فاش شدن علت آتش زدن رستوران امیر شاهان مشهد +[ادعای جدید از اغتشاشات]

آنطور که رسانه‌ها می‌گویند، علت اتش زدن رستوران امیر شاهان مشهد باور معترضان بوده که در این رستوران معترضان را زندانی کرده بودند.

ادعا می‌شود وقتی معترضان هنگام فرار از نیروها به رستوران امیرشاهان در شهر مشهد رفتند، در قفل شده و بعد همه تحویل نیروهای ویژه داده شده‌اند. به همین سبب امروز مردم این رستوران را آتش زدند.

اتش زدن رستوران امیر شاهان مشهد

افشاگری: اتش زدن رستوران امیر شاهان مشهد +[ادعای جدید در رابطه با اعتراضات]
رستوران امیرشاهان در شهر مشهد
در ادامه خبرها در پی مرگ مهسا امینی و اعتراضات مردم، هر روز خبرهای جدیدی از آتش زدن‌ها و کشت و کشتار به گوش میرسد. یک روز هواداران جمهوری اسلامی به خیابان‌ها می‌آیند و در روز دیگر معترضین به خیابان‌ها می‌آیند.

اما مهسا امینی که بود؟

مهسا امینی که مادرش او را ژینا امینی می‌خواند اصالتی کرد دارد. و سال ۱۳۷۹ در سقز زاده شد. او یک برادر به‌نام کیارش دارد و به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده بود.

علی شادمان و مهسا امینی
مهسا امینی که بود؟

مهدی یردانی‌خرم، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره این حادثه می‌نویسد:

دختری زیرِ اغماء… تنِ دختری بیست‌و‌دو ساله که در روزهای آخر شهریور به تفرج آمده بود در اغماء‌ست. من نمی‌خواهم «تاریخ» بعدها ما را فلان و بهمان به یاد آورد. من می‌خواستم این دختر گرمِ خاطرات خوش به شهرش بازگردد و خواب ببیند.
دیگر چیزی مانده؟ من هیچ اهمیتی نمی‌دهم که نسل بعد یا بعدتر چه بگوید، برای من این روزهایی که هستم مهم است. این غم‌ها دیگر واقعن طاقت‌شکن است. فضای مجازی هم شده جایی برای تماشای مکرر این رنج‌ها. به کجای این شبِ تیره بیاویزم قبای ژنده‌ی خویش را / تا کِشم از سینه‌ی پردردِ خود بیرون/ تیرهای زهر را دل‌خون/ وای بر من… در بیمارستانِ کسرای تهران دختری زیر اغماست، در حالِ نبرد با رنجی که دیگران به‌قرعه برای او تدارک دیدند. من خسته شدم از بس پی شمع رفتم. بنشینید سناریو بنویسد برای این اتفاق تازه که دختری زیر اغماست.

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *