بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022

ارزش فیلم‌های ابرقهرمانی به بهترین شکل در داستان‌های غم‌انگیز آن‌ها دیده می‌شود. با نوشتار معرفی بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022 با فیگار بمانید.

بتمن (2022) به طرفداران کتاب های کمیک نشان می‌دهد که علیرغم داشتن دیالوگ‌های سخیف و خنده دار در MCU (سوتی های مارول)، هنوز بخش‌هایی برای تامل در بطن ساختار روایت یا شخصیت پردازی‌ها وجود دارد. در ادامه در این نوشتار سعی شده تا به ابرقهرمانان که همچون ساختار روایی بتمن دارند، پرداخته شود.

بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022

فهرست عناوینی که در نوشتار بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه The Batman برای شما آورده شده است را می‌توانید در لیست زیر در یک نگاه ببینید:

  • Dredd (2012)
  • Unbreakable (2000)
  • The Crow (1994)
  • Blade (1998)
  • Watchmen (2009)
  • Super (2010)
  • Logan (2017)
  • The Nolan Trilogy (2005-2012)
  • Darkman (1990)
  • Batman (1989)
بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022
بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022

از ترندسازان دنیای ابرقهرمانی یعنی بتمن (1989) تیم برتون گرفته تا فیلم‌های کلاسیک معاصری مانند لوگان (2017)، تعداد زیادی فیلم ابرقهرمانی خهاص و منحصر به فرد وجود دارد که باید دیده شوند.

Dredd (2012)

بهترین فیلم های مثل بتمن, بهترین فیلم های مشابه بتمن
بهترین فیلم های مثل بتمن

درست در همان سالی که انتقام جویان (2012) لحن فیلم های ابرقهرمانی را در دهه بعد تنظیم کرد، فیلم کوچکی به نام Dredd با یک تجربه سرگرم کننده، وحشتناک و خشن (بهترین فیلم و سریال های ممنوعه ایرانی و خارجی) و در عین حال خونین تماشاگران را شگفت زده کرد. این فیلم درباره قاضی درد (کارل اوربان) است که یک سرباز جدید را در یک “مأموریت آزمایشی” آموزش می‌دهد که اشتباه پیش می‌رود.

داستان فیلم در یک شهر پر خشونت در آینده رخ می‌دهد که در آن پلیس‌ها اجازه قضاوت، داوری و اجرای حکم را دارند. یک مأمور پلیس به همراه کار آموز خود برای از بین بردن یک گروه گنگستری که در کار تولید و توزیع داروهای خاصی هستند، تیمی را تشکیل می‌دهد تا آن‌ها را از بین ببرد.

Unbreakable (2000)

بهترین فیلم های مشابه بتمن
بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن
  • کارگردان ام. نایت شیامالان
  • تهیه‌کننده سام مرسر، بری مندل و ام. نایت شیامالان
  • بازیگران بروس ویلیس،‌ ساموئل ال. جکسون، رابین رایت و اسپنسر تریت کلارک
  • موسیقی جیمز نیوتن هاوارد
  • فیلم‌بردار ادواردو سرا

دیوید دان (بروس ویلیس) دارای قدرت خاصی است او در مقابل هر حادثه‌ای آسیب‌ناپذیر است و از هر حادثه‌ای جان سالم به در می‌برد و دچار آسیب دیدگی نمی‌شود همچنین در برابر آب آسیب پذیر است. در مقابل الیجاه پرایس (ساموئل ال. جکسون) به مرد شیشه‌ای معروف است چون با کوچکترین ضربه‌ای استخوان‌های او می‌شکند دست تقدیر موجب آشنایی آن‌ها می‌شود و این تفاوت، تقابل جالبی را پدیدمی‌آورد.

Unbreakable قبل از اینکه مخاطبان جریان اصلی بدانند که این اصطلاح به چه معناست، فیلم‌های ابرقهرمانی را تخریب می‌کرد. اگرچه ظاهراً خونین یا پر اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) نیست، اما به موضوعات سنگینی مانند آسیب های گذشته و احساس گناه می‌پردازد، مسائلی که در اکثر فیلم های ابرقهرمانی غیرمعمول هستند.

The Crow (1994)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن
بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن

کلاغ یک فیلم کلاسیک کالت بود که اریک درون (با بازی براندون لی فقید) را دنبال می‌کند که به همراه نامزدش توسط گروهی از گانگ‌بازهای خشن کشته شدند. از طریق کینه توزی محض (و مقداری جادو)، دروون از قبر برمی‌خیزد تا از قاتلان خود به خاطر خود و نامزد مرحومش انتقام بگیرد. متأسفانه، کلاغ تاریخ فوق العاده غم انگیزی دارد.

در طول فیلمبرداری، براندون لی بر اثر اشتباه جلوه ویژه کشته شد. این فیلم زیبایی را بهمراه اکشن شیک و فضای گوتیک فوق العاده را به نمایش می‌گذارد. همه عناصر و دست‌اندرکاران در فیلم، برای بیان داستان پیروزی عشق واقعی، سخت تلاش کردند.

Blade (1998)

بهترین فیلم های شبیه بتمن
بهترین فیلم های شبیه بتمن
  • کارگردان استیون نورینگتون
  • تهیه‌کننده پیتر فرانکفورت، وسلی اسنایپس و رابرت انگلمن
  • نویسنده دیوید اس. گویر
  • بازیگران وسلی اسنایپس، کریس کریستوفرسون، استیون درف، دانل لوگ، سنا لیثن، نو باشه رایت، آرلی خوبر، جرالد اوکامورا و شانون لی
  • موسیقی مارک آیشام ؛ بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022
  • فیلم‌بردار پل روبل و تیو فان دِ سانده

بلید خیلی قبل از MCU یا X-Men در ساختار فیلم‌های ابرقهرمانی حضور داشت. این فیلم، اولین فیلم بسیار موفق مارول (بهترین فیلم ها و سریال های مارول 2022) بود که به طرفداران مارول علاوه بر هاوارد اردک چیزی برای افتخار کردن داد.

بلید همچنین در Wesley Snipes نقش اول سیاه‌پوست را داشت، و او را به اولین ابرقهرمان سیاه‌پوست (شرورترین شخصیت های مارول) بزرگ تبدیل کرد.

مادر «اریک بروکس» (با بازی وسلی اسنایپس) در زمان بارداری توسط یک خون‌آشام زخمی شده، اریک بروکس که یک‌نیمه انسان – نیمه خون‌آشام است، دارای تمام خصوصیات خوب خون آشامان بهمراه بهترین مهارتهای انسانی می‌باشد. اریک بروکس به شکار خون آشامان می‌پردازد تا انتقام مادرش را بگیرد. خون آشامان که تصمیم دارند بزودی به تمام سازمانهای مهم انسانها نفوذ کنند، به اریک نیاز دارند زیرا او دارای خون ویژه‌ای است…

Watchmen (2009)

بهترین فیلم ابرقهرمانی شبیه بتمن
بهترین فیلم ابرقهرمانی شبیه بتمن
  • کارگردان زک اسنایدر
  • تهیه‌کننده لارنس گوردن، لوید لوین و دبرا اسنایدر
  • نویسنده دیوید هیتر و آلکس سه بر پایه نگهبانان اثر دیو گیبونز و آلن مور
  • بازیگران مالین اکرمان، بیلی کروداپ، متیو گود، کارلا گوجینو، جکی ارل هیلی، جفری دین مورگان، پاتریک ویلسون، مارک اچه‌سن و نایل میتر
  • موسیقی تایلر بیتس
  • فیلم‌بردار لری فانگ ؛ بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022

Watchmen اقتباسی از آثار نویسنده برنده جوایز متعدد با نام آلن مور است که قبل از اینکه رسانه‌های ابرقهرمانی را «باحال» کند، شهرت داشت. زک اسنایدر داستان را در جهتی نسبتاً وفادار پیش می‌برد، اگرچه او این تجربه را ساده‌تر می‌کند، زیرا اقتباس از Watchmen بسیار دشوار بود، حتی افرادی مانند تری گیلیام به‌کلی آن را کنار گذاشتند.

Watchmen ابرقهرمانان را نه به‌عنوان نمونه‌های فضیلت‌محور، بلکه به‌عنوان انسان‌های فوق‌العاده معیوب یا موجوداتی با قدرت‌های ماورایی به نمایش می‌گذارد که فراموش کرده‌اند انسان بودن چگونه است.

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۵ در یک آمریکای جایگزین بوقوع می‌پیوندد که در آن ابر قهرمانان نقابدار تاریخ را تغییر داده‌اند. این گروه ابرقهرمان نخست به نام دقایق مردان در اواخر دهه ۱۹۳۰ تشکیل می‌شود و چند دهه بعد گروه دوم به نام نگهبانان بوجود می‌آیند.

آمریکا به لطف دکتر منهتن در جنگ ویتنام برنده می‌شود و ریچارد نیکسون وارد پنجمین دوره ریاست جمهوری خود می‌شود، اما کنگره ابرقهرمانان نقابدار را غیرقانونی اعلام می‌کند. همه آنها به جز دو تن بازنشسته می‌شوند: کمدین سنگدل و بدبین که اکنون برای دولت کار می‌کند و رورشاک شکاک و غیرقابل کنترل که از سوی پلیس تحت تعقیب است. جهان به سمت جنگ هسته ای بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی می‌رود…

فیلم در روزنامه ای به پایان می‌رسد که سردبیر آن خشمگین است، زیرا به دلیل صلح جهانی، هیچ مقاله جالبی برای چاپ ندارد. او به کارمند جوانش می‌گوید که تا زمانی که بفروشد می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهد چاپ کند. بالای انبوهی از نامه‌های پستی که روزنامه‌نگار جوان در حال مراجعه به آنهاست، خاطرات روزانه رورشاک به چشم می‌خورد.

Super (2010)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن
بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن
  • کارگردان جیمز گان
  • تهیه‌کننده میراندا بیلی و تد هوپ
  • نویسنده جیمز گان
  • بازیگران رین ویلسون، الن پیج، لیو تایلر، کوین بیکن، ناتان فیلیون، مایکل روکر، گرگ هنری، شان گان و جیمز گان
  • موسیقی تایلر بیتس ؛ بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن
  • فیلم‌بردار Steve Gainer

جوخه انتحار با اولین تلاش جیمز گان برای ساخت یک فیلم ابرقهرمانی خشن فاصله زیادی داشت، زیرا Super است که این افتخار متمایز را دارد. راین ویلسون نقش فرانک داربو، آشپزی ناراضی را بازی می‌کند که پس از اغوا شدن همسرش توسط یک فروشنده مواد مخدر جذاب به نام ژاک (با بازی کوین بیکن) به شدت درهم کوبیده می‌شود.

مردی معمولی بنام «راین ویلسون»‌ وقتی که همسرش تحت تاثیر یک قاچاقچی موارد مخدر قرار میگیرد، او خود را به شکل یک قهرمان در می آورد در حالیکه مهارت های یک قهرمان را ندارد…

Logan (2017)

بهترین فیلم های مثل بتمن, بهترین فیلم های مشابه بتمن
بهترین فیلم های مثل بتمن, بهترین فیلم های مشابه بتمن

لوگان یک فیلم ابرقهرمانی منحصربه‌فرد نئو وسترن (بهترین فیلم های وسترن 2022 و 2021) است که آن‌قدر از پیشینیان خود فاصله دارد که باور کردن آن‌ها در یک جهان سخت است. این داستان فوق‌العاده تاریک و غم‌انگیز درباره از دست دادن، پیری، مرگ و ناامیدی در همان جهانی اتفاق می‌افتد که نقشه بزرگ مگنیتو این بود که همه را با یک چراغ قوه غول‌پیکر در بالای مجسمه آزادی نشانه رود.

لوگان داستان شخصیت اصلی دهه‌ها پس از فیلم‌های اصلی را روایت می‌کند، مردی کتک خورده که فاکتور شفابخشش در طول سال‌ها کاهش یافته است. موهای خاکستری و زخم هایی که زمانی غیرممکن بود، اکنون در تمام صورتش پراکنده شده است.

تماشاگران کم کم متوجه می‌شوند که این دنیایی است که در آن، اگر نگوییم تنها، یکی از معدود جهش‌یافته‌ها باقی مانده‌اند. این مسئله به طرز شگفت انگیزی تلخ به تصویر کشیده می‌شود.

The Nolan Trilogy (2005-2012)

بهترین فیلم های شبیه بتمن, بهترین فیلم های مثل بتمن, بهترین فیلم های مشابه بتمن
بهترین فیلم های شبیه بتمن

سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان با برداشت فوق العاده واقع گرایانه خود از فیلم های ابرقهرمانی، که واقعاً تا به حال دیده نشده بود، جهان ابرقهرمانی را زیر و رو کرد. در حالی که تا حد Watchmen و Logan تاریک نیستند. فیلم های نولان لحنی شخصی و منحصر به فرد را دارند و به همان اندازه واقعی هستند که یک فیلم ابرقهرمانی می‌تواند باشد در حالی که همچنان به شخصیت بتمن وفادار است.

نمی‌توان اهمیت این سه گانه برای فیلم های ابرقهرمانی را انکار کرد. این فیلم‌ها جمعیت زیادی را به خود جذب کردند و ثابت کردند که حتی بازیگران در فیلم‌های ابرقهرمانی (بهترین فیلم های مارول و دی سی) نیز می‌توانند فضاسازی‌های شایسته اسکار را به نمایش بگذارند، همانطور که هیث لجر ثابت کرد.

Darkman (1990)

بهترین فیلم ابرقهرمانی شبیه بتمن, بهترین فیلم های شبیه بتمن, بهترین فیلم های مثل بتمن, بهترین فیلم های مشابه بتمن
بهترین فیلم ابرقهرمانی شبیه بتمن

شاید بسیاری از طرفداران کمیک‌ها (فکت های کمیک ؛ تمامی نکات و حقایق پنهان) این را ندانند، اما مرد عنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) اولین حمله سم ریمی به دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی نبود. در دهه 1990، او در واقع قهرمان خود را خلق کرد که Darkman نام داشت، با بازی لیام نیسون. در اینجا، او نقش پیتون وست لیک، دانشمندی متخصص در پوست مصنوعی را بازی می‌کند که توسط گروهی از اراذل و اوباش به طرز وحشتناکی می‌سوزد.

این تصادف به او قدرت و سرسختی باورنکردنی داد، اما او را مستعد نوسانات خلقی شدید نیز کرد. دارکمن جایگاه ضدقهرمانان دهه 90 را در کمیک ها (محبوب ترین شخصیت های کمیک) مشخص کرد. بی رحم و عذاب آور، اما فقط نفرت خود را نسبت به بدکارانی که سزاوار آن هستند، هدف گرفت.

Batman (1989)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن, بهترین فیلم ابرقهرمانی شبیه بتمن, بهترین فیلم های شبیه بتمن, بهترین فیلم های مثل بتمن, بهترین فیلم های مشابه بتمن
بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن

بتمن پدربزرگ تمام فیلم‌های ابرقهرمانی است. هر فیلم ابرقهرمانی مدرن با لحن تیره‌تر، چیزی جزئی به این فیلم مدیون است، چه آن را متوجه شوند یا نه. این فیلم به طور قاطع لحن را برای اینکه چگونه فیلم ابرقهرمانی مدرن پیش می‌رود تعیین کرد. بتمن (نقد فیلم The Batman (2022)) دیگر یک نمایش کمیک کمپینگ با بازی آدام وست نبود، بلکه یک فیلم گوتیک و تکان دهنده (برای آن زمان) تاریک بود که از قتل ابایی نداشت.

در واقع، برخی از طرفداران حتی ممکن است این بتمن (بهترین دیالوگ های بتمن 2022) را برای شوالیه تاریکی کمی تاریک بدانند، با وجود حفظ برخی عناصر خارق العاده تر. برای شروع، این بتمن مخالف کشتن نبود. او به دنبال آن نیست، اما لبخندی که او پس از کشتن یک سرسپرده نشان می‌دهد، برای اکثر نمایش‌های لایو اکشن (بهترین فیلم های لایو اکشن 2022) این شخصیت به‌طور باورنکردنی پیش‌بینی شدنی نیست. صرفنظر از این، این فیلم نقطه عطف مهمی برای فیلم های ابرقهرمانی است و بتمن تمام تلاش خود را می‌کند تا لحن تیره‌ای مشابه جد خود را القا کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *