  • جان ارلی در نقش بری آلن / فلش، دانشمند پزشکی قانونی که با سرعت نور می‌دود. او بعداً صاحب مرتون می‌شود.
  • دیوید دیگز در نقش ویکتور استون / سایبورگ، بازیکن سابق فوتبال که پس از یک تصادف به سایبرنتیک دست یافت.
  • داشا پولانکو در نقش جسیکا کروز / گرین لنترن، یکی از اعضای سپاه گرین لانترن. او بعداً صاحب چیپ می‌شود.
  • کیث دیوید در نقش زیپتو، پدر کریپتو.
  • ریچارد آرنولد در نقش وافل

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد لیگ قهرمانان حیوانات خانگی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *