بهترین کمیک های نیمور ؛ پادشاه آتلانتیس در دنیای مارول را بشناسید

شاید برخی از طرفداران مارول نداند که از کجا خواندن کمیک‌های نیمور را آغاز کنند. پس ما لیستی از بهترین کمیک های نیمور را برای شما تشکیل دادیم.

نیمور یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های مارول است. این شخصیت برای اولین بار در سال 1939 و در شماره اول سری مارول کامیکس توسط بیل اورت معرفی شد. این همان سالی بود که دی‌سی بتمن و سوپرمن را معرفی کرد و دو سال بعد نیز کاپیتان آمریکا خلق شد و دلیل شهرت اصلی مارول شد.

بهترین کمیک های نیمور

پادشاه آتلانتیس در دنیای مارول را بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های نیمور را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, بهترین کمیک های Namor

نشر مارول از سال 1961 و 22 سال پس از خلق شخصیت نیمور متولد شد. درواقع یک کمپانی به اسم تایملی وجود داشت که اول به اطلس و سپس به مارول تغییر نام داد. شخصیت نیمور نیز در شماره چهارم کمیک چهار شگفت انگیز با اندکی تغییر به نسبت داستان‌های قدیمی، دوباره خلق شد. نیمور که کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است، در مارول کامیکس جدید به عنوان یک قهرمان، شرور، ضد قهرمان و البته پادشاه آتلانتیس معرفی می‌شود.

نیمور یکی از مهم‌ترین شخصیت‌هایی است که در تحلیل تریلر اول فیلم Black Panther Wakanda For Ever به آن پرداختیم. به همین دلیل،‌ تصمیم گرفتیم تا با تشکیل این لیست، نیمور را بیشتر به شما معرفی کنیم تا بتوانید پیش از اکران فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه او را بشناسید.

Fantastic Four #4

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, بهترین کمیک های Namor

همانطور که بالاتر گفتیم، نیمور در شماره چهارم چهار شگفت انگیز به مارول کامیک بازگشت و به نسل جدید معرفی شد. پس این کمیک به عنوان یکی از بهترین کمیک بوک های نیمور ساب مارینر شناخته می‌شود. در این کمیک، مشعل انسانی با عصبانیت اعضای چهار شگفت‌انگیز را ترک می‌کند و به یک اجتماع بی‌خانمانان می‌پیوندد. اما او در ادامه یک مرد بی‌خانمان را پیدا می‌کند که به نظر آشنا می‌رسد.

وقتی جانی با استفاده از قدرت خود این مرد را بررسی کرد، متوجه شد که او نیمور است و دچار فراموشی شده است. جانی نیز او را به دریا برد و سپس حافظه نیمور به حالت عادی برگشت. او سپس به سو استورم علاقمند شد و یک سال بعد نیز به عنوان یکی از دشمنان چهار شگفت‌انگیز معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

The Saga Of The Serpent Crown

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, برترین کمیک های نیمور

حماسه تاج مار درواقع در روزهای اولیه کیهان آغاز شد؛ زمانی که خدایان برای کسب قدرت، شروع به قتل عام یکدیگر کردند. ست، اولین قاتل در دنیا نیز باعث خلق تاج مار شد که در سال 1968 و در سری ساب مارینر، به برترین کمیک بوک های نیمور راه یافت.

این داستان زمانی شروع شد که دستنی به پدر نیمور خیانت کرد و شاهزاده نیمور نیز حافظه خود را برای چندین دهه از دست داد. این وقایع در پایان به کمیک چهار شگفت انگیز که بالاتر به آن پرداختیم وصل می‌شود. نیمور نیز این تاج مار را پیدا کرد و این باعث شد که به آتلانتیس حمله کند.

بیشتر بخوانید:

Saga Of The Sub-Mariner

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, بهترین کمیک های Namor

در سال 1988، نیمور در کمیک Saga Of The Sub-Mariner بازگشت. این یک سریال 12 شماره‌ای بود که مروری بر گذشته نیمور داشت و نشان می‌داد که چه چیزی او را به نیمور امروزی تبدیل کرده است. همچنین اکثر حفره‌های خالی داستانی در گذشته نیمور، در این داستان پر شدند.

همچنین این کمیک فرصتی به طرفداران جدید داد تا اولین ابرقهرمان مارول را بشناسند. جیم هموند که نمونه اولیه شخصیت مشعل انسانی بود،‌ اولین ابرقهرمان مارول است که در این کمیک نیز حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

Sub-Mariner: The Depths

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, بهترین کمیک بوک های نیمور ساب مارینر

کمیک Saga Of The Sub-Mariner  یک نگاه کامل به تاریخچه نیمور داشت. پس از آن، کمیک Sub-Mariner: The Depths یک سریال در رابطه با شوالیه‌های مارول در سال 2008 بود که منشاء شخصیت نیمور را یک بار دیگر برای طرفداران جدید مورد بررسی قرار داد. این کار طرفداران را به دهه 1950 باز گرداند و یک داستان شخصیت به نام دکتر راندولف استاین را دنبال می‌کرد.

راندولف استاین کشف می‌کند که آتلانتیس یک مکان واقعی است. با این حال، شاهزاده نیمور محافظ آتلانتیس است و هرکاری می‌کند که مردم جهان از وجود آتلانتیس مطلع نشوند. این کمیک در پنج شماره عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

Namor: The Sub-Mariner

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, برترین کمیک بوک های نیمور

Namor: The Sub-Mariner (1990) یکی از طولانی‌ترین و برترین کمیک های نیمور بود که 25 شماره اول آن، توسط جان بیرن ساخته شده است. این سریال در دهه 1990 ساخته شده و این ایده را مطرح کرد که نیمور اولین جهش یافته جهان است. این کمیک یک خط داستانی جدید را ایجاد کرد که شامل دیگر ابرقهرمانان از جمله مرد آهنی، چهار شگفت‌انگیز و ناموریتا نیز می‌شود.

نیمور نیز به عنوان شخصیت اصلی داستان و البته محافظ دریاها، در مسیر متفاوتی قرار می‌گرفت. این کمیک نیمور را در مسیر کاملاً جدیدی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

Sub-Mariner: Revolution

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, بهترین کمیک بوک های نیمور ساب مارینر

در سال 2008، یک مجموعه شش شماره‌ای زا ساب مارینر با عنوان Revolution یا انقلاب ساخته شد که به وضعیت آتلانتیس پس از وقایع جنگ داخلی می‌پرداخت. در همین حین،‌یک حمله تروریستی در ایالات متحده رخ داد و برخی آتلانتیسی‌ها را مقصر می‌دانستند. مرد آهنی و شیلد پشت نیمور و آتلانتیس درآمدند. اما در همین حال،‌ مشخص شد که حمله واقعی از سوی کسی بود که سعی داشت حکومت نیمور را غصب کند و آتلانتیس را از درون فتح کند.

بیشتر بخوانید:

Namor: The First Mutant

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, برترین کمیک بوک های نیمور

یکی دیگر از بهترین کمیک های Namor در سال 2010، باری دیگر به مسئله جهش یافتگی نیمور می‌پردازد. علی‌رغم اینکه این کمیک سریالی پس از شماره 11 لغو شد، اما همچنان ارزش خواندن دارد. همچنین لازم به ذکر است که این کمیک از شماره اول کمیک‌های مردان ایکس در همان سال نشأت گرفته و تمرکز آن بر جهش یافتگی نیمور است.

شش شماره اول این کمیک در رابطه با نیمور است که قصد دارد تا از خون آشام‌هایی که بر مردان ایکس غلبه کردند،‌ انتقام بگیرد. در نهایت او موفق به شکست خون آشام‌ها می‌شود اما اینکار او، آتلانتیس را تحت خطر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

Young Namor

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, بهترین کمیک بوک های Namor

در سال 2003، یک سریال بسیار موفق از شخصیت نیمور ساخته شد. همانطور که از عنوان این کمیک پیداست،‌ داستان دوران جوانی نیمور را روایت می‌کند.

درحالی که چندین داستان مهم تاریخچه نیمور را بارها مرور کردند، اما این کمیک حتی عقب‌تر رفت و دوران جوانی او را به طرفداران نمایش داد. همچنین در این کمیک بود که ما شاهد عشق بین نیمور و سندی پیرس بودیم.

بیشتر بخوانید:

Avengers Vs. X-Men

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, برترین کمیک های نیمور

در رویداد مهم انتقام جویان علیه مردان ایکس که جزو بهترین کمیک های مارول تاریخ است، نیمور یکی از اعضای فینیکس فورس بود. این تیم شامل سایکلاپس، کلوسوس، مجیک و اما فراست می‌شد. این پنج نفر از جهش یافته‌ها تصمیم داشتند تا با استفاده از قدرت‌هایشان، جهان را به جای بهتری تبدیل کنند.

هرچند که آن‌ها در این راه، برخی از اعضای انتقام جویان را به دشمنان خود تبدیل کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند که فینیکس فورس هر جایی که می‌روند را نابود می‌کنند. در جنگ بین این دو گروه،‌ نیمور بسیار وحشیانه عمل کرد و با نابودی واکاندا، پلنگ سیاه را به دشمنی همیشگی تبدیل کرد که در  بهترین کمیک های پلنگ سیاه بارها به نبردهای میان آن‌ها اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید:

King In Black: Namor

بهترین کمیک های نیمور
بهترین کمیک های نیمور, بهترین کمیک بوک های Namor

نال در جدیدترین کراس اور در کمیک‌های مارول به زمین حمله کرد. او یکی از قوی ترین سیمبیوت های مارول و پادشاه آن‌ها است. هنگامی که نال به زمین حمله کرد، یک کمیک سریالی اختصاصی برای نیمور ساخته شد که در حین وقایع حمله نال جریان داشت. در این کمیک، نیمور با افراد نال درگیر شده و از آتلانتیس محافظت می‌کند. ما می‌توانیم این کمیک را در رتبه اول بهترین کمیک های نیمور قرار دهیم زیرا جنبه‌های جدیدی از نیمور را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های نیمور سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های نیمور

نیمور کیست؟

نیمور ساب مارینر، پادشاه آتلانتیس در کمیک‌های مارول است که به عنوان اولین جهش یافته مارول نیز شناخته می‌شود.

اولین حضور نیمور در کدام کمیک است؟

نیمور برای اولین بار در سال 1939 و در شماره 1 کمیک Marvel Comics معرفی شد. این کمیک توسط نشر تایملی منتشر شد اما پس از تغییر نام تایملی به اطلس و سپس مارول،‌ شخصیت نیمور در شماره چهارم کمیک‌های چهار شگفت انگیز و در سال 1961، برای اولین بار وارد مارول شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *