فکت های کمیک ؛ تمامی نکات و حقایق دنیای کمیک بوکی که باید بدانید

همواره نکات و حقایق دنیای کمیک بوکی بسیار زیاد و جذابی وجود داشته‌اند. پس تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا فکت های کمیک را بشناسید.

کمیک‌ها دنیایی بسیار بزرگ دارند. در طی سال‌های بسیار زیادی که این کمیک‌ها نوشته شده و طرفداران آن‌ها را مطالعه کرده‌اند، تاکنون اتفاقات جالب و جذاب بسیار زیادی رخ داده‌ است. خواندن از این حقایق جالب، می‌تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان آورد.

فکت های کمیک

فکت های کمیک
فکت های کمیک, حقایق پنهان کمیک های دی سی

تمامی نکات و حقایق دنیای کمیک بوکی که باید بدانید

شما می‌توانید فهرست فکت های کمیک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

حقایق دنیای کمیک بوکی طیف وسیعی را شامل می‌شوند. این حقایق مربوط به نویسنده‌های کمیک بوکی، شخصیت‌ها، و یا حتی کمپانی‌ها می‌شود. به همین دلیل، شما می‌توانید با نکات جذابی در حقایق دنیای کمیک بوکی وجود دارد. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به بررسی فکت های کمیک بپردازیم.

حقایق پنهان کمیک های مارول

فکت های کمیک
فکت های کمیک, حقایق پنهان کمیک های مارول

کمیک‌های مارول سرشار از حقایق بسیار جذاب‌ هستند. در نتیجه، در ادامه قصد داریم تا برخی از حقایق پنهان کمیک های مارول را گرد آورده و آن‌ها را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

در سال 1990، مایکل جکسون تلاش کرد تا کل مارول کامیکس را خریداری کرده و در نتیجه بتواند یک فیلم از مرد عنکبوتی ساخته و شخصاً نقش پیتر پارکر را ایفا کند. هرچند که او در این امر ناموفق بود.

در ایالات متحده آمریکا، قانون عجیبی وجود دارد که تولید کننده‌های اسباب بازی، باید برای اسباب بازی‌هایی که ظاهر انسانی دارند مالیات بیشتری پرداخت کنند. اما مارول برای تولید اسباب بازی‌های مردان ایکس، ادعا کرد که چون مردان ایکس جهش یافته هستند نباید از این قانون پیروی کنند. دادگاه نیز رای را به مارول داد و این مالیات اضافه برای تولید اسباب بازی‌های مردان ایکس اعمال نشد.

ایده اولیه ونوم که یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مربوط به مرد عنکبوتی است، برای اولین بار توسط طرفداران به وجود آمد. سپس مارول به مبلغ 220 دلار این شخصیت را خریداری کرد.

مارول یک ابرقهرمان به نام Throg دارد که نام او ترکیب دو کلمه Thor و Frog به معنی قورباغه است. این ابرقهرمان یک غورباقه بود که قدرت‌های ثور را داشت و در گروهی به نام Pet Avengers یا انتقام جویان حیوانات خانگی حضور داشت!

بیشتر بخوانید:

فکت های کمیک
فکت های کمیک, حقایق پنهان کمیک های مارول

هنگامی که شخصیت نیک فیوری مجدداً در کمیک Ultimate Marvel طراحی شد، بدون هیچ اجازه‌ای صورت ساموئل ال جکسون را برای او طراحی کردند. در نهایت ساموئل جکسون این شباهت را مشاهده کرد و با مارول تماس گرفت.

یک شرکت تخیلی در دنیای کمیک‌های مارول به نام “کنترل خسارات” وجود دارد. این شرکت وظیفه دارد تا خرابی‌های به وجود آمده توسط ابرقهرمانان را تعمیر و تمیز کند. این شرکت در دنیای سینمایی مارول نیز حضور دارد.

دلیل اینکه در ابتدا شخصیت مرد عنکبوتی در فیلم انتقام جویان حضور نداشت آن است که مارول پیش‌تر حق اقتباس شخصیت مرد عنکبوتی را به سونی فروخته بود.

بیشتر بخوانید:

در سال 1987 مرد عنکبوتی و مری جین ازدواج کردند. مارول یک رویداد تبلیغاتی را برای این کمیک ایجاد کرد که بازیگران مختلفی با لباس مرد عنکبوتی و مری جین در استادیوم شی با یکدیگر ازدواج می‌کردند.

ددپول شخصیتی است که همواده می‌دانسته در کمیک زندگی می‌کند و همیشه دیوار چهارم را می‌شکسته است.

علی رغم تعداد بیشماری از خدایان مختلفی که در کمیک‌های مارول وجود دارند، همچنان یک خدای واحد و یگانه نیز در دنیای مارول وجود دارد.

ساخت مرد آهنی توسط استن لی، یک چالش برای او بوده است. استن لی قصد داشت تا ابرقهرمانی را خلق کند که مردم او را دوست نداشته باشند.

شخصیت مشهور دنیای جنگ ستارگان، دارث ویدر، از دکتر دوم در مارول الهام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

فکت های کمیک
فکت های کمیک, فکت معروف ترین شخصیت های کمیک بوکی

یکی از فکت معروف ترین شخصیت های کمیک بوکی مروبوط به ولورین است. پیش کمیک مردان ایکس، ولورین یک ابرشرور و دشمن هالک بود. همچنین او چنگال‌های مشهورش را نداشت؛ بلکه و دستکشی می‌پوشید که این چنگال‌ها به آن متصل بودند.

استن لی در ابتداً برنامه ریزی کرده بود تا پروفسور ایکس برادر دشمن اصلی‌اش، دکتر دوم باشد.

استن لی قصد داشت تا قهرمانی قوی‌تر از هالک خلق کند. او به این نتیجه رسید که تنها یک خدا می‌تواند از قوی‌ترین مرد، قوی‌تر باشد. پس استن لی ثور را خلق کرد.

بیشتر بخوانید:

حقایق پنهان کمیک های دی سی

حقایق پنهان کمیک های دی سی به همراه  رازهای کمیک های دی سی نیز همانند حقایق پنهان کمیک های مارول از جذابیت بسیار زیادی بخوردار هستند. پس در ادامه با فیگار همراه باشید تا با بهترین رازهای کمیک های دی سی آشنا شوید. البته که در این حین به فکت معروف ترین شخصیت های کمیک بوکی دی‌سی از جمله فکت کمیکی جالب در مورد جوکر خواهیم پرداخت.

کلاهی که فلش بر سر می‌کند، درواقع اشاره‌ای به کلاه خدای یونانی هرمس دارد.

تنها بتمنی که انگیزه‌ای برای کسب انتقام قتل والدینش را ندارد، یک نسخه موازی بتمن از جهان شماره 3000 است.

استن که برای خلق بسیاری از شخصیت‌های مارول شناخته می‌شود، مدتی را برای دی‌سی کار کرده و شخصیت‌های بسیار زیادی را برای دی‌سی خلق کرده است.

یک کمیکی جالب در مورد جوکر مربوط به شخصیت هارلی کوئین می‌شود. هارلی کوئین برای اولین بار نه در کمیک، بلکه در سریال انیمیشنی بتمن به وجود آمد. سپس و به دلیل محبوبیت بسیار بالا، این شخصیت وارد کمیک‌ها شد.

بیشتر بخوانید:

یک فکت کمیکی جالب در مورد جوکر دیگر، مربوط به اولین حضور او در کمیک می‌شود. خالق جوکر قصد داشت تا او را در اولین حضور خود در کمیک بتمن، توسط یه تصادف رانندگی بکشد.

دی‌سی در سال 1980 ورشکست شد و به مارول پیشنهاد داد تا حق استفاده از تمامی شخصیت‌های دی‌سی را خریداری کند. رئیس مارول نیز با توجه به فروش بسیار کم کمیک‌های دی‌سی در زمان اخیر، تصور می‌کرد که این شخصیت‌ها ضعیف هستند و به همین دلیل پیشنهاد دی‌سی را رد کرد.

زمانی که سوپرمن به کلارک کنت مبدل می‌شود، کمی خم می‌شود تا کوتاه‌تر به نظر برسد. همچنین او لباس‌هایی گشاد می‌پوشد تا عضلاتش دیده نوشند و عینکی بر چشم می‌زند که رنگ چشم‌های او را تغییر می‌دهند.

در اوایل خلق بتمن، او قانون عدم کشتن خود را ایجاد نکرده و در صورت لزوم شروران را به قتل می‌رساند.

بتمن و رابین در اولین رو به رویی با فانوس سبز، خود و تمام اتاقشان را به رنگ زرد در آوردند. این کار بدین منظور بود که حلقه فانوس سبز قدرتی بر رنگ زرد ندارد.

بیشتر بخوانید:

فکت های کمیک
فکت های کمیک, فکت معروف ترین شخصیت های کمیک بوکی

در کمیک کراس اور بتمن علیه هالک، با وجود ضعف نسبی قدرت بتمن در مقابل قدرت وحشیانه هالک، همچنان بتمن پیروزانه هالک را شکست می‌دهد.

اولین تصویر از آلفرد پنی ورث،‌ فردی چاغ، احمق و کمدی به تصویر کشیده شده بود.

آلفرد پنی ورث به اندازه بروس وین موفق است. او در مقطعی بازیگر، پزشک صحرایی و یا حتی خلبان بوده است. همچنین او کار با سلاح گرم را به خوبی آموخته است.

مردی در سال 2010 به طور اتفاقی یک جلد از اولین شماره کمیک Action Comics را در زیرزمین خانه‌اش یافت. این کمیک مربوط به اولین حضور سوپرمن در کمیک می‌شود. ارزش واقعی این کمیک بسیار بالا تخمین زده می‌شود اما آن مرد به دلیل وضعیت مالی ضعیف خانواده‌اش، آن کمیک را سریعاً با قیمت 250 هزار دلار به فروش رساند.

قدرت دارک ساید به قدری زیاد است که می‌تواند در یک نبرد تن به تن سوپرمن، واندر وومن و تمام لیگ عدالت را شکست دهد. همچنین او می‌تواند با دست خالی خلقه‌های فانوس سبز را نابود کند.

همچنان سوپرمن مشهورترین ابرقهرمان تاریخ محسوب می‌شود. اما با این حال رکورد بیشترین حضور یک ابرقهرمان در کمیک‌ها، مربوط به بتمن با 6250 حضور است.

در ابتدا قرار بود تا واندر وومن و فانوس سبز یک زوج عاشقانه باشند. اما هنگامی که یک طرفدار در نامه‌ای همین ایده داستانی را مطرح کرد، دی‌سی از نظر قانونی اجازه استفاده از این خط داستانی را نداشت.

فلش قدرت‌هایش را به خودش داد. در طی کراس اور کمیک‌های مهم بحران در زمین های بی نهایت، فلش به قدری سریع دوید که تبدیل به انرژی شد. سپس او در زمان به عقب بازگشت و به صورت یک صاعقه با خودش برخورد کرد. این صاعقه همان صاعقه‌ای بود که قدرت‌های فلش را به او داده‌ بودند.

زمین 23 یک جهان موازی از دی‌سی است که در آن تمامی ابرقهرمانان سیاه پوست هستند. در این جهان، سوپرمن همانند باراک اوباما است.

هاکای تنها شخصیتی است که به طور همزمان عضور انتقام جویان و لیگ عدالت است.

بیشتر بخوانید:

فکت های کمیک
فکت های کمیک, رازهای کمیک های دی سی

جوکر زمانی سفیر ایران در سازمان ملل بود.

در سال 1997 یک کمیک کراس اور بین بتمن و کاپیتان آمریکا ساخته شد. در این کمیک، جوکر و رد اسکال با یکدیگر همکاری می‌کنند. در ادامه جوکر یک بمب اتم می‌دزد؛ اما هنگامی که او متوجه می‌شود رد اسکال یک نازی است، به او می‌گوید که “شاید من یک دیوانه جنایتکار باشم، اما من یک دیوانه جنایتکار آمریکایی‌ام!” این مورد یکی از فکت کمیکی جالب در مورد جوکر است.

ضریب هوشی بتمن از آلبرت انیشتین بالاتر است. ضریب هوشی آلبرت انیشتین بین 160 تا 180 تخمین زده می‌شود. اما ضریب هوشی بتمن عدد 192 است.

در یک کمیک و هنگامی که یک ساختمان درحال سوختن بود، فلش در عرض چند دقیقه می‌آموزد تا چگونه باید یک ساختمان جدید بسازد. او یک ساختمان می‌سازد و سریعاً تمامی مردم را به ساختمان جدید هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فکت های کمیک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با فکت های کمیک

جالب ترین فکت کمیک مارول کدام است؟

در سال 1990، مایکل جکسون تلاش کرد تا کل مارول کامیکس را خریداری کرده و در نتیجه بتواند یک فیلم از مرد عنکبوتی ساخته و شخصاً نقش پیتر پارکر را ایفا کند. هرچند که او در این امر ناموفق بود.

فکت کمیکی جالب در مورد جوکر مربوط به ایران کدام است؟

در یک کمیک، جوکر تبدیل به نماینده و سفیر ایران در سازمان ملل شد و پیام‌های رهبر ایران را به جهان منتقل کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *