نقد جادوگر بخش ۲ دیگری ؛ اکشنی پر خون و سرد

نقد جادوگر بخش ۲ دیگری به فیلمی می‌پردازد که با خون شروع و با خون تمام می‌شود. این فیلم در پیِ برانگیختنِ هیجاناتِ ترسناک در مخاطب است.

شروع دهشتناک و خونین و با رنگ‌های سرد و صدای فوسه‌ی زنی مرموز نویدبخشِ فیلمی ملتهب و ترسناک بود. در این نوشتار بررسی خواهیم کرد که این فیلم به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده است یا نه. با نقد The Witch Part 2 همراه فیگار باشید.

نقد جادوگر بخش ۲ دیگری

اکشنی پر خون و سرد

مطالبی که در نوشتار نقد جادوگر بخش ۲ دیگری خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد جادوگر بخش ۲
نقد جادوگر بخش ۲

جادوگر: بخش ۲. دیگری، فیلمی در ژانر اکشن، ترسناک و معمایی به نویسندگی و کارگردانی پارک هون جونگ و محصول سال ۲۰۲۲ کره جنوبی است. این فیلم دنباله‌ای برای جادوگر: بخش ۱. انهدام (۲۰۱۸) محسوب می‌شود و شین سی آه، جو مین-سو، پارک اون-بین، و لی جونگ سوک بازیگران فیلم هستند. جادوگر: بخش ۲ توسط نکست انترتینمنت ورلد در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. بیایید و نگاهی به این فیلم کره ای جدید بیاندازیم.

رفتارهای انیمه‌ای و گاها کامیک

نقد جادوگر بخش ۲
نقد جادوگر بخش ۲

فیلم مورد نقد دچار مشکلاتِ عدیده در فیلم‌نامه، تدوین، طرح، جلوه ویژه و… است. اما اولین چیزی که توجه من را جلب کرد رفتارهای انیمه‌ای و بعضا کامیک‌طور بود. این رفتارها از همان سکانس‌های ابتدایی توی ذوق می‌زد. همان جایی که دوستِ کاراکترِ اصلی به او گفت با فلانی خوابیدی دیشب؟ و او هی جلوی دهانش را می‌گرفت و چشمانِ بادامی‌اش را تنگ و گشاد می‌کرد و میمیک‌های انیمه‌ای می‌گرفت.

مشخصا سینمای هون چونگ تحت تاثیر این گونه انیمیشین‌ها قرار گرفته و کمی بچگانه به نظر می‌رسد. البته که انیمه‌ها و کامیک‌‌ها مبتذل نیستند و گونه‌ای جذاب در هنر به شمار می‌روند اما وقتی فیلمی مانند جادوگر به آن سمت برود دچار چُنین مسخره‌بازی‌ای می‌شویم که در این فیلم مشاهده کردیم. سینمای کره جنوبی سینمای جذاب و پویایی است. اخیرا فیلم خوبِ Broker (تحلیل و نقد فیلم Broker ؛ ممنون که به دنیا اومدی!) را دیده و نقد کرده بودم. اما خب… این کجا و آن کجا.

دوربین و مونتاژ

نقد جادوگر بخش ۲
نقد جادوگر بخش ۲

علی‌رغم بازی‌های مصنوعی و تهوع‌آور، دوربین فیلم ریتم داشت و اتفاقاتِ تکنیکالی در دکوپاژ رخ می‌داد (گه‌گداری). اما متاسفانه تدوین هرچه فیلم‌برداری رشته کرده بود را پنبه کرده بود. تدوین هیچ تناسبی با فرم و دکوپاژ و پلان‌های فیلم نداشت. از بی‌هوشی درآمدن را جوری تدوین کرده بودند که گویی از یک پلک زدن دو ثانیه‌ای برگشته است. وحشت را همان‌طور که بود و بدون ریتم تدوین کرده بودند و…

موزیک انبیانس از نکاتِ مثبت فیلم به شمار می‌رفت. ریتم و تمپوی از دست رفته فیلم را کمی زنده نگه می‌داشت و به مثابه تنفسِ مصنوعی به فیلمِ نیمه‌جانِ پارک هون جونگ بود. فلش‌بک‌ها هیچ فایده‌ای در روند درام (اگر درامی در کار باشد) ندارد. صحنه‌های مشمئز کننده‌ی درآوردن اشیاء مختلف از بدن افراد هیچ تاثیری در افزایش تمپوی فیلم ندارد. موقعیت‌های کمدیِ حاصل از گرسنگی خارج از عرفِ دخترکِ سوپرهیرو درنیامده و…

یادزدودگی

نقد جادوگر بخش ۲
نقد جادوگر بخش ۲

دخترِ قصه ما دچار یادزدودگی شده است. یادزُدودگی یا اَمنیژا گونه‌ای از اختلالات حافظه است. یادزدودگی ناتوانی ناقص یا کامل در یادآوری تجربه‌های گذشته‌است. برخی از داروها مانند بنزودیازپینها می‌توانند یادزدودگی ایجاد کنند. اکثر بزرگسالان میتوانند رویداد هایی را از نخستین سالهای زندگی خود به یاد بیاورند. اما این کار تا حدودی امکان دارد و تقریبا هیچکس قادر نیست اکثر رویداد سه سال اول زندگی خود را به خاطر آورد. بهتر است در انتهای کار نیم نگاهی به قسمت اول این فیلم بی‌اندازیم.

داستان جادوگر بخش ۱ انهدام (۲۰۱۸)

نقد جادوگر بخش ۲
نقد جادوگر بخش ۲, نقد The Witch Part 2, داستان جادوگر بخش ۱, داستان جادوگر بخش 2, فیلم کره ای جدید

یک دختر جوان پس از یک حادثه خشونت‌آمیز که منجر به کشته شدن بسیاری می‌شود از یک آزمایشگاه مرموز فرار می‌کند. دو عضوی که آزمایشگاه را اداره می‌کنند دکتر باک و آقای چوی او را مرده می‌دانند. دختر در مزرعه‌ای سقوط می‌کند جایی که صاحبش آقا و خانم گو او را کشف می‌کنند. همسرش برای سلامتی دختر را پرستاری می‌کند و او را به فرزندی قبول می‌کند.

10 سال بعد دختری که جایون نام دارد بدون هیچ خاطره‌ای از گذشته خود زندگی عادی خود را سپری می‌کند. خانواده او از نظر مالی با مشکل مواجه هستند مادرش علائم اولیه زوال عقل را نشان می‌دهد و جایون از حملات دوره‌ای میگرن رنج می‌برد. در تلاش برای کسب درآمد او تصمیم می‌گیرد برای یک مسابقه آواز ملی که نوید یک جایزه بزرگ را می‌دهد اتود بزند.

او داوران را با استعداد خاص خود تحت تأثیر قرار می‌دهد. توانایی تله کینتیک برای معلق کردن میکروفون. این باعث می‌شود که دکتر باک و آقای چوی متوجه شوند که جایون دختری است که فرار کرده و مردانی را برای بازپس گیری او می‌فرستد.

جایون در راه رفتن به سئول برای دور دوم آزمون، مردی به نام نوبلمن که ادعا می کند او را می شناسد ملاقات می کند. پس از تست، او از آدم ربایی توسط مردان دکتر باک اجتناب می کند. گروهی از مردان مسلح وارد خانه او می شوند و خانواده او را زیر اسلحه نگه می دارند. جایون با وارد شدن به یک خلسه، مردان را با قدرت و سرعت فوق بشری اعزام می کند.

او تکان خورده است و توانایی های مافوق بشری یا روانی خود را درک نمی کند. نوبلمن از او می خواهد که او را همراهی کند وگرنه پدر و مادرش را خواهد کشت. او موافقت می کند و به آزمایشگاه منتقل می شود و در آنجا او را محدود می کنند.

جادوگر بخش 1

نقد جادوگر بخش ۲
نقد جادوگر بخش ۲, نقد The Witch Part 2, داستان جادوگر بخش ۱, داستان جادوگر بخش 2, فیلم کره ای جدید

دکتر باک توضیح می دهد که او Ja-yoon را ایجاد کرد و او را به صورت ژنتیکی تغییر داد تا قدرت های فوق العاده ای داشته باشد. سردرد جایون نشانه بیماری است که بدون درمان مناسب او را می کشد. او یک سرم آبی به او تزریق می کند که بیماری را به مدت یک ماه متوقف می کند و جایون را به دوزهای جدید وابسته می کند.

پس از تزریق، رفتار جایون تغییر می کند و او حقیقت را فاش می کند – او هرگز حافظه خود را از دست نداد و همیشه می دانست که چیست. بعد از اینکه خودش به پزشک مراجعه کرد و به او گفت که بدون پیوند مغز استخوان توسط یکی از خویشاوندان خونی، تنها چند ماه به زندگی او باقی مانده است، او تصمیم گرفت دکتر باک را برای درمانش دنبال کند. او که نمی دانست چگونه او را پیدا کند، به طور هدفمند توانایی های خود را در طول آزمون نشان داد تا توجه سازندگانش را جلب کند.

با سرم که او را به قدرت کامل باز می گرداند، جایون از بند او فرار می کند و نگهبانانش را می کشد. دکتر باک را زیر اسلحه نگه داشته و می خواهد بداند سرم در کجا تولید می شود. در همین زمان است که آقای چوی با شنیدن در مورد جایون می آید، اما او را به راحتی می کشد. او نوبلمن را شکست می دهد اما دکتر باک در جریان هرج و مرج کشته می شود.

جایون ساختمان را می سوزاند و با والدینش ملاقات می کند و مقداری از سرم را به پدرش می دهد تا به مادرش کمک کند تا از گسترش زوال عقل او جلوگیری کند. پدرش اشاره می کند که همیشه می دانسته است که جایون چه کاری می تواند انجام دهد.

سه ماه بعد، جایون در خانه خواهر دوقلوی دکتر باک ظاهر می شود. وی ویال های بیشتری از سرم به او می دهد. یک زن جوان مرموز که صورتش پوشیده از زخم است، به جایون نزدیک می شود اما جایون او را تهدید می کند که اگر او را لمس کند و صفحه سیاه شود، او را خواهد کشت. داستان جادوگر بخش 2 در ادامه این اتفاقات رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد جادوگر بخش ۲ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “نقد جادوگر بخش ۲ دیگری ؛ اکشنی پر خون و سرد

  1. بنظر منم مسخره بود 🤡
    داستان سطحی‌‌ای داشت یجور ک انگار کل هدف فیلم، نمایش قدرتهای خارق‌العاده دختره در زمینه پوکوندن دشمناش هست!
    انگلیسی حرف زدن کرکترا رو ک دیگه نگو!! درحالی ک هیچ نیازی به استفاده از بازیگر خارجی و بکار بردن یه زبان دیگه توی محاوره کرکترا نبود و اینکار جذابیتی‌ام به فیلم اضافه نکرد بنظرم. خارجی حرف زدن کرکتر تو فیلم کلاس داره لابد بنظرشون:]
    رسما ریدماانه این فیلم سه قسمتی که هنوز قسمت سه‌‌اش نیومده! از همین الان میدونم قسمت سوم چجوریه⁦ʕ⁠ಠ⁠_⁠ಠ⁠ʔ⁩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *