معرفی بهترین جهان های موازی دی سی از نگاه سایت فیگار

DC دنیای بزرگی از داستان های ابر قهرمانان و ابر شرور ها را دارد که قرار است در فیگار بهترین جهان های موازی دی سی زا به شما معرفی کنیم.

سفر چندجهانی یک مفهوم بزرگ در DC بوده که بسیاری از داستان‌های کلاسیک از زمین‌های متناوب را در خود جای داده است. درادمه قرار است با بهترین جهان های موازی دی سی آشنا شوید. در دنیای مولتی‌ورس DC ، ده‌ها زمین شناخته شده وجود دارد که شامل نسخه‌های جایگزین قهرمانان دی‌سی است. این جهان‌های مختلف این فرصت را می‌دهند که داستان‌های کاملاً مجزا و جالبی درباره قهرمانان دی‌سی بیان کرد.

بهترین جهان های موازی دی سی

  • برترین دنیا های موازی دی سی از نگاه فیگار

در ادامه چند تا از بهترین جهان های موازی دی سی را به شما معرفی خواهیم کرد:

بهترین جهان های موازی دی سی

در برخی موارد، دو نسخه از جهان های موازی DC بسیار مشابه با هم هستند و در یک ورودی گنجانده شده است. اگرچه این جهان‌ها متفاوت هستند، اما بر ایده‌های مشابهی تمرکز می‌کنند.

Earth 16 (Earth Me)

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

در Earth 16، ابرقهرمانان آنقدر در مبارزه با جرم و جنایت موثر بودند که آن را به طور کامل حذف کردند. این بدان معناست که ابرقهرمانانی که متعلق به سازمانی به نام The Just هستند، هیچ چالش واقعی ندارند که آن‌ها را به مسیرهای مختلف هدایت می‌کند.

در حالی که قهرمانان مسن‌تر سعی می‌کنند روزهای شکوه خود را دوباره زنده کنند، قهرمانان جوان‌تر از آرامش و وفور دنیا لذت می‌برند و به خود می‌پردازند. این یک تمثیل جالب از آمریکای قرن بیست و یکم است که جزء بهترین دنیای مولتی‌ورس DC می‌باشد و رابطه همزیستی بین قهرمانان و تبهکاران را در کمیک‌ها برجسته می‌کند.

Earth 5 (Thunderworld)

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

Earth 5  جزء برترین دنیا های موازی دی سی است که خانه خانواده مارول می‌باشد. کاپیتان مارول (معروف به ” شزم “) تاریخچه پیچیده ای با دی سی دارد. او تا سال 1953 توسط یک ناشر جداگانه به نام Fawcett Comics منتشر شد؛ اما دلیل توقف آنها چیست؟

دی سی از آنها شکایت کرد و ادعا کرد که این شخصیت یک کپی از سوپرمن است. اما در سال 1972، Shazam مجوز DC را دریافت کرد که شروع به ادغام او در دنیای خود کرد. با این حال، نسخه‌ای کاملاً متفاوت و مجزا از داستان‌های Shazam وجود دارد، و این اساس Earth 5 را تشکیل می‌دهد. این دنیایی پر از جذابیت یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل و شیطنت‌های ابرشرورهای عصر طلایی است.

Earth 26

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

زمین 26 فقط سرگرم کننده بوده؛ زیرا این یک نسخه کارتونی از زمین می‌باشد که عمدتاً از حیوانات سخنگو و انسان‌وار پر شده است. البته قهرمانان ما همگی حیوانات هستند. آن‌ها خود را خدمه باغ وحش می‌نامند و توسط رادنی رابیت، با نام مستعار کاپیتان هویج هدایت می‌شوند.

کائنات به خاطر همه فرصت‌هایی که به DC برای تقلید از خود می‌دهد عالی است. به عنوان مثال، در یک داستان، یک نسخه حیوانی خنده دار از لیگ عدالت، به نام Just’a Lotta Animals به خدمه باغ وحش حمله می‌کند. یک نسخه مرتبط، اما کمتر جالب، Earth 42 است که با نسخه‌های چیبی کودکانه قهرمانان پر شده است. این جهان جزء بهترین جهان های موازی DC است که هیچ مرگی را نمی‌شناخت تا زمانی که Darkseid از یک جهان دیگر مورد حمله قرار گرفت.

Earth 50

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

زمین 50 جزء برترین جهان های موازی DC است که رئیس جمهور لکس لوتور ، فلش را به قتل رساند، که لیگ عدالت را که اکنون به عنوان اربابان عدالت شناخته می‌شود ، رادیکال کرد. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که برای حفظ نظم در جهان خود باید مخالفت را سرکوب کنند. آن‌ها با محکوم کردن لوتر به اعدام و به دست گرفتن حکومت شروع کردند.

اربابان عدالت به طور خلاصه از قدرت خود استفاده می‌کنند و جامعه ای فاشیستی ایجاد کرده‌اند. در حالی که از برج مراقبت در اوج حکومت می‌کنند و در ترس زندگی خواهند کرد. البته بتمن با آن‌ها موافق نیست و به‌عنوان یک شورشی از لانه غار خود به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

Earth 21

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

Earth 21 بر اساس کمیک برجسته New Frontier اثر داروین کوک ساخته شده است. داستان این کتاب در اواخر دهه 60 اتفاق افتاد و به قهرمانان دی سی این فرصت را داد تا مسیر تاریخ آمریکا را در یک دوره حیاتی تغییر دهند. آن‌ها به ایالات متحده کمک می‌کنند تا به آرمان‌های خود عمل کنند و به نمونه واقعی آرمان‌های خود را به عنوان رهبر جهانی آزادی، حقیقت و عدالت تبدیل کنند.

این زمین بیشتر به خاطر پیام نشاط‌ بخش قابل توجه است که به ما یادآوری می‌کند ما هنوز فرصت داریم بهترین نسخه‌های خود باشیم و هرگز نباید از تلاش برای آرمان‌های خود دست برداریم.

Earth 10

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

در دنیای دی سی، مردم اغلب اظهار نظر می‌کنند که از آمریکایی بودن سوپرمن خوشحال هستند. قدرت حیرت انگیز او به طور بالقوه می‌تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد، بنابراین تعدادی از کمیک‌ها منعکس می‌کنند که اگر سوپرمن در سال 1938 در جای دیگری فرود می‌آمد، جهان چگونه می‌شد. در زمین 10، او در چکسلواکی تحت اشغال نازی‌ها فرود آمد و اکنون او را اوورمن نام می‌برند.

Earth 10 جزء بهترین دنیا های موازی DC است که توسط نسخه‌های جایگزین قهرمانان دیگر مانند برونهیلد و بلیتزن و همچنین مخالفانی مانند عمو سام، بمب انسانی و بانوی فانتوم خنک‌تر شده می‌باشد. زمین 30 جایی است که سوپرمن در اوکراین شوروی فرود آمد، همانطور که در  Superman: Red Son گفته شده است که داستان آن بسیار فوق‌العاده می‌باشد؛ اما قهرمانان جایگزین جالبی ندارد.

Earth 8

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

Earth 8 تقلیدی از دنیای مارول توسط دی سی است. خنده دار است که ببینیم جهان مارول از دریچه دی سی چگونه به نظر می‌رسد، همانطور که توصیف این جهان شروع می‌شود، “در این دنیا، قدرت بزرگ با مسئولیت بزرگ همراه است” و مفهوم فداکاری برای عدالت را برجسته می‌کند.

تکرار شخصیت‌ها قابل تشخیص اما متفاوت هستند، مانند Machinehead (مرد آهنی)، American Crusader (کاپیتان آمریکا) و Behemoth (هالک). این همه سرگرم کننده است و یکی از بهترین موفقیت‌ها در رقابت مداوم بین دو ناشر بزرگ کمیک است.

Earth 19

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

Earth 19  حزء برترین جهان های موازی DC دنیای استیم پانک DC است. مدت کوتاهی پس از مرگ ملکه ویکتوریا، این دنیای بخار محور است که در آن برق‌رسانی سرعت و طعم زندگی را تغییر می‌دهد. در این هرج و مرج نسل جدیدی از ابرقهرمانان می‌آیند که سعی در آوردن صلح و ثبات دارند. این داستان که توسط داستان محبوب Gotham by Gaslight آغاز شده است، شامل Wonder Woman: Amazonia نیز می‌شود.

Accelerated Man، سریع‌تر Earth 19، چندین بار در کمیک‌های Flash و Arrowverse حضور داشته است. سبک متمایز و ایده‌های بزرگ این جهان، آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل کرده است.

Earth 11

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

Earth 11 با نسخه‌ای از قهرمانان دی‌سی جایگزین شده است. تاریخ این جهان زمانی تغییر کرد که Themyscira فناوری خود را با جهان به اشتراک گذاشت و الهام بخش زنان در سراسر جهان شد تا به‌عنوان قهرمان پیشگام شوند. تغییر جنسیت قهرمانان، بسیاری از جنبه‌های جنسیت را در کمیک‌ها برجسته می‌کند، از جمله تفاوت را می‌توان در لباس و تعادل جنسیتی در بین قهرمانان اصلی دید.

به عنوان مثال، قابل توجه است که چگونه مرد شگفت انگیز شلوار دارد و Aquawoman یک تاپ کوتاه دارد. این قهرمانان همچنین مشکلات را به‌گونه‌ای متفاوت بیان می‌کنند، مانند تلاش بیشتر برایس وین برای انتقام گرفتن. تفاوت‌ها نشان می‌دهد که چه تعداد از شخصیت‌های زن در کمیک‌های دی‌سی به‌طور سنتی ثانویه بوده‌اند. البته این موضوع با اضافه شدن اخیر Batwoman به Arrowverse به‌عنوان دومین سریال تحت رهبری زنان و فیلم  Harley Quinn:  Birds of Prey در حال تغییر است.

Earth 3

بهترین جهان های موازی دی سی
بهترین جهان های موازی دی سی

یکی از قانع‌کننده‌ترین پرسش‌ها در مورد ابرقهرمانان این است: چه می‌شود اگر آن‌ها بجای خیر، از قدرت خود برای شر استفاده کنند؟ زمین 3 جزء بهترین دنیا های موازی DC برای این پرسش است؛ زیرا این فرض را به طور کامل بررسی می‌کند. البته، این فقط ابرقهرمانان نیستند که تبدیل به شیطان شده‌اند، بلکه کل جهان است که ایده‌های خودخواهانه و شرورانه آنچه را که ما شیطان می‌دانیم، پذیرفته است.

در جامعه‌ای پر از حرص و درندگی، سندیکای جنایت آمریکا به رهبری اولترامن، سوپر وومن، اولمن و جانی کوئیک، حریص‌ترین و خطرناک‌ترین افراد هستند. متأسفانه حرص و طمع آن‌ها را به هدفی جذاب برای ضد مانیتور تبدیل کرد که این زمین را ویران کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین جهان های موازی دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *