بازداشت مدیر منابع طبیعی گالیکش ؛ علت برکناری صفر سیجانی چیست؟

رییس منابع طبیعی گالیکش صفر سیجانی به دلیل سهل‌انگاری در انجام وظایف بازداشت و برکنار شد. با جزییات خبر بازداشت مدیر منابع طبیعی گالیکش همراه فیگار باشید.

به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان، صفر سیجانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش در ارتباط با پرونده قطع درختان جنگل لوه به اتهام “تخریب محیط زیست و منابع طبیعی” بازداشت شد.

بازداشت مدیر منابع طبیعی گالیکش

علت برکناری صفر سیجانی چیست؟

بازداشت مدیر منابع طبیعی گالیکش
بازداشت مدیر منابع طبیعی گالیکش

بیشتربخوانید:

حیدر آسیایی ۲ اردیبهشت (۲۲ آوریل) در گفت‌وگو با ایسنا از بازداشت صفر سیجانی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش خبر داد.

او گفته است که این بازداشت بعد از انتشار خبری در روزهای گذشته مبنی بر قطع ۳۰۰ اصله درخت جنگلی در مسیر جنگل لوه به کندسکوه انجام شده است.

دادستان کل استان گلستان با اشاره به بازداشت رئیس منابع طبیعی گالیکش عنوان کرد که پس از بررسی‌های اولیه مشخص شده است “این درختان بدون طی تشریفات قانونی قطع شده‌اند”. او در این گفت‌وگو توضیح نداده است که تشریفات قانونی ذکر شده برای قطع درختان جنگلی شامل چه مواردی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مسئول دادگستری استان گلستان اضافه کرده است که رئیس منابع طبیعی گالیکش پس از تفهیم اتهام با قید قرار وثیقه آزاد شده است. او اتهام این فرد را “تخریب محیط زیست و منابع طبیعی” عنوان کرده است.

حیدر آسیایی افزوده که تحقیقات در این مورد همچنان ادامه دارد و احتمال بازداشت و تفهیم اتهام افراد دیگری نیز به‌زودی وجود خواهد داشت.

منابع طبیعی استان گلستان: منابع طبیعی هیچ‌گونه قطع درختی نداشته است 

پیش از انتشار این خبر مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در گفت‌وگو با ایرنا از قطع ۲۵۰ اصله درخت جنگلی خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

عبدالرحیم لطفی گفته بود: «عاملان این اقدام مجرمانه بومیان منطقه بوده‌اند و منابع طبیعی هیچ‌گونه قطع درختی نداشته است.» او افزوده بود که “مدیر خاطی شهرستان به دلیل سهل‌نگاری در انجام وظیفه” برکنار شده است.

دلیل تفاوت آمار ارائه شده در مورد درختان قطع شده از سوی این مدیر منابع طبیعی و رئیس کل دادگستری استان گلستان مشخص نیست.

عبدالرحیم لطفی ادامه داده که در این ماجرا ۲۵۰ اصله نهال، درختچه و درخت از نوع کندس، ولیک، بلوط و افرا طی دو مرحله قطع شده‌اند. بر اساس اظهارات او، قطع این درختان در پاییز سال گذشته و نوروز امسال به صورت غیرقانونی صورت گرفته است.

به گفته او، آثار و تبعات قطع درختان در منابع طبیعی گالیکش در دست بررسی بود که تعدادی از بومیان به قطع درختان منطقه اقدام کردند و رئیس منابع طبیعی شهرستان هم در برخورد با آنها “قصور و کوتاهی” کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بازداشت مدیر منابع طبیعی گالیکش سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنی


One thought on “بازداشت مدیر منابع طبیعی گالیکش ؛ علت برکناری صفر سیجانی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *