مستند زالو بهمن کیارستمی ؛ از مستندی جنجالی تا حاشیه‌ی روشنفکرانه !

توضیح بهمن کیارستمی درباره زالو هم جای تامل دارد. یک نفر آمد که به پدرم جرات داد دست از سر ما بردارد. با نوشتار مستند زالو بهمن کیارستمی همراه فیگار بمانید.

بهمن کیارستمی پس از انتشار فیلم زالو و بازتاب‌های آن، با انتشار متنی به ارایه توضیحاتی پرداخت که بسیار مورد توجه طرفداران او قرار گرفت. حتما و قطعا با نوشتار بهمن کیارستمی زالو همراه فیگار بمانید.

مستند زالو بهمن کیارستمی

از مستندی جنجالی تا حاشیه‌ی روشنفکرانه !

مستند زالو بهمن کیارستمی, بهمن کیارستمی زالو, زالوی بهمن کیارستمی, مستند کوتاه زالو, فیلم زالو
مستند زالو بهمن کیارستمی, بهمن کیارستمی زالو, زالوی بهمن کیارستمی, مستند کوتاه زالو, فیلم زالو

 

بهمن کیارستمی فرزند عباس کیارستمی چند روزی است با انتشار مستند کوتاه زالو جایگاه‌های خبری را پر کرده است و واکنش‌های بسیاری به این فیلم یا مستند و به ویژه انتقادهایی به عباس کیارستمی مورد توجه علاقه‌مندان به کیارستمی ها شده است.

آیا تقابل عباس کیارستمی و فرزندش با مستند جنجالی بهمن کیارستمی شکل دیگری گرفته است. حال با توجه به بازتاب‌هایی که این فیلم در فضای مجازی داشته است، بهمن کیارستمی با انتشار متنی درباره این ویدیو توضیح داده است.

او در ادامه به این شکل توضیح می‌دهد که:

دیدم زالو شدیدا مورد تحلیل قرار گرفته گفتم کمی اطلاعات ضمیمه‌اش کنم جهت تنویر افکار عمومی.

دردناک‌ترین بخش فیلم زالو ساخته بهمن کیارستمی، صحنه ایست آرشیوی که در آن عباس کیارستمی (پدر کارگردان) دوربینی را مقابل بهمن جوان کاشته و به مؤاخذه بیرحمانه وی بابت نمرات بد و تجدیدی‌هایش می‌پردازد.

در انتهای متن منتشر شده از بهمن کیارستمی نکات جالبی است که پتانسیل بسیار بالایی را برای خواندن دارد:

فکر می‌کنم به پدرم جرات داد که وقتی دید بچه‌‌هایش درس‌خوان نیستند دست از سرشان بردارد و بگذارد کاری که دوست دارند را بکنند و حمایت‌شان کند. (احمد هم تحصیل در دانشگاه شریف را رها کرد و یک شرکت موفق کامپیوتر راه انداخت.) خود پروانه اما پسری هم‌سن و سال ما داشت که تا سال‌های سال خاری بود در چشم‌مان، آقامهر یا مهرداد پاکباز، هم آرتیست شد و هم تحصیلات عالیه کرد.

این مستند بحث‌برانگیز در سه بخش کوتاه به رابطه میان عباس کیارستمی و فرزندش بهمن کیارستمی می‌پردازد. مستند ابتدا با بخش هایی از فیلم درخشان «مشق شب» ساخته عباس کیارستمی در سال 67 آغاز می‌شود. در این فیلم درخشان که به مسئله مشق شب دانش آموزان می پردازد، بهمن کیارستمی نیز حضور دارد.

مستند زالو بهمن کیارستمی, بهمن کیارستمی زالو, زالوی بهمن کیارستمی, مستند کوتاه زالو, فیلم زالو
مستند زالو بهمن کیارستمی, بهمن کیارستمی زالو, زالوی بهمن کیارستمی, مستند کوتاه زالو, فیلم زالو

پس آن بخش بحث برانگیز ماجرا در مستند نمایش داده شده، سال 72 دوره ای که بهمن دانش آموزی دبیرستانی است. بخش سوم مستند ده سال بعد را نشان می‌دهد گفت وگویی مشابه میان بهمن و عباس، در این گفت‌وگو عباس کیارستمی فرزندش را باز هم سرزنش می‌کند و می‌گوید به خاطر او رنج بسیار برده است. این مستند که می‌توان به عنوان یکی از بهترین مستندها جایگاهی برای خود باز کنمد را حتما باید دید:

لینک دانلود مستند زالو بهم کیارستمی با کیفیت 360p

لینک دانلود فیلم زالو بهمن کیارستمی 240p

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مستند زالو بهمن کیارستمی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *