بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی ؛ کمیک های مشترک مارول و دی‌سی؟

همه مارول و دی‌سی را دشمنانی برزگ می‌دانند اما این بار قصد داریم تا به بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی بپردازیم که موفقیتی برای هردو رقم زد.

هیچ چیز بیشتر از یک کراس اور خوب نمی‌تواند طرفداران را خوشحال کند. بخصوص اگر این کراس اور بین دو غول بزرگ صنعت کمیک بوک، یعنی مارول و دی‌سی باشد. همچنین کراس اور بین این دو جهان، می‌تواند به بحث‌های قدیمی همانند “چه کسی برنده می‌شود؟” پاسخ دهد.

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

کمیک های مشترک مارول و دی‌سی؟ دوست یا رقیب؟

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی  را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

با این حال، کراس اورها باید با دقت بین وفادار ماندن به هر شخصیت، برآورده کردن انتظارات طرفداران و ایجاد یک داستان متقاعد کننده دقت کنند. مارول و دی‌سی سابقه طولانی در همکاری‌های دوره‌ای با یکدیگر دارند و تاکنون برخی از بهترین بهترین کمیک های تاریخ با کمک یکدیگر خلق کرده‌اند.


امروزه صحبت‌هایی کم و بیش در رابطه با ساخت فیلمی مشترک توسط مارول و دی‌سی وجود دارد. ما نیز پیش‌تر به 5 دلیل برای اثبات موفقیت فیلم مشترک مارول و دی سی پرداخته‌ایم. اما اکنون با فیگار همراه باشید تا به معرفی و بررسی بهترین کمیک های مشترک مارول و دی سی بپردازیم.

Punisher/Batman: Deadly Knights

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
بتمن درحال مبارزه با پانیشر

پانیشر و بتمن چند بار در کمیک‌ها با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. کمیک Batman and Punisher: Lake of Fire پانیشر را در مقابل جین پاول ولی، نسخه شرور و خشن بتمن قرار داد. با این حال، این کمیک Punisher/Batman: Deadly Knights بود که شامل ملاقات فرانک کسل و بروس وین می‌شد.

چاک دیکسون و جان رومیتا جونیور، پانیشر را برای شکار جیگساو به شهر گاتهام بازگرداندند. پانیشر پیش از همکاری با بتمن، با جوکر متحد شد. اگرچه این یکی از بهترین کراس اور های مارول و دی سی است، اما همچنان طرفداران از آن به خوبی یاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

Green Lantern/Silver Surfer: Unholy Alliances

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

کایل راینر به عنوان آخرین فانوس سبز در دهه 90، پس از شرور شدن پارالکس، مسئولیت او را برعهده گرفت. اما هر دوی این شخصیت‌ها، به سوی نگهبانان دنیای مارول در کمیک Green Lantern/Silver Surfer: Unholy Alliances رفتند.

نگهبانان کیهانی مارول و دی‌سی متحد شدند تا تهدید سایبورگ سوپرمن، تانوس و پارالکس را متوقف کنند. شخصیت‌های شرور کاری کردند که فانوس سبز و موج سوار نقره‌ای باهم بجنگند اما آن‌ها خیلی زود این کار را متوقف کردند. این حماسه کیهانی به هر دو شخصیت وفادار ماند اما به شدت بر اساطیر فانوس سبز متمرکز شد که کمی یک طرفه به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

Batman/Daredevil: King Of New York

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
دردویل و بتمن در کمیک Batman/Daredevil: King Of New York

آلن گرانت و ادواردو بارتو برای دومین کراس اور بتمن و دردویل در کمیک Batman/Daredevil: King Of New York همکاری کردند. کینگ پین به عنوان پادشاه نیویورک، به گاتهام سفر کرد تا با راس الغول و مترسک متحد شود. در ادامه دردویل او را دنبال کرد و با ساکنین گاتهام نظیر کت وومن و مترسک رو به رو شد.

با توجه به شباهت‌های بتمن و دردویل، این کراس اور بسیار خوب عمل کرد. آن‌ها پس از اولین رویداد مشترک در Daredevil/Batman: Eye for an Eye تیم شدند و به خوبی یاد گرفتند تا در کنار یکدیگر با جرم و جنایت مبارزه کنند. اکنون باید با کینگ پین، شاه جنایات بنجگند و یکی از را بهترین کمیک بوک های مشترک مارول و دی سی را به وجود آورند.

بیشتر بخوانید:

Marvel Vs. DC

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
ابرقهرمانان مارول درحال مبارزه با ابرقهرمانان دی‌سی

مارول و دی‌سی در دهه 90 با یک کمیک چهار قسمتی قهرمانان جهان‌های خود را به جان یکدیگر انداختند. در این رویداد کراس اور، قهرمانان دی‌سی و مارول باید برای نجات جهان خود با دیگری می‌جنگیدند. در این مبارزاتی نظیر هالک در برابر سپوپرمن، بتمن در برابر کاپیتان آمریکا، مرد عنکبوتی در برابر سوپربوی و واندر وومن در برابر استورم شکل گرفت.

پیش از ساخت این کمیک، مارول و دی‌سی نظرسنجی‌هایی برگزار کردند و برنده هر مبارزه را با توجه به نظر مخاطبان تعیین کردند. اگرچه روی کاغذ مبارزه بین مارول و دی‌سی یکی از بهترین کراس اور های مارول و دی سی است، اما این کمیک نتوانست به میزانی که باید نظر طرفداران را جلب کند و به طور کلی داستان خیلی خوبی نداشت.

بیشتر بخوانید:

آمالگام کامیکس (Amalgam Comics)

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
تصویری از شخصیت‌های آلگام کامیکس

آلگام کامیکس را می‌توان بزرگترین همکاری مارول و دی‌سی نامید. آلگام نه یک کمیک بوک مشترک، بلکه یک نشر کمیک بوک کاملاً جدید است که با ترکیب شخصیت‌های مارول و دی‌سی، شخصیت‌های جدیدی را خلق کرد.

در این کمیک‌ها، سوپرمن و کاپیتان آمریکا، ولورین و بتمن، و چندین و چند شخصیت دیگر با یکدیگر ترکیب شدند. در نتیجه این ابرقهرمانان و ابرشروران ترکیبی، تعداد زیادی از بهترین کمیک بوک های مشترک مارول و دی سی را در قالب نام آلگام به وجود آوردند.

بیشتر بخوانید:

The Incredible Hulk vs. Superman

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
سوپرمن درحال مبارزه با هالک در کمیک هالک شگفت انگیز علیه سوپرمن

شاید قدیمی‌ترین بحث در بین طرفداران کتاب‌های مصور، همیشه این بود که کدام ابرقهرمان در یک نبرد پیروز می‌شود. سوپرمن و هالک قبلاً در کراس اورها با یکدیگر ملاقات کرده بودند اما هیچ‌گاه به مبارزه با یکدیگر نپرداختند. اما کمیک The Incredible Hulk vs. Superman، مبارزه‌ای بزرگ میان آن‌ها ایجاد کرد.

لکس لوتر و ژنرال تاندربولت راس کاری کرده بودند که هالک و سوپرمن به مبارزه با یکدیگر بپردازند. طی چند مبارزه، هر دوی آن‌ها پیروزی‌های زیادی به دست آوردند که در نهایت منجر به یکی دیگر از بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی شد.

بیشتر بخوانید:

Batman & Spider-Man: New Age Dawning

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

کمیک Batman & Spider-Man: New Age Dawning درواقع دومین باری بود که بتمن و مرد عنکبوتی تیم می‌شدند. زمانی که راس الغول و کینگ پین درحال مذاکره برای وارد کردن یک ماده مرموز به نیویورک با کمک دختر راس الغول، تایلا بودند، مرد عنکبوتی و بتمن علیه آن‌ها متحد شدند.

زمانی که تالیا پیشنهاد درمان سرطان همسر کینگ پین را برای جلب اعتماد بیشتر او داد، داستان عمیق‌تر شد. این مجموعه لحظاتی فراموش نشدنی از همکاری مرد عنکبوتی و بتمن را به نمایش گذاشت که هرگز فراموش نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:

Galactus vs. Darkseid: The Hunger

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
گالاکتوس، دارکساید، اوریون و موج سوار نقره‌ای در کمیک گالاکتوس علیه دارکساید

اکثر کراس اور‌های مارول و دی‌سی بر دو ابرقهرمان بخصوص تمرکز داشتند. با این حال، کمیک Galactus vs. Darkseid: The Hunger در رابطه با رویارویی قدرتمندترین نیروهای کیهانی مارول و دی‌سی بود. البته که موج سوار نقره‌ای و اوریون نیز نقش پررنگی در این داستان داشتند. داستان این کمیک تک شات در رابطه با تلاش دارک ساید برای متوقف کردن گالاکتوس از تغذیه سیاره آپوکولیپس بود.

جان بیرن در این کمیک به طرفداران ثابت کرد که گالاکتوس قوی‌ترین موجود کیهانی کمیک‌ها است. این کمیک از لحاظ بصری بسیار خیره کننده بود و طرفداران را به یاد کمیک‌های قدیمی جک کربی می‌انداخت.

بیشتر بخوانید:

Batman & Captain America

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
تصویری از کمیک بتمن و کاپیتان آمریکا

بتمن و کاپیتان آمریکا یک کمیک بوک بسیار استثنایی برای طرفداران عصر طلایی کمیک بوک است. همزمان که این کمیک ادای احترامی است به عصر طلایی و دهه 40 میلادی، از برخی شیوه‌های مدرن برای روایت داستان استفاده می‌کند.

اتفاقات بسیار جذابی در این کمیک رخ داد. کاپیتان آمریکا و بتمن پیش از اینکه یکدیگر را بشناسند، باهم درگیر شدند. در سوی دیگر، رابین و باکی دوستانی صمیمی شدند. همچنین جوکر به دلیل وطن پستی‌اش، درخواست رد اسکال برای اتحاد را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

Superman/Fantastic Four

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

کمیک Superman/Fantastic Four در سال 1999 توسط دن یورگنز و آرت تیبرت ساخته شده است. در این کمیک، سایبورگ سوپرمن و گالاکتوس همکاری کرده‌اند. سوپرمن نیز که از احتمال دخالت گالاکتوس در نابودی کریپتون مطلع شد، برای کشف حقیقت از چهار شگفت‌انگیز کمک گرفت.

بدون شک همکاری سوپرمن و چهار شگفت‌انگیز به اندازه کافی جذاب است. اما کاری دن یورگنز انجام داد، باعث شد تا این کمیک به یکی از بهترین کمیک های مشترک مارول و دی سی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

Superman vs. The Amazing Spider-Man

بهترینبهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی کمیک های کراس اور مارول و دی سی
سوپرمن درحال مبارزه با مرد عنکبوتی

اولین کراس اور بزرگ بین دنیای مارول، در سال 1976 بود. این کمیک با عنوان سوپرمن علیه مرد عنکبوتی، مبارزه‌ای بزرگ را بین این دو ابرقهرمان بزرگ قرار داد. همچنین همانند اکثر مبارزه‌هایی که تاکنون بین ابرقهرمانان مارول و دی‌سی رخ داده است، این بار نیز لکس لوتر مسئول چنین مبارزه‌ای شد.

در این داستان، لوتر و دکتر اختاپوس متحد شدند. با این حال،‌ زمانی که دکتر اختاپوس متوجه شدت آسیب‌هایی که لکس لوتر می‌تواند به زمین بزند شد، به تیم ابرقهرمانان پیوست.

بیشتر بخوانید:

Spider-Man/Batman

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

جی ام دی متیس و مارک باگلی برای اولین بار زمانی که دشمنان مرد عنکبوتی به گاتهام رفتند، وارد قلمرو بتمن شد. در همین کمیک، یکی از، کارنیج نیز به گاتهام رفت و حتی با جوکر پیوند خورد.

بتمن و مرد عنکبوتی در ابتدا باهم کنار نمی‌آمدند اما آن‌ها به سرعت ارزش همکاری با یکدیگر برای جلوگیری از یک قتل عام بزرگ را متوجه شدند. در سوی دیگر، جوکر و کارنیج به خوبی با یکدیگر کار نکردند و همین موضوع باعث شد تا بتمن و مرد عنکبوتی قوی‌تر شوند. طنز مرد عنکبوتی در کنار بتمن بسیار جذاب بود و این کراس اور را بین طرفداران محبوب کرد.

بیشتر بخوانید:

JLA/Avengers

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
کاپیتان آمریکا، واندر وومن، مرد آهنی، سوپرمن و… در کمیک انتقام جویان و لیگ عدالت

از اواخر دهه 70 قرار بود تا کراس اور JLA/Avengers ساخته شود. اما مشکلات زیادی باعث شد تا ساخت و انتشار آن تا اواسط دهه 2000 طول بکشد. همچنین متاسفانه کمیک JLA/Avengers آخرین کمیک مشترک مارول و دی‌سی بود. این کمیک الگوی کمیک مارول علیه دی‌سی سال 96 را تکرار می‌کرد که ابرقهرمانان هر جهان باید برای سرنوشت جهان خود علیه دیگری می‌جنگیدند.

لیگ عدالت و انتقام جویان از سلاح‌های زیادی نظیر دستکش ابدیت برای نجات دنیاهای خود استفاده کردند. این کمیک شامل چند مبارزه بسیار کلاسیک نظیر رویارویی ثور و سوپرمن می‌شد. همچنین در این کمیک حماسی، سوپرمن ثابت کرد که لیاقت بلند کردن پتک میولنیر را دارد.

بیشتر بخوانید:

Superman And Spider-Man

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
سوپرمن در کنار مرد عنکبوتی

سوپرمن و مرد عنکبوتی در سال 1981 برای دومین بار تیمی مشترک از دنیای مارول و دی‌سی را به وجود آوردند. این کراس اور از جهات بسیار زیادی بهتر از کمیک مرد عنکبوتی و بتمن بود.

در این کمیک، دکتر دووم سعی داشت تا سوپرمن را از بین ببرد. مرد عنکبوتی نیز به کمک سوپرمن شتافت تا با دکتر دووم مبارزه کنند. همچنین این کمیک بوک مبارزه‌هایی حماسی میان سوپرمن، هالک، مرد عنکبوتی و واندر وومن را به مخاطبان ارائه داد که بسیار جذاب بودند.

بیشتر بخوانید:

The Uncanny X-Men And The Teen Titans

بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی
مردان ایکس در کنار تایتان‌های نوجوان

تعداد بسیار زیادی از طرفداران کمیک The Uncanny X-Men And The Teen Titans را جزو بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی می‌دانند. کریس کلرمونت و والت سایمونسون در سال 1982 داستانی بسیار محبوب را روایت کردند که در آن دارکساید به دنبال قدرت فونیکس سیاه بود.

در این کمیک بوک شاهد رابطه‌ها و درگیری‌های جذابی میان شخصیت‌های مارول و دی‌سی هستیم. برای مثال، ولورین دث استروک را می‌کشد و از سوی دیگر، کیتی پراید با بیست بوی درگیر می‌شود. این کمیک بوک داستان ویژه‌ای دارد که باعث شد ما نیز تصمیم بگیریم آن را در رتبه اول لیست بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی

آلگام کامیکس چیست؟

آلگام کامیکس یک خط تولید مشترک مارول و دی‌سی است که با ترکیب شخصیت‌های مارول و دی‌سی، شخصیت‌هایی جدید خلق کرده و آن‌ها را در جهانی جدید قرار داده است.

داستان کمیک مارول علیه د‌ی‌سی چیست؟

در این کمیک، ابرقهرمانان مارول و دی‌سی در مسابقه‌ای متفاوت قرار گرفته‌اند و باید با یکدیگر مبارزه کنند تا جهان خود را نجات دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *