ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه ؛ عه تریپ تو د مون ؟!

آغاز ساخت نخستین فیلم سینمایی روسیه در فضا در سال 2021 که باید توجه ویژه‌ای به آن شود. با نوشتار ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه همراه فیگار بمانید.

روسیه نخستین بار یک گروه فیلم سازی را برای تولید یک فیلم سینمایی به ایستگاه بین المللی فضایی در مدار زمین فرستاده است. در واقع هنرپیشه زن و کارگردان مرد اهل روسیه برای ساخت نخستین فیلم سینمایی در فضا عازم ایستگاه بین‌المللی شدند. در ادامه با نوشتار ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه همراه فیگار بمانید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه

عه تریپ تو د مون ؟!

ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه, ساخت نخستین فیلم سینمایی روسیه در فضا, ساخت فیلم در فضا, فیلم روسی در فضا, ساخت فیلم در فضا توسط روسیه
ساخت نخستین فیلم سینمایی روسیه در فضا, ساخت فیلم در فضا, فیلم روسی در فضا, ساخت فیلم در فضا توسط روسیه

یولیا پرسیلد، بازیگر ۳۶ ساله و کلیم شیپنکو، کارگردان ۳۷ ساله روس با هدف ساخت نخستین فیلم سینمایی در فضا، روز سه‌شنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی واقع در مدار زمین اعزام شدند.

این فیلم با نام «چالش» (Challenge) درباره پزشکی است که به فضا می‌رود تا جان یک فضانورد را نجات دهد. کلیم شیپنکو، کارگردان فیلم و یولیا پرسیلد، هنرپیشه زن فیلم به همراه کارکنان پشتیبان در حال آموزش برای آماده شدن از لحاظ جسمی برای این ماموریت هستند.

بیشتر بخوانید:

یولیا پرسیلد در جواب اینکه کدام بخش تمرینات جذاب‌تر بوده، از قرار گرفتن در یک هواپیما نام برده که دارای جاذبه‌‌ی صفر بوده است. به وسیله‌ی این هواپیما، مسافران حدود ۲۰ ثانیه در جاذبه‌ی صفر قرار خواهند گرفت تا با شرایط وفق یابند. این تمرین ۴ ماه انجام می‌شده است.

خانم پرسلید قرار است طی حضور ۱۲ روزه خود در مدار زمین، نقش یک جراح قلب را بازی کند که برای نجات جان یک فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاده شده است. در ادامه با نوشتار ساخت فیلم در فضا توسط روسیه همراه فیگار بمانید.

بیشتر بخوانید:

ساخت نخستین فیلم سینمایی روسیه در فضا

ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه, ساخت نخستین فیلم سینمایی روسیه در فضا, ساخت فیلم در فضا, فیلم روسی در فضا, ساخت فیلم در فضا توسط روسیه
ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه, ساخت فیلم در فضا, فیلم روسی در فضا, ساخت فیلم در فضا توسط روسیه

منتقدان این پروژه سینمایی می‌گویند که ساخت فیلم در قسمت روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی که در مقایسه با بخش آمریکایی آن کوچک‌تر است، موجب پرت شدن حواس پرسنل روسی می‌شود و می‌تواند انجام امور محوله به آنها را در این ایستگاه کُند کند.

بیشتر بخوانید:

کلیم شیپنکو، کارگردان فیلم با قد ۱.۹ متر گفت قد بلندش در حین انجام تمرینات و در سفر آینده اش به فضا باعث راحتی اش نیست، اما گفت که در آینده باید تطبیق های لازم ایجاد شود. او گفت:

الان مشکلی ندارم و با همین وضعیت پرواز خواهم کرد، اما اگر قرار باشد دنباله ای برای این فیلم درباره سفر به مریخ بساریم، آنها قول می دهند که صندلی بهتری در اختیارم خواهند گذاشت.

اگر این فیلم ساخته شود، روسیه نخستین کشور جهان خواهد بود که یک تیم فیلم‌سازی را به فضا می‌فرستد و اسم خود را در تاریخ ثبت می‌کند. آمریکا نیز مدت‌ها قبل می‌خواست چنین کاری کند ولی به علت‌های مختلف، پروژه‌های آن‌ها به تاخیر می‌افتاد تا در نهایت به رقیب خود باخت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ساخت فیلم سینمایی در فضا توسط روسیه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *