بهترین فیلم های شبیه موربیوس (Morbius 2022)

Morbius جدیدترین محصول سونی از مجموعه فیلم‌های کمیک مارول است در ادامه با فیگار بمانید تا شما را با بهترین های شبیه به موربیوس در نوشتار بهترین فیلم های شبیه موربیوس آشنا کنیم.

سونی هنوز تمام فیلم‌های مربوط به مرد عنکبوتی را در اختیار دارد، خارج از سفر شخصیت اصلی در دنیای سینمایی مارول (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول). در سال 2022، سونی سرانجام با پیوستن موربیوس به ونوم برای استودیو، دومین فرنچایز کتاب های کمیک خود را در این دنیا منتشر کرد. در حالی که ونوم در بین طرفداران محبوب است، موربیوس به آن اندازه برای این طرفداران ارزشمند نیست.

بهترین فیلم های شبیه موربیوس

فیلم های مشابه Morbius 2022

فهرست عناوینی که در ادامه نوشتار بهترین فیلم های شبیه موربیوس برای شما معرفی شده است به شرح زیر است:

بهترین فیلم های شبیه موربیوس
بهترین فیلم های شبیه موربیوس

برای طرفدارانی که فیلم جدید ابرقهرمانی مارول (بهترین فیلم های مارول 2022) را دوست داشتند، و حتی برای کسانی که آرزو داشتند بهتر باشد، فیلم‌های زیادی وجود دارد که ویژگی‌های مشترکی با این ضدقهرمان خون آشام (بهترین فیلم ها و سریال های مارول 2022) دارند. این موارد شامل فیلم‌هایی می‌شود که در دنیای کمیک بوک‌ها (شرورترین شخصیت های مارول)، خون‌آشام‌ها (بهترین سریال های خون آشامی 2021) به طور کلی، طرفداران زیادی دارند.

Venom (2018)

بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های مشابه Morbius
بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های مشابه Morbius

بازیگران:

  • تام هاردی در نقش ادی براک / ونوم
  • میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ
  • ریز احمد در نقش کارلتون دریک / رایوت
  • اسکات هیز در نقش رولان تریس
  • رید اسکات در نقش دکتر دن لوئیز
  • جنی سلیت در نقش دورا اسکرث

فیلم با سقوط سفینه فضایی (بهترین فیلم های فضایی 2022) شرکت بنیاد حیات به مدیریت کارلتون دریک (ریز احمد) آغاز می‌شود. سفینه که حامل موجوداتی بیگانه (بهترین فیلم های ترسناک 2022) به عنوان سیموبیت می‌باشد در منطقه ای از شرق آسیا سقوط می‌کند سپس نیروهای دولتی دو سیموبیت را سالم بیرون می‌آورند که یکی از آنها ونوم نام دارد.

بهترین فیلم های شبیه ونوم

اولین فیلمی که طرفداران موربیوس باید تماشا کنند Venom است. این اولین فیلمی بود که سونی در دنیای مرد عنکبوتی خود خارج از نسخه های شخصیت اصلی خود ساخت. دومین فیلم در سال 2021 منتشر شد که در آن ونوم با کارنیج (نقد فیلم ونوم 2) مبارزه کرد. قرار بود موربیوس در بین دو فیلم ونوم ظاهر شود و حتی از شخصیت همکار خود سونی مارول در فیلم نام برد.

Spider-Man: No Way Home (2021)

بهترین فیلم شبیه موربیوس
بهترین فیلم های شبیه موربیوس

نه تنها قرار بود Morbius در بین دو فیلم Venom اکران شود، بلکه قرار بود قبل از Spider-Man: No Way Home (نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) نیز اکران شود. چند ایستراگ در تریلر Morbius وجود داشت که نشان می‌داد فیلم در همان دنیایی است که ونوم و مرد عنکبوتی تام هالند ساخته شده است.

حقایق پنهان فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

با این حال، Morbius آنقدر تاخیر داشت که پس از انتشار فیلم MCU Spider-Man و تدوین، سونی را مجبور کرد تا برخی از صحنه ها را حذف کند و آنها را جایگزین روایت جدید کند. با این حال، برای طرفداران شخصیت موربیوس از کمیک ها (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی)، Spider-Man: No Way Home یکی از بهترین فیلم های مارول (سوتی های دنیای سینمایی مارول) باقی مانده است.

Blade (1998)

بهترین فیلم های شبیه موربیوس
بهترین فیلم های شبیه موربیوس

Blade با بازیگر برنده اسکار ماهرشالا علی در نقش اصلی به MCU می‌آید. با این حال، وسلی اسنایپس در نقش روزگردی بازی کرد که در هر فرصتی خون آشام ها را می‌کشت. سه فیلم در این فرنچایز وجود داشت که دومی یک فیلم عالی توسط گیرمو دل تورو بود و سومی یک فرنچایز مزخرف و مبتذل از آب درآمد. در مارول کامیکس (بهترین کمیک های مارول 2022)، Blade و Morbius هر دو بخشی از فضای تاریک ترسناک جهان (بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس 2022) هستند و Blade فیلمی است که بازبینی بهتری داشته است.

Daybreakers (2009)

بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های مشابه Morbius
بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های مشابه Morbius

داستان این فیلم روایت‌گر آینده در یک دنیای مدرن است که مردم خون‌آشام بر دنیا مسلط شده‌اند و انسان‌های معمولی در اقلیت هستند و زندگی پنهانی دارند، جایی که یک شرکت مشغول تحقیقات گسترده برای به‌دست آوردن یک جایگزین برای خون طبیعی است و انسان‌های معمولی شکار می‌شوند.

این فیلم زاویه جالبی را در مورد ایده خون آشام ها در نظر گرفت زیرا پس از تسخیر دنیا توسط خون‌آشام‌ها روایت می‌شود. آنها بانک های غذایی خود را راه اندازی کرده‌اند و از انسان به عنوان گاو برای بقای خود استفاده می‌کنند. هاوک نقش یک انسان و شکارچی خون آشام را بازی کرد که قصد داشت طبقه حاکمه جدید را به زیر بکشد.

An American Werewolf In London (1981)

بهترین فیلم شبیه موربیوس
بهترین فیلم شبیه موربیوس

در فیلم An American Werewolf در لندن، دو مسافر با اتوسوپ در حال عبور از اروپا هستند که یک گرگینه به آنها حمله می‌کند. یکی مرد و دیگری کم کم متوجه می‌شود که در حال تبدیل شدن به یک گرگینه است. در حالی که موربیوس یک خون آشام است، معرفی او در مارول کمیک او را با مارمولک مرتبط می‌کند.

موربیوس و مارمولک هر دو مردان خوبی بودند که به موجودات هیولایی تبدیل شدند و بیشتر از دراکولا خاطرات فیلم‌های کلاسیک مرد گرگ را به یاد آوردند. برای طرفدارانی که از این فیلم‌ها لذت می‌برند، یک گرگینه آمریکایی در لندن یکی از بهترین فیلم‌های گرگینه‌ای است که تاکنون ساخته شده است.

Underworld (2003)

بهترین فیلم های شبیه موربیوس
بهترین فیلم های شبیه موربیوس

۶۰۰ سال است که خون‌آشام‌ها با گرگینه‌ها (در این فیلم به نام لایکن‌ها) در مبارزه‌اند. گرگینه‌ها که تدریجاً در حال افولند، توسط رهبرشان لوسین (مایکل شین) با کشف یک ترکیب خونی مخصوص از خون‌آشام و گرگینه، موفق به ایجاد یک نسل جدید گرگینه می‌شود…

در سال 2003، لن وایزمن فیلم دنیای زیرین را کارگردانی کرد که در جامعه ای اتفاق افتاد که گرگینه ها و خون آشام ها در یک وضعیت جنگی دائمی زندگی می‌کردند. کیت بکینسیل در نقش دلال مرگ، خون آشامی که وظیفه شکار و کشتن گرگینه ها را بر عهده داشت، بازی کرد.

چیزی که کل این فرنچایز را بسیار جالب کرد این بود که نه گرگینه‌ها و نه خون‌آشام‌ها آدم‌های بد نبودند، اما هر دو شرور بودند. هنگامی که هیبریدهای خون آشام-گرگینه ایجاد شدند، خطراتی را هم برای گونه ها و هم برای جهان به طور کلی به همراه آوردند.

Mr. Nobody (2009)

بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های مشابه Morbius
بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های شبیه موربیوس

فیلم داستان زندگی مرد ۱۱۸ ساله‌ای به نام «نیمو نوبادی» را روایت می‌کند که آخرین انسان فانی روی کره زمین پس از رسیدن انسان به جاودانگی است. نیمو تقریباً تمام خاطرات گذشته خود را بیاد می‌آورد. او به سه معشوق زندگی خود، طلاق پدر و مادرش و تحمل سختی‌های پس از آن و انتخاب‌هایش در سه تقاطع بحرانی زندگی خود اشاره می‌کند: ۹ سالگی، ۱۵ سالگی و ۳۴ سالگی. مسیر زندگی او با هر کدام از انتخاب‌هایش تغییر می‌کند. فیلم روایتی غیر خطی دارد و سرشار از تحلیل‌های فلسفی (بهترین فیلم های فلسفی) است.

بهترین فیلم جرد لتو 2022

برای طرفدارانی که جرد لتو را در Morbius دوست داشتند، یکی از بهترین فیلم‌هایی که او تا به حال در آن بازی کرد، فیلم کالت آقای هیچ‌کس بود که دست کم گرفته شده است. فیلم در قالبی غیرخطی روایت می‌شود، و فیلم می‌تواند گیج‌کننده شود زیرا اساس فیلم چیزهایی را در زندگی شخصیت اصلی تغییر می‌دهد تا به نظر برسد که او در جدول‌های زمانی متناوب زندگی می‌کند. همانطور که گفته شد این فیلم یک داستان فلسفی دارد که کاملا علمی تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) و یکی از دیدنی ترین بازی های لتو است.

Constantine (2005)

بهترین فیلم شبیه موربیوس, بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های مشابه Morbius
بهترین فیلم شبیه موربیوس

جان کنستانتین یک کارآگاه مرموز جن‌گیر است. در پی کشف خودکشی ایزابلا دودسون، خواهر دوقلوی او به کنستانتین پناه می‌برد و در نتیجه می‌فهمد که مأمون برای ورود به دنیا احتیاج به خون خدا دارد و این خون را می‌تواند از روی لکه‌های خون روی نیزه سرنوشت (همان نیزه‌ای که عیسی را به قتل رساند) به دست بیاورد.

اما باید مأمون درون بدن خواهر دوقلو حلول کند و با نیزه سرنوشت کشته شود تا بتواند جسم یابد. اما کنستانتین خودکشی می‌کند تا خود لوسیفر به دنبال او بیاید تا بفهمد پسرش از او جلو زده‌است و از لوسیفر می‌خواهد تا در مقابل از مرگ خواهر دوقلو جلوگیری کند و در این صورت از یکی از تبصره‌های خداوند یعنی قربانی استفاده می‌کند و می‌تواند به بهشت برود، اما لوسیفر ناراحت از این کار فقط نیکوتین بدن او را که موجب سرطان ریه او شده‌است از او می‌گیرد به امید روزی که گناهانش موجب به جهنم رفتن او شود.

در حالی که این فیلم پس از اکران توسط منتقدان و طرفداران رد شد، بسیاری کنستانتین را مجدداً ارزیابی کردند و اگر فیلم امروز اکران شود، شانس خوبی وجود دارد که شهرت بهتری داشته باشد. کیانو ریوز در نقش جان کنستانتین، بازی می‌کند.

بزرگترین مشکلی که طرفداران با فیلم داشتند این بود که ریوز با ظاهر کنستانتین از کمیک ها (محبوب ترین شخصیت های کمیک) مطابقت نداشت، چیزی که یک دهه بعد زمانی که مت رایان این نقش را بازی کرد، برطرف شد. با این حال، داستان محکم بود، ترسناک بود.

Spawn (1997)

بهترین فیلم های شبیه موربیوس, بهترین فیلم شبیه موربیوس, بهترین فیلم های مثل Morbius, بهترین فیلم های مشابه Morbius
بهترین فیلم های شبیه موربیوس

بازیگران:

  • مایکل جای وایت در نقش اسپاون
  • جان لگویزمائو در نقش وایولیتر
  • مارتین شین در نقش جیسون وین
  • تریسا رندل در نقش واندا بلیک سیمونز
  • نیکول ویلیامسون در نقش کالیئوسترو
  • دی بی سویینی در نقش تری فیتزجرالد
  • ملیندا کلارک در نقش جسیکا پیریست
  • میکو هاجس در نقش زک
  • مایکل پاپاجان در نقش گلن
  • فرانک ولکر

در سال 1997، محبوب‌ترین اثر تاد مک‌فارلین از کمیک‌ها در Spawn به نمایش در آمد. این فیلم یک موفقیت جزئی بود اما مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت. با این حال، این فیلم کمیک ترسناک بسیار بهتر از آن بود که منتقدان و تماشاگران در آن زمان به آن ارزش دادند.

هنگامی که یک سرباز مزدور توسط رئیس ظالمش کشته می‌شود ، طولی نمی‌کشد که او از دنیای مردگان دوباره به زندگی بازمی‌گردد تا انتقامش را از رئیس سابقش بگیرد. اما…

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه موربیوس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *