قوی ترین نسخه های هالک ؛ هالک عنکبوتی و هالکپول چه کسانی هستند؟

بزودی سریال شی هالک دو مورد از قوی ترین نسخه های هالک را به طرفاران تلوزیون معرفی خواهد کرد. اما دیگر چه نسخه‌های قدرتمندی از هالک وجود دارد؟

هالک یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است. با این حال قوی ترین ورژن های هالک در کمیک‌های مارول، قدرتی دارند که حتی قابل قیاس با نسخه دنیای سینمایی مارول نیست. حتی هالک جاودانه، در میان قدرتمندترین موجودات کل دنیای مارول قرار دارد.

قوی ترین نسخه های هالک

هالک عنکبوتی و هالکپول چه کسانی هستند؟

شما می‌توانید فهرست قوی ترین نسخه های هالک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

قوی ترین نسخه های هالک
قوی ترین نسخه های هالک

شماره 1 کمیک The Incredible Hulk، یکی از بهترین کمیک های هالک است که شامل اولین حضور هالک در دنیای مارول می‌شود. از آن زمان، هالک بارها تغییر رنگ داده و یا قدرت‌هایش دچار تغییر شدند. همچنین هالک‌های دیگری نظیر شی هالک به وجود آمدند و برخی دوست، و برخی دیگر تبدیل به دشمنان او شدند.


سریال شی هالک بزودی منتشر شده و تمرکز بر دو شخصیت هالک و شی هالک خواهد داشت. اما به احتمال زیاد، ما شاهد برخی دیگر از نسخه‌های هالک که تاکنون تنها در کمیک‌ها حضور داشتند، نظیر هالک قرمز باشیم. همچنین شما می‌توانید علاوه بر این نوشتار، به قوی ترین نسخه های شی هالک نیز نگاهی بیاندازید زیرا حتی شی هالک نیز نسخه‌های گوناگون و بسیار جذابی دارد که می‌توانند در این سریال حضور داشته باشند.

هالک خاکستری (Gray Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
هالک خاکستری

اولین نسخه از شخصیت هالک، خاکستری بود. اما به دلیل ضعف دستگاه‌های چاب آن زمان، رنگ خاکستری به خوبی در کمیک‌ها چاب نمی‌شد و مارول کامیکس تصمیم گرفت تا رنگ سبز را جایگزین خاکستری کند. این نسخه توسط استن لی و جک کربی در اولین کمیک هالک خلق شده است.

اولین نسخه هالک قدرت بسیار زیادی داشت اما خیلی سریع و چابک نبود. او همچنین تمام قدرت ذهنی بروس بنر را در زمان تغییر شکل از دست می‌داد و به فرد بی‌عقلی تبدیل می‌شد که به راحتی توسط شرورانی نظیر لوکی فریب می‌خورد. این دوگانگی شخصیت در نسخه‌های آینده هالک، بسیار جذاب‌تر شد.

هالک آلتیمیت (Ultimate Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
قوی ترین نسخه های هالک

نسخه آلتیمیت هالک به سادگی ولورین را با تمام آدامانتیوم بدنش به دو نیم تقسیم، و وارد لیست قوی ترین ورژن های هالک شد. هرچند که با وجود چنین قدرتی، هالک زمین 1610 توانایی بسیار پایین‌تری در نبرد از هالک جهان اصلی 616 دارد. او نبردهای مهمی را به هرکول و ثور باخت که هردوی این شخصیت‌ها، با هالک اصلی مبارزه کرده و شکست خورده بودند.

همچنین لازم به ذکر است که این نسخه هالک تحت تاثیر یکی از قدرتمندترین نسخه‌های کانگ فاتح قرار گرفت و به او برای جمع آوری سنگ‌های ابدیت کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
هالک درحال مبارزه با هرکول در کمیک‌های مارول

رنگ هالک در شماره دوم این مجموعه و در سال 1962،‌ به همان دلیلی که بالاتر ذکر کردیم از خاکستری به سبز تغییر کرد. با اینکه این تفاوت صرفاً برای چاپ بهتر تصاویر بود، اما تفاوت‌های زیادی بین شخصیت‌ هالک خاکستری و هالک شگفت انگیز سبز رنگ وجود دارد. هالک شفت انگیز به طور کلی بسیار چابک‌تر از هالک خاکستری است و علاوه بر مبارزات هیجان انگیز، می‌تواند مسافت‌های زیادی را بپرد.

هالک شگفت انگیز زمانی تبدیل به یکی از بهترین نسخه های هالک شد که خودش را در نبرد با هرکول ثابت کرد. طرفداران کتاب‌های مصور می‌دانند که هرکول از قدرت‌هایی خداگونه برخوردار است اما این قدرت‌ها برای مقابله با هالک در شماره 79 کمیک Tales To Astonish کافی نبود.

بیشتر بخوانید:

هالک کیهانی (Cosmic Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
هالک کیهانی روباتیک

هالک کیهانی قدرت‌ها و توانایی‌های نسبتاً مشابهی با هالک اصلی دارد. با این حال، منشاء قدرت‌های او کاملاًً متفاوت است. این هالک، یک نسخه روباتیک از هالک است که برای اولین بار در شماره 14 کمیک اترنالز توسط جک کربی ساخته شد. او صرفاً از همتای انسانی خود از هر نظر تقلید می‌کند.

هالک روباتیک از Uni-Mind انرژی می‌گرفت اما خودش به ابزاری بی‌عقل تبدیل شد که می‌توانست توسط افراد گوناگون برای آسیب رساندن به افراد بی‌گناه استفاده شود. حتی دکتر دووم در شماره 616 هالک شگفت انگیز از او استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

هالک 2099 (Hulk 2099)

قوی ترین نسخه های هالک
هالک 2099

هالک 2099 دارای قدرت، استقامت و توانایی‌های عمومی هالک معمولی است. با این حال، او برخی ویژگی‌های اضافی مانند چنگال‌های تیغه‌ای که قادر به بریدن فولاد جامد است دارد که هالک 2099 را به یکی از برترین نسخه های هالک تبدیل می‌کند. او همچنین هوشیاری خود را حفظ کرده و هر زمان که می‌خواست، توانایی تبدیل از هالک به جان آیزنهارت را داشت.

هالک 2099 شباهت‌های زیادی با شی هالک نیز دارد. زیرا او نیز یک وکیل بود که در آینده‌ای تاریک و دیستوپیایی به وکالت می‌پرداخت.

بیشتر بخوانید:

شی هالک (She-Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
تصویری از شی هالک درحال مبارزه با هالک قرمز

جنیفر والترز دختر عموی بروس بنر است که پس از یک حادثه، مجبور شد از بروس خون دریافت کند. این باعث شد که او نیز تبدیل به یکی از برترین ورژن های هالک شود. او شکل و هوش انسانی خود را در زمان هالک شدن حفظ می‌کند و این دلیل اصلی برتری‌اش به نسبت هالک است.

برخی مواقع هالک برتری خود را به نسبت شی هالک و برخی مواقع بلعکس ثابت کرده‌اند. با این وجود، سریال مورد انتظار شی هالک، می‌تواند باری دیگر به این مسئله و برتری آن‌ها بپردازد. همچنین بهترین کمیک های شی هالک می‌توانند به شما در شناخت بیشتر این شخصیت کمیک کنند.

بیشتر بخوانید:

پروفسور هالک (Professor Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
قوی ترین نسخه های هالک

یکی دیگر از قوی ترین نسخه های هالک مغز بروس بنر را بر بدن هالک قرار می‌دهد. این اتفاق برای اولین بار توسط پیتر دیوید در در دهه 1990 صورت گرفت و منجر به خلق یکی از بهترین ورژن های هالک شد.

با وجود ذهن توانای بروس بنر و البته جسم قدرتمند هالک، پروفسور هالک پتانسیل قدرت‌های بسیار زیادی را داشت. همچنین لازم به ذکر است که پروفسور هالک، منبع الهام اصلی شخصیت هالک در فیلم انتقام جویان: پایان بازی در دنیای سینمایی مارول است.

بیشتر بخوانید:

هالک عنکبوتی (Spider-Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
تصویر جلد کمیک هالک عنکبوتی

چندین نسخه از هالک عنکبوتی در کمیک‌های مارول وجود دارد که تمام جزو برترین ورژن های هالک هستند. این نسخه از هالک، قدرت غیرقابل تصور هالک را با چابکی جذاب مرد عنکبوتی ترکیب می‌کند. همچنین او مجهز به حس عنکبوتی است که می‌تواند تهدیدات را پیش از وقوع پیشبینی کند. این حتی او را قدرتمندتر نیز می‌کند.

احتمالاً هالک عنبکوتی با پیشرفت حماسه جهان‌های موازی در دنیای سینمایی مارول نیز ظاهر شود. لازم به ذکر است که هر نسخه‌ای از هالک عنکبوتی از جمله اولین آن‌ها در شماره 70 کمیک Web of Spider-Man، پتانسیل ورود به دنیای سینمایی مارول را دارند.

بیشتر بخوانید:

استاد هالک (Maestro Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
قوی ترین نسخه های هالک

یکی دیگر از بهترین نسخه های Hulk توسط دیوید پیتر ساخته شده است. اگرچه که استاد هالک حتی می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان هالک نیز محسوب شود. استاد هالک بیش از هالک اصلی تحت تاثیر تشعشعات گاما قرار گرفت و بسیار قوی‌تر شد. همچنین او هوشیاری خود را در هر حالتی حفظ کرده و این قدرت بیش از حد باعث شد تا او تمام ابرقهرمانان دیگر را در این سیاره بکشد.

این شخصیت در یکی از تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول قرار دارد که مینی سریال Future Imperfect در سال 1992 آن را آغاز کرد. این شخصیت ساکن آینده است اما کمیک‌های بعدی، او را به زمان حال آوردند. با توجه به اهمیت این شخصیت، بعید نیست که در آینده دنیای سینمایی مارول نیز حاضر شود.

بیشتر بخوانید:

گرین اسکار (Green Scar)

قوی ترین نسخه های هالک
هالک گلادیاتو، گرین اسکار

هالک زمانی که به عنوان یک گلادیاتور در سیاره ساکار زندگی می‌کرد و می‌جنگید، از نام مستعار گرین اسکار استفاده می‌کرد. او در دوران حضورش در ساکار، به یکی از قوی ترین نسخه های هالک تبدیل شد. قدرت فوف‌العاده هالک در این بازه زمانی تا جایی پیش رفت که او در نهایت تاج و تخت ساکار را به دست آورد. او در این راه بسیاری از موجودات بیگانه گوناگون را شکست داد.

بیشتر بخوانید:

هالک قرمز (Red Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
جنرال راس توسط مودوک به هالک قرمز تبدیل می‌شود

هالک قرمز تشعشعات افراد دیگر را جذب می‌کند و قدرت خود را حد غیر قابل تصوری افزایش می‌دهد. او در اولین رویارویی‌اش با شی هالک، او را شکست داد. هالک قرمز به وضوح قدرت بیشتری از هالک عادی دارد و عملاً او را در هر نبرد شکست می‌دهد.

با این حال، برخی محدودیت‌ها پتانسیل هالک قرمز را کمتر می‌کنند. هالک قرمز گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه بیش از حد داغ می‌کند و با جذب زیادی اشعه گاما، اگزوز می‌سوزاند. او احتمالاً با توجه به اهمیتش در داستان‌های هالک و تاندبولتز، در آینده دنیای سینمایی مارول نیز حاضر شود.

بیشتر بخوانید:

کلوه (Kluh)

قوی ترین نسخه های هالک
قوی ترین نسخه های هالک

هالک خاکستری باری دیگر در قالب کلوه ظاهر شد. یکی از قوی ترین نسخه های هالک که مدت‌ها روان خود را سرکوب کرده بود. او با خشم و قدرت زیاد، جزو قوی ترین شخصیت های کمیک محسوب می‌شود.

او حتی می‌تواند بدن خود را ترمیم کند و از تله کینزی استفاده کند. او ثابت کرد که از دیگر حملات تله کینزی نیز در امان است. او حتی می‌تواند موجودات کیهانی را درک کرده و همانند دکتر استرنج به درجه بزرگی از علوم عرفانی دست یابد.

بیشتر بخوانید:

هالکپول (Hulkpool)

قوی ترین نسخه های هالک
هالکپول در جنگ جهانی هالک

هالکپول نیروی وحشیانه هالک را با جاودانگی مهم ددپول ترکیب می‌کند. او همچنین نبرد از نبرد تن به تن ویژه ددپول نیز برخوردار است که او را تبدیل به یکی از بهترین ورژن های Hulk می‌کند.

هالکپول در طول خط داستانی کمیک جنگ جهانی هالک خلق شد. ددپول در این کمیک به حدی تشعشعات گاما را جذب کرد که تبدیل به یک نسخه از هالک شد. او سپس به گذشته بازگشت تا نسخه اصلی‌اش را بکشد. شاید به لطف ورود ددپول، هالکپول تبدیل به یکی از بهترین ورژن های Hulk در دنیای سینمایی مارول شود.

بیشتر بخوانید:

هالک جاودانه (The Immortal Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
قدرت‌های ماورا طبیعه هالک جاودانه

هالک جاودانه نمی‌تواند بمیرد. او خود را احیا می‌کند و حتی پس از بزرگترین جراحات نیز به زندگی ادامه می‌دهد. هالک متوجه می‌شود که تمام موجودات تحت تشعشعات گاما قرار گرفته نظیر خودش و شی هالک، قدرتشان را از موجودی به نام The One Below All ناشی می‌شود. این باعث می‌شود تا هالک تبدیل به موجودی بسیار قدرتمند شود.

علی‌رغم تبدیل شدن به یک خدا، حتی بهترین ورژن های هالک نیز محدودیت‌هایی دارند. هالک جاودانه تحت تاثیر پرتوهای کیهانی، بسیار ضعیف‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هالک نابود کننده جهان (World Breaker Hulk)

قوی ترین نسخه های هالک
تصویری از هالک درحال نابودی زمین

بدون شک هالک نابود کننده جهان یکی از بهترین نسخه های Hulk با کمترین محدودیت‌های ممکن است. توانایی بروس بنر در کنترل خشم، باعث می‌شد تا هالک همواره مهار شود. اما در این کمیک، هالک به کلی از کنترل خارج شد و تمام سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا را نابود کرد. اگر به او فرصت بیشتری داده می‌شود، او حتی می‌توانست تمام سیاره را نابود کند.

این هالک پس از کشته شدن خانواده‌اش در ساکار، خشمگین به زمین بازگشت. مرگ آن‌ها نتیجه نابودی سفینه‌ای بود که انتقام جویان به وسیله آن، هالک را در طی رویداد سیاره هالک به ساکار تبعید کرده بودند. این نسخه از هالک به سادگی شی هالک و حتی بلک بولت را شکست داد و تقریباً هیچ ابرقهرمان دیگری توانایی مقابله با او را نداشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین نسخه های هالک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با قوی ترین نسخه های هالک

هالک عنکبوتی کیست؟

این نسخه از هالک، قدرت غیرقابل تصور هالک را با چابکی جذاب مرد عنکبوتی ترکیب می‌کند. همچنین او مجهز به حس عنکبوتی است که می‌تواند تهدیدات را پیش از وقوع پیشبینی کند.

پروفسور هالک کیست؟

پروفسور هالک ذهن هوشمند بروس بنر را بر بدن قدرتمند هالک قرار می‌دهد. این شخصیت در فیلم انتقام جویان: پایان بازی نیز حضور داشت.


5 thoughts on “قوی ترین نسخه های هالک ؛ هالک عنکبوتی و هالکپول چه کسانی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *