نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022

کمپانی دی سی ، جدیداً مجموعه‌ای انیمیشن کوتاه معرفی کرده که ما در این نوشتار، به نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022 می‌پردازیم.

دی سی، مجموعه انیمشن‌های مستقل کوتاهی را به دنیای سینما معرفی کرده که آن‌ها را روزانه منتشر می‌کند. این انیمیشن‌ها، تقریباً بین 20 تا 30 دقیقه هستند و هر قسمت از آن‌ها، بررسی متفاوت و جذابی را از دنیای یکی از ابرقهرمان‌های مشهور این کمپانی را نشان می‌دهد.

این مجموعه، شامل 13 فیلم مختلف از گرین ارو، فلش، بتمن، سوپرمن، کنستانتین، جان هکس، شزم، واندر وومن و… می‌باشد که هر کدام داستانی مجزا دارند. داستان این انیمیشن‌ها، همه چیز را از نمایش‌های خونین و ترسناک گرفته، تا نامه‌های عاشقانه دورانی از گذشته‌ی دی سی کامیکس را به نمایش می‌گذارد.

با چنین مجموعه ای منحصر به فرد و متفاوتی از فیلم‌های انیمیشنی که به گوشه‌های مختلف دنیای دی سی می‌پردازند، این آثار فرصت این را فراهم می‌کنند که بسیاری از ویژگی‌های DC را در انیمیشن عاشقانه، با رویکرد تازه‌ای که جان دوباره به آنها می‌دمد، مشاهده کنید.

نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022

  • آنتولوژی کوتاه، مختصر و مفید

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022
نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022

انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022، به معرفی شخصیت جان کنستانتین، تلاشش برای به عقب بازگشتن و سرنوشت دنیا را عوض کردن می‌پردازد. این کارآگاه، در یک حوزه‌ی مخفی که هیچکس نمی‌تواند از آن فرار کند، به دام افتاده است. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022 بپردازیم.

معرفی شخصیت کنستانتین

جان کنستانتین، یک شخصیت خیالی و ابرقهرمان در کمیک‌های دی‌سی کامیکس است. این شخصیت توسط آلن مور، جان تاتلبن و استیون بیست که یکی از بهترین نویسنده های کمیک هستند خلق و برای اولین بار، در شماره‌ی ۳۷ کمیک‌های سرگذشت‌نامه سوامپ تینک در ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی معرفی شد.

مهارت‌های اصلی او، دانش گسترده در اشکال مختلف جادو جن‌گیری، مقاوت در برابر تلپاتی و کنترل ذهن می‌باشد. او شخصیتی کاملاً جدی و شکست خورده دارد و مانند یک فرد درونگرا، در دنیای سینما، تلویزیون و کمیک پدیدار می‌شود. در ادامه‌ی نوشتار نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022 همراه فیگار باشید.

تحلیل روایی

نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022
نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022

اولین انیمیشنی که از این سری مجموعه‌های دی سی شوکیس منتشر شد، انیمیشن شخصیت کنستانتین بود که باید به بهترین شکل ممکن روایت می‌شد. دنیای سینمای دی سی، به دلیل آشفتگی که درون خودش دارد، نتوانسته انتظار هواداران را برآورده کند و انیمیشن‌های دی سی، به خوبی از پس این وظیفه بر آمدند و حتی بهتر از دنیای سینما و تلویزیون آن عمل کردند.

این انیمیشن نیز، مانند دیگر انیمیشن‌های دی سی، فضایی تاریک و غم‌انگیز دارد. در همان ابتدای داستان، دنیایی آشفته از یونیورس را می‌بینیم که پس از جنگ معروف آپوکالیپس را نشان می‌دهد و جان، از فلش درخواست می‌کند که بتواند او را به عقب بازگرداند تا جلوی اتفاق این چنینی را بگیرد.

حال کنستانتین در خانه اسرارآمیز خودش حبس شده و پس از خروج فلش، از آن بازه‌ی زمانی، متوجه می‌شویم که او نفرین شده است و تا ابدیت، باید خودش را در میان تهدیدات مرگبار داخل خانه، به دلیل دستکاری در کار دنیا و واقعیت بگذراند. جان کنستانتین، راهی برای تنظیم مجدد کیهان پیدا می‌کند که عواقب چشمگیری برای او دارد. به طور عمده، او در یک روز مرگ افراد خانواده و فرزندانش را می‌بیند و در روزی دیگر، زنش را از دست می‌دهد.

شگفتی مؤثری که این انیمیشن در 25 دقیقه از تغییر و دستکاری کیهان و زمان به مخاطب نشان داد، در هیچ فیلم ابرقهرمانی نبود. لحن آنتولوژی هر اتفاقی که گریبان‌گیر جان است، بسیار مثال‌زدنی می‌باشد و برقراری ارتباط و دیالوگ با کسانی که قصد نابودی‌اش را دارند، مثال‌زدنی است.

درگیری جان، و تلاش برای هدفی بیهوده، باعث می‌شود که در نهایت فکری جذاب به ذهنش خطور کند و به راحتی بتواند روح خودش را به هیولا بفروشد تا از آنجا رهایی یابد. لوپ بی‌نهایتی که جان در آن گرفتار شده، می‌تواند ذهن بیننده را مختوش کند و با لحنی وحشتناک، در همان ابتدا، با سه عنصر اصلی شادی، بازی و عشق ترکیب شده. با ما، در تحلیل انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022 همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

ساختار کلی انیمیشن‌سازی

نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022
نقد انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022

ساختار کلی انیمیشن‌های دی سی، همیشه به یک شکل است و از همان دوران کلاسیک خودش، سعی کرده با همان فضای کامیک بوکی پیش برود و مانند انیمه‌های ژاپنی، به صورت دو بعدی پیش برود. اما چیزی که این انیمیشن را به گونه‌ای جذاب خاص می‌کرد، نمادها و دقت به جزئیاتی بود که در دنیای کمیک کنستانتین نیز حضور دارد. کارگردان و انیماتورها، سعی بر این داشتند که از کوچک‌ترین نماد، بهترین استفاده را داشته باشند. فضای خانه‌ی جان نیز، شبیه به فضای آثار گوتیک بود که با تکنیک‌های جذابی مدرن‌سازی شده بودند.

بزرگترین بحثی که در فضاسازی و نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022 این انیمیشن رخ داد، موسیقی بود که سعی داشت با کوچک‌ترین صداها، بیشترین ترس و هیجان را به مخاطب القا کند. موزیسین، با استفاده از آکوردهای متال، و صدایهای وحشتناک، آثاری را در قالب موسیقی در فیلم گنجاند، که به ترسناک‌تر شدن آن کمک کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “نقد و بررسی انیمیشن Constantine: The House of Mystery 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *