بهترین کمیک های آگاتا هارکنس ؛ مرشد و استاد اسکارلت ویچ کیست؟

آگاتا هارکنس با نام مستعار اگنس، به عنوان شخصیت خبیث سریال وانداویژن معرفی شد. اما بهترین کمیک های آگاتا هارکنس او را به عنوان استاد واندا معرفی می‌کنند.

قسمت هفتم سریال وانداویژن با فاش کردن هویت واقعی اگنس، طرفداران را سوپرایز کرد. البته که شاید برخی از طرفداران هویت او را حدس زده بودند، اما احتمالاً کسانی که آشنایی کمتری با دنیای کمیک بوک دارند، از تاریخچه این شخصیت ناآگاه باشند.

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس

مرشد و استاد اسکارلت ویچ کیست؟

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های آگاتا هارکنس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های آگاتا هارکنسآگاتا هارکنس در طول سال‌ها نقش مهمی در زندگی واندا و برخی دیگر از شخصیت‌های مارول داشته است. او حضور پررنگی در بهترین کمیک های اسکارلت ویچ دارد و برخلاف سریال وانداویژن، بیشتر به عنوان استاد و مرشد واندا شناخته می‌شود تا دشمن او.

لازم به ذکر است که یکی از سریال های جدید مارول با عنوان Agatha: Coven of Chaos، قرار است ما را بیشتر با این شخصیت در دنیای سینمایی مارول آشنا کند. اما تا پیش از آن، خواندن بهترین کمیک بوک های آگاتا هارکنس می‌توانند کمک زیادی به شما در شناخت آگاتا کنند.

Fantastic Four #94

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
بهترین کمیک های آگاتا هارکنس

آگاتا هارکنس برای اولین بار در کمیکی ظاهر شد که احتمالاً کمتر کسی احتمال آن را می‌دهد. استن لی و جک کربی، برای اولین بار آگاتا هارکنس را در شماره 94 کمیک چهار شگفت‌انگیز خلق، و معرفی کردند.

او به عنوان استاد فرانکلین ریچادرز جوان،‌ پسر آقای شگفت انگیز و زن نامرئی معرفی شد. هارکنس بلافاصله پس از معرفی، از شکل گیری نسخه شرور تیم با نام چهار وحشتناک جلوگیری کرد و بدین صورت، قدرت خود را به چهار شگفت انگیز اثبات کرد.

بیشتر بخوانید:

Fantastic Four #185-186

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
نیکولاس اسکرچ در کنار آگاتا هارکنس و آقای شگفت انگیز

آگاتا سال‌ها عضوی از خانواده بزرگ چهار شگفت انگیز شده بود. با این حال تا شماره 185 و 186 چهار شگفت انگیز که از بهترین کتاب های کمیک آگاتا هارکنس محسوب می‌شوند، گذشته او نامشخص بود. در این داستان، آگاتا و فرانکلین ریچاردز هر دو توسط اعضای انجمن مخفی جادوگران نیوسالم دزدیده شدند.

نیوسالم توسط نیکلاس اسکرچ، پسر واقعی آگاتا اداره می‌شد. او به دروغ گفته بود که آگاتا وجود نیوسالم را برای افراد غیر جادوگر نظیر گروه چهار شگفت‌انگیز فاش کرد. البته که پس از فاش شدن حقیقت، مردم نیوسالم اسکرچ را به خاطر اقداماتش به تاریکی تبعید کردند.

بیشتر بخوانید:

Avengers #128

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
بهترین کمیک های آگاتا هارکنس

بدون شک آشنایی با اسکارلت ویچ، از مهم‌ترین اتفاقات در بهترین کتاب های کمیک آگاتا هارکنس است. هنگامی که هارکنس همچنان استاد فرانکلین بود، با واندا نیز ارتباط داشت. با این حال، شماره 128 انتقام جویان که جزو بهترین کمیک های انتقام جویان نیز محسوب می‌شود، برای اولین بار آگاتا را تبدیل به استاد واندا کرد. البته که این گسترش قدرت و توانایی‌های واندا، در نهایت منجر به عواقب و ویرانی‌های زیادی می‌شود.

اسکارلت ویچ با کمک آگاتا قدرت‌های قابل توجهی را به عنوان یک جادوگر به دست آورد. سپس با پیشی گرفتن از آگاتا، تبدیل به یکی از قوی‌ترین جادوگران مارول شد که قدرتش همتراز با شخصیتی همانند دکتر استرنج بود.

بیشتر بخوانید:

The Vision And The Scarlet Witch #3

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
آگاتا هارکنس در نیوسالم

کار آگاتا با نیوسالم هنوز تمام نشده بود. کمی بعد و در شماره سوم مینی سریال The Vision And The Scarlet Witch، مردم نیوسالم باری دیگر به سراغ آگاتا آمدند. او این بار محاکمه و سپس به عنوان مجارات، در آتش سوزانده شد.

اگرچه آگاتا در این کمیک کشته شد، اما او دوباره به شکل اختری ظاهر می‌شود تا به هدایت واندا ادامه داده و به او کمک کند تا اهداف شیطانی جادوگران نیوسالم را کشف، و آن‌ها را شکست دهد.

بیشتر بخوانید:

The Vision And The Scarlet

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
ویژن و اسکارلت ویچ هنگامی که واندا درحال ساخت فرزندانش است

به طور کلی مینی سری The Vision And The Scarlet از برترین کمیک های آگاتا هارکنس بوده و نقش پررنگی اقتباس سریال وانداویژن داشته است. در این سریال، واندا با استفاده از نیرویی که در نیوسالم به دست آورده بود و با کمک آگاتا، خود را به صورت جادویی باردار می‌کند.

همانند سریال وانداویژن، او در این کمیک نیز صاحب یک دوقلوی پسر به نام‌های بیلی و تامی شد. همچنین فرزندان او با سرعت بسیار زیادی رشد کردند تا واندا به مرحله زایمان رسید. این موارد تماماً در سریال وانداویژن نیز رخ دادند.

بیشتر بخوانید:

West Coast Avengers #51

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
آگاتا هارکنس در شماره 51 کمیک West Coast Avengers

آگاتا هارکنس به طرز مرموزی درست زمانی که واندا به او احتیاج داشت، به زندگی بازگشت. اکنون واندا و ویژن از بهترین اعضای انتقام جویان بودند و آگاتا نیز زمانی که بیلی و تام رفتار عجیبی داشتند، در شماره 51 کمیک West Coast Avengers ظاهر شد.

این شماره از برترین کمیک بوک های آگاتا هارکنس است و او این بار باید به جای واندا، تربیت فرزندانش را برعهده بگیرد. فرزندان واندا رفتارهای عجیبی از جمله ناپدید شدن و دوباره ظاهر شدن به صورت تصادفی را از خود نشان می‌دادند. درنهایت مشخص شد که بچه‌های واندا درواقع موجوداتی مصنوعی و جادویی هستند که تکه‌هایی از تکه‌هایی از روح مفیستو، یکی از بهترین شرور های مارول ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

Avengers Disassembled

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
آگاتا هارکنس و اسکارلت ویچ

Avengers Disassembled از مهم‌ترین کمیک‌های انتقام جویان، اسکارلت ویچ و البته یکی دیگر از برترین کمیک بوک های آگاتا هارکنس است. آگاتا در تلاش بود تا در غم از دست دادن فرزندان واندا با او شریک شود اما اقدامات واندا، آثار بسیار مخربی در پی داشت. او طلسمی را روی واندا اعمال کرد که باعث می‌شد فراموش کند که فرزندانش تا به حال وجود داشتند.

سال بعد و در خط داستانی انتقام جویان اوایل دهه 2000 که توسط مایکل بندیس و استیو اپتینگ ساخته شده است، واندا به لطف سوتی واسپ، حقیقت را کشف می‌کند. او در مسیر احیای فرزندانش، باعث مرگ شخصیت‌های زیادی نظیر هاکای و حتی خود آگاتا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

House Of M

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
بهترین کمیک های آگاتا هارکنس

بزرگترین پیامد غم و اندوه واندا، رویداد عظیم خاندان ام بود که تاثیر زیادی بر سریال وانداویژن گذاشت. اگرچه که سریال وانداویژن تغییرات بسیار زیادی را در این رویداد اعمال کرد. در کمیک‌ها، واندا واقعیت را به طوری تغییر می‌دهد که فرزندانش همچنان زنده باشند.

زمانی که مردان ایکس سعی در نابودی این دنیای فانتزی واندا می‌کنند، او تنها با گفتن یک جمله، تمام جهش یافته‌های مارول به غیر تعدادی اندک را از هستی پاک کرد. تلاش واندا برای کمک به واندا و فراموش کردن فرزندانش، عواقب بسیار بزرگی را برای جهان به ارمغان داشت.

بیشتر بخوانید:

The Vision

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
ویژن در کنار خانواده‌اش

یکی دیگر از مهم‌ترین کمیک‌هایی که بر سریال وانداویژن تاثیر داشت، مینی سریال The Vision در سال 21015 بود. اسن سری توسط تام کینگ و گابریل والتا ساخته شده است. در این مجموعه ویژن یک خانواده را در حومه شهر تشکیل می‌دهد. راوی داستان در ابتدا ناشناس است اما در شماره 6 مشخص شد که آگاتا هارکنس راوی داستان بوده و آن را تبدیل به یکی دیگر از برترین کمیک های آگاتا هارکنس کرد.

آکاتا در این مرحله هنوز یک روح است. او پس از اینکه بیلی و تامی به ویکان و اسپید در انتقام جویان جوان تبدیل شدند، باری دیگر تصمیم گرفت تا به عنوان یک روح اسکارلت ویچ، ویژن و فرزندانشان را تحت نظر و مراقبت قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

Ultimate Fantastic Four

بهترین کمیک های آگاتا هارکنس
تصویر تیم چهار شگفت انگیز آلتیمیت

پس از سال‌ها، یکی دیگر از بهترین کمیک بوک های آگاتا هارکنس به چهار شگفت‌انگیز باز می‌گردد. درحال حاضر جهان‌های موازی نقشی کلیدی در دنیای سینمایی مارول دارند و یکی از مهم‌ترین جهان‌های موازی کمیک‌ها، جهان آلتیمیت یا زمین 1610 است. در این جهان، آگاتا هارکنس نقش بسیار پررنگی در زندگی چهار شگفت‌انگیز داشت.

این نسخه از آگاتا در شماره 54 Ultimate Fantastic Four، بسیار جوان است. همچنین او یکی از اعضای شیلد است و یا حداقل اینطور به نظر می‌رسد. سرانجام نیز مشخص شد که او جادوگر مسئول نابودی آتلانتیس بوده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های آگاتا هارکنس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های آگاتا هارکنس

اولین حضور آگاتا هارکنس در کدام کمیک است؟

استن لی و جک کربی، برای اولین بار آگاتا هارکنس را در شماره 94 کمیک چهار شگفت‌انگیز خلق، و معرفی کردند. او به عنوان استاد فرانکلین ریچادرز جوان،‌ پسر آقای شگفت انگیز و زن نامرئی معرفی شد.

آیا آگاتا هارکنس یک شرور است؟

خیر. با وجود اینکه آگاتا هارکنس در سریال وانداویژن بیشتر به یک شخصیت شرور شباهت دارد، اما او در کمیک‌های مارول استاد و مرشد اسکارلت ویچ است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *