هجوم زائران و مقتدی صدر مسئولان را غافلگیر کرد ؛ واکنش های علیه نابسامانی های اربعین

هجوم زائران و مقتدی صدر مسئولان را غافلگیر کرد. اقدامی که مقتدی صدر انجام داد و معادلات سیاسی عراق را به هم ریخت و مسئولان عراقی درگیر کرد.

خبرهای دریافتی از بهبود نسبس وضعیت زوار اربعین در مرزها حکایت دارند ، این درحال است که آشفتگی و نابسامانی کم سابقه وضعیت راهیان اربعین ، افکارعمومی را در شوک فرو برد. در ادامه با جزئیات این خبر همراه فیگار باشید.

هجوم زائران و مقتدی صدر مسئولان را غافلگیر کرد

  • وضعیت زوار در اربعین
اربعین و زائران
اربعین و زائران

خبرها، عکس ها و فیلم های فراوان منتشر شده، گویای ازدحام و بلاتکیفی زوار پشت گذرگاه های مرزی، کمبود امکانات حتی در سطح تامین آب آشامیدنی، ترافیک سنگین و دشواری تردد، ضعف امکانات اسکان و استراحت مناسب در خاک ایران بود.

در نتیجه، فراخوان قبلی «بیایید، بیایید» مسئولان، ناگهان به «نیایید، نیایید» ، تغییر ریل داد.

به این ترتیب، مشکلات نخستین راهپیمایی اربعین ایرانیان، پس از دو سال وقفه کرونایی مورد توجه افکارعمومی و رسانه ها قرار گرفت و مسئولان را از رئیس جمهور گرفته تا وزرا و استانداران را به تکاپو وادار کرد، تکاپویی که به عقیده کارشناسان، پیش از آغاز راهپیمایی شکل می گرفت و در قالب «برنامه»، «هماهنگی» و «مهیا کردن نیازهای زوار» انجام می شد، شاید، هرگز، زوار با چنین چالش بزرگی مواجه نشد.

فدا حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به عنوان عضو ناظر در جلسه ستاد اربعین شرکت داشته در گفت و گویی ضمن تایید کاستی های راهپیمایی، بخشی از علت پیدایش چنین وضعیتی را «غافلگیر» شدن مقامات مسئول می داند و بخض دیگر را ناشی از تحولات داخلی عراق و اقدامات مقتدی صدر معرفی می کند که از تمرکز عراقی ها برای همکاری و هماهنگی با طرف ایرانی کاست.

اخبار بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار هجوم زائران و مقتدی صدر مسئولان را غافلگیر کرد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *