بهترین کمیک های مشت آهنین ؛ محافظ شهر جادویی کونلون را بشناسید

مشت آهنین تاریخچه‌ای بسیار طولانی در کمیک‌های مارول دارد. اگر به این شخصیت علاقه دارید، با فیگار همراه باشید به بهترین کمیک های مشت آهنین بپردازیم.

نزدیک به 50 سال از خلق شخصیت مشت آهنین در کمیک‌های مارول می‌گذرد. این شخصیت تاکنون با ابرقهرمانان زیادی همکاری کرده و تاریخچه‌ای بسیار طولانی را یدک می‌کشد.

بهترین کمیک های مشت آهنین

محافظ شهر جادویی کونلون را بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های مشت آهنین را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

با توجه به داستان‌های فراوان مشت آهنی، انتخاب تعدادی برای لیست بهترین کمیک های مشت آهنین بسیار دشوار است. اما با این حال، تصمیم گرفتیم تا برخی از آ‌ن‌ها را انتخاب و به شما ارائه دهیم.

Iron Fist #118-125

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

مارول کامیکس در سال 1986 تصمیم بزرگی گرفت. طبق این تصمیم، سری Power Man and Iron Fist در شماره 125 خاتمه یافته و هر دو شخصیت اصلی یعنی لوک کیج و مشت آهنین از دنیای فعلی مارول حذف شدند. در این شماره، پسری به شخصیتی با نام کاپیتان هیرو تبدیل شد و مشت آهنین را کشت.

لوک کیج نیز که به قتل دنی متهم می‌شود، تصمیم گرفت تا فرار کند. این یک لحظه بسیار خاص بود چرا که لوک به مدت سه سال در هیچ‌کدام از کمیک‌های مارول حاضر نشد. این زمان برای مشت آهنین حتی از لوک کیج نیز بیشتر بود. همچنین زمانی که مشت آهنین بازگشت، ظاهر او به کلی تغییر کرد. بنابراین، حذف شدن و بازگشت این دو شخصیت دوره‌ای جدید را برای آن‌ها به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:

Power Man and Iron Fist #100

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

در شماره 100 کمیک Power Man and Iron Fist، داستان برای مشت آهنین کمی شخصی‌تر می‌شود. در این کمیک مشخص می‌شود که شروری به نام وارد میچوم، به دنبال آیرون فیست است چرا که او فکر می‌کند آیرون فیست مسئول مرگ برادرش است.

درواقع برادر وارد میچوم قاتل پدر و مادر آیرون فیست بود اما خود آیرون فیست او را نکشت. اکنون وارد میچوم برای شخصی‌تر کردن مسئله، تمام دوستان و اطرافیان آیرون فیست را نیز گروگان می‌گیرد تا با او مبارزه کند.

Namor the Sub-Mariner #15

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

شماره 15 از کمیک‌های نیمور ساب مارینر، یکی دیگر از بهترین کمیک بوک های مشت آهنین است. در این کمیک بود که نیمور کشف کرد مشت آهنین هنوز زنده است. البته که داستان مشت آهنین در شماره 25 نیمور ساب مارینر به اوج خود رسیده و جزئیات مرگ این شخصیت مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Immortal Iron Fist #17

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

شماره هفدهم مشت آهنین جاودانه، ثابت می‌کند که او واقعاً جاودانه نیست. با توجه به اینکه تمام مشت آهنین‌های مارول در سن 33 سالگی می‌میرند، این سوال برای طرفداران به وجود آمد که در این سن چه بلایی سر دنی رند خواهد آمد.

در این کمیک مشاهده کردیم که موجودی عرفانی، مشت آهنین را در سن 33 سالگی شکار می‌کند. این ثابت می‌کند که حتی مشت آهنین بزرگ نیز تنها یک انسان عادی است و می‌تواند بمیرد.

Power Man and Iron Fist #75

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

به محض اینکه خوانندگان در مورد شهر جادویی کونلون که آیرون فیست قدرت‌هایش را از آنجا گرفته است مطلع شدند، خواستار اطلاعات بیشتری از آن بودند. درنهایت و پس از سال‌ها مقاومت،‌ مارول در شماره 75 کمیک پاور من و مشت آهنین چیزی را که طرفداران خواستارش بودند به آن‌ها هدیه داد.

در این کمیک مشت آهنین به کونلون رفت و در آنجا توانست از نینجایی که سال‌ها قبل او را به قتل هارولد میچوم متهم کرده بود، انتقام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Iron Fist #14

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

پیش از شماره 14 آیرون فیست، این شخصیت برای کمک به انتقام جویان رفته بود. اما ماجرا به گونه‌ای پیش رفت که او کاپیتان آمریکا درگیر شد و ما نیز شاهد یک مبارزه بسیار جذاب بین آن‌ها بودیم. اما داستانی که در شماره 14 روایت می‌شود حتی از آن هم جذاب‌تر است.

در این شماره، آیرون فیست باید با شخصیت دندان خنجری مبارزه کند. آیرون فیست برای نجات دوستانش که در دامنه کوهی برفی گرفتار شده‌اند می‌رود و درنهایت مجبور می‌شود تا با دندان پنجه‌ای مبارزه کند. اما دنی می‌تواند به چی دندان پنجه‌ای ضربه بزند و این یک مبارزه بسیار جذاب و حماسی را به وجود می‌آورد.

Power Man and Iron Fist #50

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

لوک کیج، ابرقهرمان مشهور،‌ دوست صمیمی مشت آهنین است. این دو آنقدر به هم نزدیک هستند که لوک حتی نام دخترش را دنیل گذاشت. همچنین لوک و دنی یک سری کمیک طولانی با یکدیگر داشتند که عنوان Power Man and Iron Fist را یدک می‌کشید و از شماره 50 شروع شد. درواقع سری کمیک Luke Cage: Hero for Hire از سماره 50 به بعد، به Power Man and Iron Fist تغییر نام داد.

این کمیک از لحاظ داستانی نیز اهمیت زیادی داشت. چرا که در این داستان، تمام جنایات لوک کیج از دستگاه‌های جنایی پاک شد و او می‌توانست آشکارا به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت کند.

بیشتر بخوانید:

Marvel Team-Up #63-64

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

سری کمیک Marvel Team-Up اغلب تحسین می‌شود و ساخت آن نیز کار ساده‌ای نیست. اما شماره 63 و 64 آن را می‌توانیم از بهترین کمیک های Iron Fist بشماریم. در این دو شماره است که می‌فهمیم مار فولادی دوست قدیمی مشت آهنین، داووس است که از حسادت دیوانه شده بود و می‌خواست به قدرت دنی برسد. البته که او در این امر موفق شد اما توانایی تحمل این قدرت زیاد را نداشت و دنی باری دیگر آن را جذب کرد.

 The Boys are Back

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های مشت آهنین

از زمانی که آیرون فیست بازگشت و لوک کیج نیز از قتل او تبرئه شد، این دو باری دیگر به دوستانی صمیمی تبدیل شده و بخشی از داستان‌های مهم زیادی بودند. آن‌ها حتی در بسیاری از بهترین کمیک های انتقام جویان حضور داشتند. دوستی آن‌ها تا جایی پیش رفت که لوک نام دخترش را دنیل گذاشت. اما تا همین اواخر، تیم آیرون فیست و مشت آهنین دوباره جمع نشده‌ بودند.

در خط داستانی Power Man and Iron Fist Vol. 1: The Boys are Back که از بهترین کمیک های Iron Fist است، آن‌ها باری دیگر تیم دونفره خود را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید:

Immortal Iron Fist #16

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های Iron Fist

مت فراکشن کار خود را با سری مشت آهنین جادوادنه در شماره 16 پایان داد. در این شماره، دنی به طرز زیبایی در پی تمام اتفاقات دیوانه‌ وار، زندگی‌اش را بررسی می‌کند. او با بچه‌هایی که بهشان هنرهای رزمی را می‌آموزد سرگرم می‌شود، با دیگر اسلحه‌های جاودانه جادویی کار می‌کند، در یک گفتگوی طولانی، راه خود را از دوستش جرین هوگارث جدا می‌کند و دفتری جدید برای لوک کیج باز می‌کند تا در آن کار کنند.

و در نهایت پیچش داستانی غم‌انگیز این شماره رخ می‌دهد. درست زمانی که دنی همه چیز را درست می‌کند، می‌فهمد که تقریباً تمام مشت آهنین‌های پیشین در سن 33 سالگی کشته شده‌اند. حالا حدس بزنید که تولد کیست؟

Marvel Premiere #15

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک های آیرون فیست

در دنیای کمیک‌های ابرقهرمانی، ریشه و سرگذشت شخصیت‌ها چیزی رودگذر است. اغلب گذشته شخصیت‌های مشهور دنیای کمیک، در طی زمانم تغییر می‌کنند و بازنویسی می‌شوند. بنابراین وقتی با ابرقهرمانی مواجه می‌شوید که منشأ او برای بیش از 40 سال بدون تغییر باقی مانده است، این یک مورد بخصصوص است. آیرون فیست نیز چنین ابرقهرمانی است.

روی توماس، گیل کین و دیک جوردانو برای اولین بار در شماره 15 “Marvel Premiere شخصیت آیرون فیست را خلق کرده و داستان او را نوشتند. دنی پسربچه‌ای بود که در سفر با والدینش، شریک تجاری پدرش به او خیانت کرده و آن‌ها را کشت. اما دنی توانست فرار کند و سپس به شهری جادویی رسید که هر ده سال یک بار روی زمین ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Immortal Iron Fist #1-6

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک بوک های مشت آهنین

سری مشت آهنین جاودانه ساخت مت فراکشن، اد بروبیکر و دیوید آجا یکی از مجموعه‌هایی بود که طرز درخشانی خوب بود. این سری داستان‌های قدیمی و جدید مشت آهنین را ترکیب کرد و یک مجموعه کامل بود. بسیاری از این مجموعه را می‌توانیم جزو بهترین کمیک های آیرون فیست حساب کنیم.

The Seven Capital Cities of Heaven

بهترین کمیک های مشت آهنین
بهترین کمیک بوک های مشت آهنین

راز بزرگی که دنی در داستان قبلی کشف کرد این بود که کونلون تنها یکی از هفت شهر جادویی است. هرکدام از این شهرها نیز نسخه‌ خودشان از مشت آهنین را داشتند. آن‌ها باهم سلاح جاودانه نامیده می‌شوند و در یک تورنمنت ویزه شرکت می‌کنند تا مشخص شود که کدام شهر بعدی روی زمین ظاهر شود.

در ادامه اما این سلاح‌های جاودان باید اختلافات خود را کنار می‌گذاشتند تا جلوی فساد برخی از رهبران شهرها و البته نقشه شیطانی هایدرا را بگیرند. درنهایت The Seven Capital Cities of Heaven تبدیل به یکی از مهم‌ترین و بهترین کمیک های آیرون فیست شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های مشت آهنین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های مشت آهنین

مشت آهنین کیست؟

مشت آهنین لقب محافظ شهر جادویی کونلون است. مشت آهنین اصلی دنیای مارول، دنی رند نام دارد.

اولین کمیک مشت آهنین کدام است؟

شخصیت مشت آهنین برای اولین بار در شماره 15 Marvel Premiere و در سال 1974 خلق شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *