کلیا کیست ؟ ؛ تحلیل سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

سکانس پس از تیتراژٰ فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون، شخصیت کلیا را به ما معرفی کرد. اما کلیا کیست و چه تاثیری بر دنیای سینمایی مارول خواهد داشت؟

هشدار: این نوشتار می‌تواند بخشی از داستان فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون را اسپویل کند.

شخصیت سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج 2 کلیا نام دارد. او یکی از قوی ترین نسخه های دکتر استرنج است و احتمالاً تاثیر زیادی بر آینده دنیای سینمایی مارول خواهد داشت. همانند هری استایلز که در سکانس پس از تیتراژ فیلم اترنالز حضور داشت، شخصیت کلیا نیز با بازی شارلیز ترون در سکانس پس از تیتراژ فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون حضور یافت.

کلیا کیست ؟

تحلیل سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

کلیا کیست
کلیا کیست ؟

پس از اتفاقاتی که در جهان‌های موازی رخ داد، دکتر استرنج به نیوروک بازگشت. او در حین پیاده روی، به چشم سومی که به دلیل استفاده از کتاب دارک هولد ایجاد شده است. دست یافت. مدتی بعد، او همچنان در خیابان‌های نیوروک حضور دارد که زنی با لباس بنفش به سراغ او می‌آید. او به دکتر استرنج می‌گوید که ویرانی به بار آورده و مجبور است تا همراه او برای جبران‌ آن‌ها بیاید. استرنج نیز بدون تردید و ترس، حرف او را پذیرفته و وارد پرتال می‌شود.

کلیا در مارول شخصیت بسیار مهمی محسوب می‌شود. آینده فیلم دکتر استرنج 3 و حتی تمام دنیای سینمایی مارول، می‌هواند با وجود کلیا دچار تغییرات گسترده‌ای شود. درحالی که نام این زن هیچ‌گاه در فیلم ذکر نمی‌شود، اما تیتراژ تایید می‌کند که او کلیا مارول است. منشاء قدرت‌های کلیا و تاثیری زیادی که بر زندگی شخصیت دکتر استرنج گذاشت، یکی از ویژگی‌های مهم کلیا محسوب می‌شود. همچنین او یک شخصیت بسیار با سابقه در کمیک‌های مارول است. اگر قصد دارید تا کلیا مارول را بیشتر بشناسید، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به هویت کلیا، ارتباط او با دکتر استرنج و دورمامو و همچنین نحوه تاثیرش بر دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

سرگذشت کلیا در کمیک

کلیا کیست
کلیا کیست, کلیا مارول

شخصیت سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج 2 گذشته بسیار طولانی و جذابی در مارول دارد. کلیا برای اولین بار در سال 1964 و در شماره 126 از سری کمیک‌های Strange Tales وارد مارول شد. او یک موجود فرابعدی است که از جادو ساخته شده و از بعد تاریک می آید. دکتر استرنج که برای مبارزه با دورمامو به بعد تاریک سفر کرده بود، برای اولین بار با کلیا ملاقات می‌کند.

او دارای قدرت‌های بسیار زیادی می‌باشد. کلیا توانایی تکه کینزی و تله پاتی را دارد و می‌تواند ذهن افراد را کنترل کند. او می‌تواند موجودات را زنده کند و جسم‌هایی را از هیچ به وجود آورد. او حتی می‌تواد قدرت‌های جادویی دکتر استرنج را جعل کرده و از تمامی آن‌ها استفاده کند.

شخصیت سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج در جهان های موازی جنون و خود دکتر استرنج، در ابتدا در رقابت با یکدیگر بودند. اما در نهایت عاشق یکدیگر شدند و کلیا نیز به نیویورک سفر کرد تا بتواند در کنار دکتر استرنج باشد. آن‌ها پس از مدتی به صورت رسمی ازدواج کرده و حتی صاحب دختری به نام صوفیا استرنج شدند.

کلیا پس از طرد شدن پدرش از تاج و تخت، به بعد تاریک بازگشت تا از حق خود دفاع کند و تبدیل به جادوگر اعظم بعد تاریک شد. با وجود حفظ قلمرو خود، اما زمانی که دکتر استرنج کشته شد، کلیا به زمین بازگشته و تبدیل به جادوگر اعظم دنیای اصلی نیز شد.

بیشتر بخوانید:

ارتباط با دورمامو و بعد تاریک

کلیا کیست
کلیا کیست, شخصیت سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج 2

مخاطبان بعد تاریک را از فیلم اول دکتر استرنج به یاد دارند. زمانی که دکتر استرنج در پایان فیلم، به بعد تاریک سفر کرده و با دورمامو مواجه شد. دورمامو نیز تا پیش از آن قصد داشت تا زمین و چندین بعد دیگر را تسخیر کرده و به آن‌ها حکومت کند. کلیا نیز زاده بعد تاریک است و ارتباط فامیلی با دورمامو دارد.

علیرغم ارتباط کلیا در مارول و دورمامو، اما او هیچ‌گاه به این ارتباط اهمیت چندانی نداده است. کلیا از هر فرصتی برای انتخاب راه درست استفاده کرده و حتی به دکتر استرنج برای مقابله با دورمامو کمک کرده است. همچنین او حتی با پدر و مادر خود نیز مقابله کرده است.

کلیا زمان زیادی را صرف دفاع از خانه خود کرده و همواره در تلاش بوده است تا صلح را در بعد تاریک به ارمغان آورد. دقیقاً همانند دکتر استرنج که برای نجات جهان خود فداکاری‌های زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آینده کلیا در مارول

کلیا کیست
کلیا کیست, شخصیت سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

مقدمه حضور کلیا در دنیای سینمایی مارول از پایان فیلم جهان‌های موازی جنون ایجاد شد. تاکنون بعد تاریک در دنیای سینمایی مارول دیده شده است اما به نظر می‌رسد که اکنون و با وجود کلیا، اهمیت آن بیش از پیش شده است.

همچنین به نظر می‌رسد که دانش کلیا از جهان‌های موازی بسیار زیاد است. او تمام این دانش‌ها را برخلاف کمیک، بدون آموزش توسط دکتر استرنج به دست آورده و به نظر می‌رسد که این بار او باید چیزهایی را به دکترا استرنج بیاموزد. او می‌تواند در ابعاد و یا حتی جهان‌های مختلف را به دنیای سینمایی مارول، اللخصوص دکتر استرنج باز کند.

این امکان وجود دارد که کلیا با توجه به تحلیل سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج در جهان های موازی جنون باری دیگر استرنج با به بعد تاریک بازگرداند. دلیل او نیز احتمالاً مبارزه با دورمامو است.

با توجه به خط داستانی دنیای سینمایی مارول، کلیا می‌تواند حضور گسترده‌ای در این دنیا داشته باشد. همچنین با وجود پذیرش جدایی استرنج و کریستین از یکدیگر، احتمالاً دکتر استرنج و کلیا همانند کمیک‌ها عاشق یکدیگر شده و یک زندگی مشترک را آغاز می‌کنند. همچنین با انتخاب شارلیز ترون به عنوان بازیگر کلیا، به نظر می‌رسد که این شخصیت آینده درازی در دنیای سینمایی مارول خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول در رابطه با کلیا کیست ؟

شخصیت سکانس پس از تیتراژ دکتر استرنج در جهان های موازی جنون کیست؟

شخصیتی که در سکانس پس از تیتراژ فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون حضور داشت، کلیا نام دارد.

ارتباط کلیا و بعد تاریک به چه صورت است؟

کلیا زاده بعد تاریک است و ارتباط فامیلی با دورمامو دارد. با این حال، او همواره در تلاش بوده تا کار خوب را انجام دهد و همراه با دکتر استرنج بر علیه دورمامو بجنگد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *