خداحافظی راجر فدرر و پایان افسانه دنیای تنیس +[تصاویر تنیسور سوییسی]

خداحافظی راجر فدرر پس از حضور در لاور کاپ، هواداران او را غمگین کرد. اسطوره سوییسی تنیس همانطور که می‌خواست در کنار رافائل نادال آخرین بازی‌اش را انجام داد.

جهان تنیس دیگر مانند سابق نخواهد بود. تنیس راجر فدرر بی‌نظیر بود. لندن آغاز و پایان دوران بهترین تنیسور تمام ادوار بود. فدرر برای نخستین بار در ۱۶ سالگی (۱۹۹۸) قهرمان ویمبلدون در بخش جوانان شد اما پنج سال بعد (۲۰۰۳) با فتح اولین گرند اسلم درخشش در این رقابت‌ها شروع شد و هفت بار دیگر قهرمانی در ویمبلدون را جشن گرفت (۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷).

خداحافظی راجر فدرر

خداحافظی راجر فدرر و پایان افسانه دنیای تنیس +[تصاویر]
تنیس راجر فدرر, خداحافظی راجر فدرر
خداحافظی و پایان افسانه راجر فدرر هواداران را در شوک فرو برد. تنیسور سوییسی در اپن استرالیا هم موفق بود و شش بار جام قهرمانی را بالای سر برد. او در اپن آمریکا هم درخشید و پنج بار پیاپی فاتح این رقابت‌ها شد. نخستین قهرمانی‌اش در نیویورک در سال ۲۰۰۴ رقم خورد که فدرر از آن به عنوان بهترین لحظه دوران ورزشی‌اش یاد می‌کند.

او در آن دیدار لیتون هیوئیت را با نتیجه قاطع ۶ بر صفر، ۷ بر ۶ و ۶ بر صفر شکست داد. اسطوره سوییسی در سال ۲۰۰۹ فاتح رولان گاروس شد تا ویترین افتخاراتش تکمیل شود و تعداد گرند اسلم‌هایش به عدد ۲۰ برسد.

فدرر در طول این ۱۹ سال ۱۰۳ عنوان به دست آورد. تنها جیمی کانر با فتح ۱۰۹ جام بالاتر از او قرار دارد. تنیسور سوییسی در بازل (زادگاهش) و هال بیشترین قهرمانی را تجربه کرد (۱۰). بهترین سال برای او ۲۰۰۶ بود که ۱۲ بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

خداحافظی راجر فدرر و پایان افسانه دنیای تنیس +[تصاویر]
خداحافظی راجر فدرر
فدرر همچنین رکورد پیروزی در ۲۴ فینال پیاپی را در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ به ثبت رساند. یکی از به یادماندنی‌ترین قهرمانی‌هایش در المپیک ۲۰۰۸ پکن رقم خورد و در مسابقات دو نفره در کنار استن واورینکا مدال طلا را برگردن آویخت.

او همه ۱۵۲۷ بازی خود را به طور کامل به پایان رساند و هرگز دیداری را نیمه کاره رها نکرد که یک رکورد بی‌نظیر به حساب می‌آید. اسطوره سوییسی تنیس توانست ۱۳۰ میلیون، ۵۹۴ هزار و ۳۳۹ دلار از حضور در تمام مسابقات به دست آورد.

بیوگرافی راجر فدرر

راجر بزرگ علاوه بر اینکه در زمین مسابقه با عملکرد فوق‌العاده‌اش دوستداران تنیس را به وجد می‌آورد یکی از خوش اخلاق‌ترین ورزشکارهای جهان به حساب می‌آمد. او محبوب‌ترین تنیسور بود و در همه مسابقات مورد تشویق و تحسین هواداران قرار می‌گرفت. او الگوی خیلی از تنیسورهای جوان بود و به همین خاطر زمانی که اعلام کرد در لاورکاپ خداحافظی می‌کند یکی از تلخ‌ترین روزهای جهان تنیس بود.

خداحافظی راجر فدرر و پایان افسانه دنیای تنیس +[تصاویر]
بیوگرافی راجر فدرر, پایان افسانه راجر فدرر
رقابت تماشایی فدرر و نادال از نکات قابل توجه دوران حرفه‌ای تنیسور سوییسی بود که سپس نواک جوکوویچ به این جمع اضافه شد. تنیسور صربستانی (۲۲) و نادال (۲۱) تنها کسانی هستند که بیشتر از فدرر قهرمانی در گرند اسلم را تجربه کردند.

آن‌ها بارها در فینال‌های مختلف برابر هم قرار گرفتند که از دیدار نهایی ویمبلدون ۲۰۰۸ بین نادال و فدرر به عنوان بهترین بازی تاریخ تنیس یاد می‌شود. در آن رقابت که چهار ساعت و ۴۸ دقیقه طول کشید تنیسور اسپانیایی ۳ بر ۲ (۶ بر ۴، ۶ بر ۶، ۶ بر ۷، ۶ بر ۷، ۹ بر ۷) پیروز شد. آن فینال تلخ ترین لحظه دوران ورزشی فدرر بود.

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *