اسماعیل شنگله بازیگر مشهور دار فانی را وداع کرد ؛ بیوگرافی و علت فوت

اسماعیل شنگله بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در گذشت. سماعیل شنگله، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون بر اثر ابتلاء به کرونا بدرود حیات گفت.

اسماعیل شنگله شامگاه جمعه ۲۴ تیرماه بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۸۶ سالگی درگذشت. در ادامه با خبر درگذشت اسماعیل شنگله بازیگر همراه فیگار بمانید.

اسماعیل شنگله بازیگر

درگذشت اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله بازیگر
اسماعیل شنگله درگذشت, درگذشت اسماعیل شنگله, درگذشت اسماعیل شنگله بازیگر

اسماعیل شنگله درگذشت

 اسماعیل شنگله، کارگردان، بازیگر، مترجم و از اساتید برجسته بازیگری در دانشکده هنر‌های دراماتیک، ساعتی پیش بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. اسماعیل شنگله در سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد، تئاتر را از سال ۱۳۳۲ آغاز نمود و در سال ۱۳۳۵ وارد هنرستان هنرپیشگی شد.

اسماعیل شنگله بازیگر
اسماعیل شنگله درگذشت, درگذشت اسماعیل شنگله, درگذشت اسماعیل شنگله بازیگر

شنگله در سال ۵۳ با فیلم داریوش مهرجویی با عنوان «دایره مینا» وارد عالم‌ سینما شد و عمده فعالیت‌هایش در فیلم‌های سینمایی به اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ با ایفای نقش در فیلم‌هایی چون «سام و نرگس»، «سگ کشی»، «پارتی»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و «عروسک فرنگی» برمی‌گردد.

آخرین نقش آفرینی این هنرمند پیشکسوت به هفت سال قبل و بازی در سریال «سال‌های ابری» بازمی‌گردد. او در طول این مدت، پیشنهادهای بسیاری را به دلیل کسالت و زندگی خارج از تهران رد کرد و تصمیم گرفت فعالیتی در این حرفه نداشته باشد. روحش شاد و یادش گرامی.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اسماعیل شنگله بازیگر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *