حقایق پنهان سریال عازم جهنم (Hellbound) ؛ توجیه رویدادهای ماورالطبیعه !

سریال Helbound هیچ توضیح واضحی در مورد موجودات و رویدادهای ماوراءطبیعی خود ارائه نمی‌دهد. اما برخی از عناصر نمایش می‌توانند سرنخ‌های بیشتری را برای ما ایجاد کنند. با نوشتار حقایق پنهان سریال عازم جهنم همراه فیگار بمانید تا در رابطه با منشاء این ماورالطبیعه بیشتر بدانیم.

رویدادهای فراطبیعی Hellbound در مرکز آشفتگی‌های سیاسی و مذهبی در جهان تیره و تار سریال قرار دارند. سریال Hellbound که توسط کارگردان Train to Busan و Peninsula، Yeon Sang-ho ساخته شده است، درباره واکنش‌های جامعه مدرن و تفسیرها از این احکام غیرقابل توضیح ماوراءطبیعی است. این رویدادها نیروی محرکه اصلی شخصیت‌ها و جناح‌های اصلی Hellbound هستند. که در مقاله نقد و بررسی فلسفی و روانشناختی سریال Hellbound به این مهم پرداخته شده است.

حقایق پنهان سریال عازم جهنم (Hellbound)

توجیه رویدادهای ماورالطبیعه !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار حقایق پنهان سریال عازم جهنم خواهید خواند به شرح زیر است:

حقایق پنهان سریال عازم جهنم
حقایق پنهان سریال عازم جهنم, آخر سریال عازم جهنم چیشد

انجمن حقیقت جدید که بر اساس آموزه‌های رئیس کاریزماتیک خود بنام جونگ جین سو (یو آه-این) تأسیس شده است، موجودات ماوراء طبیعی را که احکام را اعلام می‌کنند به عنوان فرشتگان خدا و موجوداتی که احکام مذکور را اجرا می‌کنند به عنوان شیاطین می‌بیند.

علاوه بر این، انجمن حقیقت جدید تعلیم می‌دهد که فقط گناهکاران حکم می‌گیرند، و تنها راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در جهنم این است که صالح بمانیم. با این حال، همانطور که پروفسور هیونگ جون (لیم هیونگ-گوک) توضیح می‌دهد، اعدام‌ها بر اساس اقدامات قبلی افراد جهنمی یا حتی بر اساس هیچ الگوی خاصی نیست، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که آنها به طور تصادفی اتفاق می‌افتند.

Hellbound نکته خاصی در مورد “شیاطین” غیرقابل توقف، که هم اندازه و هم شکل هالک MCU (دنیای سینمایی مارول) هستند، و اینکه چرا افراد به ظاهر تصادفی را اعدام می‌کنند، فاش نمی‌کند. همچنین هیچ توضیح مشخصی برای “فرشتگان” وجود ندارد که به صورت چهره‌های غول پیکر شناور یا سیال در هوا ظاهر می‌شوند و تاریخ و زمان دقیقی را که به جهنم می‌روند به مردم می‌گویند.

در همین حال، وبتون یون سانگ هو، خالق Hellbound، که سریال بر اساس آن ساخته شده است، تقریباً به همان شیوه پایانی، فصل اول Hellbound به پایان می‌رسد، به این معنی که هیچ چیز دیگری را نیز در مورد این موجودات فاش نمی‌کند. فصل 2 سریال Hellbound، اگر و زمانی که توسط نتفلیکس منتشر شود، به طور بالقوه می‌تواند پاسخ‌های واقعی‌تری را ارائه دهد. در حال حاضر، در نوشتار حقایق پنهان سریال عازم جهنم چند توضیح ممکن برای ماهیت واقعی فرشتگان، شیاطین و احکام Hellbound وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اساطیر کره‌ای

پایان فصل 1 Hellbound
پایان سریال Hellbound, پایان سریال عازم جهنم, پایان فصل 1 Hellbound

شبیه به اساطیر وایکینگ ها و فولکلور، اساطیر کره نیز شامل سگ‌های بهشتی می‌شود که به اندازه کافی بزرگ و قدرتمند هستند که مطابق با پیشگویی‌های الهی، روی اجرام آسمانی مرئی تمرکز می‌کند.

وجود این جانوران که با نام Bul-gae شناخته می‌شوند، نحوه‌ای است که جهان باستان وقوع خسوف‌ها را توضیح می‌دهد که به عنوان نشانه‌هایی از خشم خداوند دیده می‌شود. رئیس جونگ جین سو در حین صحبت با کارآگاه جین کیونگ هون (یانگ ایک جون) به این جانوران افسانه‌ای اشاره می‌کند و به یاد می‌آورد که چگونه شکارچیان سعی می‌کردند به دنبال جانوران بروند، بدون اینکه خدا را نادیده بگیرند.

هنگامی که کارآگاه کیونگ هون توضیح می‌دهد که آنها در حال تحقیق در مورد احکام به عنوان تهدید به مرگ جنایتکارانه هستند، جین سو کارآگاهان را با شکارچیان Bul-gae مقایسه می‌کند که تلاش آنها برای جلوگیری از کسوف و سرپیچی از خدا در نهایت بیهوده است.

از یک طرف، می‌توان ادعا کرد که این بخش خاص از اساطیر کره‌ای فقط برای نشان دادن اینکه جونگ جین سو، مهم‌ترین شخصیت اصلی فیلم Hellbound، یک رهبر تحصیلکرده است، اضافه شده است. از سوی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که کارگردان Hellbound، یون سانگ هو، عمداً کمی از فولکلور را به عنوان سرنخی از ماهیت واقعی موجودات ماوراء طبیعی (بهترین فیلم های ماورالطبیعه 2022) کنار گذاشته باشد.

در حالی که “شیاطین” در Hellbound به شکل سگ نیستند، اما ظاهری هیولایی دارند و موجوداتی که پیش از آنها هستند نیز به نظر می‌رسد ماهیت آسمانی داشته باشند. مهمتر از آن، همانطور که رئیس جین سو اشاره می‌کند، مانند جانوران بهشتی که در دنیای باستان باعث خسوف می‌شوند، شیاطین Hellbound را نمی‌توان متوقف کرد.

بیشتر بخوانید:

نادیده گرفته شدن احکام Hellbound

حقایق پنهان سریال عازم جهنم
حقایق پنهان سریال عازم جهنم, آخر سریال عازم جهنم چیشد

عوامل فراطبیعی Hellbound در پایان فصل اول سریال Hellbound پیچیده‌تر می‌شوند، زیرا سونگ سو هیون (وون جین آه) و بائه یانگ جائه (پارک جونگ مین) با محافظت از فرزندشان در برابر شیاطین با موفقیت جان نوزاد تازه متولد شده‌شان را نجات می‌دهند.

جدای از این واقعیت که حکم رفتن به جهنم توفی، خود ثابت می‌کند که نه تنها مفهوم گناهکاران در این سریال بسیار متفاوت شکل گرفته است، بلکه خنثی شدن اجرای بردن به جهنم توفی، در پایان فصل 1 Hellbound نیز باعث ساختار متفاوتی در روایت می‌شود. اگرچه این نکته به قیمت جان سو هیون و یانگ جائه است، زیرا آنها به جای توفی توسط شیاطین سوزانده شدند، اما همچنین نشان می‌دهد که می‌توان از طریق از خود گذشتگی از احکام سرپیچی کرد. این مسئله به طور مستقیم با آموزه‌های انجمن حقیقت جدید، که موعظه می‌کند که احکام خدا غیرقابل وصف و نهایی هستند، در تضاد است.

از سوی دیگر، انجمن حقیقت جدید نیز می‌تواند این اتفاق متفاوت را اینگونه تفسیر کند که خداوند به گناهکاران فرصتی دوباره می‌دهد تا خود را فدای دیگران کنند. در اساطیر مسیحی، که آموزه‌های انجمن حقیقت جدید بر آن استوار است، احکام خدا در مورد مرگ می‌تواند توسط فانیان نادیده گرفته شود.

خدای مسیحی همچنین به کسانی که مایلند خود را فدای برنامه‌های او کنند، پاداش می‌دهد. اگرچه سرنوشت نوزاد توفی به طور مؤثر ادعاهای قبلی انجمن حقیقت جدید را رد می‌کند، اما مفاهیم کتاب مقدسی‌طور دارد. به طور خلاصه، دروغ‌های خوش ساخت رئیس Jung Jin-soo در مورد موجودات ماوراء طبیعی که فرشتگان و شیاطین هستند، ممکن است در فصل دوم سریال ترسناک عازم جهنمی شکل خاصی را به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید:

رستاخیز پارک جونگ جا و بازتاب افسانه ققنوس

پایان سریال Hellbound
پایان سریال Hellbound, پایان سریال عازم جهنم, پایان فصل 1 Hellbound

رستاخیز پارک جونگ جا (کیم شین راک) در صحنه آخر فصل 1 Hellbound نشان می‌دهد که اعدام‌ها همیشه نهایی نیستند. عجیب است، در حالی که شعله‌های آتشی که جونگ جا را در طول رستاخیز او احاطه کرده است را می‌توان به عنوان آتش جهنم تعبیر کرد، این صحنه همچنین بازتاب افسانه ققنوس از اساطیر مصر باستان است.

هرودوت مورخ یونانی اولین کسی بود که در مورد ققنوس مصر نوشت و توضیح داد که چگونه می‌میرد و چرخه‌های چرخه تولد دوباره در شعله‌های آتش را تجربه می‌کند. از زمان کشف نوشته‌های هرودوت، ققنوس یک عنصر تکرارشونده در ادبیات بوده است، هر زمان که استعاره‌ای برای تولد دوباره لازم باشد، همانطور که در فیلم‌های هری پاتر و مردان ایکس مارول (بهترین فیلم های مارول 2022 و بهترین سریال های مارول 2022) دیده می‌شود.

علاوه بر این، تولد دوباره آتشین ققنوس مانند جونگ جا به این معناست که دیگرانی که در جهنم بودند نیز می‌توانند بازگردند. و اگر جینگ سو به طور مشابهی مانند جونگ جا از شعله‌های آتش زنده شود، این کسئله می‌تواند لایه دیگری به شخصیت مسیحایی بیافزاید، زیرا جئونگ جا می‌تواند از اسطوره ققنوس برای بازگشت به عنوان رهبر واقعی انجمن حقیقت جدید استفاده کند. حتی برای تشکیل یک فرقه کاملا جدید با آموزه های جدید.

بیشتر بخوانید:

عدم قطعیت پیرامون رویدادهای ماوراء طبیعی

حقایق پنهان سریال عازم جهنم
حقایق پنهان سریال عازم جهنم, آخر سریال عازم جهنم چیشد

از نقطه نظر روایی، مهم است که منشا موجودات ماوراءطبیعی در فصل 1 Hellbound توضیح داده نشده باشد. در حالی که عوامل فراطبیعی معمای داستان هستند، Hellbound در واقع به نحوه واکنش انسان‌ها به این رویدادهای غیرقابل توضیح است.

Hellbound حتی از یک جهش زمانی استفاده می‌کند تا به طور کامل نشان دهد که چگونه یک فرقه کوچک می‌تواند به سرعت به یک نهاد مذهبی کاملاً فاشیستی تبدیل شود. از آنجایی که معمای رویدادهای فراطبیعی Hellbound برای پیام اصلی سریال بسیار مهم است، ممکن است طرفداران کمی بیشتر منتظر بمانند تا منشأ واقعی این “فرشتگان” و “شیاطین” به طور کامل آشکار شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان سریال عازم جهنم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *