افشاگری از رازهای پنهان مرگ مرلین مونرو [+دانلود رایگان فیلم مرلین مونرو 2022]

مرلین مونرو به دلیل زیبایی و شخصیت تراژدیکی اش در هالیوود جاوید شده است. در این نوشتار به بررسی حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو خواهیم پرداخت.

زندگی و مرگ مرلین مونرو همچنان بحث برانگیز است. از چهارم اوت ۱۹۶۲ تلفن های مشکوکی به مونرو می شد. شب قبل از مرگ مرلین مونرو پزشکش مهمانش بود و بعد از شام آنجا را ترک کرده است.

به گفته وی مرلین ساعت ۷:۳۰ به وی تماس گرفته و درباره تلفن پسر همسر سابقش با وی صحبت کرده است جوز بلانوس نیز همان شب با وی صحبت کرده است و عقیده داشت که حالش خوب بود. ادامه حقایق جالب از زندگی خصوصی مریلین مونرو و ماجرای مرگ او را در ادامه بخوانید.

دانلود فیلم مرلین مونرو 2022 کیفیت 1080

دانلود فیلم مرلین مونرو 2022 کیفیت 720

دانلود فیلم مرلین مونرو 2022 کیفیت 480

مَریلین مونرو با نام تولد نورما جین مورتنسون؛ ۱ ژوئن ۱۹۲۶ – ۴ اوت ۱۹۶۲) بازیگر و مدل آمریکایی بود. او که به بازی در نقش شخصیت‌های کمدی «بامب‌شل بلوند» معروف بود، به یکی از محبوب‌ترین سمبل‌های جذابیت جنسی دههٔ ۱۹۵۰ و اوایل دههٔ ۱۹۶۰ تبدیل گشت و یکی از نمادهای انقلاب جنسی آن زمان بود.

او تنها یک دهه بازیگری پردرآمد بود و تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۲ فیلم‌هایش ۲۰۰ میلیون دلار (معادل ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱) در گیشه فروش داشت. او مدت‌ها پس از مرگش، همچنان از نمادهای اصلی فرهنگ عامه است. در سال ۱۹۹۹ نام مونرو را در رتبهٔ ششم فهرست بزرگ‌ترین افسانه‌های نمایش‌گر زن در دوران طلایی هالیوود از انستیتوی فیلم آمریکا قرار گرفت.

حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو

پیتر لافورد یکی دیگر از افرادی بود که آن شب به وی تلفن کرده بود و ادعا کرده است که مونرو آن شب لکنت زبان داشت. خدمتکارش زمانی که برق اتاق مرلین مونرو را روشن دیده است با پلیس و پزشک اش تماس گرفته است. براساس اظهارات پزشکی قانونی او بین ساعت ۹٫۳۰ تا ۱۱:۳۰ به علت مسمومیت ناشی از مصرف دارو و در واقع خودکشی، فوت کرد.

متن نامه خودکشی مرلین مونرو را ببینید:

متن نامه خودکشی مرلین مونرو
متن نامه خودکشی مرلین مونرو, حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو

خصوصیات اخلاقی مرلین مونرو

مریلین مونرو نه تنها یکی از نمادهای زیبایی در قرن بیستم بود، که حضور درخشانش در بسیاری از فیلم‌ها را می‌توان به عنوان ظرافت‌های اجرایی در بازیگری در نظر گرفت. ستاره‌ای که می‌توانست با درهم‌آمیزی مایه‌های رمانتیک با طنز، لحظه‌های کم‌نظیری بیافریند و احساسات متناقضی را همسو با موقعیت‌های نقش‌هایش بروز دهد.

نوعی شور و شیطنت همراه با حزن و معصومیت در وجود مونرو بود که نقش‌ هایش را بین چندین نسل از عشاق سینما این‌قدر دوست‌ داشتنی و همدلی‌ برانگیز کرده است. حقایق جالب از زندگی خصوصی مریلین مونرو را در ادامه می‌توانید بخوانید:

خصوصیات اخلاقی مرلین مونرو, حقایق جالب از زندگی خصوصی مریلین مونرو
خصوصیات اخلاقی مرلین مونرو, حقایق جالب از زندگی خصوصی مریلین مونرو
  • مادرش که از بیماری شیزوفرنی رنج می‌برد، او را در سن 8 سالگی به یتیم‌خانه سپرد. پس از آن 11 خانوادۀ مختلف سرپرستی مریلین را به عهده گرفتند.
  • در اولین کارش به عنوان مانکن، فقط 5 دلار دریافت کرد.
  • پیش از آنکه پا به هالیوود بگذارد، با دوروتی دندریج و اوا گاردنر دوستی نزدیکی داشت. آن زمان هر سه در آرزوی ستارۀ هالیوود شدن تلاش می‌کردند.
  • نام هنری مریلین مونرو را در سال 1946 برای خود برگزید. اما به طور قانونی در 1956 تغییر نام داد.
  • در اتوبیوگرافی خود به نام «داستان من» بازگو کرده که از نسل جیمز مونرو (پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ آمریکا) است. مونرو نام اصلی مادرش بود. اما هیچ مدرکی دال بر اینکه یکی از نوادگان رئیس‌جمهور آمریکا بوده است وجود ندارد.
  • از ترس لکه‌های پوستی و عرق، روزی 15 بار صورتش را می‌شست!
  • اغلب از مرطوب‌کنندۀ نیوه‌آ استفاده می‌کرد.
  • خودش فکر می‌کرد که نیمرخ راست صورتش قشنگ‌تر است.
  • و بسیاری حقایق دیگر

حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو

حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو
حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو

ساعت ۳:۳۰ صبح روز پنجم اوت سال ۱۹۶۲ پرستار مرلین مونرو از خواب بیدار می شود و متوجه می شود هنوز چراغ اتاق خواب او روشن است. در نتیجه تصمیم می گیرد سر و گوشی آب دهد، تا ببیند ماجرا از چه قرار است ولی وقتی چند بار در می زند و جوابی نمی شنود، به سمت پنجره اتاق خواب می رود و او را می بیند که روی تختخوابش افتاده است؛ لحظه ای با خود فکر می کند: «حتما اتفاقی افتاده». از این رو به دکتر گرینسون، روانپزشک مونرو، و دکتر انگلبرک، پزشک شخصی او زنگ می زند و آنها را باخبر می کند.

دکتر گرینسون در ساعت ۳:۳۰ خود را به آپارتمان مونرو می رساند و می فهمد که او مرده است، سپس دکتر انگلبرگ وارد می شود و مرگ او را اعلام می کند. در گزارش پزشک قانونی آمده است دلیل مرگ او مسمومیت شدید به واسطه مصرف بیش از حد باربیتورات – نوعی مسکن خواب آور – بوده است.

مرلین مونرو در روزهای پایانی عمرش از بیماری افسردگی رنج می برد؛ به همین خاطر بلافاصله نظریه های گوناگونی درباره مرگ او شکل گرفتند. عده ای عقیده داشتند برای رهایی از دردش مقداری بیش از اندازه معمول از قرص های آرام بخشش را استفاده کرده و به قولی اوردز کرده. عده ای هم می گفتند به خاطر افسردگی شدیدش دست به خودکشی زده. و دسته سوم هم، که بخشی از آنها حتی بازپرس های قضایی بودند، پا را فراتر گذاشتند و تئوری قتل او را پیش کشیدند.

با وجود تمام این نظریه پردازی ها درباره مرگ مشکوک این بازیگر آمریکایی، نکته این بود که او دیگر نبود؛ مرلین مونرو، با وجود اینکه می توانست سال ها در سینمای آمریکا، که خود محصول آن سینما بود همچون ستاره ای بی همتا بدرخشد، در سن 36 سالگی با تمام این زرق و برق‌ها خداحافظی کرده و از او چیزی جز جسدی، و تا امروز چیزی جز نظریه‌هایی نه چندان معتبر درباره مرگش – یا شاید کشته شدنش – به جا نمانده بود. بازیگری که به واسطه زیبایی اش، و کمتر برای هنر بازیگری اش، بدل به چهره مهمی در سینمای هالیوود شده بود، حالا توسط همین سیستم مخوف سرمایه محور بلعیده شده و دیگر، دست کم، از چشم چرانی‌های مردانه مرسوم در هالیوود در امان بود.

کندی ؛ حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو

مرلین مونرو اوایل سال ۱۹۶۲ از طریق پیتر لاوفورد بازیگر، داماد خانواده کندی، با برادران کندی آشنا شد. او، با این رابطه، به شدت تحت نظر اف بی آی قرار گرفته بود و حتی شایعه شده بود که باندهای خلافکاری مثل مافیا هم او را زیر نظر گرفته بودند؛ بدون اینکه خودش بفهمد درگیر چه بازی خطرناکی شده است. در این دوره بود که افسردگی مرلین مونرو شدت گرفت و چندین بار بر اثر استفاده بیش از حد داروهایش دچار مسمومیت شد ولی دکترهایش به موقع او را نجات داده بودند. گرینسون بارها از رابطه مونرو با کندی ها اظهار نگرانی کرده بود.

رابطه مونرو با رابرت کندی بیشتر بود، ولی به شکل متناوب جان کندی هم او را در خانه خواهرش ملاقات می کرد. حتی شماره تلفن خصوصی به او داده بود تا در مواقع لزوم به او دسترسی داشته باشد. مرلین امیدوار بود جان از همسرش جدا شود و با او ازدواج کند. سامرز، مشاور کندی، می‌گوید مرلین خودش را به عنوان «بانوی اول» در آینده تصور می‌کرد.

روز مرگ ؛ حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو

حالا می‌رویم به روز مرگش. تمام کسانی که در آن روز و روز گذشته با او در ارتباط بودند، جمله و کلام صریحی از او که بوی ناامیدی و کلافگی داشته باشد، نشنیدند؛ جز یک چیز مشترک، بی خوابی! با این وضعیت روحی کاملا طبیعی است که بخواهد مقدار بیشتری از قرص را مصر فکند بلکه بتواند یک شب راحت بخوابد. هیچ نوشته ای یا نشانه ای از خداحافظی یا توصیه ای از مرلین که خودکشی او را اثبات کند، وجود نداشته.

حتی با بررسی تئوری قتل و سیاسی بودن ماجرا هم انتظار داریم دوستان عزیز قاتل یکی دو نمونه صحنه سازی بکنند که خودکشی جلوه کند، نه اینکه بدن بی جان زیبای خفته هالیوود را در حالی که تلفن دستش است، پیدا کنند. بعدا معلوم شد که پسرخوانده مرلین پشت خط بوده و این را هم اضافه کنم که کسی که مقدار بی رویه ای از باربیوتورات مصرف کند، ابتدا کمی ناهوشیار می شود و تکلمش دچار ضعف می شود، پس با توجه به بلایی که سر خودش آورده و توصیه های اکید دکترش طبیعی است که بفهمد و کمک بخواهد، نه از مستخدمش، که توان داد زدنش را ندارد، بلکه از نزدیکترین جا؛ تلفن!

حالا که نگذاشتیم مرلین مونروی افسانه ای یک زندگی معمولی را تجربه کند، دست کم بگذاریم مرگ معمولی خودش را داشته باشد، شاید بتواند بالاخره آنجا از شر آدم ها خلاص شود و یک خواب آرام را تجربه کند؛ بدون قرص خواب!

مراسم خاکسپاری مرلین مونرو در گورستان «وست وود» در غرب لس آنجلس، تنها با حضور 25 نفر و بدون تشریفات، توسط دی ماجیو انجام شد. علت مرگش هنوز با گذشت بیش از 50 سال معماست؛ شاید شبی روحش حقیقت را برای شعبان جعفری (شعبون بی مخ)، که در همان کنار خاک شده، تعریف کرده باشد.

ژست معروف مرلین مونرو را ببینید:

ژست معروف مرلین مونرو
ژست معروف مرلین مونرو, حقایق پنهان مرگ مرلین مونرو

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک بازسازی شده توسط آمریکا
نمادین ترین ماسک ها در فیلم های ترسناک
تمام ابرقهرمانان جدید فاز چهارم دنیای سینمایی مارول
بررسی و معرفی بهترین فیلم های اسلشر 2022 +[2021 و تمام دوران] 
بهترین فیلم های ترسناکی که آغاز وحشتناکی دارند

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *