فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید ؛ 11 فیلم مرتبط با Doctor Strange 2

دکتر استرنج 2 یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های MCU خواهد بود. با فیگار بمانید تا فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید را به شما معرفی کنیم.

دکتر استرنج: جهان‌های موازی جنون فیلمی است که طرفداران مارول مدت‌ها است که انتظارش را کشیده‌اند. فقط چند روز تا اکران این فیلم در روز 6 می باقی مانده است. اتفاقات فاز 4 MCU و فیلم‌هایی که در این فاز انتشار شده‌اند، باعث شده است تا توقعات طرفداران این فیلم بسیار بالا باشد.

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

11 فیلم مرتبط با دکتر استرنج 2

شما می‌توانید فهرست فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید, فیلم هایی که باید قبل از doctor strange 2 دید

تریلر‌ها (تحلیل تریلر دکتر استرنج جهان های موازی جنون) و تیزر‌های این فیلم، توانسته‌اند تا تمام جذابیت این فیلم را به ما نشان دهند. دکتر استرینج طرافداران خود را به دلیل اتفاقاتی که در MCU بعد از از این فیلم می‌افتد، مضطرب کرده است. ادامه فیلم Doctor Strange، احتمالاً یک هرج و مرج سینمایی خواهد بود که بسیاری آمادگی آن را ندارند. با نزدیک بودن زمان اکران این فیلم دیدنی، اکنون زمان مناسبی به نظر می‌رسد تا با فیلم هایی که باید قبل از doctor strange 2 دید آشنا شویم.

The Original X-Men Trilogy

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

سه گانه اصلی X-Men بر سیاست و تجربه‌های پیچیده جهش یافته بودن تمرکز داشت. فلسفه اصلی این سه گانه، درباره سوال آیا انسان‌ها و جهش یافته‌ها می‌توانند در کنار هم زندگی کنند، می‌باشد.

از زمان ادغام دیزنی و 21st Century در سال 2019، مارول استودیو حق استفاده از شخصیت‌های مردان ایکس را به دست آورد. X-men هنوز در MCU حضور ندارند. اما در تریلر‌های منتشر شده برای فیلم دکتر استرنج، نشانه‌هایی درباره حضورشان در این فاز داده شده است. از این نشانه‌ها، می‌توان از حضور پروفسور ایکس در پس‌زمینه یکی از صحنه‌های تریلر نام برد.

بیشتر بخوانید:

X-Men: Days Of Future Past

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید, فیلم هایی که باید قبل از دکتر استرنج 2 دید

X-Men: Days of Future Past خط داستانی سفر در زمان را توسعه می‌دهد. این فیلم درباره بازنشانی کردن خط زمانی و نجات جهش یافته‌ها از آینده‌ای ویرانگر است. برخی از عناصر X-Men: Days of Future Past مانند عناصر سفر در زمان، بسیار شبیه به جهان های موازی جنون می‌باشد. این فیلم سفر در زمان احتمالاً می‌تواند انگیزه‌ای برای حضور پروفسور ایکس در قسمت بعدی دکتر استرنج باشد تا پیامدهای مولتی‌ورس را توضیح دهد.

مشخص نیست که آیا X-Men قرار است در MCU حضور داشته باشند یا خیر. اما تئوری‌های برخی از طرفداران مشتاق نشان می‌دهد که واندا ماکسیموف می‌تواند مرکز ظهور جهش یافته‌ها باشد. به دلیل اهمیت X-Men در این فاز MCU، این فیلم جزعی از فیلم هایی که باید قبل از دکتر استرنج 2 دید می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

Avengers: Age Of Ultron

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید, فیلم های مهم که باید قبل از دکتر استرنج 2 دید

با شخصیت مهم واندا ماکسیموف در Doctor Strange: Multiverse Of Madness (تئوری های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون)، فیلم Avengers: Age Of Ultron که اولین حضور او در MCU است، جزعی از فیلم های مهم که باید قبل از دکتر استرنج 2 دید می‌باشد. قسمت دوم Avengers دوقلوهای قدرتمندی به نام‌های پیترو و واندا ماکسیموف را معرفی کرد که منشا قدرت آنها، آزمایش‌های سری هایدرا بود.

در این فیلم نگاهی به قدرت‌های تله‌کینزی و رابطه واندا با اندرویدی به نام ویژن می‌اندازد. در MCU واندا ماکسیموف دارای داستان بسیار غم‌انگیزی می‌باشد. از مرگ برادرش پیترو در این فیلم تا اتفاقات دیگری که در ادامه این ورس افتاد.

Doctor Strange

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

با توجه به اینکه Doctor Strange: Multiverse Of Madness ادامه فیلم Doctor Strange می‌باشد. حضور این فیلم در لیست فیلم هایی که باید قبل از دکتر استرینج 2 دید بسیار ضروری است. این فیلم شخصیت دکتر استرنج که یک جراح مغز و اعصاب است را معرفی کرد. تصادف او باعث شد تا راه زندگی‌اش کامل عوض شود و تبدیل به یکی از قدرتمند‌ترین شخصیت‌های MCU شود. تاکنون، دکتر استرنج توانایی جادویی خود را ثابت کرده است، اما دنباله آینده ممکن است پتانسیل کامل او را نشان دهد.

اگر از خود پرسیده‌اید که قبل از دکتر استرنج 2 چه فیلم هایی باید ببینیم، فیلم Doctor Strange باید اولویت اول شما باشد. شما در این فیلم با شخصیت‌هایی مانند وانگ که دوست و همکار استرنج است و کارل موردو که دوباره در این فیلم حضور خواهد داشت، آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

Avengers: Infinity War

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

در فیلم Avengers: Infinity War، انتقام‌جویان در برابر تانوس قرار می‌گیرند. هدف تانوس در این فیلم، از بین بردن نصف جمعیت کل جهان با استفاده از سنگ‌های بی‌نهایت می‌باشد. بنابراین همه تمام تلاش خود برای حفاظت از سنگ‌های بی‌نهایت را کردند.

در این فیلم واندا و دکتر استرنج شخصیت‌های کلیدی در محافظت از سنگ‌های ذهن و زمان بودند. این دو شخصیت، قدرت خود را با مبارزه با تانوس و ارتش قدرتمند او نشان دادند. این سکانس‌های باورنکردنی شامل حقه دکتر استرنج در سیاره تایتان و مبارزه واندا به تنهایی با چیتاوری در واکاندا است. همچنین اتفاقات غم‌انگیزی که برای واندا اتفاق می‌افتد، شخصیت دارک او را برای Multiverse Of Madness آماده می‌کند.

Captain Marvel

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

Captain Marvel فیلم بسیار مهمی در لیست فیلم هایی که باید قبل از دکتر استرینج 2 دید نیست. اما شناخت شخصیت‌هایی مانند ماریا و مونیکا رامبو به راحتی می‌تواند اهمیت آنها را در MCU نشان دهد. این به ویژه در مورد مونیکا صدق می‌کند، که در نهایت در آینده با واندا روبرو می‌شود.

سکانسی از تریلر Multiverse of Madness به شخصیتی درخشان در کسوت کاپیتان مارول اشاره می‌کند. با این حال، این شخصیتی که شبیه به کاپیتان مارول است می‌تواند کارول دانورز نباشد.

Avengers: Endgame

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

Avengers: Endgame پایان حماسی Infinity Saga بود که در آن انتقام جویان دوباره با تانوس روبرو شدند. در حالی که قسمت چهارم Avengers به داستان‌های بسیاری از اعضای اصلی پایان داد، برای بسیاری دیگر، داستانشان تازه آغاز شد.

واندا و دکتر استرنج که در Infinity War ناپدید شدند، در این فیلم برگشتند و به نبرد پایانی فیلم ملحق شدند. تماشای فیلم End Game ضروری نیست. اما تماشای چند سکانس مهم این فیلم می‌تواند شما را بیشتر با شخصیت‌های دکتر استرنج 2 آشنا کند. مخصوصا سکانس واندای خشمین که توانست تقریبا به راحتی تانوس را نابود کند. غم و اندوه واندا به دلیل از دست دادن ویژن، زمینه‌ساز او در Multiverse of Madness می‌باشد.

WandaVision

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

واندا حضور قابل توجهی در Multiverse of Madness خواهد داشت. به همین دلیل تماشای سریال WandaVision باید در اولویت شما قرار بگیرد. در این سریال شخصیت دارک و تراژیک واندا کامل توسعه یافته است. علیرغم مرگ ویژن در جنگ بی‌نهایت، واندا Hex را ایجاد کرد که در آن Westview را کنترل می‌کرد.

در WandaVision، واندا تبدیل به اسکارلت ویچ می‌شود و DarkHold در اختیار او قرار می‌گیرد. تمام این اتفاقاتی که در این سریال می‌افتد، به Multiverse Of Madness منجر می‌شود.

Loki

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

با توجه به اینکه مولتی‌ورس یک موضوع اصلی در Doctor Strange: Multiverse Of Madness است، سریالی که این موضوع را کاوش می‌کند Loki می‌باشد. Loki (نقد فصل اول سریال لوکی) عمیقاً به مفاهیم مولتی‌ورس و پیامدهای وجود چند خط زمانی می‌پردازد.

اثرات وجود چند خط زمانی تنها بی ثباتی بیشتری را به همراه خواهد داشت. در حالی که ممکن است شخصیت‌هایی مانند لوکی و موبیوس در دنباله Doctor Strange ظاهر نشوند، لوکی جنبه‌های مولتی‌ورس، که موضوع اصلی فاز جدید MCU است را توضیح می‌دهد.

?…What If

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

سریال انیمیشنی ?…What If (حقایق سریال What If)، با توجه به افشاگری‌های تریلر، ارزش وقت گذاشتن برای تماشا را دارد. تمرکز این سریال، واقعیت‌های دیگری است که در ورس‌های جدا از ورس اصلی MCU اتفاق می‌افتد. بسیاری از طرفداران هرگز اهمیت داستان‌های آن را که منجر به Multiverse of Madness می‌شود تصور نمی‌کردند. فراموش‌نشدنی‌ترین قسمت ?…What If، قسمت 4 است که درباره جهان جایگزین دکتر استرنج می‌باشد.

این قسمت (نقد قسمت 4 سریال what if) یک چرخش تاریک عمیق را طی می‌کند، که در آن دکتر استرنج به Dark Strange Supreme تبدیل می‌شود. هیچکس انتظار نداشت تا شخصیت دارک دکتر استرنج در این سریال، در تریلر Multiverse of Madness نمایش داده شود. با این ارتباط دکتر استرنج، ?…What If مهمتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد است.

بیشتر بخوانید:

Spider-Man: No Way Home

فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید
فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید, قبل از دکتر استرنج 2 چه فیلم هایی باید ببینیم

Spider-Man: No Way Home (نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) زمینه را برای Multiverse of Madness پس از طلسم دکتر استرنج که مولی‌ورس را آزاد می‌کند، آماده می‌کند. این پدیده باعث شد تا بتوانیم شاهد حضور شخصیت‌های مختلف مربوط به اسپایدر‌من در MCU باشیم.

محو شدن پیتر پارکر از ذهن همه، تنها یک راه حل موقت برای حفظ مولتی‌ورس بود. اشتباه دکتر استرنج قطعا به او در دکتر استرنج 2 برمی‌گردد، زیرا مولتی‌ورس هنوز ناپایدار باقی مانده است. فیلم No Way Home نشان می‌دهد که Multiverse of Madness پیامد مستقیمی است که بیشتر به راز مولتی‌ورس و پیامدهای آن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با فیلم هایی که باید پیش از دکتر استرنج 2 دید

فیلم Doctor Strange: Multiverse Of Madness کی منتشر می‌شود؟

این فیلم جذاب در 6 می اکران می‌شود.

در سریال ?…What If کدام قسمت درباره دکتر استرنج می‌باشد؟

در سریال ?…What If، قسمت 4 درباره شخصیت دکتر استرنج است که تبدیل به Dark Strange Supreme می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *