بهترین کمیک های هاکای ؛ جذاب‌ترین داستان‌هایی که شخصیت کلینت بارتون را شکل دادند

اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری از شخصیت هاکای به دست آورید، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک های هاکای بپردازیم.

هاکای به عنوان یکی از ابرقهرمانان قدیمی مارول که جزو بهترین اعضای انتقام جویان نیز محسوب می‌شود،‌ ماجراجویی‌های زیادی داشته است. اولین بار 58 سال پیش و در سال 1964 بود که هاکای خلق شد و با مرد آهنی مبارزه کرد. با این حال، او عقیده خود را تغییر داده و به جبهه ابرقهرمانان پیوست.

بهترین کمیک های هاکای

جذاب‌ترین داستان‌هایی که شخصیت کلینت بارتون را شکل دادند

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های هاکای را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای

در طول سال‌ها، کلینت بارتون با چالش‌های زیادی روبرو بوده است. سریال اختصاصی هاکای در سال 2021 نیز از یکی بهترین کمیک بوک های هاکای اقتباس شده است. کیت بیشاپ نیز به عنوان هاکای جدید شناخته می‌شود که به نحوی شاگرد کلینت بوده است. این شخصیت درحال حاضر در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و پیش‌تر نیز سهم زیادی در بهترین کمیک بوک های Hawkeye داشته است. در ادامه با فیگار همراه باشید تا داستان‌های جذابی هر دوی این شخصیت‌ها بخوانید.

Hawkeye (2012-2015)

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کمیک بوک های هاکای

طرفدارانی که از سریال هاکای در دیزنی پلاس لذت بردند، می‌توانند لذت بیشتری از سری کمیک‌های هاکای در سال‌های 2012 تا 2015 خواهند. بخش زیادی از این سریال براساس همین سری کمیک الهام گرفته است.

کلینت در این داستان دوران چندان خوبی را سپری نمی‌کند. او با مشکلاتی در روابط اجتماعی‌اش برخوردار است. او که درحال تعلیم و راهنمایی کیت بیشاپ است، همزمان باید با باند ترک سوت در خیابان‌های نیویورک مبارزه کند. تمامی این موارد، در سریال دیزنی پلاس هاکای نیز وجود داشتند.

بیشتر بخوانید:

Hawkeye: The Blind Spot explores

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کمیک بوک های Hawkeye

دنیای سینمایی مارول به دنیا ثابت کرد که مشکلات خانواده ابرقهرمانان، می‌تواند باعث هرج و مرج زیادی شود. داستان Hawkeye: The Blind Spot explores نیز یکی از بهترین کمیک های Hawkeye است که به همین موضوع می‌پردازد. این بار کلینت باید به رابطه پیچیده‌اش با برادرش بارنی بپردازد.

همچنین بارون زیمو که یکی از بهترین شرور های مارول است، در این کمیک رو به روی هاکای قرار می‌گیرد. این بار بارون زیمو بارنی را در مقابل برادرش، کلینت قرار می‌دهد. کلینت نیز در همین حال از مشکلات بینایی رنج می‌برد و در آستانه نابینایی قرار دارد..

بیشتر بخوانید:

Hawkeye (2016)

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کتاب های کمیک هاکای

بعد از کلینت بارتون، کیت بیشاپ مشهورترین هاکای مارول است. کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشینه او ایده جذابی به نظر می‌رسد و یکی از بهترین کتاب های کمیک هاکای به همین مسئله می‌پردازد. در سری کمیک‌های هاکای در سال 2016، کیت بیشاپ تنها است و باید یاد بگیرد که روی پای خودش بیاستد.

او یک سرویس تحقیقات خصوصی باز می‌کند، دوستان جدیدی پیدا می‌کند و با مشکلات زیادی از جمله معمای ناپدید شدن مادرش دست و پنجه نرم می‌کند. کسانی که می‌خواهند کیت بیشاپ را بهتر درک کنند، خواندن این سری کمیک را از دست ندهند.

بیشتر بخوانید:

New Avengers

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کمیک های Hawkeye

جدید یکی از بهترین گروه های ابرقهرمانی است. این گروه نوع جدید و ارتقاء یافته اتقام جویان است. کلینت بارتون در لحظات کمی از فیلم انتقام جویان پایان بازی به عنوان رونین دیده شد. با این حال، اگر قصد دارید تا بیشتر با رونین آشنا شوید، می‌توانید سری کمیک‌های انتقام جویان جدید را مطالعه نمایید.

پس از جنگ داخلی و مرگ کاپیتان آمریکا، کلینت تبدیل به رونین می شود و در کنار تیم انتقام جویان جدید، از سایه‌ها می جنگند. البته که داستان این کمیک بسیار پیچیده‌تر است و عمق جدیدی از شخصیت کلینت بارتون را به ما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

Hawkeye (1983)

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کمیک بوک های هاکای

شاید درحال حاضر این امر کمی عادی‌تر باشد اما در زمانی مانند دهه 1980 میلادی،‌ تقریباً هیچ ابرقهرمانی وجود نداشت که با مشکلات سلامتی و یا ناتوانی جسمی دست و پنجه نرم کند. اما مینی سریال هاکای در سال 1983 که توسط مارک گرونوالد نوشته شد، یک قهرمان را برای تمام ناشنوایان جهان خلق کرد.

در این مینی سریال، هاکای پس از یک انفجار ناشنوا شد. البته که در ریبوت‌های این شخصیت،‌ مشکل شنوایی کلینت بارتون به دوران کودکی او و کتک‌های پدرش ارتباط داده شد. در هر صورت، ناشنوایی هاکای یک آرک داستانی بسیار جذاب و متفاوت بود که امیدی تازه را برای معلولین به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:

All-New Hawkeye

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کامیک های هاکای

کیت زندگی آسانی نداشته است و یکی از بهترین کامیک های هاکای که این موضوع را نشان می‌دهد، سریال All-New Hawkeye است. در این مجموعهکمیک، کیت متوجه می شود که پدرش یک شرور است و بعداً متوجه می شود که مادرش النور یک خون آشام است. با وجود اینکه النور به دنبال راهی برای درمان است، اما هنوز چیزهای زیادی برای پرداختن وجود دارد.

برای تشدید این وضعیت وخیم، کیت باید بین مادرش و بهترین دوستش یکی را انتخاب کند. مشخص نیست که آیا این سری کمیک النور را به عنوان یک خون آشام نشان می‌دهد یا یا تنها یک داستان مجزا و مواری است. اما حتی اگر اینطور نباشد، اگر طرفداران بخواهند بیشتر در مورد زندگی کیت بدانند، این داستان همچنان ارزش خواندن دارد.

بیشتر بخوانید:

Ultimate Comics: Hawkeye

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کتاب های کمیک هاکای

مجموعه کتاب های کمیک Ultimate داستان منشأ جدیدی از بسیاری از قهرمانان از جمله کلینت را به نمایش گذاشت. برای خوانندگانی که کمیک های اصلی را می‌شناسند، خواندن سری Ultimate و مقایسه آنچه که تغییر کرده است بسیار لذت بخش است.

به عنوان مثال، هاکای التیمیت، برای شیلد کار می کند. (درست مانند دنیای سینمایی مارول) و متاهل است و فرزند دارد (همچنان مانند دنیای سینمایی مارول). با این حال، نسخه اصلی هاکای هیچ‌کدام از این موارد را شامل نمی‌شد. بدین صورت، واضح است که هاکای در دنیای سینمایی مارول از کجا الهام گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

Hawkeye & The Thunderbolts

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کامیک های هاکای

Thunderbolts در درجه اول به عنوان یک سازمان شرارت شناخته می‌شود. با این حال، تاکنون چندین ابرقهرمان به این تیم پیوسته‌اند تا سعی کنند آن‌ها را در مسیر درست هدایت کنند. زمانی که کلینت به عضویت تاندربولتز درآمد، هدف او نیز همین بود.

در حالی که دیدن مبارزه هاکای در کنار جنایتکاران سرگرم کننده بود، یکی از جذاب‌ترین قسمت های پیوستن او به تیم، رابطه عاشقانه او با مون استون بود که جزو بهترین شرورهای زن مارول  است. رابطه‌ آن‌ها دوام چندانی نداشت، اما خاطره انگیز بود و ارزش خواندن دارد.

بیشتر بخوانید:

Fallen Son: The Death of Captain America #3

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کمیک بوک های Hawkeye

اولین ملاقات کیت و کلینت یکی از بهترین لحظات آن‌ها برای همه طرفدارانی است که می‌خواهند درباره رابطه این دو کماندار بیشتر بدانند. این واقعه، در کمیک Fallen Son: The Death of Captain America # 3 اتفاق افتاد. در این داستان استیو راجرز مرده بود و کلینت بارتون نیز که شکست خورد، کیت هویت هاکای را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:

Avengers: Disassembled

بهترین کمیک های هاکای
بهترین کمیک های هاکای, بهترین کمیک های Hawkeye

Hawkeye علیرغم اینکه قدرت خاصی ندارد، اما او چیزی کمتر از دیگر ابرقهرمانان ندارد. او بارها این مسئله را به طرفداران ثابت کرده است. یکی از این لحظات به یاد ماندنی زمانی اتفاق افتاد که ابرقهرمانان درحال مبارزه بار کری‌ها در کمیک Avengers: Disassembled که به عنوان بهترین کمیک هاکای نیز شناخته می‌شود بودند.

کلینت در حال مبارزه با ارتش کری‌ها بود و برای نابودی سفینه آن‌ها از یک تیر منفجر کننده در حالی که هنوز در نزدیکی آن بود استفاده کرد. او موفق شد آنچه را که می خواست انجام دهد، اما در این راه جان خود را از دست داد. تمام طرفدارانی که فقط هاکای را در دنیای سینمایی مارول می‌شناسند باید این داستان را بخوانند تا بهتر بفهمند که هاکای چه نوع قهرمانی است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های هاکای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های هاکای

ببهترین کمیک هاکای کدام است؟

ما سری کمیک Avengers: Disassembled را به عنوان بهترین کمیک هاکای معرفی کردیم زیرا این داستان بود که اوج قهرمان بودن او را ثابت کرد.

نام واقعی هاکای چیست؟

درحال حاضر دو شخص وجود دارند که شهرت بیشتری در استفاده از نام هاکای دارند. اولی کلینت بارتون و دومی کیت بیشاپ نام دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *