آزیتا ترکاشوند کیست و چه ارتباطی با حواشی جنبش “می تو” دارد؟ + عکس

گفت‌وگو با آزیتا ترکاشوند؛ از حواشی می‌تو تا حضور در سریال‌های نمایش خانگی. در ادامه با نوشتار آزیتا ترکاشوند کیست همراه با فیگار بمانید.

آزیتا ترکاشوند (زاده ۳۰ خرداد ۱۳۵۹) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. از فیلم‌ها و سریال‌هایی که او در آن نقش‌آفرینی کرده، می‌توان به قلاده‌های طلا، حکم رشد، اشنوگل، هیولا، زهرمار، گاندو، و کلاه پهلوی اشاره نمود.

آزیتا ترکاشوند کیست

حواشی می تو آزیتا ترکاشوند

آزیتا ترکاشوند جنبش می تو, جنبش می تو و آزیتا ترکاشوند, حواشی می تو آزیتا ترکاشوند
آزیتا ترکاشوند جنبش می تو, جنبش می تو و آزیتا ترکاشوند, حواشی می تو آزیتا ترکاشوند

بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ابراز امیدواری کرد که کار انتخاب بازیگر با شایسته‌سالاری اتفاق بیفتد نه اینکه فکر کنیم یک عده محدود باید همیشه باشند. آزیتا ترکاشوند با اشاره به حواشی «می‌تو» گفت: برچسب آلودگی را برای سینمای ایران، ساختگی می‌دانم.

آزیتا ترکاشوند دوره‌های بازیگری را در نزد رسول ملاقلی‌پور و رؤیا افشاری‌نسب آموخت و فعالیت هنری اش را با اتودهای نمایش آغاز کرد. در سال ۸۴ با بازی در سریال طبقه دوم کار خود را در تلویزیون آغاز کرد و با فیلم‌های ارتباط خانوادگی و فرشتگان قصاب پا به عرصه سینما گذاشت. او در فیلم قلاده‌های طلا و مجموعه‌های تلویزیونی گاندو، کلاه پهلوی و هیولا نیز نقش آفرینی کرده‌است.

آزیتا ترکاشوند بازی در تلویزیون را با سریال “طبقه دوم” آغاز کرد و در ادامه، در مجموعه‌‌های دیگری از جمله پاتوق، ملکوت، توطئه فامیلی، دختری به نام آهو، کلاه پهلوی، گذر از رنج‌ها، گاندو و بوی باران به ایفای نقش پرداخت. اما در سریال «حکم رشد» که اخیراً روی آنتن شبکه سه سیما بود، نقشِ متفاوت و جالبی به نام “زیبا چاپاری” را تجربه کرد.

او می‌گوید:

برخی از همکاران به من می‌گویند حواشی به دیده شدن کمک می‌کند، این را قبول دارم اما من برای کارم خیلی زحمت کشیده‌ام 18 سال خاک پلاتو خورده‌ام، مطالعه کرده‌ام و به روز بوده‌ام، سعی کرده‌ام با عزت در شغلم بمانم؛ حاشیه میانبر است اما وقتی آدم به جایی برسد قطع می‌شود. رسیدن به هدف از مسیر درست سخت است اما اگر به مقصد رسیدیم درست می‌رسیم. شأنم را در مسیر درست می‌دانم و دوست ندارم با حاشیه دیده شوم.

در هر شغلی ممکن است مشکلاتی باشد. حتماً هرجایی آدمِ خوب و بد هم پیدا می‌شود. اما این نکته لازم به یادآوری است مردان سینمای ایران شریف‌اند و خانواده سینما شریف است. آدم‌های نجیب، خانواده‌دار و تحصیل کرده‌ای در سینما فعال‌اند و قابل احترام‌اند. افرادی که برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم، تلاشِ شبانه‌روزی دارند.

بیوگرافی آزیتا ترکاشوند در یک نگاه

آزیتا ترکاشوند جنبش می تو, جنبش می تو و آزیتا ترکاشوند, حواشی می تو آزیتا ترکاشوند
آزیتا ترکاشوند جنبش می تو, جنبش می تو و آزیتا ترکاشوند, حواشی می تو آزیتا ترکاشوند
  • زمینه فعالیت سینما، تلویزیون و تئاتر
  • تولد ۳۰ خرداد ۱۳۵۹ (۴۲ سال)
  • بروجرد، ایران
  • ملیت ایرانی
  • پیشه بازیگر
  • سال‌های فعالیت ۱۳۸۴-اکنون
  • مدرک تحصیلی لیسانس ادبیات فارسی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار آزیتا ترکاشوند کیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *